Protherm Leopard Arıza Kodları

  1. F0 Arıza Kodu Tesisat su basıncı düşük.
  • Çözüm Leopard “MODE” tuşlu kombilerin ekranında bu hata kodu belirdi ise sistem basıncı düşük demektir. “MODE” tuşuna bir kez basarak ekranda basınç değerini 30 saniye kadar görüntüleyebilirsiniz. Basıncın 1 barın altında olduğunu göreceksiniz. Leopard kombinin sağ altındaki mavi doldurma musluğunu sola çevirerek bar değeri 1,5 olana kadar su basmalısınız. Su basma işleminden sonra ekrandaki hata kodu silinecektir. Doldurma musluğunu da kapatmayı unutmayın. Problem çözümlenmez ise veya işlemi yapamazsanız servis yardımı alabilirsiniz.
  1. F1 Arıza Kodu Ateşleme başarısızlığı.
  • Çözüm Bu kod ekranda belirdiği sırada 4.led de yanıp söner. Bu arıza durumunda öncelikle gaz vanaları açık mı değil mi kontrol edilmelidir. Vanalar kapalı şekilde ise mutlaka açık konuma alınmalıdır. Daha sonrasında cihaz şalterinden kapatılmalı ve yeniden açılmalıdır, yani resetlenmelidir. Reset attıktan sonra da sorun düzelmiyor ise müdahaleyi bırakarak servis yardımı almalısınız. Bu arıza durumunda; anakartta, gaz valfinde ya da iyonizasyon-ateşleme elektrodunda sorun olabilir. Tespit yapılması ve arızanın giderilmesi adına mutlaka Protherm Servisi’nden yardım almalısınız.
  1. F2 Arıza Kodu Kalorifer gidiş suyu sensörü sorunu.
  • Çözüm Kalorifer gidiş suyu sensöründe arıza olabileceğini, sensör borularında nemlenme, sensör kablolarında kısa devre ve kopma durumu olduğunda bu sorun yaşanır. Böyle bir durumda cihaza müdahalede bulunmadan net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.

Protherm Leopard Arıza Kodları

  1. F3 Arıza Kodu Aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Protherm Leopard model kombi ekranında bu hata kodu yer aldığında öncelikle kombi altındaki vanalara bakarak açık olduğundan emin olun. Daha sonrasında kombi eğer kış konumunda ise kalorifer vanalarını kontrol edin. Kapalı ise açın ve en az 3 kaloriferin açık durumda olduğundan emin olun. Değilse de vanaları açın. Sorun hala devam etmekte ise kombiyi kapatıp yeniden çalıştırın ve bu işlemi maksimum 3 kez tekrarlayın. Arıza durumu buna rağmen devam etmekte ise bu durumda servisi arayın. Pompanın sıkışması, kalorifer filtresinin tıkanması, kalorifer tesisatında tıkanma olması, ana eşanjörde sorun olabilir ya da üç yollu vana arızalı olabilir. Tespit ve müdahale için mutlaka servisi aramalısınız.
  1. F4 Arıza Kodu Sıcak su ntc sorunu.
  • Çözüm Leopard kombide sıcak su sensöründe arıza olduğunu belirten hata kodudur. Bu arıza durumunda sıcak su alamazsınız. Sıcak su sensöründe sorun olabilir, sensör kablolarında kısa devre-kopma, sensör borularında nemlenme durumu olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.
  1. F5 Arıza Kodu Dış hava sensörün sorunu.
  • Çözüm Leopard model kombilerde dış hava sensör arızasıdır. Kombinizde dış hava sıcaklığına göre çalışma sağlayan sensör bulunur. Bu sensör her kombide bulunmaz. Varsa eğer arızalı olabileceğini belirtir. Yoksa da bu durumda elektrik aksağında sorun olabilir. Arızanın tespiti ve çözümü için mutlaka servisi arayın.
  1. F9 Arıza Kodu Cihaz çalışıyor fakat mevcut değerler değiştirilemiyor.
  • Çözüm Bu arıza durumunda 3.led de yanıp sönecektir. Böyle bir durumla karşılaşıldığında cihaz şalterinden kapatılıp açılmalıdır. Bu uygulamadan sonra sonuç alınamıyor ve arıza durumu devam ediyor ise bu durumda Protherm Servisi aranmalıdır. Cihazın parametre ayarı gerekebilir. Uzman yardımı almanızı öneririz.

Yorumlar (2 Yorum)

  • Kombi Tamircisi Kombi Tamircisi

    Merhaba ,protherm leopard kombi LED ışıklarının (40-50) sabit olarak kırmızı yaniyor olması bir sorun teşkil eder mi yani bu LED lerin yanıyor olmasi ayarladığım sıcaklığı mı gösteriyor

    Oğuzhan Özbay

    • Kombi Tamircisi Kombi Tamircisi

      Merhaba Oğuzhan Bey… LED lerin sabit olarak yanması cihaz içerisindeki su sıcaklık derecesini ifade eder. LED ler yanıp sönüyorsa arıza var demektir. 40-50 LED i sabit olarak yanıyorsa eğer; cihazınızdaki su sıcaklığı ortalama 40-50°C arası demektir. Yani cihazınızda bir sorun olmadığını belirtmek isteriz.

      Kombi Tamircisi

Uzmanına Sor / Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Faydalı Olabilir

Arızanı Çöz Pratik Bilgiler

Anketimize Katılın

Hangi Marka Kombi Kullanıyorsunuz?

Sonuçları görüntüle

Yükleniyor ... Yükleniyor ...

Görüşleriniz

Sitemiz Hakkında Görüşleriniz

Sonuçları görüntüle

Yükleniyor ... Yükleniyor ...

Ödeme Kolaylığı

Kredi Kartı ile Ödme

Benzer Yazılar