Ferroli Bluehelix Prima Arıza Kodları

Makalemizde açıkladığımız bilgiler Ferroli Bluehelix Prima model yoğuşmalı kombiler hakkındadır.

Ferroli Bluehelix Prima Hata Kodları

  1. A01 Arızası Brülörde alev yok.
  • Çözüm Konut içerisinde gaz kesintisi olmadığından emin olmanız gerekir. Kombiye gaz geliyor mu diye vanaları kontrol etmelisiniz. Dairede gaz kesintisi olmadığından eminseniz kombiyi birkaç defa resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemiyle de sorun çözümlenmiyorsa servis yardımı almanız gerekir. Gaz armatörü, kart, elektrot sorunu olabilir.
  1. A02 Arızası Brülör kapalı olmasına karşın alev sinyali var.
  • Çözüm Arıza durumunda kombiyi resetlemek gerekir. Resetleme işleminden sonra düzelme olmazsa servis çağırmanız gerekir. Arıza durumunda iyon elektrodu, gaz valfi, elektronik kart gibi parçaları kontrol etmek gerekir.
  1. F05 Arızası Fan sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemine karşın düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Fan veya kart arızası olabilir.
  1. A06 Arızası Ateşleme sonrası alev eksikliği.
  • Çözüm Arıza durumunda cihazı sadece resetleyebilirsiniz. Resetleme işleminden sonra da sorun düzelmiyorsa eğer servis çağırmalısınız. Cihazın baca sisteminde, ateşleme sisteminde veya elektronik sisteminde sorun olabilir.
  1. F15/A07 Arızası Baca gazı sıcaklığı yüksek.
  • Çözüm Atık gaz sıcaklığının yüksek olduğunu belirten bu arıza durumunda kombiyi servis öncesi birkaç kez resetlemeniz gerekir. İşlem sonrası sorunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Eşanjör kireçlenmesi olabilir, cihaza gaz ayarı gerekebilir veya farklı durumlar söz konusu olabilir.
  1. A08/F09 Arızası Aşırı sıcaklık koruması.
  • Çözüm Arıza durumu birçok sebeple yaşanabilir. Öncelikle kombi su basıncı düşük ise su basma işlemi uygulayarak basıncı 1.5 bara çıkarın. Petek ve tesisat vanalarını kontrol ederek vanaların açık olduğundan emin olun. Kombiyi birkaç kez resetleyin. Sonuç alamıyorsanız servis yardımı almanız gerekir. Arıza durumu; tesisat tıkanıklığı, filtre tıkanıklığı, pompa, sensör, kart, üç yollu vana, eşanjör gibi parçalara bağlı olabilir.
  1. A09 Arızası Aşırı sıcaklık koruma müdahalesi.
  • Çözüm Kombi basıncı düşükse basıncı 1.5 bara kadar yükseltin. Petek ve kalorifer vanalarının kapalı olmadığından emin olun. Kombiyi birkaç kez resetleyin. Arızanın tekrar etmesi halinde servis yardımı almanız gerekir. Tesisat veya kalorifer filtresi tıkalı olabilir. Kombide; eşanjör, sensör, kart, üç yollu vana, pompa gibi parçalarda sorun olabilir.
  1. F10 Arızası Akış sensörü sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. Sensör, sensör bağlantı soketlerini ve kablo demetini kontrol etmek gerekir.
  1. F11 Arızası Dönüş sensörü arızası.
  • Çözüm Arıza durumunda cihazı resetlemek bir çözüm getirmeyecektir. Servis yardımı almanız gerekir. Bu arıza durumunda kalorifer dönüş sensöründe, sensör bağlantı soketlerinde veya kablo bağlantılarında sorun olabilir.
  1. F12 Arızası Kullanım suyu sensör sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda cihazı resetlemenize gerek yoktur, düzelme olmayacaktır. Teknik açıdan servis yardımı almanız gerekir. Kullanım suyu sensöründe, sensör bağlantı soketlerinde ya da kablo bağlantılarında problem olabilir.
  1. F13 Arızası Baca gazı anormalliği.
  • Çözüm Arıza durumunda her ihtimale karşı cihazı resetlemelisiniz. Reset işlemine karşın düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Baca probunda sorun olabilir, kablolarda kısa devre durumu olabilir, kablo demetinde sorun olabilir. Belirtilen durumlar kontrol edilmeli, sorun görülürse değişim işlemi sağlanmalıdır.
  1. A14 Arızası Baca gazı boru hattı güvenlik müdahalesi.
  • Çözüm Kombi son 24 saat içerisinde 3 kez A07 arızası verirse akabinde bu sorun meydana gelir. A07 arızası baca gazı sıcaklığının yüksek olduğunu belirtir. Kombiye gaz ayarı gerekebilir, eşanjör veya farklı parçalarda sorun olabilir. Bu konuda uzman yardımı alınmalıdır.
  1. F34 Arızası Düşük voltaj sorunu.
  • Çözüm Güç kaynağı voltajı 180 V dan az olduğu zaman bu sorun yaşanır. Arıza durumunda bir süre kadar voltajın düzelmesini beklemek gerekir. Ancak uzun süre beklenmesine karşın arıza devam etmekte ise servis yardımı alınmalıdır. Anakart tamiri-değişimi gibi uygulamalar gerekebilir. Arıza durumuyla yeniden karşılaşmamak için “kombi regülatörü” cihazı kullanmanız gerekir.
  1. F35 Arızası Hatalı güç kaynağı frekansı.
  • Çözüm Elektrik şebekesi ile alakalı sorun olduğu için kombi bu uyarıya geçmiş. Elektrik sisteminin kontrol edilmesi gerekir. Elektronik kart hasar görmüş olabilir. Sorun görülürse tamiri-değişimi gerekebilir. Bu konuda uzman yardımı alınmalıdır.
  1. A23/A24/A26/F20/F21/F40/F47/F51 Arızası Su basınç şalteri sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servis yardımı almanız gerekir. Parça değişimi gerekebilir.
  1. F37 Arızası Sistem su basıncı düşük.
  • Çözüm Kombi tesisat basıncı 1 barın altına düştüğü zaman cihaz bu arızayı verir. Arıza durumunda basıncı yükseltmek gerekir. Kombinin altında monteli durumda olan “mavi veya siyah” renkteki doldurma musluğunu sola çevirerek basıncı 1.5 bara yükseltmelisiniz. İşlem sonrası doldurma musluğunu kapatın, sorun düzelecektir. Sorun düzelmezse cihazı resetlemeyi deneyin. Resetleme sonrası düzelme olmazsa, işlemi yapamazsanız veya işlemi çok sık yapmak zorunda kalırsanız servis yardımı almanız gerekir.
  1. F39 Arızası Dış prob sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda servis yardımı almanız gerekir. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem yoktur. Teknik açıdan dış prob arızası olabilir, prob bağlantılarında kısa devre durumu veya bağlantı kopukluğu olabilir.
  1. F19 Arızası Kart parametre sorunu.
  • Çözüm Arıza durumuyla karşılaştığınız zaman direkt servis yardımı almanız gerekir. Kart parametrelerinde sorun olabilir. Yanlış kart parametresi girilmiş olabilir.
  1. F50/F53 Arızası Termostat anormalliği.
  • Çözüm Arıza durumunda öncelikle sistem basıncını kontrol edin. Basınç düşükse basıncı 1.5 bara kadar çıkarın. Arıza durumunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Sistemde hava olabilir, havanın atılması gerekebilir. Parçalarda sorun olabilir, parametre ayarı gerekebilir.
  1. A64 Arızası Maksimum resetleme sorunu.
  • Çözüm Kombiyi kısa sürede 3 kereden fazla resetlediyseniz kilitlenme olmuştur. Kombiyi şalterinden kapatın, birkaç saniye bekledikten sonra yeniden açın. Bu arıza durumu ekrandan silinecektir. Ancak resetleme işlemini bu kadar çok yapmanızı sağlayacak arıza durumu için servis yardımı almalısınız.
  1. F62 Arızası Kalibrasyon talebi.
  • Çözüm Kombiye yeni kart takıldıysa eğer kalibre edilmediği için ekrana bu kod yansıyordur. Kalibrasyon sağlandığında uyarı kodu ekrandan silinecektir.
  1. A88 Arızası Yanma kontrolünde veya gaz valfinde spesifik sorun.
  • Çözüm Arıza durumunda kombiyi birkaç kez resetlemeli, sorunda düzelme olmazsa servis yardımı almalısınız. Arıza durumu; gaz valfi, kart gibi parçalara bağlı olabilir.
  1. F65/F98/A65/A97 Arızası Yanma kontrol hatası.
  • Çözüm Bu arıza durumu birçok sebeple yaşanabilir. Öncelikle kombi su basıncını kontrol etmeli, basınç düşükse su basma işlemi uygulamalısınız. Arıza durumu düzelmezse kombiyi resetlemelisiniz. Yine de sorunda düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Baca sisteminde sorun olabilir, yoğuşma suyu sifonu tıkalı olabilir, kart, gaz valfi gibi birçok parçada sorun olabilir.
  1. A98 Arızası Çok fazla SW hatası oluşmuş.
  • Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Düzelme olmazsa servis müdahalesi gerekir. Duman kanallarını kontrol etmek gerekir, yoğuşma suyu sifonu tıkalı olabilir, kart arızası olabilir.
  1. A99 Arızası Genel sorun.
  • Çözüm Arıza durumunda kombiyi birkaç defa resetlemelisiniz. Resetleme işlemine karşın arıza durumunda düzelme olmuyorsa servis yardımı almanız gerekebilir. Elektronik kart donanım veya yazılım hatası olabilir. Kart tamiri-değişimi gerekebilir.
  1. F96 Arızası Alev yanma hatası.
  • Çözüm Kararsız alev ya da kararsız alev sinyali sorunu diyebiliriz.  Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Arızanın tekrar etmesi halinde servis müdahalesi gerekir. Arıza durumunda yoğuşma suyu tahliyesini kontrol etmek gerekir. Tıkanıklık veya aksaklık varsa giderilmesi gerekir. Elektrotlar kontrol edilmeli, doğru monte edildiğinden emin olunmalıdır. Görülen aksaklık varsa düzeltilmelidir. Ardından gaz valfi, kart gibi parçaları kontrol etmek gerekir.
  1. A44 Arızası Çoklu istek sorunu.
  • Çözüm Tekrarlanan kısa valide istekler olduğu zaman bu sorun yaşanır. Arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. DHW devresinde basınç tepe noktalarının olup olmadığı kontrol edilmeli, gerek görülürse b11 parametresi değiştirilmelidir.
  1. A80 Arızası Gaz valfi kapanmasına rağmen alev algılanıyor.
  • Çözüm Valf kapanmasına karşın parazit alev sinyali alındığı zaman bu sorun yaşanır. Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Arıza durumunda düzelme olmazsa eğer; iyon elektrodu, gaz valfi veya kart arızası olabilir. Parçalar kontrol edilerek arızalı olanlar değiştirilmelidir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Petek Yıkama