Vaillant ecoTEC exclusive Green IQ Multi Arıza Kodları

Makalemizde bulunan bilgiler Vaillant ecoTEC exclusive Green IQ Multi yoğuşmalı kombiler hakkındaki bilgilerdir.

Vaillant ecoTEC exclusive Green IQ Multi Hata Kodları

  1. F00 Arızası Gidiş suyu sensör arızası.
  • Çözüm Bu arıza durumunda genel olarak cihaz resetlense de sorun düzelmeyecektir. Cihaz içerisinde yer alan sensör arızalı olabilir, sensör kablolarında kısa devre-kopma olabilir, sensör borularında nemlenme olabilir veya düşük ihtimalle kart arızası olabilir. Servis yardımı almanız gerekir.
  1. F01 Arızası Dönüş suyu sensör arızası.
  • Çözüm Bu arıza durumunda genel olarak reset işlemi bir işe yaramamaktadır. Dönüş suyu sensöründe, sensör kablo bağlantılarında sorun olabilir, sensöre bağlı borularda düşük ihtimalle de olsa nemlenme olabilir veya bir kart arızası olabilir. Servis çağırmalısınız.
  1. F10 Arızası Gidiş suyu sensöründe kısa devre durumu.
  • Çözüm Sensöre bağlı kablolarda kısa devre olduğu zaman bu sorun yaşanır. Servis yardımı almanız gerekir.
  1. F11 Arızası Dönüş suyu sensöründe kısa devre durumu.
  • Çözüm Sensöre bağlı kablolarda kısa devre yaşandığını belirtir. Cihazı resetlemek bir işe yaramayacaktır. Servis yardımı almanız gerekir.
  1. F20 Arızası Emniyet kapanması durumu.
  • Çözüm Tesisatta ölçülen suyun sıcaklığı maksimum değere ulaşmış ve cihaz bu duruma bağlı bloke konuma geçmiş. Dairenizdeki tüm petek vanalarını açmalı, tesisat vanalarının açık olduğundan emin olmalı, kombi tesisat basıncı düşük ise su basma işlemi uygulamalısınız. Bu kontrollerden sonra cihazı maksimum arka arkaya arıza düzelmediği sürece 3 kez resetlemelisiniz. Arıza durumunda yine de bir değişiklik olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Tesisatta-filtrede tıkanıklık veya kombi parçalarında sorun olabilir.
  1. F22-F23-F24 Arızası Kuru yanma durumu.
  • Çözüm Sistemde su olmadığı zaman veya düşük basınç algılandığı zaman bu sorun yaşanır. Kombi tesisat basıncını kontrol etmek gerekir. Basınç eğer 1 bardan az görülür ise basıncı 1,5 bara kadar yükseltmek gerekir. Bu işlemi kombi altında monteli durumda olan doldurma musluğu ile yapabilirsiniz. Basıncı yükseltmeniz neticesinde sorunun düzelmiş olması gerekir. Sorun düzelmezse cihazı resetleyebilirsiniz. Cihaz resetlenmesine rağmen düzelmezse, sorun çok sık yaşanırsa veya işlem yapılamazsa servis yardımı almanız gerekir.
  1. F25 Arızası Atık gaz sıcaklığı çok yüksek.
  • Çözüm Kombi atık gaz sisteminde yüksek sıcaklık algıladığı zaman bu sorun yaşanır. Servis öncesi kombiyi birkaç kez resetlemeniz gerekir. Arıza durumunda düzelme olmazsa; emniyet termostatı bağlantılarında sorun olabilir, kablolarda kopma durumu olabilir, eşanjör kireçlenmiş olabilir. Yine de net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.
  1. F26 Arızası Gaz armatöründe işlev yok.
  • Çözüm Bu arıza durumunda kombi ateşleme yapmaz yani çalışmaz. Direkt
  • devre dışı kalır. Servis öncesi kombiyi birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemine karşın sorunda düzelme olmazsa; gaz armatörü ve elektronik kartı kontrol etmek gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.
  1. F27 Arızası Sahte alev durumu.
  • Çözüm Bu durumu iyon hatası olarak da açıklayabiliriz. Cihazda bir talep olmadığı halde alev oluştuğu zaman bu sorun yaşanır. Arıza durumunda cihazı servis öncesi resetlemek gerekir. Tek bir resetleme işlemi ile sorun düzelmezse işlemi birkaç kez arka arkaya uygulamak gerekir. Yine de sonuç alınamıyorsa servis çağırmak gerekir. Bu sorunda; iyon elektrodu, gaz valfi, elektronik kart gibi parçaları kontrol etmek gerekir.
  1. F28 Arızası Ateşleme sorunu.
  • Çözüm En sık karşılaşılan sorunlardan biridir. Brülörde alev oluşmadığı zaman bu sorun yaşanır. Cihaz önce 3 alev denemesi yapar, alev denemesi başarısız olursa bu arızaya geçer. Arıza durumuyla karşılaştığınızda ecotec exclusive F28 arıza çözümü linkini tıklayarak servis öncesi yapılması gerekenleri ve arızanın sebeplerini öğrenebilirsiniz.
  1. F29 Arızası İyon hatası.
  • Çözüm Genellikle brülördeki alev bir sebeple kesildiği zaman bu sorun yaşanır. Arıza durumunda yapılması gerekenleri ve arızanın sebeplerini merak ediyorsanız ecotec exclusive F29 arızası çözümü linkini tıklayabilirsiniz.
  1. F32-F36-F37 Arızası Fan arızası.
  • Çözüm Fan devreye girdiğinde devir sayısında sapma oluyorsa bu sorun yaşanır. Yani devir sayısı fazla denilebilir. Cihaz bu durumda çalışmasını durdurur. Servis öncesi cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Resetleme işlemine rağmen sorunda düzelme olmazsa; fan veya kart arızası olabilir.  Tespit ve çözüm için servis yardımı almanız gerekir.
  1. F49 Arızası Voltaj sorunu.
  • Çözüm eBUS da kısa devre durumu veya aşırı yüklenme durumu varsa bu sorun yaşanır. Kısacası daireye-kombiye gelen voltajda dalgalanma varsa bu sorun yaşanır. Bu arıza durumunda bir süre kadar beklemek cihazı kapatıp-açmamak veya resetlememek gerekir. Uzun süre bekleme durumuna karşın sorunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Bu durum genellikle elektronik karta zarar vermektedir. Bu açıdan kart tamiri veya değişimi gerekebilir. Bulunduğunuz bölgede özellikle de çok sık elektrik kesintisi oluyorsa, voltaj dalgalanmasına bağlı bu sorunu yaşamamak için kombi regülatörü cihazı kullanmalısınız.
  1. F61 Arızası Gaz armatörü kumandasında sorun var.
  • Çözüm Arıza durumunda cihazı servis çağırmadan önce arızadan çıkarmak adına birkaç kez resetlemeniz gerekir. Birkaç resetleme sonrası sorunda düzelme olmazsa servis yardımı almalısınız. Gaz armatörü kablo demetinde veya kartta sorun olabilir.
  1. F62 Arızası Gaz armatörünün kapanmasında gecikme durumu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda servis çağırmadan önce yapılması gerekenleri ve arızanın muhtemel sebeplerini öğrenmek isterseniz ecotec exclusive F62 arızası linkini tıklayabilirsiniz.
  1. F63 Arızası EEPROM sorunu.
  • Çözüm Kısacası kart arızası denilebilir. Cihazı birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemi sonrası düzelme olmazsa eğer servis yardımı almalısınız.
  1. F64 Arızası Elektronik ntc sorunu.
  • Çözüm Gidiş veya dönüş suyu sensöründe kısa devre durumu olduğunda bu sorun yaşanır. Cihaz resetleme işlemi ile düzelmez. Bu yüzden servis yardımı almak gerekir. Bu sorun düşük bir ihtimalle de olsa elektronik karta bağlı olabilmektedir.
  1. F65 Arızası Elektronik kartta yüksek sıcaklık sorunu.
  • Çözüm Dış etmenler sebebiyle elektronik kartta yüksek ısı algılandığı zaman bu sorun yaşanır. Arıza hakkında detaylı bilgiye ulaşmak için ecotec exclusive F65 arızası çözümü sayfamızı inceleyebilirsiniz.
  1. F67 Arızası Elektronik alev problemi.
  • Çözüm Kombiden beklenmeyen bir alev sinyali alınırsa bu sorun yaşanır. Arıza durumunda servis öncesi cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Düzelme olmazsa elektronik kart arızası olabilir. Yine de net teşhis ve çözüm için servis yardımı almak gerekir.
  1. F68 Arızası Dengesiz alev sinyali.
  • Çözüm Düzensiz alev sorunu da denilebilir. Cihazı servis öncesi birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemine rağmen arıza durumu devam ederse; gaz valfi, elektronik kart veya iyonizasyon sorunu olabilir. Servis yardımı almanız gerekir.
  1. F70 Arızası Geçersiz cihaz kodu.
  • Çözüm Bu arıza öncesi anakart veya ekran kartı değişimi yapıldıysa eğer cihaz kodunun yeniden ayarlanması gerekir. Kodlama konusunda yanlış veya eksik işlem yapılmış olabilir. Arıza öncesi kart veya kartlara müdahale edilmediyse eğer kart arızası olabilir. Servis yardımı alınmalıdır.
  1. F71 Arızası Gidiş suyu sensörü problemi.
  • Çözüm Gidiş suyu sensörü sabit bir değer bildirdiği zaman bu sorun yaşanır. Sensör arızası da olabilir, sensör montajında da sorun olabilir. Tespit ve müdahale için servis yardımı almalısınız.
  1. F73 Arızası Su basınç sensörü sinyali (düşük).
  • Çözüm Basınç sensöründe kısa devre durumu veya kesinti durumu olduğunda, besleme hattında kısa devre durumu olduğunda bu sorun yaşanır. Kullanıcı olarak cihaza uygulayabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız.
  1. F74 Arızası Su basınç sensörü sinyali (yüksek).
  • Çözüm Su basınç sensörüne giden hatlarda kısa devre durumu olduğunda, sensörde dahili sorun olduğunda genelde bu sorun yaşanır. Arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız.
  1. F75 Arızası Pompa çalışmaya geçtiğinde basınç farkını algılamıyor.
  1. F77 Arızası Yoğuşma suyu pompa sorunu.
  • Çözüm Yoğuşma suyu pompası arızalı olduğunda veya atık gaz klapesi geri bildirimi olmadığında bu sorun yaşanır. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız.
  1. F78 Arızası Harici reglerde sıcak su çıkış sensörü kesinti durumu.
  • Çözüm Kullanım suyu ntc sensörünün köprülenmediğini belirtir. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir uygulama olmadığı için servis desteği almalısınız.
  1. F83 Arızası Gidiş-dönüş suyu sensörü sıcaklık değişim problemi.
  • Çözüm Kullanıcı olarak öncelikle tesisat su basıncını kontrol edin. Basınç 1 bardan az ise basıncı 1,5 bara kadar yükseltin. Ardından cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Sorun düzelmezse eğer gidiş ya da dönüş suyu sıcaklık sensöründe küçük sıcaklık farkı kaydedildiği için ya da hiçbir değişiklik kaydedilemediği için bu sorun yaşanıyor diyebiliriz. Servis yardımı almanız gerekiyor.
  1. F84 Arızası Gidiş-dönüş suyu sensörü sıcaklık farkı tutarsız.
  • Çözüm Kombi gidiş veya dönüş suyu sıcaklık sensörü tutarsız değerler bildirdiği zaman bu sorun yaşanır. Sensörler birbirine karışmış olabilir veya kısa süre önce montajı yapıldı ise doğru monte edilmemiş olabilir. Kullanıcı olarak bu sorunda yapabileceğiniz işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız.
  1. F85 Arızası Gidiş veya dönüş sensörü montaj hatası.
  • Çözüm Kısa süre öncesinde veya arıza öncesinde sensör montajı yapıldı ise yeniden bi kontrol gerekir. Montaj hatası olduğu için cihaz bu uyarıyı verir. Doğru montaj işlemi gerçekleştiğinde sorun düzelecektir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Petek Yıkama