yandex metrica
Leon Arıza Kodları ve Çözümleri » Hızlı ve Garantili Çözümler

Leon Arıza Kodları

Protherm Condense LEON 24 – LEON 30 model kombilerde karşılaşılan arıza kodları ve anlamları makalemizde sunulmuştur.

  1. F0 Arızası Düşük Su Basınç Arızası.
  • Çözüm: Kaloriferde tesisat suyunun azalması yani 1 bar’ın altına düşmesi sonucu ekranda beliren arıza kodudur. Ekranda aynı zamanda anahtar simgesi de belirir. Bu durumda tesisata su basmanız gerekmektedir. Leon kombiye sol alt kısmında yer alan siyah doldurma musluğu ile su basmalısınız. Doldurma musluğunu sola çevirdiğiniz zaman su sesi duyacaksınız. Su sesi sonrasında ekrandaki bar değerini kontrol edin. Bar değeri 1,5 e geldiği zaman siyah doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatın. Sorun düzelecektir. Düzelme olmaz ise resetleme işlemi yapmalısınız. Arıza devam ederse veya işlemi yapamazsanız servis yardımı alabilirsiniz.

Leon Arıza Kodları

  1. F1 Arızası Aşırı Sıcaklık Emniyet Termostatı Arızası.
  • Çözüm: Tesisattaki su sıcaklığında yüksek derecede artış olması sebebi ile bu sorun yaşanır. Emniyet termostatı olarak bilinen limit termostat devreye girerek cihazı bloke eder. Kumanda panosunda reset yazısı ayrıca ve anahtar sembolü yanmaya başlar ve bu durumda dijital ekranda F1 arızası belirir. Bu durumda önce birkaç resetleme uygulaması yapın. Cihaz kalorifer konumunda ise kalorifer vanalarının açık olduğundan emin olun. Yine de sonuç alamıyorsanız Protherm Servisi’nden yardım alın. Bu gibi durumlarda; ana eşanjörde kireç-tıkanma, üç yollu vanada konum değiştirme-ortada kalma, pompada sıkışma, kalorifer tesisatında veya kalorifer filtresinde tıkanma gibi durumlar söz konusu olabilmektedir. Net teşhis ve çözüm için servis yardımı almalısınız.
  1. F2 Arızası Sıcak Su Ntc Sensör Arızası.
  • Çözüm: Kullanım sıcak suyu sensöründe sorun olduğunda anahtar sembolü yanarak ekranda F2 kodu arızası çıkar. Kombi tesisat suyu ile belirli sıcaklık değeri arasında işlev sağlayabilir. Suyun sıcaklığını ölçen sensörde sorun olduğunda, kablolarda kopma-kısa devre olduğunda veya borularda nemlenme durumu olduğunda bu sorun yaşanabilir. Net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F3 Arızası Tesisat Suyu Sensör Arızası.
  • Çözüm: Tesisat suyu sensöründe arıza olduğu zaman dijital ekranda F3 ikazı belirir. Anahtar sembolü yanarak arıza oluşur. Bu arıza durumunda yapabileceğiniz herhangi bir işlem ya da müdahale bulunmaz. Kalorifer sensörünün yanı sıra, kablolarda sorun olabilir veya boru nemlenmiş olabilir. Net teşhis ve müdahale için servisi aramalısınız.
  1. F4 Arızası Gaz Yokluğu.
  • Çözüm: Öncelikle dairede gaz olup olmadığına emin olmalısınız. Gaz vanalarını kontrol ediniz ve ocağa gaz gelip gelmediğinden emin olunuz. Gaz kesilmesi neticesinde cihaz otomatik olarak kendini emniyete alır. Dairenizde gaz varsa ve Leon model kombinize gaz geliyor ise cihaza birkaç kez reset atın. Resetleme sonrasında sonuç değişmiyorsa mutlaka servis yardımı alın. Gaz yokluğu yani ateşleme sorunlarında; elektronik kart, iyonizasyon-ateşleme elektrodu, gaz valfi gibi parçalarda sorun olabilir. Bu durumda sorunun yerinde görülmesi ve tespit sonrası gereken müdahalenin yapılması gerekir. Protherm Servisi’nden yardım alın.
  1. F5 Arızası Hava Akış Sensörü (Prosestat) Arızası.
  • Çözüm: Kombide bulunan hava akış sensörü bir diğer adı ile prosestat atık gaz çıkışında ya da temiz hava girişi esnasında olası bir problem ile karşılaşırsa yani tıkanma veyahut geri tepme gibi cihaz kendini emniyete alır. Kumanda panosunda anahtar işareti yanarak dijital ekranda F5 kodu yer alır. Bu durumda prosestat, fan veya anakart arızalı olabilir. Bu gibi durumlarda teknik açıdan yapılması gereken şey uzman yardımı almaktır. Cihazı resetleseniz de bir sonuç alamazsınız. İşi uzmanına bırakmalı servisi aramalısınız.
  1. F6 Arızası Dış Hava Sıcaklık Sensörü Sorunu.
  • Çözüm: Dış hava sıcaklık sensöründe sorun olduğu zaman ekranda F6 arızası belirir. Çoğu kombide dış hava sensörü bulunmaz. Dış hava sensörü her kombide bulunmaz. Dışarıya bağlantısı yapılır ve dış hava koşullarına göre kombiyi çalıştırır. Arızalı ise bu uyarıyı verir. Fakat dış hava sensörü olmayan kombilerde de bu sorun yaşanabilir. Bu durumda sorun elektrik aksağındadır. Net tespit ve çözüm için mutlaka servis yardımı alınmalıdır.
  • OC Uyarısı: Dış hava sıcaklık sensörünün devreye girdiğini göstermektedir.
  • CC Uyarısı: Dış hava sıcaklık sensörünün devreye girmediğini gösterir. Yalnız bu uyarı bir hata olarak gözlemlenmez. Kombinin enerjisinde kesilme olduğu zaman ve tekrardan enerji verilmesi durumunda dijital ekran üzerinde görülür.

Ekran üzerinde bazen arıza kodu ile “Reset” yazısı görülür ise bu durumda arızanın giderilmesi için kombiyi resetlemek gerekir. Yaz/Kış konumlu olan düğmeyi “0” konumuna getirerek resetlemiş olursunuz. Sonrasında cihaz hangi konumda ise o konuma getirmeniz gerekir.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?