ÜCRETSİZ KOMBİ BAKIMI KAZANMAK İSTER MİSİNİZ ? DETAYLAR »
444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Alarko Serena Arıza Kodları



slogan
down

Canlı Destek
Bağlan

Arızanı Çöz
Çözüme Git

Pratik Bilgiler
Hayatınızı Kolaylaştırın

Paylaş:

Serena Arıza Kodları (Eski Model)

  1. E01 Arızası Ateşleme sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda önce dairenizde gaz olup olmadığına bakmalısınız. Gaz yokluğu sebebi ile cihaz ateşleme yapmıyor olabilir. Gaz girişlerini kontrol edin ve gaz vanaları kapalı şekilde ise mutlaka açın. Daha sonrasında kombiyi birkaç kez kapatıp açın. Düzelme durumu olmazsa eğer Alarko Servisi’ni arayın. Anakartta, iyonizasyon ateşleme elektrodunda veya gaz armatöründe sorun olabileceğinden servis ekipleri yerinde tespit yapar sorun ne ise sizi bilgilendirerek gereken çözümü sağlar.
  1. E02 Arızası Limit termostat sorunu.
  • Çözüm Aşırı ısınma sorunu olduğunu belirtir. Yani kombi tesisatındaki suyun aşırı yükseldiğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda önce kombi altındaki vanaları ve peteklerin vanalarını kontrol edin. Vanaların açık şekilde olduğundan emin olun. Daha sonra kombiyi kapatıp yeniden açın. Düzelme olmaz ise ana eşanjör kireçlenmiş-tıkanmış, üç yollu vana arızalı, kalorifer filtresi-kalorifer tesisatı tıkalı, pompa sıkışıyor olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.
  1. H20 Arızası Düşük su basınç sorunu.
  • Çözüm Serena model kombilerde en sık karşılaştığımız arıza durumudur. Kombi tesisatındaki suyun azaldığını belirten bu arıza durumunda tesisata su basarak sorunu çözümleyebilirsiniz. Ekranda H20 arıza kodu yanıp söner. Bu durumda kombini sağ altında bulunan bar göstergesini kontrol edin, 1 barın altını gösterdiğini göreceksiniz. Serena model kombinin sağ altında bulunan siyah doldurma musluğunu sola çevirerek bar değeri 1 ile 2 arasına gelene dek su basın Su basma işleminden sonra doldurma musluğunu sağa çevirin ve kapatın. Sorun düzelecektir.
  1. E05 Arızası Kalorifer ntc arızası.
  • Çözüm Kalorifer sistemindeki ntc sensörde sorun olduğu zaman, sensör kablolarında kopukluk- kısa devre durumu olduğu zaman veya sensör boruları nemlenme yaptığı zaman bu sorun yaşanır. Tespit yapılması ve arızanın çözümlenmesi için mutlaka uzman yardımı alın.
  1. E06 Arızası Sıcak su ntc arızası.
  • Çözüm Sıcak su sistemindeki ntc sensörde arıza olduğu zaman, sensör borularında kopma-kısa devre olduğu zaman ya da sensör boruları nemlendiği zaman bu arıza kodu ekranda yanıp söner. Arızanın tespit edilmesi ve onarılması adına Alarko Servisi’ni aramalısınız.
  1. E14 Arızası Hava akış arızası.
  • Çözüm Serena model hermetik kombilerde böyle bir sorun yaşandığı zaman atık gaz sisteminde sorun var demektir. Yani bu durumda hava akışını sağlayan fanda sorun olabilir. Fanın yanı sıra prosestat ya da anakart da arızalı olabilir. Ayrıca hava akım borusu yani baca yerinden çıkmış ise yine böyle bir arıza durumu ile karşılaşılabilir. Kullanıcı olarak arıza durumunda hiçbir müdahalede bulunmadan mutlaka uzman yardımı alın.
  1. E22 Arızası Parametre ayarları bozuk.
  • Çözüm Bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka servisi arayın.
  1. E35 Arızası Alev yokluğu sorunu.
  • Çözüm Brülörde yanma olmasına karşın alevin algılanmadığını veya alevin söndüğünü belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda önce cihazı birkaç kez kapatıp açın. Arıza durumunda düzelme olmazsa eğer mutlaka servis yardımı alın.

Alarko Serena Arıza Kodları

Serena Arıza Kodları (Yeni Model)

Serena model kombiler yenilendi. Artık günümüzde daha emniyetli hale dönüştü. Yeni model Serena kombilerde meydana gelen arıza kodlarını size makalemizde sunuyor olacağız. 2 ayar düğmeli (sıcak su ve kalorifer ayar düğmeli) yeni model Serena kombilerde karşınıza çıkan veya çıkabilecek arızaların anlamlarını merak etmekte iseniz aşağıda sunduğumuz bilgileri inceleyebilirsiniz.

  1. F4 Arızası Ateşleme denemesi sonrası alev yok.
  • Çözüm Ekranda arıza kodu ile birlikte reset yazısı da belirir. Bu arıza durumunda önce dairenizde gaz olup olmadığına bakın, gaz varsa sorun gaz girişleri ile alakalı değildir. Daha sonrasında “R” konumlu düğmeye basın ve resetleme işlemi yapın. Yine bir sonuç alınamıyorsa eğer servisi arayın. Anakartın arızalanması, gaz valfinde sorun olması, elektrotların arızalanması veya tıkanması halinde bu sorun yaşanabilir. Tespit yerinde yapılabilir ve tespit sonrasında arıza durumu çözümlenir.

►►► F4 Arızası ile birlikte ekranda eğer anahtar sembolü belirir ise bu yalancı alev yani sahte alev demektir. Bu durumda gaz vanası kapalı olmasına rağmen brülörde alev algılanıyordur. İyonizasyon sorunu olarak da adlandırabiliriz. Böyle bir durumda cihaza müdahale etmeden servisi aramalısınız. İyonizasyon elektrodunda, anakartta veya gaz armatöründe sorun olabilir.

  1. F1 Arızası Limit termostat arızası.
  • Çözüm Ekranda F1 arızası ile birlikte reset yazısı ve anahtar sembolü de belirir. Bu arıza durumunda aşırı ısınmaya karşı cihaz bloke durumdadır. Yani tesisat su sıcaklığı maksimumu aşmış demektir. Böyle bir durumda önce kombi altında bulunan tesisat vanaları ve petek vanaları kontrol edilmelidir. Vanaların kapalı olması sebebi ile sorun yaşanıyor olabileceğinden vanalar açık konuma getirilmelidir. Daha sonrasında kombi “R” harfindeki düğmeye basılarak resetlenmelidir. Resetlenme sonucunda sorunda düzelme olmaz ise mutlaka uzman yardımı alınmalıdır. Ana eşanjörde meydana gelen tıkanma-kireçlenme, üç yollu vanada meydana gelen konum değiştirme-ortada kalma, pompada meydana gelen sıkışma, kalorifer filtresinde ya da kalorifer tesisatında meydana gelen tıkanma durumlarında bu sorun yaşanabilmektedir. Arızanın net tespit edilmesi ve çözümlenmesi adına mutlaka uzman yardımı alın.
  1. F5 Arızası Fark basınç anahtarı sorunu.
  • Çözüm Hava akışında sorun olduğunu belirtir. Yeni sürüm Serena model kombilerde böyle bir durumla karşılaşıldığında atık gaz sisteminde bir problem olduğu anlaşılabilir. Bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan servisi aramalısınız. Anakart ile birlikte fan veya prosestat gibi hava akışında görev alan parçalarda sorun olabilir. Bacanın yerinden çıktığı durumlarda da bu sorun yaşanabilir. Bu yüzden önerimiz uzman Alarko Servisi yardımı almanızdır.
  1. F3 Arızası Kalorifer tesisatı ntc sorunu.
  • Çözüm Ekranda hata kodu ile birlikte anahtar sembolü de belirir. Bu arıza durumunda kaloriferleriniz ısınmaz ya da beklenen şekilde ısıtma sağlamaz. Kalorifer ntc sinin yanı sıra ntc kablolarında veya borularında da sorun olabileceği için net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F2 Arızası Sıcak su ntc sorunu.
  • Çözüm Ekranda hata kodu ile birlikte anahtar sembolü de belirir. Bu arıza durumunda sıcak su elde edemezsiniz. Sıcak su ntc sinde arıza olabilir. Ntc kablolarındaki kopukluk-kısa devre durumları veya ntc borularında nem oluşması sebebi ile de sorun yaşanabileceğinden tespitin ve müdahalenin yerinde yapılması gerekir. Bu sebeple de mutlaka uzman yardımı almalısınız.
  1. F0 Arızası Su basınç sorunu.
  • Çözüm Tesisat su basıncının düştüğü belirten arıza kodudur. Ekranda belirdiği zaman panelin sağındaki bar göstergesine bakabilirsiniz. En solda yer alan kırmızıya yakın durumdadır. Yani basınç düşüktür. Su basmanız gerekir. Yeni model Serena kombilerde sağ alt tarafta bulunan mavi doldurma musluğunu sola çevirerek bar göstergesinin ortasındaki yeşil konuma gelene kadar su basmalısınız Su basma işleminden sonra arızanın çözümlendiğini göreceksiniz. Düzelme olmazsa eğer “R” konumlu reset düğmesine basarak resetleme işlemi yapabilirsiniz. İşlem sonrasında düzelme olmuyorsa mutlaka Alarko Servisi’ni arayın.

Serena Arıza Kodları (Pilot Alevli, Elektronik Ateşlemeli, Ledli Eski Model)

Serena model kombilerin piyasada eski sürümlerinden biridir. Pilot alev sistemine sahiptir. Ekran bulunmaz ve ledlerle arıza durumları belirtilir. Meydana gelen arıza durumları hakkındaki detaylı bilgiler aşağıdaki yazımızda sunulmuştur.

Eski model ledli Serena kombilerde ledler sadece yanıyor ise cihazın su sıcaklığını gösterir. Bu bir arıza durumu değildir. Ledler yanıp sönüyor ise bu bir arıza durumudur. Yanıp sönen lede göre arıza sebebi ve çözümü değişmektedir. En üstte yer alan “ON” ledi sürekli yeşil yanar. Bu cihazın çalıştığını belirtir. Cihazı kapattığınız zaman bütün ledler söner.

  1. 40 Ledi Yanıp Sönüyor ise Sıcak su sensör sorunu.
  • Çözüm Sıcak su ntc sorunu olarak da adlandırabileceğimiz bu arıza durumunda sıcak su alamazsınız. Sıcak su ntc si arızalı olabilir, sıcak su ntc kablolarında kopma olabilir, sıcak su ntc kablolarında kısa devre olabilir ya da sıcak su ntc borularında nemlenme olabilir. Net teşhis ve çözüm için mutlaka Alarko Servisi’ni aramalısınız.
  1. 50 Ledi Yanıp Sönüyor ise Kalorifer sensör sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumu kalorifer sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Bu durumda kaloriferleriniz ısıtma yapmayacaktır. Veya beklenen ısıda çalışma yapmayabilir. Böyle bir sorunla karşılaştığınız zaman cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka servisi arayın. Kalorifer sensörünün yanı sıra, sensör borularında veya sensör kablolarında da sorun olabilir. Bu nedenle net tespit ve çözüm için mutlaka uzman yardımı alın.
  1. 60 Ledi Yanıp Sönüyor ise Su sirkülasyonu yapılamıyor.
  • Çözüm Cihazın su devir daimi yapamadığını belirtir. Bu arıza durumunda öncelikle kombi altındaki vanaları ve peteklerin yanında bulunan vanaları kontrol etmelisiniz. Vanalar açık durumda olmalıdır. Kapalı ise açık konuma çevirin. Buna rağmen arıza devam ederse eğer tesisatta hava olabilir, pompa arızalı olabilir, ana eşanjör tıkalı veya kireçlenmiş olabilir, kalorifer tesisatı tıkalı ya da kalorifer filtresi tıkalı olabilir. Tespit ve çözüm için servisi aramanız gerekir.
  1. 70 Ledi Yanıp Sönüyor ise Tesisat suyu azaldı.
  • Çözüm Yani kombiye su basmanız gerekiyor. Böyle bir arıza durumu ile karşılaştığınız an tesisat su basıncının düştüğünü ve sistemin suya ihtiyacı olduğunu anlayabilirsiniz. Panelin sağında yer alan bar göstergesine bakarsanız eğer “0” konumuna yakın olduğunu görürsünüz. Eski Serena model kombinin sağ altındaki mavi doldurma musluğunu sola çevirmeli, su sesini duyduktan sonra bar göstergesini takip etmeli 1,5 bar değerine kadar su basmalısınız Su basma işlemi bittikten sonra doldurma musluğunu açık bırakmayın ve mutlaka kapatın. Sorun düzelecektir. Düzelme olmadığında da servis yardımı alabilirsiniz.
  1. 80 Ledi Yanıp Sönüyor ise Su sıcaklığı 85°C yi aştı.
  • Çözüm Bu arıza durumunda kombi sıcaklık ayarını yüksek tutmuş olabilirsiniz. Öncelikle ayarı düşürmeyi deneyin. Ayar düşük olmasına karşın sorun yaşanıyor ise problem var demektir. Bu şekilde ısı ayarı 95°C nin üstüne çıkarsa cihaz kendini kapatır ve arızaya geçer. Bu durumda mutlaka uzman yardımı almalı, cihaza müdahalede bulunmamalısınız.

Kırmızı yuvarlak buton (reset ışığı) cihazı çalıştırma sırasında yanarsa cihazın ateşleme yapmadığı anlamına gelir. Cihaz devredeyken yanarsa atık gaz sisteminde sorun olabileceğini ya da aşırı ısınma sorununun yaşandığını belirtir. Bu gibi durumlarda bir süre kadar beklemeli, düzelme olmazsa “reset” butonuna basmalı yine düzelme olmazsa Alarko Servisi aranmalı yardım alınmalıdır.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (6 Yorum)

    1. Alarko kombi var derece yükseliyor ve orada tekrarlıyor 48 49 arası sürekli kapatıp açtığında sorun gidiyor
      Servis dugmesi ne ise yarıyor tesekkur ederim

      1. Merhaba efendim… Kombilerde ekranda beliren sizin ayarladığınız sıcaklık derecesi değildir. Kombi içerisinde bulunan suyun sıcaklık derecesidir. Bu yüzden ekranda beliren derecenin sabit kalmaması normaldir. Hiçbir zaman sizin ayarladığınız derece ekranda sabit kalmaz. Siz mesela 40°C ayarlıyorsanız kombi ısı kaybı olmaması adına daha yüksek bir ısıtma yapar, ekranda da bu derece görüntülenir. Mesela sıcak su konumunda deneme yapın. Sıcak su musluğunu açın, ekrandaki derecenin arttığını göreceksiniz, musluğu kapatın derece düşecektir. Bu her kombinin özelliğidir. Servis düğmesi derken? bahsettiğiniz düğmeyi anlayamadım. Net açıklayabilir misiniz?

    2. Kombim Alarko serena eski model kombi yaz konumunda peteklerim isiniyor gelen servislerden ve arastirmalarim sonucu uc yolluda ariza oldugu az once gelen servis Ankara Sincan Celikler yetkili servisi arizeyla ilgilenmedi bile cokdaha farkli bir ariza oldugunu soyledi benim israrimla sicak suyu actim yaz konumunda peteklerin isindigini israrla kendisine gosterdim tamir olamayacagini 700 lira bir masrafin oldugunu soyledi aciklamalarınızda servisi arayin diyorsunuz gelen servis ariza tespit bile yapmadigi halde bunun ucretini talep ediyor soruna cozum bulmanizi istiyorum

      1. Merhaba Hülya Hanım… Öncelikle bahsettiğiniz firma bizle bir bağlantısı olmayan firmadır. Yaşadığınız soruna gelecek olursak eğer yaz konumunda olmasına rağmen kombiniz tüm petekleri ısıtıyorsa bunun 2 temel sebebi vardır. 1.si üç yollu vana arızasıdır. Sıcak su kullanımında kalorifer devresini kapatması gerekirken kapatmaz ve ısıyı kalorifere kaçırır. Bu yüzden tüm petekleriniz yaz konumunda ısınır. 2.si elektronik kart arızasıdır. Net tespit için servisin görmesi lazım. Ancak bizim tarafımızdan arıza tespiti yapılmadığı için ve gelen firmanın da bizle bir bağlantısı olmadığı için bu konuda yorum yapamıyoruz. Hangi parçada sorun olduğunu gelen servis ekiplerinden öğrenin, bize dönüş yapın biz de size ona göre fiyat vermeye çalışalım. Veya kayıt oluşturalım bizim ekiplerimiz sorunu yerinde tespit etsin.

      1. Merhaba Güneş Hanım… Kombi ekranında derece görüntülenmiyor. Bu genel olarak elektronik karta bağlı arıza durumudur. Ancak yine de sorunu yerinde görmek gerekir. Net arıza teşhisi ve çözümü için servis çağırmalısınız.