Buderus Logamax Plus GB072 Arıza Kodları

Buderus Logamax Plus GB072 Arıza Kodları

Makalemizde yer alan bilgiler Buderus Logamax Plus GB072-24 / Buderus Logamax Plus GB072-24K model yoğuşmalı kombiler hakkındadır.

  1. 3C Arızası Fan sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda önce kombiyi resetlemeyi deneyin. Sorun düzelmezse birkaç reset işlem daha uygulayın. Yine de arıza durumunda düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Fan veya anakart arızası mevcut olabilir.
  1. 4L Arızası Tesisat basıncı düşük.
  • Çözüm Tesisat basınç değeri 1 barın altına düşerse cihaz bu uyarıyı verir. Sisteme su basarak basınç değerini ideal seviyeye (1 ile 2 bar arasına) getirmek gerekir. Kombi altında monteli olan mavi veya siyah doldurma musluğunu sola çevirin, su sesi duyarsınız ve basınçta artış olur. Basınç değeri 1 ile 2 bar arasına geldiğinde doldurma musluğunu kapatın. Sorun düzelir. İşlemi yapamazsanız veya çok sık yapmak durumunda kalırsanız mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. 4Y Arızası Gidiş suyu sensör problemi.
  • Çözüm Kombide mevcut olan kalorifer gidiş sensöründe sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Sensör, sensör kabloları, sensör boruları ve anakart kontrol edilmelidir. Bu kontroller uzman servis ekiplerince yapılarak arıza tespit edilmeli ve müdahale gerçekleştirilmelidir.
  1. 5L Arızası BUS işetişim kesinti durumu.
  • Çözüm Kombiye bağlantılı bir oda termostatı kullanıyorsanız eğer; oda termostatında, termostat bağlantılarında sorun olabilir. Oda termostatı kullanmıyorsanız muhtemel sebep anakart arızası da olabilir. Arıza tespiti ve çözümü için servis yardımı almalısınız.
  1. 6A Arızası Ateşleme sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda servis öncesi yapılması gerekenleri merak ediyorsanız veya servis çağırmadan sorunu çözümlemek isterseniz Logamax Plus GB072 6a hatası çözümü linki tıklayabilirsiniz.
  1. 6C Arızası Gaz kesintisi sonrası alev algılanıyor.
  • Çözüm Arıza durumuyla karşılaştığınız an kombiyi birkaç kez arka arkaya resetleyin. Resetleme işlemi işe yaramazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Elektrot, gaz valfi, anakart gibi birçok parçada sorun olabilir.
  1. 9P Arızası KIM algılanmadı.
  • Çözüm Dahili bir hatadır. Arıza tespiti ve çözümü için mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. CC Arızası Dış hava sensörü sorunu.
  • Çözüm Kombiye takılı dış hava sensörü varsa eğer algılanmadığı zaman ekranda bu hata kodu belirir. Bu durumda dış hava sensörü dahil bağlantı ve kabloların kontrol edilmesi gerekir. Sorun görülürse zaten servis ekiplerince tespit edilerek çözümlenir. Ancak kombiye bağlantılı bir dış hava sensörü yoksa elektrik aksam kontrol edilmelidir. İşlemler yalnızca uzman servis ekiplerince yapılmalıdır.
  1. CL Arızası Kullanım suyu ntc sensör problemi.
  • Çözüm Kombide sıcak su aksağında yer alan ntc sensörde sorun olabilir. Cihazı resetlemeden direkt servis yardımı almalısınız. Bu gibi durumlarda yalnızca ntc sensörde değil, sensörle birlikte bağlantılarında, borularında veya anakartta sorun olabilme ihtimali vardır. Arızanın teşhis edilerek çözümlenmesi adına servis yardımı almalısınız.
  1. EL Arızası KIM ya da Logamatic BC20 sorunu.
  • Çözüm Kombide KIM sorunu ya da Logamatic BC20 adı verilen kumanda (tuş takımı) sorunu olduğu zaman bu problem yaşanır. Tuş takımı değişimi gerekebilir. Tabi bu durumda kombi anakartını da kontrol etmek gerekir. Kart arızalı ise tamiri veya değişimi ile de sorun çözümlenebilir. Mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. EP Arızası Reset kilitlenmesi.
  • Çözüm Reset tuşuna 30 saniyeden daha fazla basılı tutulduğunda bu sorun yaşanabilir. Reset kilitlenmesi olarak adlandırabileceğimiz bu arıza durumuyla karşılaşmamak için kombi arızaya geçtiğinde reset tuşuna ya 1 kez basmak gerekir ya da birkaç saniye basılı tutmak gerekir. Bu sorunla karşılaştığınız zaman cihazı şalterinden kapatın, birkaç saniye kadar bekleyin, yeniden açın. Sorun düzelmezse servis yardımı almanız gerekir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (4 Yorum)

  1. Mustafa Değer dedi ki:

    Merhabalar,
    Kombim: BUDERUS logamax Plus GB072-24k MODEL.
    Arasıra 6L 227 ve 6L 229 Arıza kodu veriyor. Resetşiyorum yada açıp kapatıyorum, düzelir gibi oluyor ve kombi de gürültülü ses oluyor. Bir süre çalıştıktan sonra yine aynı hataları veriyor, 1/2 saat yada 1 saat sonrada musluk suyunu açtığımızda veya kombi tekrar kendiliğinden devreye girerek normal çalışmaya başlıyor.
    Bu dengesizliğin kaynağı ne olabilir?
    Teşekkür ederim, selamlar..
    Ek Bilgi:
    * Su basıncı 1,6 bar
    * Gaz geliyor
    * Resetleme yada açıp kapama yapıldı
    * Elektrikte sıkıntı yok

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Mustafa Bey… Makalemizde de okuduğunuz üzere, 6L hatası daha önce karşılaştığımız bir arıza kodu değildir. Kombinin ses yapmasının bir çok sebebi olabilir. Fan, pompa, üç yollu vana, gaz grubu arızalı olabilir. Baca veya kombi kapağı yerinden çıkmış olabilir. Uzaktan sorunun tespiti çok zor. Teknik destek almalısınız.

  2. Hasan kopan dedi ki:

    Oy. 276 arıza kodu veriyor bu arıza nedir nasıl çözülür logamax Plus GB072-24k model

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Hasan Bey… Kombi tesisatta yüksek sıcaklık ölçtüğü için arızaya geçmiş. Bu durumda; kombi su basıncı düşük ise su basmalı, dairede bulunan en az 3 petek vanasının açık durumda olduğundan emin olmalı, kombiyi arızadan çıkarmak için birkaç kez reset işlemi uygulamalısınız. Yapılan bu kontrol ve işlemler neticesinde sorun yine de devam ediyorsa; tesisatta-filtrede tıkanıklık olabilir, kombide; sensör, pompa, kart, eşanjör, üç yollu vana gibi birçok parçada sorun olabilir. Bu aşamada tabi tespit ve çözüm için mutlaka teknik servis yardımı almalısınız.

Petek Yıkama