Demirdöküm Nitron Arıza Kodları

Makalemizde sunduğumuz bilgiler Demirdöküm Nitron HK F 224/ HK F 230 model hermetik kombiler için geçerlidir.

  1. F1 Arıza Kodu Limit termostat sorunu.
  • Çözüm Kombi sıcaklığının yükselmesi sebebi ile limit termostatın devreye girdiğini cihazı emniyete aldığını belirtir. Bu arıza durumunda cihaz kalorifer sisteminde çalışmakta ise önce kalorifer vanalarını kontrol edin. Vanalar kapalı ise mutlaka açın. Vanalar açık durumda ise kombiyi resetleyin. Resetleme sonrasında da arıza durumu devam etmekte ise bu durumda servisi arayın. Ana eşanjörde kireçlenme, tıkanma durumlarında, üç yollu vananın ortada kalması ya da konum değiştirmesi durumlarında, pompanın sıkıştığı, kalorifer tesisatının tıkandığı veya kalorifer filtresinin tıkalı olduğu durumlarda bu sorun yaşanabilir. Net teşhis ve çözüm için işi uzmanına bırakmalısınız.
  1. F2 Arıza Kodu Kullanım suyu ntc sorunu.
  • Çözüm Sıcak su sensörü arızasında, sensör bağlantılarında kopukluk veya kısa devre olduğunda ya da sensör borularında nemlenme olduğunda bu sorun yaşanır. Bu gibi arıza durumlarında net teşhis ve müdahale için servis aranmalı yardım talep edilmelidir.
  1. F3 Arıza Kodu Tesisat suyu ntc sorunu.
  • Çözüm Kalorifer sensörü arızalandığında, sensörün bağlantılarında veya borularında sorun olduğunda bu problem ile karşılaşılabilir. Bu durumda net teşhis ve müdahale için mutlaka servisi aramalısınız.

Demirdöküm Nitron Arıza Kodları

  1. F4 Arıza Kodu Ateşleme sorunu.
  • Çözüm Karşımıza sıkça çıkan bu arıza durumunda ekranda “RESET” ve anahtar sembolü de belirir. Cihazın ateşleme yapmadığını belirten bir arıza kodudur. Bu durumda önce konutta gaz olduğundan ve kombiye gaz geldiğinden emin olunmalıdır. Gaz girişlerinde sorun yoksa kombi resetlenmelidir. Maksimum 3 reset uygulamasından sonra da sorun devam etmekte ise mutlaka servis yardımı alınmalıdır. Ateşleme sorununun yaşanmasındaki muhtemel sebepler; elektronik kart, gaz valfi, iyonizasyon ateşleme elektrodu arızasıdır. Hangi parça ya da parçalarda sorun olduğunu ancak uzman servis ekibi yerinde görerek size bildirebilir ve onayınız ile gerekli müdahale sağlanabilir. Mutlaka uzman yardımı alınız.
  1. F5 Arıza Kodu Atık gaz sistem sorunu.
  • Çözüm Hava akışı sorunu olduğunu belirten hata kodudur. Nitron model kombiler hermetik olduğu için atık gaz ve temiz hava alışverişini fan ve dışarı uzanan hava akım borusu ile sağlar. Fan, prosestat ve elektronik kart arızalı olduğunda bu sorun yaşanır. Bu parçaların hangisinde sorun olduğunu bulmak için uzman servis ekiplerinin arızayı yerinde görmesi gerekir. Müdahale de arızalı parçanın arıza durumuna bağlı değişmektedir.
  1. F6 Arıza Kodu Dış hava sensör sorunu.
  • Çözüm Nitron kombilerin her birinde dış hava sensörü bulunmamaktadır. Dış hava sensörü dışarı monte edilen ve dış ortamın ısısına göre kombiyi çalıştırmakta olan bir sensördür. Nitron model kombinizde var ise arızalı olduğunu belirtir, yoksa da elektrik aksağında sorun olabilmektedir. Net tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayın.
  1. F7 Arıza Kodu Hava akış sensörü bağlantı sorunu.
  • Çözüm Nitron kombilerde hava akış sensörü prosestattır. Prosestat bağlantılarında sorun olduğunda ekranda bu hata kodu belirir. Parçada sorun da olabilmektedir. Net tespit ve çözüm için mutlaka Demirdöküm Servisi ile görüşmelisiniz.
  1. F8 Arıza Kodu Fan hareketi yok.
  • Çözüm Nitron kombilerde hava akışı fan ile sağlanmaktadır. Fanın hareketsiz kaldığı durumlarda ekranda bu sorun yaşanır. Bu durum fan ile veya elektronik kart ile alakalı olabilir. Bu durumda tespit ve müdahale için servisi aramalısınız.
  1. F9 Arıza Kodu Kablolama sorunu.
  • Çözüm Prosetat kablosu köprülenmemiş ise ekranda bu hata kodu yer alır. Bu durumda çözüm odaklı yardımları almak üzere servisi aramalısınız.
  1. F10 Arıza Kodu Kalorifer tesisatı su basınç sorunu.
  • Çözüm Nitron kombi su basıncının düşük veya yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Ekranda F10 arıza kodu ile birlikte anahtar sembolü belirir ise bu basıncın düşük olduğunu, ekranda F10 arıza kodu ile birlikte anahtar sembolü yanıp söndüğünde basıncın yüksek olduğunu anlayabilirsiniz. Basınç düşük ise Nitron kombinin sol alt tarafında bulunan siyah doldurma musluğunu sola çevirerek su basmalısınız Ekrandaki değer 1,5 olana kadar su basın, sonrasında doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatmayı unutmayın. Basınç yüksek ise en yakın kalorifer havasını alın ve yüksek basıncı düşürmelisiniz Sorun işlemler sonrasında düzelmez ise resetleme işlemi yapın. İşlemleri yapamadığınız durumda veya sorunun düzelmediği durumda servis yardımı almalısınız.
  1. F11 Arıza Kodu Sirkülasyon sorunu.
  • Çözüm Nitron model kombide devir daim yani sirkülasyon sağlama görevinde olan pompada arıza olduğunu belirtir. Su dolaşımı olmadığı için bu arıza durumu yaşanır. Cihaz petek konumunda ise petek vanalarının açık olduğundan emin olun. Kapalı ise mutlaka açın. Petek vanaları açık veya kombi yaz konumunda iken bu sorun yaşandı ise pompa arızalı olabilir. Mutlaka servis yardımı alınız. Pompa tamiri ya da değişimi gerekebilir.
  1. F12 Arıza Kodu Düşük voltaj problemi
  • Çözüm Şebeke geriliminin 165 V altında olduğu durumlarda kombi ekranında bu hata kodu belirir. Bu durumda bir süre kadar bekleyin. Kombi kendi kendini resetler. Uzun süre bekleme sonucunda sorun devam ediyorsa eğer elektronik kart yanmış veya arızalı olabilir. Müdahale için servis yardımı alın. Yalnız sorunun tekrar etmemesi amacı ile de mutlaka kombi regülatörü kullanın.

Yorumlar (8 Yorum)

  • Merhaba,

    Üç hafta kadar önce Demirdöküm Nitron kombime İntherm marka oda termostatı aldım ve kullanmaya başladım. Oda istenen sıcaklığa geldiğinde kombi motoru kapandığından petekler soğuyor ve kombi basıncı 0.9 bar’a kadar düşüyor ve kombi F10 arıza kodunu veriyor. Oda sıcaklığı istenen seviyeden düştüğünde kombi tekrar çalışarak petekleri ısıtıyor ve basınç seviyesi 1.8 bar seviyelerine geilyor. Bu döngü devam ettiğinde uzun vadede kombiye bir zarar verir mi?

    Bilgilendirmeniz için şimdiden teşekkür ederim.

    Burçin AK

    • Merhaba Burçin Ak… Kombide ısınan su genleştiği için özellikle kalorifer sistemi devreye girdiğinde basınçta yükselme olması normaldir. Ancak basıncın düşmesi normal bir durum değildir. Muhtemel sebep genleşme tankı ile alakalı gibi görünüyor. Yani tankın havası eksik olabilir veya tank delik olabilir. Net tespit için sorunu yerinde görmek gerekir. Basınç 2,5-3 barı geçmediği için bu konuda sorun yok. Yalnız basınç 0.8 bara kadar düşüyorsa bu bir sorundur. Bu konuda servis yardımı almanız gerekir.

      Kombi Tamircisi

  • demirdöküm nitron condense markalı kombi F14 ARIZASI GÖSTERDİ.yukarıdaki listede açıklaması yok.reset tuşuna bastım normal ısıtmaya devam etti.ne yapmalıyım.kalorifer suyu kapalı. sadece metfak ve banyo suyu ısınıyor

    • Merhaba Veysel Bey… Makalemizde yer alan bilgiler sadece Demirdöküm Nitron model kombilerde karşılaşılan arıza kodları ve açıklamalarıdır. Kullandığınız kombi modeli Nitron Condense. Fakat Bu model kombilerin kullanım kılavuzunda F14 arıza kodu belirtilmemiştir. Harici bir sorun olabilir. Sensör arızası veya kart arızası olabilir. Sorunu yine de yerinde görmek gerekir. Resetleme yaptığınızda düzelme olduysa kullanmaya devam edebilirsiniz. Maksimum 3 resetleme sonrası düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir.

      Kombi Tamircisi

  • kombimmin zamman ayarnda pp diye işaret çıkıyor

    özmen eranıl

    • Merhaba Özmen Eranıl… Nitron kombide zamanlayıcı bölümde yer alan küçük “r” düğmesine basın. Düzelme olmazsa eğer zamanlayıcı programında sorun olabilir. Bu durumda servis yardımı almalısınız.

      Kombi Tamircisi

  • Sayın yetkili ,
    Demirdöküm Nitron Plus F14 hatası veriyor. Bunun sebebi yada çözümü nedir ?
    Iyi çalışmalar

    • Merhaba Şenol Bey… Aşırı sıcaklık uyarısı olabilir. Kombinizin basınç değerini kontrol edin. 1 ile 2 bar arasında olması gerekir. Basınç düşükse kombiye su basın. Basınç değeri ideal seviyedeyse eğer kombiyi birkaç kez resetleyin. Kombi altındaki tesisat vanalarının açık olduğundan emin olun. Bu uygulama ve kontrollerden sonra arıza durumunda düzelme olmazsa eğer servis müdahalesi gerekir. Birçok arıza durumu söz konusu olabileceğinden sorunu yerinde görmek gerekir diyebiliriz.

      Kombi Tamircisi

Uzmanına Sor / Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Faydalı Olabilir

Arızanı Çöz Pratik Bilgiler

Anketimize Katılın

Hangi Marka Kombi Kullanıyorsunuz?

Sonuçları görüntüle

Yükleniyor ... Yükleniyor ...

Görüşleriniz

Sitemiz Hakkında Görüşleriniz

Sonuçları görüntüle

Yükleniyor ... Yükleniyor ...

Ödeme Kolaylığı

Kredi Kartı ile Ödme

Benzer Yazılar