ÜCRETSİZ KOMBİ BAKIMI KAZANMAK İSTER MİSİNİZ ? DETAYLAR »
444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Demirdöküm Aden Kombi Arıza Kodları



slogan
down

Canlı Destek
Bağlan

Arızanı Çöz
Çözüme Git

Pratik Bilgiler
Hayatınızı Kolaylaştırın

Paylaş:

Demirdöküm Aden Kombi Hata Kodları

Demirdöküm Aden model kombilerin Basic ve Digital çeşitleri bulunur. Basic model ledlidir, Digital model ise ekranlıdır. Her ikisinde karşılaşılan arıza kodlarını veya arıza durumlarını sizlere bu makalemizde açıklamış bulunuyoruz.

Demirdöküm Aden Basic Model Kombi Arıza Kodları

  1. 30 Ledi Yanıp Sönüyor ise Kalorifer sensörü problemi.
  • Çözüm Bu kaloriferleriniz ısınmaz veya az ısıtır. Kalorifer sensöründe, sensör kablolarında veya sensöre bağlı borularda sorun olabilmektedir. Sorunun net tespit edilmesi ve çözümlenmesi adına servisi aramanızı öneriyoruz.
  1. 40 Ledi Yanıp Sönüyor ise Kullanım suyu sensörü problemi.
  • Çözüm Bu durum sıcak su sorunu yaşadığınızı belirtir. Böyle bir durumda sıcak su sensörünün yanı sıra, kablolarda ve bağlantılarda da sorun olabilmektedir. Tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayın.
  1. 50 Ledi Yanıp Sönüyor ise Dış hava sensörü arızası.
  • Çözüm Dış hava sensörü dışarıdaki sıcaklığa göre kombiyi çalıştırır. Aden kombinizde var ise arızalı olabileceğini belirtir. Yoksa da elektrik aksağında sıkıntı olabilir. Tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayınız.
  1. 60 Ledi Yanıp Sönüyor ise Düşük su basınç problemi.
  • Çözüm Aden kombi tesisatında su olmadığını veya az olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda kombiye su basmanız gerekir. Aden kombinin sol alt tarafından siyah doldurma musluğu vardır. Sola çevirdiğiniz zaman su sesi gelir ve su basımı başlar. 1,5 bara kadar su basmanız gerekir. Su basma işlemi sonrasında cihaz çalışacaktır. Düzelme olmazsa eğer resetleme işlemi uygulamalısınız. Yine de düzelmediğinde veya işlemi yapamadığınızda servis yardımı alabilirsiniz.
  1. 70 Ledi Yanıp Sönüyor ise Hava akışı sorunudur.
  • Çözüm Bu durumda cihaz hava akışını sağlayamadığı için cihazdan verim alamazsınız. Cihaz hermetik ise: fan prosestat, anakart arızalı olabilir. Cihaz bacalı kombi ise baca tıkanmış ya da baca sensöründe arıza meydana gelmiş olabilir. Uzman ekipleri çağırarak sorunun çözümlenmesini sağlamalısınız.
  1. 80 Ledi Yanıp Sönüyor ise Aşırı ısınma problemi olarak bilinir.
  • Çözüm Bu durumda önce cihazın hangi konumda çalıştığı önemlidir. Kış konumunda bu sorun yaşandı ise petek vanaları kapalı durumda olabilir. Petek vanaları kapalı ise açmanız gerekir. Yaz konumunda sorun yaşandı ise veya kış konumunda olup petek vanaları açık ise resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme işleminden sonra da sorunda düzelme olmazsa eğer servisi aramalısınız. Ana eşanjörün kireçlenmesi veya tıkanması, üç yollu vanada sorun olması, pompanın sıkışması, filtrenin tıkanması, kalorifer tesisatının tıkanması gibi durumlarda bu sorun yaşanabilir. Net tespit ve çözüm için uzman yardımı almalısınız.
  1. 90 Ledi Yanıp Sönüyor ise Başarısız ateşleme durumu.
  • Çözüm Kullanıcı olarak dairede gaz olup olmadığını kontrol etmeniz gerekmektedir. Dairenizde gaz var ise kombinizin su basınç seviyesini kontrol ediniz düşük ise cihaza su basın ve ardından birkaç kez cihazınızı resetleyiniz. Düzelme olmuyor ise elektronik kart, gaz valfi ya da ateşleme iyonizasyon çubuklarında sorun oluşmuş olabilir. Net bir teşhis için uzman ekipleri çağırınız.

Aden Basic model ledli kombilerde derecelerde kırmızı ışık yanıyor ise bu cihazda sorun olmadığını belirtir. Hangi derece lambası yanıyor ise o cihazın içinde bulunan suyun sıcaklık derecesi olmaktadır. Sizin ayarladığınız yani set edilen sıcaklık ayarı da değildir. Kırmızı led yanıp sönüyor ise bu cihazda oluşan arızayı belirtir.

Demirdöküm Aden Kombi Arıza Kodları

Demirdöküm Aden Digital Model Kombi Arıza Kodları

  1. F0 Arıza Kodu Tesisat su basıncı düşük.
  • Çözüm Kombinin su basıncının düşük olduğunu belirten koddur. Bu kod ekrana geldiği zaman Aden kombiye 1 ile 2 bar arasında su basarak sorunu çözümleyebilirsiniz. Aden kombinin sol altında bulunan siyah doldurma musluğunu sola çevirerek kombiye 1,5 bar kadar su basmalısınız. Su basma uygulaması sonrasında sorun düzelecektir. Düzelme olmazsa eğer resetleme işlemi uygulayın. Reset sonrasında da sorunda düzelme olmazsa eğer teknik açıdan servis yardımı alabilirsiniz.
  1. F1 Arıza Kodu Aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Aşırı ısı termostatın da arıza olduğunu belirten koddur. Aden Kombi bu hatayı verdiği sürece cihaz herhangi bir verim sağlamaz. Bu termostatın değişimi gerekmektedir. Demirdöküm Aden Servisi çağırarak yardım almanız gerekir. Bu arıza durumunun birçok sebebi bulunmaktadır. Teknik açıdan; ana eşanjörün kireçlenmesi ya da tıkanması, pompanın sıkışması, kalorifer tesisatında tıkanma olması, filtrenin tıkanması, üç yollu vanada sorun olması gibi durumlarda aşırı ısınma sorunu yaşanabilir. Uzman servis ekibi tarafından yerinde görüldüğünde sorun çözümlenecektir.
  1. F2 Arıza Kodu Sıcak su sensörü sorunu.
  • Çözüm Ekranda bu hata kodu yer aldığında cihazın sıcak su sensöründe sorun var demektir. Problem sadece sensör ile alakalı da değildir. Sensör kablolarında kısa devre ya da kopma durumlarında, borularda nemlenme olduğu durumlarda da bu sorunla karşılaşılır. Bu durumda mutlaka uzman yardımı almak gerekir.
  1. F3 Arıza Kodu Kalorifer sensörü sorunu.
  • Çözüm Kalorifer sensöründe, sensör borularında nemlenme, sensör kablolarında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu durumda net tespit ve çözüm için uzman yardımı almanız şarttır.
  1. F4 Arıza Kodu Alev algılanmıyor.
  • Çözüm Bu arıza durumunda önce dairenizde gaz olduğundan ve Aden kombinize gaz geldiğinden emin olmak adına gaz vanalarını kontrol etmelisiniz. Gaz vanalarının kapalı olduğu durumlarda açık konuma getirmelisiniz. Gaz vanaları açık olmasına karşın sorun devam etmekte ise Aden kombiyi kapatıp birkaç saniye sonra yeniden açın yani resetleyin. Resetleme işlemini de sorun düzelmediği sürece birkaç kez tekrar edebilirsiniz. Uygulama sonrasında sorun hala devam etmekte ise bu durumda; elektronik kartta, iyonizasyon ateşleme elektrotlarında veya gaz valfinde sorun olabilmektedir. Tespit ve çözüm için servisi aramanız gerekir.
  1. F5 Arıza Kodu Hava akış problemidir.
  • Çözüm Ekranda bu hata kodu yer aldığı zaman cihaz atık gaz sisteminde sorun çıkarıyor demektir. Yani oluşan bir aksaklığı belirtir. Bu durumda Aden kombinin çeşidine bağlı arıza durumları değişir. Hermetik kombilerde; fan, prosestat ya da anakartta arıza olabilir… Bacalı kombilerde ise; baca tıkalı, baca çekişi kuvvetli değil veya baca sensörü arızalı olabilir. Net teşhis ve çözüm için mutlaka uzman yardımı alınız.
  1. F6 Arıza Kodu Dış hava sensör arızası.
  • Çözüm Dış hava sensörü dışarıdaki ortama göre kombiyi çalıştırmakta olan sensördür. Aden kombide var ise arızalı olduğunu belirtir. Aden kombide dış hava sensörü yoksa sorun elektrik aksağında olabilmektir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayınız.
  • OC Arıza Kodu Dış hava sensörünün devreye girdiğini belirtir. Bu bir arıza değildir.
  • CC Arıza Kodu Dış hava sensörünün devreye girmediğini belirtir. Bu bir arıza değildir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (10 Yorum)

    1. mrb aden kombi kullanmaktayım kombinin barı hep 3 de duruyor bazen alttan azıcık su akıtıyor bir süre kullanınca bar 3 ün azıcık altına düşüyor bar lambası yanıp sönüyor suyu veriyorum cihaz çalışıyor ve bar yeniden 3 e yükseliyor. genleşme tankımı arızalıdır yoksa manometre mi tşkler

      1. Merhaba Erkan Bey… Kombide ısınan su genleştiği için kalorifer sistemi devredeyken basıncın yükselmesi normal bir durumdur. Ancak 3 barı geçiyorsa cihazda sorun var demektir. Bu gibi durumlarda eşanjör, genleşme tankı veya doldurma musluğu gibi parçalarda sorun olabilir. Net teşhis için sorunu yerinde görmek lazım. Servis yardımı almalısınız.

    2. Merhaba benim kombi aden ledli model kombi kış modunda iken problem yok hava güzel olduğu icin kombiyi kapatıp yaz moduna aldim sıcak su vermiyor ateşleme yapmıyor kış moduna alınca calisiyor ne yapabilirim

      1. Merhaba Ömer Bey… Yaz konumuna getirdiğinizde yanıp sönerek uyarı veren bir LED ışığı var mıdır? Varsa eğer hangi LED yanıp sönüyorsa arıza açıklamasına bakmalısınız veya bize iletebilirsiniz size bu konuda yardımcı olmaya çalışırız. Yanıp sönen bir LED ışığı yoksa eğer birçok sebep olabilir. Net teşhis için de sorunu yerinde görmek gerekir.

    3. Bende demirdokum adlen model kombi var basinc kendiliginden yukseliyor.bide sebeke su giris yerinden su damlatiyor.
      Basinci peteklerden dengeliyorum fakat belli zaman sonra yine yukseliyor.
      Bakimciyi aradim sebeke su girisini kes 2 saat kadar basinc gene yukselirse ya delik yada esanjorun degisimi gerekiyo dedi.
      Simdiden tesekkurler.

      1. Merhaba Recep Bey… Kombide basıncın yükselmesi birçok sebebe bağlıdır. Kombi su girişini keserseniz eğer kombiye su girişi olmaz ve eşanjörde sorun olduğu tespit edilemez. Bu yanlış bir bilgidir. Siz kombiyi kapatın ya da kalorifer konumunu kapatın basıncı takip edin. Basınçta yine yükselme oluyorsa eşanjör ya da doldurma musluğu arızalıdır. Ayrıca her iki parçada da sorun olabilir. Kombi kapalıyken basınç yükselmiyor sadece kalorifer konumuna alındığında basınç yükseliyorsa genleşme tankının havası bitmiş ya da tank delik demektir. Tabi yine de net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir.

      1. Merhaba Fatma Hanım… Kombinin ışıkları yanmıyorsa panele elektrik gelmiyor demektir. Bu bir anakart arızasıdır. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız.

    4. merhabalar
      demir döküm Aden kombi kullanıyorum herhangi bir arıza ışığı yanmıyor ancak sıcak su geç geliyor ve maxmum 2 dakika sonra soğuyor tahmin ediyorum alev yükselmediği için ama emin değilim sebebi nedir tamiri mümkün,müdür. mümkünse ücreti ne kadar dır.Şimdiden yardımlarınız için teşekkürlerimi sunarım
      seçkin Meletli

      1. Merhaba Seçkin Bey… Cihazınız bir uyarı kodu vermediği için maalesef ki arızayı görmeden net bilgi vermemiz de mümkün değil. Arıza ledi yanıp sönse tahmini bilgi aktarılabilir ancak yaşadığınız sorun sıcak suya bağlı bir sorun. Demirdöküm Aden model kombilerde de çok yeni kombiler olmadığı için arızanın tespit edilmesi ve çözümlenmesi adına servis çağırın önerisinde bulunabiliriz. Masraf ne tutar görmeden bilemeyiz, tahmin de edemeyiz maalesef.