Luna5 Arıza Kodları

Önemli Bilgi: Makalemizde yer alan bilgiler Baymak Luna5 24 Fi/31 Fi model hermetik kombiler için geçerlidir.

E01 Arızası: Ateşleme sorunudur.
Çözüm:  Bu arıza durumunda dairede gaz olmayabilir ya da kombiye gaz gelmeyebilir. Bu nedenle kullanıcı olarak önce gaz vanalarını kontrol etmelisiniz. Dairenizde gazın olduğundan emin olmanız gerekir. Bu nedenle de gaz vanaları kapalı ise açın.  Sonrasında kombiyi resetleyin. Düzelme olmadığı durumlarda teknik açıdan yapabileceğiniz başka bir işlem yoktur. Mutlaka servisi arayarak yardım alın. Ateşleme problemlerinde; gaz valfi, iyonizasyon ateşleme elektrodu ya da anakart gibi parçalarda sorun olabilmektedir. Net tespit için uzman yardımı alınız.

E02-F02 Arızası: Sahte alev sorunudur.
Çözüm:  Bu arıza durumunda alev hissedilmiyor da diyebiliriz. Böyle bir sorunla karşılaştığınız zaman cihaza birkaç kez reset atın. Sorunda düzelme olmaz ise teknik açıdan servis yardımı alın. İyonizasyon elektrodunda, gaz valfinde ya da elektronik kartta sorun olabilmektedir.

Luna5 Arıza Kodları

E03 Arızası: Aşırı ısınma problemidir.
Çözüm:  Her dönem karşımıza çıkabilecek arıza durumlarındandır. Kombi susuz kalmış olabilir. Bu nedenle önce su basıncını kontrol edin. Düşük ise su basın. Sonrasında kombiyi resetleyin. Resetleme işleminden sonra da düzelme olmaz ise Baymak Servisi yardımı almak zorundasınız. Cihazınızda aşırı ısınma sorunu olduğunda; ana eşanjör kireçlenmiş olabilir, pompa sıkışmış olabilir, üç yollu vana arızalı olup konum değiştiriyor olabilir ya da kalorifer filtresi tıkanmış olabilir. Teknik açıdan net tespit ve müdahale için servis yardımı alınız.

E04-E05-E06-F23 Arızası: Atık gaz sistem sorunudur.
Çözüm:  Baymak Luna5 model kombiler hermetik olduğu için bu arıza durumunda fan, anakart ya da prosestat arızalı olabilir. Cihaz bloke şekildedir. Servisi arayarak kesin çözüm için yardım almalısınız.

E07 Arızası: Baca termostat kablosu sorunudur.
Çözüm:  Çok nadir karşımıza çıkan arıza durumlarından biridir. Baca termostatı kablosunda sorun olduğunu ve bu sebeple hava akışının sağlıklı bir şekilde yapılmadığını belirtir. Bu gibi durumlarda teknik açıdan mutlaka uzman yardımı alınmalıdır. Baymak Servisi’ni aramalısınız.

E08-E12-E21-F25 Arızası: Anakart sorunudur.
Çözüm:  Genelde karşımıza sıklıkla çıkan arıza durumlarındandır. Bu dört hata kodunun da açıklaması anakart sorunudur. Anakart arızalı olduğu için cihaz çalışmayacak ve randıman alamayacaksınız. Bu gibi durumlarda teknik açıdan yardım almak üzere Baymak Servisi’ni aramalısınız.

F13 Arızası: Kombide reset kilitlemesidir.
Çözüm:  Reset düğmesine olması gerekenden daha uzun süre bastığınızda reset düğmesi kilitlenir ve cihaz çalışma yapmaz. Bu durumda sorunu düzeltmek amacı ile cihazı şalterinden kapatın ve yeniden açın. Bu şekilde sorun düzelecektir.

F22 Arızası: Düşük voltaj hatasıdır.
Çözüm:  Kombiye gelen voltajın düşük olduğunu ve bu sebeple sorun yaşandığını belirtir. Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin ve bir süre kadar da voltajların düzelmesini bekleyin. Uzun süre bekleme sonrasında sonuç alamadıysanız teknik açıdan mutlaka uzman servis yardımı alın. Düşük voltaj sorunları yaşandığında genelde kombi kartı yanmakta ya da hasar görmektedir. Karta Baymak Servisi tarafından müdahale edilir. Yalnız önerimiz mutlaka kombi regülatörü kullanmanızdır. Aksi durumda sorunu yaşamaya devam edersiniz ve karta müdahale eden firma sizlere işlem için garanti sunmaz.

F31 Arızası: Kalorifer sensörü (çıkış suyu sensörü) sorunudur.
Çözüm:  Kaloriferlerinizde ısınmama ya da az ısınma sorunu yaşayabileceğiniz bir arıza durumudur. Bu gibi arıza durumlarında sorun genelde kalorifer sensöründe olur. Fakat kablolarda da problem olabilir. Bu nedenle tespit ve çözüm adına servisi aramalısınız.

F32 Arızası: Dış hava sensör sorunudur.
Çözüm:  Çok nadir kombilerde dış hava sensörü bulunmaktadır. Dış ortam sıcaklığına göre kombi çalışmaktadır. Dış hava sensörü var ise arızalandığını belirtir. Fakat dış hava sensörü olmayan kombilerde meydana gelen bu sorunda elektrik ile alakalı problem olabilmektedir. Tespit ve müdahale için Baymak Servisi’ni aramalısınız.

F33 Arızası: Sıcak su sensörü (kullanım suyu sensörü) sorunudur.
Çözüm:  Sıcak su arızası ile karşılaşabileceğiniz arıza durumudur. Sıcak suyu ölçmekte olan sensörde yani ntc de sorun olduğunu belirtir. Bu durumda sensörün yanı sıra kablolarda da problem olabilir. Bu nedenle de arızanın tespit edilip çözümlenmesi adına servis yardımı almanız gerekir.

F37 Arızası: Tesisat su basıncı yetersiz.
Çözüm:  Luna 5 model kombide düşük su basınç sorunu olarak da bilinmektedir. Bu arıza durumu ile karşılaştığınızda kombinize su basmanız gerekir. Su basma işlemi doldurma musluğu ile yapılır. Doldurma musluğu kombinin altında monteli durumdadır. Sola çevirerek açarsınız ve bar değerini 1,5 e getirmeniz gerekir. Su basma işleminden sonra sorun düzelir. Sorun yine de devam ederse cihazı resetleyin. Resetleme sonrasında da düzelme olmazsa ya da işlemi başarılı bir şekilde yapamadıysanız mutlaka servisi arayın.

F40-F47 Arızası: Su basınç anahtar sorunudur.
Çözüm:  Bu arıza durumunda önce su basıncını kontrol etmelisiniz. Su basıncı yüksek olduğunda da bu arızaya geçebilmektedir. Su basıncı 2,5 ya da 3 barın üzerinde ise kombinize en yakın radyatörün hava alma kısmını açarak su alın. Su aldıkça basıncın düştüğünü göreceksiniz. Basınç ideal seviyeye (1,5 bara) gelene kadar su almaya devam edin. Bu seviyeye geldiği zaman işlemi sonlandırın ve sorun düzelmezse resetleme işlemi yapın. Sorun devam ediyorsa eğer su basınç anahtarında sorun olabilir. Bu durumda servis yardımı almanız gerekmektedir.

F59 Arızası: Gaz modülasyon sorunudur.
Çözüm:  Gaz valfi sorunu olarak da adlandırabiliriz. Bu arıza durumunda cihaz çalışma yapmayacaktır. Gaz valfi ya da elektronik kart sorunu olabilir. Bu nedenle de tespit ve çözüm adına Baymak Servisi yardımı almanız gerekmektedir.

Benzer yazılar

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?