Serena Arıza Kodları

Alarko Serena model kombi kullanıcıları için hazırladığımız bu makalemizde arıza kodlarına ve anlamlarına yer vereceğiz. Serena Arıza Kodları hakkında bilgi sahibi olmak isterseniz eğer sunacağımız bilgileri incelemelisiniz. Yaşadığınız sorun veya sorunların sebepleri kadar yapılması gerekenleri de öğrenmiş olacaksınız. Bu sebeple önerimiz yazımızı okumanızdır. Piyasada bulunan tüm Serena model kombilerde yaşanan arıza durumlarının detaylarına yer vereceğimiz makalemizi tüm Alarko Serena model kombi kullanıcıları inceleyebilir.

Serena Arıza Kodları

Serena Arıza Kodları (Eski Model)

E01 Arızası: Ateşleme sorunu.
Çözüm: Bu arıza durumunda önce dairenizde gaz olup olmadığına bakmalısınız. Gaz yokluğu sebebi ile cihaz ateşleme yapmıyor olabilir. Gaz girişlerini kontrol edin ve gaz vanaları kapalı şekilde ise mutlaka açın. Daha sonrasında kombiyi birkaç kez kapatıp açın. Düzelme durumu olmazsa eğer Alarko Servisi’ni arayın. Anakartta, iyonizasyon ateşleme elektrodunda veya gaz armatöründe sorun olabileceğinden servis ekipleri yerinde tespit yapar sorun ne ise sizi bilgilendirerek gereken çözümü sağlar.

E02 Arızası: Limit termostat sorunu.
Çözüm: Aşırı ısınma sorunu olduğunu belirtir. Yani kombi tesisatındaki suyun aşırı yükseldiğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda önce kombi altındaki vanaları ve peteklerin vanalarını kontrol edin. Vanaların açık şekilde olduğundan emin olun. Daha sonra kombiyi kapatıp yeniden açın. Düzelme olmaz ise ana eşanjör kireçlenmiş-tıkanmış, üç yollu vana arızalı, kalorifer filtresi-kalorifer tesisatı tıkalı, pompa sıkışıyor olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.

H20 Arızası: Düşük su basınç sorunu.
Çözüm: Serena model kombilerde en sık karşılaştığımız arıza durumudur. Kombi tesisatındaki suyun azaldığını belirten bu arıza durumunda tesisata su basarak sorunu çözümleyebilirsiniz. Ekranda H20 arıza kodu yanıp söner. Bu durumda kombini sağ altında bulunan bar göstergesini kontrol edin, 1 barın altını gösterdiğini göreceksiniz. Serena model kombinin sağ altında bulunan siyah doldurma musluğunu sola çevirerek bar değeri 1 ile 2 arasına gelene dek su basın. Su basma işleminden sonra doldurma musluğunu sağa çevirin ve kapatın. Sorun düzelecektir.

E05 Arızası: Kalorifer ntc arızası.
Çözüm: Kalorifer sistemindeki ntc sensörde sorun olduğu zaman, sensör kablolarında kopukluk- kısa devre durumu olduğu zaman veya sensör boruları nemlenme yaptığı zaman bu sorun yaşanır. Tespit yapılması ve arızanın çözümlenmesi için mutlaka uzman yardımı alın.

E06 Arızası: Sıcak su ntc arızası.
Çözüm: Sıcak su sistemindeki ntc sensörde arıza olduğu zaman, sensör borularında kopma-kısa devre olduğu zaman ya da sensör boruları nemlendiği zaman bu arıza kodu ekranda yanıp söner. Arızanın tespit edilmesi ve onarılması adına Alarko Servisi’ni aramalısınız.

E14 Arızası: Hava akış arızası.
Çözüm: Serena model hermetik kombilerde böyle bir sorun yaşandığı zaman atık gaz sisteminde sorun var demektir. Yani bu durumda hava akışını sağlayan fanda sorun olabilir. Fanın yanı sıra prosestat ya da anakart da arızalı olabilir. Ayrıca hava akım borusu yani baca yerinden çıkmış ise yine böyle bir arıza durumu ile karşılaşılabilir. Kullanıcı olarak arıza durumunda hiçbir müdahalede bulunmadan mutlaka uzman yardımı alın.

E22 Arızası: Parametre ayarları bozuk.
Çözüm: Bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka servisi arayın.

E35 Arızası: Alev yokluğu sorunu.
Çözüm: Brülörde yanma olmasına karşın alevin algılanmadığını veya alevin söndüğünü belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda önce cihazı birkaç kez kapatıp açın. Arıza durumunda düzelme olmazsa eğer mutlaka servis yardımı alın.

Serena Arıza Kodları (Yeni Model)

Serena model kombiler yenilendi. Artık günümüzde daha emniyetli hale dönüştü. Yeni model Serena kombilerde meydana gelen arıza kodlarını size makalemizde sunuyor olacağız. 2 ayar düğmeli (sıcak su ve kalorifer ayar düğmeli) yeni model Serena kombilerde karşınıza çıkan veya çıkabilecek arızaların anlamlarını merak etmekte iseniz aşağıda sunduğumuz bilgileri inceleyebilirsiniz.

F4 Arızası: Ateşleme denemesi sonrası alev yok.
Çözüm: Ekranda arıza kodu ile birlikte reset yazısı da belirir. Bu arıza durumunda önce dairenizde gaz olup olmadığına bakın, gaz varsa sorun gaz girişleri ile alakalı değildir. Daha sonrasında “R” konumlu düğmeye basın ve resetleme işlemi yapın. Yine bir sonuç alınamıyorsa eğer servisi arayın. Anakartın arızalanması, gaz valfinde sorun olması, elektrotların arızalanması veya tıkanması halinde bu sorun yaşanabilir. Tespit yerinde yapılabilir ve tespit sonrasında arıza durumu çözümlenir.

►►► F4 Arızası ile birlikte ekranda eğer anahtar sembolü belirir ise bu yalancı alev yani sahte alev demektir. Bu durumda gaz vanası kapalı olmasına rağmen brülörde alev algılanıyordur. İyonizasyon sorunu olarak da adlandırabiliriz. Böyle bir durumda cihaza müdahale etmeden servisi aramalısınız. İyonizasyon elektrodunda, anakartta veya gaz armatöründe sorun olabilir.

F1 Arızası: Limit termostat arızası.
Çözüm: Ekranda F1 arızası ile birlikte reset yazısı ve anahtar sembolü de belirir. Bu arıza durumunda aşırı ısınmaya karşı cihaz bloke durumdadır. Yani tesisat su sıcaklığı maksimumu aşmış demektir. Böyle bir durumda önce kombi altında bulunan tesisat vanaları ve petek vanaları kontrol edilmelidir. Vanaların kapalı olması sebebi ile sorun yaşanıyor olabileceğinden vanalar açık konuma getirilmelidir. Daha sonrasında kombi “R” harfindeki düğmeye basılarak resetlenmelidir. Resetlenme sonucunda sorunda düzelme olmaz ise mutlaka uzman yardımı alınmalıdır. Ana eşanjörde meydana gelen tıkanma-kireçlenme, üç yollu vanada meydana gelen konum değiştirme-ortada kalma, pompada meydana gelen sıkışma, kalorifer filtresinde ya da kalorifer tesisatında meydana gelen tıkanma durumlarında bu sorun yaşanabilmektedir. Arızanın net tespit edilmesi ve çözümlenmesi adına mutlaka uzman yardımı alın.

F5 Arızası: Fark basınç anahtarı sorunu.
Çözüm: Hava akışında sorun olduğunu belirtir. Yeni sürüm Serena model kombilerde böyle bir durumla karşılaşıldığında atık gaz sisteminde bir problem olduğu anlaşılabilir. Bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan servisi aramalısınız. Anakart ile birlikte fan veya prosestat gibi hava akışında görev alan parçalarda sorun olabilir. Bacanın yerinden çıktığı durumlarda da bu sorun yaşanabilir. Bu yüzden önerimiz uzman Alarko Servisi yardımı almanızdır.

F3 Arızası: Kalorifer tesisatı ntc sorunu.
Çözüm: Ekranda hata kodu ile birlikte anahtar sembolü de belirir. Bu arıza durumunda kaloriferleriniz ısınmaz ya da beklenen şekilde ısıtma sağlamaz. Kalorifer ntc sinin yanı sıra ntc kablolarında veya borularında da sorun olabileceği için net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.

F2 Arızası: Sıcak su ntc sorunu.
Çözüm: Ekranda hata kodu ile birlikte anahtar sembolü de belirir. Bu arıza durumunda sıcak su elde edemezsiniz. Sıcak su ntc sinde arıza olabilir. Ntc kablolarındaki kopukluk-kısa devre durumları veya ntc borularında nem oluşması sebebi ile de sorun yaşanabileceğinden tespitin ve müdahalenin yerinde yapılması gerekir. Bu sebeple de mutlaka uzman yardımı almalısınız.

F0 Arızası: Su basınç sorunu.
Çözüm: Tesisat su basıncının düştüğü belirten arıza kodudur. Ekranda belirdiği zaman panelin sağındaki bar göstergesine bakabilirsiniz. En solda yer alan kırmızıya yakın durumdadır. Yani basınç düşüktür. Su basmanız gerekir. Yeni model Serena kombilerde sağ alt tarafta bulunan mavi doldurma musluğunu sola çevirerek bar göstergesinin ortasındaki yeşil konuma gelene kadar su basmalısınız. Su basma işleminden sonra arızanın çözümlendiğini göreceksiniz. Düzelme olmazsa eğer “R” konumlu reset düğmesine basarak resetleme işlemi yapabilirsiniz. İşlem sonrasında düzelme olmuyorsa mutlaka Alarko Servisi’ni arayın.

Serena Arıza Kodları (Pilot Alevli, Elektronik Ateşlemeli, Ledli Eski Model)

Serena model kombilerin piyasada eski sürümlerinden biridir. Pilot alev sistemine sahiptir. Ekran bulunmaz ve ledlerle arıza durumları belirtilir. Meydana gelen arıza durumları hakkındaki detaylı bilgiler aşağıdaki yazımızda sunulmuştur.

Önemli Bilgi: Eski model ledli Serena kombilerde ledler sadece yanıyor ise cihazın su sıcaklığını gösterir. Bu bir arıza durumu değildir. Ledler yanıp sönüyor ise bu bir arıza durumudur. Yanıp sönen lede göre arıza sebebi ve çözümü değişmektedir. En üstte yer alan “ON” ledi sürekli yeşil yanar. Bu cihazın çalıştığını belirtir. Cihazı kapattığınız zaman bütün ledler söner.

40 Ledi Yanıp Sönüyor ise; Sıcak su sensör sorunu.
Çözüm: Sıcak su ntc sorunu olarak da adlandırabileceğimiz bu arıza durumunda sıcak su alamazsınız. Sıcak su ntc si arızalı olabilir, sıcak su ntc kablolarında kopma olabilir, sıcak su ntc kablolarında kısa devre olabilir ya da sıcak su ntc borularında nemlenme olabilir. Net teşhis ve çözüm için mutlaka Alarko Servisi’ni aramalısınız.

50 Ledi Yanıp Sönüyor ise; Kalorifer sensör sorunu.
Çözüm: Bu arıza durumu kalorifer sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Bu durumda kaloriferleriniz ısıtma yapmayacaktır. Veya beklenen ısıda çalışma yapmayabilir. Böyle bir sorunla karşılaştığınız zaman cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka servisi arayın. Kalorifer sensörünün yanı sıra, sensör borularında veya sensör kablolarında da sorun olabilir. Bu nedenle net tespit ve çözüm için mutlaka uzman yardımı alın.

60 Ledi Yanıp Sönüyor ise; Su sirkülasyonu yapılamıyor.
Çözüm: Cihazın su devir daimi yapamadığını belirtir. Bu arıza durumunda öncelikle kombi altındaki vanaları ve peteklerin yanında bulunan vanaları kontrol etmelisiniz. Vanalar açık durumda olmalıdır. Kapalı ise açık konuma çevirin. Buna rağmen arıza devam ederse eğer tesisatta hava olabilir, pompa arızalı olabilir, ana eşanjör tıkalı veya kireçlenmiş olabilir, kalorifer tesisatı tıkalı ya da kalorifer filtresi tıkalı olabilir. Tespit ve çözüm için servisi aramanız gerekir.

70 Ledi Yanıp Sönüyor ise; Tesisat suyu azaldı.
Çözüm: Yani kombiye su basmanız gerekiyor. Böyle bir arıza durumu ile karşılaştığınız an tesisat su basıncının düştüğünü ve sistemin suya ihtiyacı olduğunu anlayabilirsiniz. Panelin sağında yer alan bar göstergesine bakarsanız eğer “0” konumuna yakın olduğunu görürsünüz. Eski Serena model kombinin sağ altındaki mavi doldurma musluğunu sola çevirmeli, su sesini duyduktan sonra bar göstergesini takip etmeli 1,5 bar değerine kadar su basmalısınız. Su basma işlemi bittikten sonra doldurma musluğunu açık bırakmayın ve mutlaka kapatın. Sorun düzelecektir. Düzelme olmadığında da servis yardımı alabilirsiniz.

80 Ledi Yanıp Sönüyor ise; Su sıcaklığı 85°C yi aştı.
Çözüm: Bu arıza durumunda kombi sıcaklık ayarını yüksek tutmuş olabilirsiniz. Öncelikle ayarı düşürmeyi deneyin. Ayar düşük olmasına karşın sorun yaşanıyor ise problem var demektir. Bu şekilde ısı ayarı 95°C nin üstüne çıkarsa cihaz kendini kapatır ve arızaya geçer. Bu durumda mutlaka uzman yardımı almalı, cihaza müdahalede bulunmamalısınız.

Bilmenizi İsteriz!!! Kırmızı yuvarlak buton (reset ışığı) cihazı çalıştırma sırasında yanarsa cihazın ateşleme yapmadığı anlamına gelir. Cihaz devredeyken yanarsa atık gaz sisteminde sorun olabileceğini ya da aşırı ısınma sorununun yaşandığını belirtir. Bu gibi durumlarda bir süre kadar beklemeli, düzelme olmazsa “reset” butonuna basmalı yine düzelme olmazsa Alarko Servisi aranmalı yardım alınmalıdır.

Siz Alarko Serena model kombi kullanıcılarına bu makalemizde tüm sürümlü Serena model kombilerde meydana gelen arıza kodlarını açıkladık. Arızalar hakkında sizleri bilinçlendirdik ve bilinçlendirmeye de devam edeceğiz. Bizi takip etmeye devam edin…

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?