Clas Arıza Kodları

Clas Arıza Kodları hakkında bilmek istedikleriniz ya da öğrenmek istedikleriniz için hazırlanmış olan bu sayfamızı inceleyebilirsiniz. Teknik açıdan yaşanılan Clas model kombideki arıza durumlarını merak etmek yerine bu sayfamızdaki yazımızı okuyabilirsiniz. Clas Arıza Kodları sizlere özel olarak alanında uzman olan ekibimiz tarafından hazırlanarak sunulmuştur. Bilgileri incelediğinizde arıza durumlarının sebepleri ile birlikte çözüm seçeneklerini de bulabileceksiniz.

Clas Arıza Kodları

Clas Arıza Kodları

Önemli Bilgi: Makalemizde sunacağımız bilgiler Ariston Clas 24 FF / Clas 28 FF / Clas CF model kombiler için geçerlidir. 

101 Arıza Kodu: Maksimum sıcaklık kilitlenmesi.
Çözüm: Ekranda bu arıza durumu belirdiğinde kombi altındaki tesisat vanalarına bakın. Vanalar kapalı şekilde ise mutlaka açın. Kombi eğer kış konumunda ise kalorifer vanalarına bakın, kapalı ise mutlaka açın. Buna rağmen sorun yaşanıyor ise ekranın hemen solunda yer alan “reset” düğmesine basın. Resetleme sonrasında da sonuç aynı ise birçok parçada sorun olabilir. Mesela; ana eşanjörde kireç-tıkanma, üç yollu vanada konum atlama-ortada kalma, kalorifer filtresinde tıkanma, kalorifer tesisatında tıkanma, pompada sıkışma durumları söz konusu olabilir. Net tespit için ve arızanın çözümlenmesi için mutlaka Ariston Servisi’mi arayın.

501 Arıza Kodu: Alev yok.
Çözüm: Ateşleme sisteminde sorun olduğunu belirten bu arıza durumunda tüketici olarak önce dairenizde gaz olup olmadığını kontrol edin. Kombinize gaz geldiğinden emin olmanız gerekir. Ateşleme sistemi bu sebeple çalışmıyor olabilir. Gaz vanaları açıksa ve kombiye gaz geliyorsa eğer ekranın solundaki “reset” butonuna basarak resetleme işlemi uygulayın. Resetleme sonrasında da sonuç aynı ise bu durumda servisi aramalısınız. Anakartın, iyonizasyon ateşleme elektrodunun veya gaz valfinin arızalı olması sebebi ile bu sorun yaşanıyor olabilir. Bu gibi durumlarda sorunu yerinde görmek, tespit etmek gerekir. Müdahale için mutlaka servisi arayın.

103/104/105/106/107 Arıza Kodu: Yetersiz su dolaşımı.
Çözüm: Bu durumda önce Clas model kombinin su basıncını kontrol etmelisiniz. Su dolaşımı olmuyorsa eğer basınç düşük olabilmektedir. Panelin solunda bar göstergesi yer alır. 1 in altını gösteriyor ise cihazın suya ihtiyacı vardır ve bu sebeple su dolaşımını yeterli şekilde yapamıyordur. Yani su basma işlemi uygulamanız gerekir. Ariston Clas model kombinin sağ altındaki mavi doldurma musluğunu sola çevirerek bar göstergesi 1,5 değerine gelene kadar su basma işlemi uygulamalısınız. Bu değere yaklaşınca doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatmayı unutmayın. Arıza durumu çözümlenecektir. Fakat düzelme olmaz ise ya da bar değeri normal seviyede ise bu durumda sorun pompa ile alakalı olabilir, kalorifer filtresi tıkalı olabilir, ana eşanjörde sorun olabilir, kombi altındaki tesisat vanaları kapalı veya kalorifer vanaları kapalı olabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka Ariston Servisi ile görüşmeli yardım almalısınız.

601 Arıza Kodu: Atık gaz tahliye sorunu.
Çözüm: Ariston Clas model kombinin çeşidine karşı arıza durumları değişebilen bir hata kodudur. Bu durumda cihaz hermetik mi yoksa bacalı mı sorusunun yanıtı önemlidir. Hermetik Clas model kombilerde; dışarı uzanan hava akım borusu yerinden çıkmış olabilir, fan arızalı olabilir, anakartta sorun olabilir ya da prosestat arızalı olabilir. Bacalı Clas model kombilerde; baca tıkanmış olabilir, baca çekmiyor olabilir ya da baca sensöründe sorun olabilir. Net tespit ve müdahale için mutlaka servisi arayın. Kullanıcı olarak cihaza herhangi bir müdahalede bulunmayın.

305/306/307 Arıza Kodu: Elektronik kart sorunu.
Çözüm: Cihazın elektronik kartının hasar gördüğünü veya bağlantı kablolarında kısa devre meydana geldiğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda cihaz çalışmaz, doğal olarak randıman alamazsınız. Teknik açıdan sorunun çözümlenmesi adına mutlaka uzman yardımı alın.

Clas Arıza Kodları hakkında sunulan bilgiler dışında eğer aklınıza takılan sorularınız da olur ise bu durumlar için bizleri arayabilirsiniz. Arıza durumunun çözümlenmesi adına da yine bizlere ulaşarak yaşanılan sorunu belirtebilir ve yardımları alabilirsiniz. Sizlere yardımcı olmaya hazır bulunan ekibimiz ile huzurlarınızda bulunuyor olmaktan şeref duyarız.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?