Vaillant ecoTEC Arıza Kodları

Konu Başlıkları

Vaillant ecoTEC Hata Kodları

Makalemizde sunacağımız bilgiler Vaillant ecoTEC Pro/Plus model Tam Yoğuşmalı kombiler için geçerlidir.

  1. F00 Arıza Kodu Gidiş suyu sıcaklık sensör sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda gidiş suyu sıcaklık sensöründe sorun olabilir. Sensör kablolarındaki kopma-kısa devre durumlarında veya sensör borularında nemlenme olduğu zaman ekranda bu hata kodu belirir. Bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan servisi aramalısınız.
  1. F01 Arıza Kodu Dönüş suyu sıcaklık sensör sorunu.
  • Çözüm Dönüş suyu sıcaklık sensöründe arıza olabileceğini belirtir. Bu gibi durumlarda sensör kablolarında kopukluk-kısa devre durumu  veya sensör borularında nemlenme durumu söz konusu olabilir. Net teşhis ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F10 Arıza Kodu Gidiş suyu sıcaklık sensöründe kısa devre.
  • Çözüm Gidiş suyu sıcaklık sensörü kablolarında kısa devre durumu olduğunu belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda kullanıcı olarak cihaza müdahale etmeden Vaillant Servisi’ni aramalısınız.
  1. F11 Arıza Kodu Dönüş suyu sıcaklık sensöründe kısa devre.
  • Çözüm Dönüş suyu sıcaklık sensörü kablolarında kısa devre olduğunu bildirir. Bu arıza durumunda cihaza müdahale etmemeli ve mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. F20 Arıza Kodu Emniyet kapanması (limit termostat sorunu).
  • Çözüm Gidiş veya dönüş suyu ntc sinde temassızlık olduğunu anlayabileceğimiz arıza kodudur. Bu durumda cihaz içindeki su sıcaklığı maksimum seviyeye ulaşmış ve cihaz bu sebeple bloke konuma geçmiştir. Bu durumda cihazın altında bulunan vanaların ve petek vanalarının açık olduğundan emin olmanız gerekir. Daha sonrasında alev üzerine x işareti olan düğmeye birkaç saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi yapın. Sorun düzelmezse eğer mutlaka servisi aramalısınız.
  1. F22/F23/F24 Arıza Kodu Kuru yanma sorunu (sistemde su yok veya susuz çalışma)
  • Çözüm ecoTEC model kombilerde hemen hemen aynı anlamı taşıyan arıza kodlarıdır. Bu arıza durumları ile karşılaştığınız zaman tesisata su basmak yani tesisat basıncını yükseltmek gerekir. ecoTEC  kombiye su basma işlemini yapmak için linki tıklayabilir oradan detayları öğrenebilirsiniz.
  1. F25 Arıza Kodu Atık gaz sıcaklığı yüksek.
  • Çözüm Bu arıza durumunun birçok sebebi bulunmaktadır. Emniyet termostatı bağlantısında sorun olabilir, kablolarda kopma olabilir, ana eşanjörde sorun olabilir veya baca ile alakalı sorunlar olabilir. Net teşhis ve çözüm için Vaillant Servisi’ni aramalısınız.
  1. F26 Arıza Kodu Gaz armatörü işlevsiz.
  • Çözüm Gaz armatörünün işlev sağlamadığını belirten arıza kodudur. Bu durumda cihaz ateşlemeyi doğru şekilde yapamaz. Gaz armatörünün yanı sıra elektronik kartta da sorun olabilir. Tespit ve müdahale için servisi aramalısınız.
  1. F27 Arıza Kodu Sahte alev.
  • Çözüm Kombide sahte alev yaşandığını belirten arıza durumudur. Bu arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servisi arayın. İyonizasyon elektrodunda, gaz armatöründe veya elektronik kartta sorun olabilir. Tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F28 Arıza Kodu Ateşleme başarısızlığı.
  • Çözüm Cihazın ateşlemeyi başarılı bir şekilde yapamadığını ifade eden ve genel anlamda en sık karşılaştığımız arıza durumudur. ecoTEC f28 arızası çözümü hakkında daha detaylı bilgi almak için linki tıklayabilirsiniz.
  1. F29 Arıza Kodu İyonizasyon sorunu.
  1. F32 Arıza Kodu Fan arızası.
  • Çözüm ecoTEC model kombi bu arıza durumunda hava akışını başarılı biri şekilde yapamaz. ecoTEC F32 hatası hakkında bilgi almak veya sorunu çözümlemek için linki tıklayabilirsiniz.
  1. F49 Arıza Kodu Voltaj problemi.
  • Çözüm eBUS ta kısa devre, aşırı yüklenme gibi durumların söz konusu olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu da düşük ya da yüksek gelen voltaj sebebi ile yaşanır. Bu arıza durumunda cihaza müdahale etmeyin. Otomatik resetleme yapılacaktır. Bir süre kadar bekleyin ve sorunda düzelme olmaz ise mutlaka servisi arayın. Anakart voltaj sebebi ile yanmış olabilir. Sorunun çözümlenmesinden sonra arıza tekrarı olmasın diye mutlaka “kombi regülatörü” kullanmalısınız.
  1. F61 Arıza Kodu Gaz armatörü kumandasında arıza.
  • Çözüm Gaz armatörüne giden kablo demetinde sorun olabilir, gaz armatörü ya da elektronik kart arızalı olabilir. Net teşhis ve çözüm için Vaillant Servisi’ni aramalısınız.
  1. F62 Arıza Kodu Gaz armatörü kapanmasında gecikme.
  • Çözüm Gaz armatörünün kapanması gereken durumda kapatmayı geç yaptığını belirten arıza kodudur. ecoTEC F62 arızasının çözümü için linki tıklayabilirsiniz.
  1. F63 Arıza Kodu EEPROM arızası.
  • Çözüm Elektronik kart sorunu olarak adlandırabileceğimiz arıza kodudur. Cihaza müdahalede bulunmadan servisi aramalısınız.
  1. F64 Arıza Kodu Elektronik ntc arızası.
  • Çözüm Gidiş ya da dönüş suyu ntc sinde kısa devre olduğunu belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda sorun elektronik kart ile alakalı da olabilir. Servisi arayarak yardım almalısınız.
  1. F65 Arıza Kodu Elektronik kartta yüksek sıcaklık arızası.
  • Çözüm Dış etkenler sebebi ile elektronik kartta yüksek sıcaklık algılandığını belirtir. Arıza detayına ulaşarak sorunu çözümlemek veya yapılması gerekenleri öğrenmek için ecoTEC F65 hatası çözümü linkini tıklayabilirsiniz.
  1. F67 Arıza Kodu Elektronik alev sorunu.
  • Çözüm Beklenmeyen alev sinyali alındığını belirten arıza kodudur. Elektronik kartta sorun olabilir. Tespit ve çözüm için Vaillant Servisi’ni aramalısınız.
  1. F68 Arıza Kodu Dengesiz alev sinyali.
  • Çözüm Alevin olması gerektiği gibi sağlanmadığını belirtir. Bu durumda gaz valfinde, iyonizasyon elektrodunda, elektronik kartta sorun olabilir. Yoğuşma suyu yolu tıkalı olabilir. Net teşhis ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F70 Arıza Kodu Geçersiz cihaz kodu.
  • Çözüm Öncesinde elektronik kart ile ekran kartı değişimi yapıldı ise cihaz kodu yeniden ayarlanmalıdır. Yanlış veya eksik güç kodlama yapılmış olabilir. Arızanın tespiti ve çözümü için servisi aramalısınız.
  1. F71 Arıza Kodu Gidiş suyu sıcaklık sensörü arızası.
  • Çözüm Gidiş suyu sıcaklık sensörünün sabit bir değer bildirdiğini belirten arıza kodudur. Gidiş suyu sıcaklık sensörü arızalı olabilir ya da gidiş suyu borusuna doğru şekilde dayanmıyor olabilir. Arızanın tespit edilmesi ve çözümlenmesi için servisi aramalısınız.
  1. F73 Arıza Kodu Su basınç sensörü sinyali (çok düşük).
  • Çözüm Su basınç sensöründe; kısa devre, kesinti olduğunda veya besleme hattında kısa devre olduğunda bu sorun yaşanır. Tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F74 Arıza Kodu Su basınç sensörü sinyali (çok yüksek).
  • Çözüm Su basınç sensörüne giden hatlarda kısa devre olduğunu ya da su basınç sensöründe dahili bir sorun olduğunu belirten arıza durumudur. Bu sorunda mutlaka servisi aramalı cihaza müdahalede bulunmamalısınız.
  1. F75 Arıza Kodu Pompa çalışmaya başladığında basınç farkı algılanmıyor.
  1. F77 Arıza Kodu Yoğuşma suyu pompası arızalı.
  • Çözüm Atık gaz klapesi geri bildirimi olmadığını veya yoğuşma suyu pompasında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Hiçbir müdahalede bulunmadan direk servisi aramalısınız.
  1. F78 Arıza Kodu Harici reglerde sıcak su çıkış sensörü kesintisi.
  • Çözüm Kullanım suyu sensörünün köprülenmediğini belirten arıza durumudur. Teknik olarak cihaza müdahalede bulunmadan servisi aramalısınız.
  1. F83 Arıza Kodu Gidiş veya dönüş suyu sıcaklık sensörü sıcaklık değişimi sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda önce basıncı kontrol edin, basınç düşük ise su basın. Basınç normal değerde ise ya da su basma sonrasında da sorun düzelmiyorsa gidiş veya dönüş suyu sıcaklık sensöründe çok küçük sıcaklık farkı kaydettiğini ya da bir değişiklik kaydetmediğini belirtir. Bu durumda arıza tespiti ve onarımı için servisi aramalısınız.
  1. F84 Arıza Kodu Gidiş-dönüş suyu sıcaklık sensörü sıcaklık farkı tutarsız.
  • Çözüm Gidiş-dönüş suyu sıcaklık sensörünün tutarsız değerler bildirdiğini belirten arıza kodudur. Sensörler birbirine karışmış ya da doğru şekilde monte edilmemiş olabilir. Tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F85 Arıza Kodu Gidiş ya da dönüş suyu sıcaklık sensörü yanlış monte edildi.
  • Çözüm Gidiş ya da dönüş suyu sıcaklık sensörünün aynı boruya ya da yanlış boruya monte edildiğini belirtir. Tespit ve müdahale için servisi aramalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Petek Yıkama