Demirdöküm Atron Arıza Kodları

Demirdöküm Atron Hata Kodları

Makalemizde sunacağımız bilgiler Atron H 24/H 28 model hermetik kombiler için geçerlidir.

  1. F01 Arıza Kodu Aşırı ısınma problemi olarak bilinir.
  • Çözüm Tesisat su sıcaklığı 98°C üstüne çıktığında veya eşanjör bölgesindeki sıcaklığın 125°C nin üstüne çıktığında ekranda bu hata kodu ile birlikte reset sembolü yanıp söner. Servis çağırmadan sorunu çözümlemek adına Atron F01 hata kodu çözümü detaylarının yer aldığı sayfayı incelemelisiniz.
  1. F02 Arıza Kodu Sıcak su ntc sorunu.
  1. F03 Arıza Kodu Tesisat devresi gidiş sensör sorunu.
  • Çözüm Kalorifer ntc yani sensöründe sorun olabileceğini, sensör kablolarında veya borularında problem olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu durumda net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F04 Arıza Kodu İyonizasyon-ateşleme sorunu.
  • Çözüm Gazın kesilmesi veya gazın gelmemesi durumlarında yaşanan arıza durumudur. Arızayı servis çağırmadan çözümlemek ve arızalı parçalar hakkında bilinçlenmek adına Atron F04 hata kodu linkini tıklamanızı öneririz.
  1. F05 Arıza Kodu Hava akışı sağlanmıyor.
  • Çözüm Atron kombiler hermetiktir. Bu sebeple de hava akışı fan ile sağlanır. Fan dışarıdan temiz havayı alır, yanma sonrasında ortaya çıkan atık gazı dışarı gönderir. Fan, fanın bekçisi görevinde olan prosestat veya parçaların çalışması adına komut veren anakartta sorun olabilir. Baca yerinden çıkmış ise bu sebeple de sorun yaşanıyor olabilir. Bu durumda tespit ve müdahale için servis yardımı almalısınız.
  1. F06 Arıza Kodu Tesisat devresi dönüş suyu sensör sorunu.
  • Çözüm Kaloriferler bu sorunda az ısınabilir veya buz gibi olabilir. Atron F06 hatası hakkında detaylı bilgi almak için linkteki sayfayı inceleyebilirsiniz.
  1. F07 Arıza Kodu Gaz valfi sorunu.
  • Çözüm Gaz valfinde veya gaz valfi devresinde sorun olduğu zaman ekranda bu hata kodu belirir. Bu arıza durumunda önce kombiyi resetlemelisiniz. Ekranın altında yer alan “reset” düğmesine bir kez basmalısınız. İşlem sonrasında arıza devam etmekte ise resetleme işlemini birkaç kez daha tekrar edebilirsiniz. Arıza durumu yine devam etmekte ise bu durumda gaz valfi veya elektronik kartta sorun olabileceği için net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F08 Arıza Kodu Tesisat devresi gidiş sensöründe aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Tesisat suyu sıcaklığının 95°C üstünde olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda önce kalorifer vanalarını kontrol edin. Vanalar kapalı şekilde ise mutlaka açın. Bir de konut içinde en az 3 kaloriferin açık durumda olduğundan emin olun, kapalı ise mutlaka açın. Sorun yine de devam ederse Atron kombiyi açma-kapama düğmesinden kapatın ve bir süre bekleyin. Bu şekilde suyun soğumasını sağlamış olursunuz. Sorun yine de devam etmekte ise servis yardımı almanız gerekir.
  1. F09 Arıza Kodu Prosestatta kısa devre sorunu
  • Çözüm Fanın çalışmamasına karşın prosestat kontaklarının kapalı durumda olduğunu belirten arıza kodudur. Sorun; prosestat veya elektronik kart ile alakalı olabilir. Düşük ihtimalle fan da arızalı olabileceğinden mutlaka sorunun yerinde görülmesi, tespit edilmesi ve çözümlenmesi gerekir. Bu konudaki yardımları almak üzere servisi aramanız gerekir.
  1. F10 Arıza Kodu Tesisat devresi su basınç sorunu.
  1. F11 Arıza Kodu Sirkülasyon sorunu.
  • Çözüm Tesisat gidiş-dönüş suyu sıcaklığı arasında 40°C ısı farkı olduğunda bu sorun yaşanır. Bu sorunda tesisat vanalarının ve kalorifer vanalarının açık olduğundan emin olmalısınız. Vanalar kapalı durumda ise açık konuma çevirmeniz gerekir. Vanalar açık ve yine de bu sorun yaşanmakta ise sirkülasyon pompasında sorun olabileceği için servis yardımı almanız gerekir.
  1. F12 Arıza Kodu Şebeke gerilimi 165 V altında.
  • Çözüm Yani konuta ve kombiye gelen voltajın düşük olduğunu belirten arıza kodudur. Şebeke gerilimi 165 V üstüne çıktığında sorun çözümlenir. Bu yüzden bir süre beklemelisiniz. Resetleme işlemi yapmanıza gerek yoktur çünkü cihaz otomatik resetlenecektir. Uzun süre beklediniz ama sorun düzelmiyorsa eğer muhtemelen elektronik kart yanmış ya da arızalanmış olabilir. Bu durumda servisi arayarak elektronik kart tamiri veya değişimi yaptırmalısınız. Uygulama sonrasında sorunun tekrar etmemesi açısından mutlaka kombi regülatörü kullanmalısınız.
  1. F13 Arıza Kodu Tesisat devresi sensörlerinde sıcaklık farkı.
  • Çözüm Tesisat dönüş suyu sıcaklığı gidiş suyu sıcaklığından 7°C kadar yüksek olursa ekranda bu hata kodu belirir. Cihaza herhangi bir müdahalede bulunmadan mutlaka servis yardımı almalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (224 Yorum)

  1. ali çakıl dedi ki:

    demir döküm atron sürekli f 10 arızası veriyor. havasını alıyorum şimdide içinden pompa sesi geliyor tak tak diye.ne yapabilirim.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Ali Bey… Demirdöküm Atron model kombilerde F10 arızası düşük veya yüksek basınç sorunudur. Basınç yüksek mi düşük mü? Bu durumu tam olarak bilirsek arızanın muhtemel sebeplerini de sıralayabiliriz. Havasını alıyorum dediğinizde göre basınç yükseliyor ve petekten su alarak basıncı düşürmeye çalışıyorsunuz. Doğru anladıysam eğer bu durumda; genleşme tankı, eşanjör, doldurma musluğu gibi parçalarda sorun olabilir. Basınç düşüyor ve sürekli su basmak zorunda kalıyorsanız ve bir yerde su kaçağı durumu yoksa eğer; genleşme tankının havası eksik olabilir, eşanjör kireçlenmiş olabilir ya da sıva altında kaçak olabilir. F10 arıza kodu hakkında sunabileceğimiz bilgiler bu şekildedir. Kombi ses yapıyorsa ayrıca o sesi yerinde görüp dinlemek ve incelemek gerekir. Her iki arıza durumu için de kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem bulunmuyor. Servis çağırarak kombiyi kontrol ettirmenizi öneririz.

      1. ali çakıl dedi ki:

        basınç düşüyor.su doldurma muslugunu acıyorum kombi devreye giriyor.bir gün sonra aynı sorun cıkıyor.f10 birde içinden pompa basma sesi gibi ses geliyor.sorun olurmu bu ses.

        1. Kombi Tamircisi dedi ki:

          O halde önce bir yerde su kaçağı olup olmadığına bakın Ali Bey… Peteklerde, tesisatta ya da kombide su kaçağı var mı yok mu? bunu inceleyin. Su akıntısı yoksa eğer genleşme tankının havası bitmiş olabilir ya da eşanjörde kireçlenme olabilir. Bi servis çağırarak cihazı kontrol ettirmeniz gerekir. F10 uyarısı basınç sürekli düştüğü için veriyor ve cihaza sürekli su basmak zorunda kalıyorsunuz. Servis çağırdığınızda ses yapma durumu da yerinde görülerek incelenir, bir sorun olup olmadığı anlaşılabilir. Bu durumda bizi de arayarak bu konuda uzman ekiplerimizden yardım alabilirsiniz.

  2. Serdar Karabıçak dedi ki:

    Demirdöküm atron kullanıyorum kombide yaklaşık 2 aydır sıcak su basıncında azalma var neredeyse yarıyarıya daha az sıcak su geliyor sebebi ne olabilir

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Serdar Bey… Suyun tazyiği mi azaldı yoksa ısısı mı? Tam olarak anlayamadım. Su tazyik olarak azalıyorsa eşanjörde bir kireçlenme olabilir ya da tesisatta tıkanıklık olabilir. Suyun ısınmasında bir sorun oluyorsa kombi sensörü dahil olmak üzere birçok parçada sorun olabilir. Her iki durum için de bi servis yardımı almanız gerekir. Problemi yerinde incelemekte fayda var.

    2. Hakan akın dedi ki:

      Merhaba

      Atron kullanıyorum ekran led ışığı hiç sönmüyor

      1. Kombi Tamircisi dedi ki:

        Merhaba Hakan Bey… Ekran ışığının sönmemesi ekran kartına veya anakarta bağlıdır. Cihazı şalterinden kapatıp yeniden açmayı deneyin. Yine de bir düzelme durumu olmazsa eğer belirtilen bu iki parçadan birinde sorun olabilir. Yine de tabi cihazı görmemiz gerekiyor. 444 1 837 numaramızı arayarak bu konuda bilgi ve yardım alabilirsiniz.

  3. Fatih özgür dedi ki:

    Merhaba demirdöküm atron kombi petek isitmasi kapali iken petekler isiniyor ekran ışığı surekli acik kaliyor neden olabilir tesekkur ederim

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Fatih Bey… Petek konumu kapalıyken yani kombi sadece sıcak su konumunda açıkken tüm petekleriniz mi ısınıyor yoksa kombiye yakın birkaç petek mi ısınıyor? Kombiye yakın olan birkaç petek ısınıyorsa bu normal bir durumdur. Çünkü sıcak su kullanımında kombi içinde bulunan suyu aşırı ısınma olmasın diye tesisata aktarır bu yüzden çok sıcak olmasa da en yakın birkaç petekte ısı olabilir. Tüm petekleriniz ısınıyorsa bu bir arızadır. Ya üç yollu vana konum atlıyordur ya da anakart arızası vardır. Ekran ışığının sürekli açık kalması da yine anakarta bağlı bir durumdur. Cihazı yine de yerinde görerek tespit yapmak gerekir. Bi servis yardımı almalısınız.

  4. EMRE YILDIZ dedi ki:

    MERHABA KOLAY GELSİN. DEMİRDÖKÜM ATRON KOMBİ VAR. KOMBİ DE SICAK SU SORUNU VAR İLK BAŞTA Bİ 10 SANİYE SICAK SUYU VERİYOR DAHA SONRA SOGUYOR. SICAK SUYU VERDİGİ ARADA KOMBİDEN GÜM GÜM DİYE SES GELİYOR. NETİCEDE KOMBİ SICAK SU VERMİYOR.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Emre Bey… Muhtemelen parçalar çalışmaya zorlanıyordur ve bu sebeple musluğu açtığınızda ses yapıyordur. Anladığım kadarıyla kombi bir arıza kodu da vermiyor. Arıza kodu verse sorun hakkında tahmini de olsa bilgi verilebilir ancak arıza kodu vermediği için birçok parçada sorun olabilir. Net teşhis için tabi sorunu yerinde görüp incelemek gerekir. Bu yüzden bi servis çağırarak cihazı kontrol ettirmenizi öneririz.

  5. Mehtap dedi ki:

    Atron kombide E5 hatası alıyorum göremedim burada bu kodu. Nedir sorun acaba?

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Mehtap Hanım… Demirdöküm Atron model kombilerde hata kodları makalemizde belirtildiği gibi F harfi ile başlamaktadır. Atron model kombiler piyasada hala satışı devam eden kombilerdendir. Yeni modellerinde farklı arıza kodları beliriyor olabilir ancak bu durum kullanım kılavuzlarında yer almadığı için biz de net olarak açıklamasını bilemiyoruz. F5 atık gaz devresi ile alakalı bir sorundur. E5 arıza kodu da aynı anlama geliyor olabilir. Yine de sorunu yerinde görüp incelemek gerekir.

Petek Yıkama
Servis Çağrı Merkezi