444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Eca Proteus Premix Arıza Kodları



slogan
down
Paylaş:

Eca Proteus Premix Arıza Kodları

Önemli Bilgi: Makalemizde aktardığımız bilgiler Eca Proteus Premix PPR 24 HM model kombilerde karşılaşılan arıza kodları ve açıklamalarıdır. Servis öncesi yapılması gerekenler ve arızalar hakkında detaylı bilgiler sunulmuştur.

  1. E01 Arıza Kodu Ateşleme başarısızlığı
  • Çözüm Kombiye gaz gitmediğini belirtir. Öncelikle gaz vanalarını kontrol ederek dairenizde gaz olduğundan ve kombinize gaz geldiğinden emin olmalısınız. Gaz geliyorsa resetleme işlemi uygulamalısınız. Bu işlemi birkaç kez tekrarlayabilirsiniz. Yine de bir düzelme durumu olmazsa eğer; elektronik kart, gaz valfi ve elektrotlarda sorun olabilir. Servis çağırmalısınız.
  1. E02 Arıza Kodu Yanlış alev durumu
  • Çözüm Gaz valfi kapalı olmasına karşın brülörde alev algılandığını belirtir. Servis öncesi kombinize birkaç kez reset atmalısınız. İşlemler neticesinde arıza devam etmekte ise; iyon elektrotu, gaz valfi ya da kart arızası olabilir.
  1. E03 Arıza Kodu Aşırı ısınma uyarısı
  • Çözüm Gidiş ya da dönüş sıcaklığının 90°C yi aştığını belirtir. Öncelikle tesisat vanalarına bakın. Kapalı ise açın. Kombi kış modundaysa eğer en az 3 petek vanası açık ve petekler kullanılır durumda olması gerekir. Petek vanalarını kontrol edin kapalıysa açın. Kombi su basıncına bakın, basınç düşükse su basın. Kombiyi son olarak birkaç defa resetleyin. Yine de sorunda düzelme olmazsa eğer; ana eşanjör, üç yollu vana, pompa arızası olabilir. Tesisat tıkalı, kalorifer filtresi tıkalı veya sistemde hava olabilir. Uzman yardımı almanız gerekir.
  1. E05 Arıza Kodu Fandan 1 dk. dan daha uzun süre geri bildirim alınmıyor.
  • Çözüm Servis öncesi birkaç kez resetleme işlemi uygulamalısınız. Sorunda düzelme olmazsa eğer; fanın okuyucusunun fandan haber alamadığını belirtir. Fan okuyucusunda, fanda veya elektronik kartta sorun olabilir. Uzman desteği almanız gerekir.
  1. E08 Arıza Kodu Alev devresi problemi.
  • Çözüm Servis çağırmadan önce kombinize birkaç kez reset atmalısınız. Resetleme sonrasında arıza durumunda düzelme olmazsa eğer elektronik kartta sorun olabilir. Bu gibi durumlarda cihaza müdahale etmeden uzman yardımı almalısınız.
  1. E09 Arıza Kodu Gaz armatörü sorunu
  • Çözüm Kombinin ateşleme devresinde bulunan gaz valfinde sorun olabileceğini belirtir. Öncelikle kombiyi servis öncesi resetlemelisiniz. Resetleme neticesinde arıza durumunda düzelme olmuyorsa eğer gaz valfinde sorun olabileceği için uzman yardımı almalısınız.
  1. E12 Arıza Kodu EEPROM kontrol sorunu
  • Çözüm Elektronik kartta sorun olabilme ihtimali yüksektir. Öncelikle kombinize reset atın. Arızada düzelme olmazsa işlemi birkaç kez daha uygulayın. Yine de sorun düzelmezse servis çağırın.
  1. E15 Arıza Kodu Sıcaklık sensörleri ölçüm sapması sorunu
  • Çözüm Sıcaklık sensörlerinde sorun olabileceğini belirtir. Sensör bağlantılarında veya elektronik kartta da sorun olabilme ihtimali vardır. Bu yüzden net teşhis ve müdahale için servis çağırmalısınız.
  1. E16 Arıza Kodu Gidiş suyu sıcaklık sensör sorunu
  • Çözüm Gidiş suyu sıcaklık sensöründe sıcaklık değişimi algılanmadığını belirtir. Bu gibi durumlarda uzman yardımı almalı, cihaza müdahalede bulunmamalısınız.
  1. E17 Arıza Kodu Dönüş suyu sıcaklık sensör arızası
  • Çözüm Dönüş suyu sıcaklık sensöründe sıcaklık değişiminin algılanmadığını belirtir. Sensör arızası veya kart arızası olabilir. Servis çağırmalısınız.
  1. E18 Arıza Kodu Sıcaklık sensör sorunu
  • Çözüm Sıcaklık sensörü üzerindeki sıcaklık değişiminin >30°C olduğunu yani çok fazla olduğunu belirtir. Sensör veya kart arızası olabilir. Uzman yardımı almalısınız.
  1. E21 Arıza Kodu Analog-Dijital çevirici (Adc) sorunu
  • Çözüm Elektronik kart ile alakalı bir arıza durumu olduğunu belirtir. Öncelikle kombinize birkaç defa reset atın. Düzelme olmazsa mutlaka servis çağırın.
  1. E33 Arıza Kodu Dönüş suyu sıcaklık sensör arızası
  • Çözüm Dönüş suyu sıcaklık sensöründe kısa devre veya açık devre sorunu olduğunu belirtir. Öncelikle kombinizi resetleyin. Sorun devam ederse uzman yardımı alın.
  1. E35 Arıza Kodu Gidiş suyu sıcaklık sensör arızası
  • Çözüm Gidiş suyu sensöründe kısa devre ya da açık devre problemi olduğunu belirtir. Kombinizi resetleyin, arıza düzelmezse servis çağırın.
  1. E54 Arıza Kodu Sifon tıkalı sorunu
  • Çözüm Sifonun tıkandığını belirtir. Sifonun temizlenmesi gerekir. Sifonu temizlemeyi deneyin. Sonrasında cihazınıza reset atın. Arıza durumu devam ederse ya da işlemi yapamazsanız servis yardımı almanız gerekir.
  1. E80 Arıza Kodu Dönüş ve gidiş suyu sıcaklık sensörü arasında sıcaklık farkı var.
  • Çözüm Dönüş suyu sıcaklık sensör sıcaklığı-gidiş suyu sensör sıcaklığından fazla olduğunu belirtir. Sensörlerde ya da elektronik kartta sorun olabilir. Uzman yardımı almanızı tavsiye ederiz.
  1. E82 Arıza Kodu Alev kaybı sorunu
  • Çözüm Cihazın 4 dk. içinde 3 kereden fazla alev kaybı yaşadığını belirtir. Öncelikle kombinizi resetleyin. Arıza düzelmediyse işlemi birkaç kez tekrar edin. Yine de sorun devam etmekte ise; anakart, gaz valfi, iyon elektrotu gibi parçalarda sorun olabilir. Tespit ve müdahale için servis çağırmalısınız.
  1. F07 Arıza Kodu Aşırı baca gazı sıcaklık sorunu
  • Çözüm Baca gazı sıcaklığının 95°C yi aştığını belirtir. Bu durumda cihaza herhangi bir müdahalede bulunmadan servisi çağırmalısınız.
  1. F13 Arıza Kodu Fazla resetleme durumu
  • Çözüm 1 saat içerisinde kombiye 5 ten fazla reset atıldığında bu sorun yaşanır. Reset düğmesine yeniden bastığınızda ya da cihazı şalterinden kapatıp yeniden açtığınızda sorun düzelecektir.
  1. F34 Arıza Kodu Düşük besleme gerilimi sorunu
  • Çözüm Besleme geriliminin 170 V altında olduğunu belirtir. Şebeke voltajı düzelene dek beklemelisiniz. Cihaz otomatik resette olacağından herhangi bir işlem yapmamalısınız. Voltaj düzelmesine karşın sorunda düzelme olmazsa kart hasar görmüş olabilir. Karta müdahale edilmesi için uzman yardımı almalısınız. Ancak arıza yeniden yaşanabileceği için voltaj düzenleme görevinde olan kombi regülatörü cihazını mutlaka kullanmalısınız.
  1. F37 Arıza Kodu Düşük su basınç uyarısı
  • Çözüm Tesisat devresi su basıncının 0,4 bar civarında olduğunu belirtir. Kombinin sağ altında monteli durumda olan mavi doldurma musluğu ile kombiye su basmanız gerekir. Basıncı 1,5 bara çıkardığınızda sorun düzelecektir. İşlemi yapamazsanız, arıza çok sık tekrar ederse ya da işlem sonrası sorun düzelmezse eğer servis yardımı alabilirsiniz.
  1. F39 Arıza Kodu Dış hava sensörü arızası
  • Çözüm Kombinize dış ortam ısısına bağlı çalışma sağlayan dış hava sensörü takılıysa eğer arızalı olabileceğini belirtir. Dış hava sensörü bağlı değilse eğer bağlantılarda veya elektrik aksağında sorun olabilir. Servis yardımı almalısınız.
  1. F40 Arıza Kodu Yüksek su basınç sorunu
  • Çözüm Tesisat basıncının 3,3 bar üzerinde olduğunu belirtir. Kombiye fazla su bastıysanız eğer basıncı düşürmek için kombinize en yakın kaloriferin üst yan kısmından su alabilirsiniz. Basıncı bu şekilde düşürerek 1,5 bara düşürdüğünüzde sorun düzelir. Cihaza müdahale etmediyseniz yüksek basınç arızası olabilir. Bu durumda uzman yardımı almalısınız.
  1. F47 Arıza Kodu Su basınç sensör arızası
  • Çözüm Su basınç sensörü takılı değilse veya temassızlık varsa bu sorun yaşanır. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz işlem yoktur. Servis çağırmalısınız.
  1. F50 Arıza Kodu Boyler sensör sorunu
  • Çözüm Boyler sensöründe ya da kablolarında sorun olabilir. Servis çağırmalısınız.
  1. F51 Arıza Kodu PT1000 solar sensör arızası
  • Çözüm PT1000 solar sensörde veya bağlantılarda problem olabilir. Uzman yardımı almalısınız.
  1. F52 Arıza Kodu Kullanım suyu sıcaklık sensörü arızası
  • Çözüm Sıcak su sensöründe, sensör bağlantılarında ya da borularında problem olabilir.  Anakart arızalanmış olabilir. Uzman yardımı almanız gerekir.
  1. F53 Arıza Kodu Baca gazı sıcaklık sensörü sorunu
  • Çözüm Baca gazı sıcaklık sensöründe açık ya da kısa devre sorunu olduğunu belirtir. Sensör ve bağlantıları kontrol edilmelidir. Uzman desteği almanız gerekir.
  1. F81 Arıza Kodu Sıcaklık sensörü sağma testi beklemesi sorunu
  • Çözüm Sıcaklık sensöründe sorun olabilir. Net teşhis ve çözüm için servis çağırmalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (14 Yorum)

    1. Eca proteus premix kombi kullanıyoruz kombi kullanım suyunu ısıtıp yolluyor fakat peteklere sıcak suyu göndermiyor tüm petekler soğuk. Kombi arza numaralarından birini de göstermiyor ne olmuş olabilir.

      1. Merhaba Ünal Bey… Eca Proteus Premix model kombilerde kalorifer konumunda çalışan birçok parça vardır. Sıcak su alabiliyorsanız sadece kalorifer devresinde çalışan parçalarda sorun var demektir. Kalorifer sensörü, elektronik kart, devir daim pompası, kalorifer düğmesi gibi parçalarda sorun olabilir, kalorifer filtresi tıkalı ya da tesisatta tıkanma olabilir. Yine de net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir.

    2. benim sorunun Kobi E82 hatası veriyor servis geldi bütün parçalı bakdı değiştirdi ne yaptıysa fayda vermedi yine belirli günden sonra yine aynı hatayı veriyor kombi garanti kapsamında ve yeni ne yapmam gerekiyor çok mağdur durumdayız bir türlü çözüm bulamıyoruz

      1. Merhaba Hüseyin Bey… Eca Proteus Premix model kombilerde E82 arıza kodu; alev kaybı problemidir. Yani 4 dakika gibi kısa bir sürede 3 kereden fazla alev kaybı olduğunda bu arızayı verir. Cihazınız henüz yeni. Parçalar kontrol edildi ve bir sonuç elde edilemediyse eğer gaz saatinde sorun olabilir. Yani dairenize ait kapınızın önündeki doğalgaz saatini kontrol ettirmenizi öneririz. Tabi kombi parçalarında sorun olabilme ihtimali de var. Yani sıfır kombi diye parça arızası yoktur gibi bir bilgi sunamayız. Ancak servis ekipleri gelerek bir arızayla karşılaşmadıysa son çare doğalgaz saatidir. Bölgenizin doğalgaz firmasını arayarak doğalgaz saatinizi kontrol ettirin. Doğalgaz bağlantıları vs. kontrol edilsin. Bir sorun olup olmadığı netleşsin, ona göre yeniden uzman yardımı alabilirsiniz.

    3. E82 arızası mütamadiyen haftada bir 5 veya 6 günde bir yapıyor.Resetliyoruz. Bu normal midir. Daha kömbi 1 aylık.teşekkür ederim

      1. Merhaba Ömer Bey… Kombi alev kaybı hatası veriyor. Yani alev kopukluğu sorunu diyebiliriz. Resetlendiğinde düzeliyorsa sorun yok. Ancak çok sık tekrar ediyorsa cihazı bi kontrol edilmesi gerekir. Kombide ya da doğalgaz saatinde bir sorun olabilir. Önce servis çağırarak cihazı bi kontrol ettirin. Sorun görülmezse eğer doğalgaz saatinde sorun olabilir. Bunun için de bölgenizin doğalgaz firması ile görüşmeniz gerekir.

    4. Eca Proteus Premix kombi E54 arıza kodu veriyor? Sifon tıkalı temizleyin diyor. Sifon nasıl temizlenir?

      1. Merhaba Hüseyin Bey… Sifon tıkalı derken bahsedilen yoğuşma sifonudur. Yoğuşmalı kombilerde yoğuşma suyu genelde gidere bağlanır. Gidere bağlı değil bir bidona verildi ise bidondaki suyu boşaltmanız gerekir. Bir gidere bağlı ise yapabileceğiniz herhangi bir işlem bulunmuyor. Kombi içinde bir tıkanıklık olabilir. Servis yardımı almanız gerekir.

    5. İyi günler. Eca proteus premix kombi kullanıcısıyım. Kombimin parametre değerlerine nasıl girilir? Parametre kodlarının hangi özelliğe ait olduğunu öğrenmek istiyorum fakat bununla ilgili kullanma kılavuzunda hiç bilgi verilmemiş. Merak ettiklerimi paylaşabilir misiniz?

      1. Merhaba Sinan Bey… Parametre ayarlarını firma olarak biz yapmıyoruz. Sadece yetkili servislerce yapılıyor. Kullanım kılavuzunda belirtilmez zaten. Çünkü yanlış bir müdahale can ve mal güvenliği açısından tehlike demektir. Bu konuda yetkili servislerle görüşmenizi öneririz. Ancak bu bilgiyi kullanıcılarla paylaşmazlar diye biliyoruz. Yine de yetkili servislerle görüşebilirsiniz.

    6. Eca premium pruritus kombi kullaniyorum E09 arizasi verdi servisi aradik gaz valfini degistirdi ariza suanda ayni sekilde ara ara veriyor ne yapmamiz lazim

      1. Merhaba İbrahim Bey… Yaşadığınız sorun evet gaz valfine bağlı bir arıza durumu. Ancak parça değiştirilmesine rağmen sorunda düzelme olmadıysa eğer ya değiştirilen parçada sorun var ya parça tam olarak yerine monte edilemedi ya da farklı bir arıza durumu var. İşlemi yaptırdığınız firmayı arayarak bu konuda yardım alabilirsiniz. Dilerseniz bizi de arayarak bu konuda çözüm odaklı yardımlar alabilirsiniz.

    7. E.c.a Plustech 20.000 Cal Kombim Elektrik Gidip Geldiğinde Yada Kapatıp Açınca ‘AP’ yazıyor Ekranda Yaklasık 5 yada 6 Dakikada Açılıyor Peorblem Nedir ?

      1. Merhaba Muhammet Bey… Kombi otomatik hava boşaltma moduna geçtiği zaman ekranda “AP” uyarısı verir. Resetleme işlemi denemeyin. Bu uyarı ekranda ortalama 2.5 dakika kadar sürer sonra kendiliğinden kaybolur. Bir arıza kodu değil, uyarı kodudur.


Warning: include_once(/home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/library/lazy-load.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 710

Warning: include_once(): Failed opening '/home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/library/lazy-load.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 710

Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function lazy_load() on null in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php:713 Stack trace: #0 [internal function]: WpFastestCacheCreateCache->callback('<!DOCTYPE html ...', 9) #1 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/functions.php(4339): ob_end_flush() #2 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(286): wp_ob_end_flush_all('') #3 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters('', Array) #4 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/plugin.php(465): WP_Hook->do_action(Array) #5 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/load.php(947): do_action('shutdown') #6 [internal function]: shutdown_action_hook() #7 {main} thrown in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 713