Viessmann Vitopend 100 Kombide F4 Arızası

Viessmann Vitopend 100 Kombide F4 Arızası Nedir?

Ateşleme başarısızlığıdır. Cihaz alev denemesi sonrasında alev yetersizliği sorunu veriyor demektir.

Kullanıcı Servis Çağırmadan Önce Ne Yapmalı?

Vitopend 100 model kombinizde böyle bir sorunla karşılaştıysanız ve konut içinde ocağınız da doğalgazlı ise ocağınızı kontrol etmelisiniz. Ocağınızın çalışıp çalışmadığına göre arıza durumu veya sorunun sebebi değişmektedir.

  1. Ocak çalışmıyor durumda ise
  • Kapınızın dışarısında bulunan gaz vanasını kontrol edin. Gaz vanası kapalı ise açmalısınız. (Gaz vanası nasıl açık olur? linki tıklayarak öğrenebilirsiniz.)
  • Kapı dışındaki vana üzerinde mühür var ise fatura ödenmediği için gazınız kesilmiştir. Kombiyi kapatın, yanında bulunan gaz vanasını da kapatın. Faturayı ödeyin ve mühre dokunmadan doğalgaz firmasını arayarak gazın açılması talebinde bulunun.
  • Kapı dışındaki vana açık durumda ise bölgede doğalgaz çalışması olabilir veya farklı çalışmalar sebebi ile gaz bölge olarak kesilmiş olabilir. Aynı sorun muhtemelen komşularınızda da vardır. Doğalgaz firmasını arayarak bilgi ve yardımları alabilirsiniz. Bu durumda kombinizi ve gaz vanasını mutlaka kapatın.
  1. Ocak çalışıyor durumda ise
  • Kombi yanındaki gaz vanasını kontrol edin. Vana boru ile aynı hizada ise açık, aynı hizada değilse kapalı demektir. Bu durumda vana kapalı ise açık konuma çevirmelisiniz.
  • Kombi yanındaki vana açık durumda ise kombiyi resetlemelisiniz. Vitopend 100 model kombinizde kalorifer simgeli düğmenin sağ altına doğru baktığınızda “RESET” yazan bölüm olacaktır. Düğmeyi “RESET” yazan yere kadar çevirin ve sonrasında yeniden eski yerine çevirin. Bu işlemi sorun düzelmediği sürece maksimum 3 kez daha tekrar edebilirsiniz.

Arıza Çözümü

Yalnız bu parçalardan hangisinde veya hangilerinde sorun olabileceğini ancak uzman servis ekibi yerinde görerek karar verebilir. Net teşhis ve müdahale için mutlaka işi uzmanına bırakmalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (36 Yorum)

  1. Güher demirdöven dedi ki:

    Sıcak su peryodik olarak soğuyor ve tekrar ısınıyor ve tekrar soğuyor. Duş yapmak işkence oldu. Yardımcı olanilir misiniz

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Güher Demirdöven… Ntc, tribün, akış şalteri, plaka eşanjör, fan, elektronik kart, üç yollu vana, diyafram, pompa gibi birçok parçada sorun olabilir. Teknik yardım almak isterseniz, bizimle 0850 811 88 22’den bizimle iletişime geçin.

  2. Meral Kayabay dedi ki:

    Merhabalar kombim vıessmann vitopend 100 ariza ışığı yanmiyor ama banyoda su açinca birden 3.4. Dk sonra eteşlemeyi kesiyor petekler yanıyor gece bi bakıyorum petekler buz gibi ama kombi açık resetliyorum çalışıyor ertesi gün yada 5.6. Saat sonra aynı duruyor neden acaba yeni bakım da yapıldı

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Meral Hanım… Bu durum sadece banyo suyu açıldığında oluyorsa mesela mutfak suyu açıldığında olmuyorsa tesisatınızı ayrıca banyo batarya-musluğunuzu kontrol ettirmelisiniz. Tesisat-musluk-batarya sorunu varsa eğer kombi sıcak su talebinin sona erdiğini algılar ve kış konumunda kaloriferleri ısıtmaya kaldığı yerden devam eder. Ancak peteklerde harici durumlarda soğuma oluyorsa, kombi resetlenmeden düzelmiyorsa bu durumu yerinde incelememiz gerekiyor. Bu aşamada kombide; sensör, kart, üç yollu vana, eşanjör, pompa gibi birçok parçada sorun olabilir.

Petek Yıkama