atmoTEC-turboTEC Arıza Kodları

Vaillant EuroBİG serisinin en çok tercih edilen kombilerinden biri atmoTEC-turboTEC serisidir. Bu cihazların kullanımı kadar sağladığı kolaylıklar da mükemmeldir. Teknik anlamda bazen farklı sorunlarla karşılaşılabilir. Özellikle de arıza durumlarında kullanıcılar her zaman servis öncesi yapılması gerekenler kadar arızaların sebeplerini ve çözüm niteliğindeki seçenekleri de merak eder. Bizler de bunu düşünerek sizlere makalemizde atmoTEC-turboTEC Arıza Kodları hakkındaki bilgileri sunacağız. Merak edenler olur ise makalemizi inceleyebilir ve bu konu hakkındaki tüm bilgilere ulaşabilir.

atmoTEC-turboTEC Arıza Kodları

atmoTEC-turboTEC Arıza Kodları

Önemli Bilgi: Makalemizde sunacağımız bilgiler Vaillant atmoTEC model bacalı kombiler ve Vaillant turboTEC model hermetik kombiler ile alakalıdır.

F0 Arızası: Kalorifer gidiş suyu ntc bağlantısı kopuk.
Çözüm: Kalorifer gidiş suyu sensörünün bağlantısında kopukluk olduğunu belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda sensör arızalı da olabileceğinden net tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayın.

F1 Arızası: Kalorifer dönüş suyu ntc bağlantısı kopuk.
Çözüm: Kalorifer dönüş suyu ntc bağlantısında kopma meydana geldiğini belirtir. Bu arıza durumunda sensör yani ntc de arızalı olabileceğinden tespitin ve müdahalenin sağlanması amacı ile servisi aramalısınız.

F5 Arızası: Dış atık gaz sensörü bağlantısı kopuk.
Çözüm: Atık gaz sensör bağlantısında kopma olduğunda veya elektrik bağlantısı doğru olmadığında bu sorun yaşanabilir. Atık gaz sensörü arızalı da olabileceğinden tespit ve çözüm için Vaillant Servisi’ni aramalısınız.

F6 Arızası: İç atık gaz sensörü bağlantısı kopuk.
Çözüm: Atık gaz sensörü bağlantısında kopma, sensörde arıza veya elektrik bağlantısı doğru olmadığında bu arıza durumu yaşanır. Bu durumda sorunun yerinde tespit edilmesi gerekeceğinden mutlaka uzman yardımı alın.

F10 Arızası: Kalorifer gidiş suyu sensöründe kısa devre.
Çözüm: Kalorifer gidiş suyu sensör kablolarında kısa devre meydana geldiğini veya sensörün arızalı olabileceğini belirten arıza durumudur. Bu sorunda tespit ve müdahale yerinde yapılmalıdır. Mutlaka servisi arayın.

F11 Arızası: Kalorifer dönüş suyu sensöründe kısa devre.
Çözüm: Kalorifer dönüş suyu sensör kablolarında kısa devre olabileceğini, sensörün arızalı olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu durumda net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.

F13 Arızası: Aqua-konfor fonksiyonu sensörü kısa devre.
Çözüm: Bu arıza durumunda sensör arızalı olabilir, sensör kablosunda sorun olabilir, bağlantılarda problem olabilir veya elektronikte bağlantı sorunu olabilir. Net tespitin yapılması ve sorunun çözümlenmesi için servisi aramalısınız.

F15 Arızası: Dış atık gaz sensörü kısa devre.
Çözüm: Atık gaz sensöründe sorun olabileceğini belirten arıza durumudur. Bağlantılarda kısa devre durumu söz konusu olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.

F16 Arızası: İç atık gaz sensörü kısa devre.
Çözüm: Atık gaz sensöründe arıza, bağlantılarda kısa devre olabilir. Tespit ve müdahale için servisi aramalsıınız.

F20/F25 Arızası: STB atık sorunu.
Çözüm: Gidiş sensörü termik bağlantısında sorun olduğunu veya sensörün arızalı olabileceğini belirtir. STB normalde limit termostat olarak bilinir fakat bu tip kombilerde limit termostat bulunmaz. Ntc ısıları yüksek olduğunda anakart kilitler ve cihazı çalıştırmaz. Böyle bir sorunla karşılaşıldığını belirten arıza kodudur. Bu durumun birçok sebebi olabileceğinden tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.

F22/F23/F24 Arızası: Kuru yanma.
Çözüm: Bu arıza durumunda basınç düşük olabileceğinden önce basınç kontrol edilmelidir. Basınç 1 barın altında ise su basılmalıdır. Su basma uygulaması atmoTEC/turboTEC model kombinin sağ altında gri kelebek şeklindeki doldurma musluğu ile yapılır. Doldurma musluğu sola çevrilerek açılır ve bar göstergesi grinin ortasına gelene dek su basılır. Su basma işlemi sonrasında sorun düzelebilir. Düzelmezse eğer kuru yanma olabilir. Bu durumda pompa gücü yetersiz olabilir, pompa sıkışmış olabilir, kalorifer filtresi tıkanmış olabilir, ana eşanjörde tıkanmaya veya kireçlenme, sistemde hava olabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.

F26 Arızası: Gaz armatörü adım motoru elektrik akımı dengesiz.
Çözüm: Gaz valfi adım motorundaki elektrik akımının düzenli gelmediğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda gaz valfinde sorun olabilmektedir. Tespit ve müdahale için servisi aramanız gerekir.

F27 Arızası: Sahte alev algılanıyor.
Çözüm: Gaz valfi kapalı olmasına karşın iyonizasyon alev algılama sinyali gönderdiği zaman bu sorun yaşanır. Bu durumda gaz ventilleri kaçırıyor olabilir, iyonizasyon elektrodunda veya elektronik kartta sorun olabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.

F28 Arızası: Cihaz devreye giriyor alev oluşmuyor.
Çözüm: Öncelikle gaz girişlerini kontrol etmelisiniz. Gaz vanaları kapalı ise açık konuma çevirmeniz gerekir. Gaz vanaları açık ise gaz devresinde sorun olabilir. Alev üzerine x işareti olan reset düğmesine birkaç saniye kadar basılı tutmalı ve kombiyi resetlemelisiniz. Resetleme sonrasında sorunda çözümlenme olmazsa eğer Vaillant Servisi’ni aramalısınız. Gaz armatöründe, elektronik kartta, iyonizasyon ateşleme elektrodunda sorun olabilmektedir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.

F29 Arızası: Cihazın çalışması sırasında alev sönüyor.
Çözüm: Bir nevi iyonizasyon sorunu olarak da adlandırabiliriz. Bu arıza durumunda alevin birden söndüğünü ve cihazın başarılı bir ateşleme yapamadığını anlayabiliriz. Böyle bir durumda servis aranmalı yardım talep edilmelidir. İyonizasyon elektrodunda, gaz armatöründe veya elektronik kartta problem olabilir.

F33 Arızası: Eşanjör donma koruması aktif.
Çözüm: Isı talebi oluştuğunda 30 dakika içinde prosestatın kontakları kapatmadığını belirten arıza kodudur. Bu durumda hava prosestatı swichinden sinyal alınamıyor olabilir, fan arızalı olabilir veya elektronik kartta sorun olabilir. Sorunun tespiti ve çözümü için mutlaka servisi arayın.

F36 Arızası: 3 deneme sonrasında atık gaz çıkışı algılanmıyor.
Çözüm: Yanma havasının yeterli olmadığını, baca çekişinin doğru olmadığını belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda cihaz kilitlenir ve çalışma yapmaz. Arızanın tespiti ve çözümü için servisi aramalısınız.

F49 Arızası: eBUS düşük gerilim.
Çözüm: Bir nevi voltaj problemi olarak adlandırabileceğimiz arıza durumudur. Bir süre kadar voltajlar düzelir düşüncesi ile beklemelisiniz. Bekleme neticesinde eğer sonuç alamadıysanız muhtemelen elektronik kartta sorun olabilir. Sorunun çözümlenmesi adına mutlaka Vaillant Servisi’ni arayın. Servis müdahalesi sonrasında sorun çözümlenir. Yalnız arıza tekrarı olabileceğinden “kombi regülatörü” kullanmanızı öneriyoruz.

F61 Arızası: Gaz armatörü ventillerinin kumandası arızalı.
Çözüm: Gaz armatörü kablo bağlantılarında kısa devre olduğunda, gaz armatörü arızalı olduğunda ya da bobinlerinde kısa devre durumu olduğunda, elektronik kart arızalı olduğunda bu sorun yaşanabilir. Arızanın net tespiti ve çözümü için mutlaka servisi arayın.

F62 Arızası: Gaz armatörü ventillerinde kapatma gecikmesi.
Çözüm: Bu arıza durumunda gaz armatörü kaçırıyor olabilir ya da elektronik kartta sorun olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.

F63 Arızası: EEPROM (mikro işlemci) sorunu.
Çözüm: Elektronik kart arızası olarak adlandırabileceğimiz bir arıza durumudur. Bu sorunda cihaz hiçbir konumda çalışma yapmaz. Arızanın çözümlenmesi adına Vaillant Servisi yardımı almalısınız.

F64 Arızası: Elektronik/sensör arızası.
Çözüm: Gidiş veya dönüş sensörlerinde kısa devre olduğunda ya da elektronik kart arızalı olduğunda bu sorun yaşanır. Arızanın yerinde görülmesi, tespit sonrası çözümlenmesi gerekir. Bu yüzden bilgi ve yardım için mutlaka Vaillant Servisi’ni arayın.

F65 Arızası: Elektronik sistemin ısısı çok yüksek.
Çözüm: Elektronik sistemin dış etkilerden dolayı ısındığını ya da elektronik kartta arıza olabileceğini belirten arıza durumudur. Arızanın yerinde görülmesi ve tespit edilmesi gerekir. Çözüm için de mutlaka servisi arayın.

F67 Arızası: İyonizasyon elektrodu besleme gerilimi sınırları dışında.
Çözüm: İyonizasyon elektrodunun besleme gerilimi sınırladı dışında olduğunu yani 0 veya 5 V olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda elektronik kartta sorun olabilmektedir. Yine de arıza tespiti ve çözümü için servisi aramalısınız.

F70 Arızası: Ekran ve elektronik kart için geçersiz cihaz tipi numarası.
Çözüm: Ekran ve elektronik kartın aynı anda değiştirildi ise cihaz tipi numarasının yanlış girildiğini belirtir. Bu iki parçanın konumlandırılması yanlış olabilir, bağlantılarında sorun olabilir. Servisi arayarak yardım almalısınız.

F71 Arızası: Gidiş sensörü sabit değer bildiriyor.
Çözüm: Bu durumda gidiş sensörünün arızalı olabileceğini anlayabiliriz. Parça müdahalesi için servisi aramalısınız.

F72 Arızası: Gidiş veya dönüş sensörü arızalı.
Çözüm: Gidiş veya dönüş sensöründe sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda tolerans değerli çok yüksek olabilmektedir. Bu nedenle net tespit ve çözüm için servisi aramanız gerekir.

F73 Arızası: Su basınç sensörü sinyalinde sorun (çok düşük).
Çözüm: Su basınç sensörü bağlantısı kesilmiş ya da kısa devre durumu söz konusu olabilir. Basınç sensöründe arıza da olabilir. Tespit ve çözüm için servisi aramanız gerekir.

F74 Arızası: Su basınç sensörü sinyalinde sorun (çok yüksek).
Çözüm: Su basınç sensörü bağlantısında kısa devre olduğunda veya basınç sensöründe arıza olduğunda bu sorun yaşanır. Arızanın çözümlenmesi adına Vaillant Servisi yardımı almalısınız.

F75 Arızası: 5 deneme sonrasında pompanın devreye girmesi sırasında gerekli basınç farkı oluşmadı.
Çözüm: Bu arıza durumunda önce su basıncı kontrol edilmeli, basınç düşük ise su basılmalıdır. Su basma uygulaması sonrasında düzelme olmazsa veya basınç normal değerde ise; basınç sensörü arızalı olabilir, pompa arızalı olabilir, sistemde hava olabilir. Arızanın tespit edilmesi ve çözümlenmesi adına servisi aramalı yardım almalısınız.

F77 Arızası: Yoğuşma suyu pompası su seviyesi / 7 den 2 seçmeli modül üzerinden geri bildirim yok.
Çözüm: Bu durumda yoğuşma suyu pompasında sorun olabilir, kablo bağlantısında sorun olabilir, atık gaz klapesi geri bildirimi olmayabilir. Net tespit yapılması ve arızanın çözümlenmesi adına mutlaka servisi arayın.

atmoTEC-turboTEC Arıza Kodları hakkında sunulan bilgileri incelediniz. Bu tür kombilerde karşınıza çıkan arıza kodlarını ve anlamlarını sizlere açıklamak istedik. Sizler için yararlı olabildiysek ne mutlu bize… Teknik açıdan çözüm gerektiren tüm arıza durumlarında yardım almak üzere bizi dilediğiniz zaman arayabilirsiniz. Size her zaman her konuda yardımcı olmaya hazırız.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?