444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Eca Proteus Plus Blue Arıza Kodları



slogan
down
Paylaş:

Eca Proteus Plus Blue Hata Kodları

  1. F1 Arıza Kodu Aşırı sıcaklık kilitlenme sorunu.
  • Çözüm Ekranda arıza kodu belirirken kırmızı uyarı ledi de yanıp söner. Bu durumda kalorifer devresi su sıcaklığı 105°C üzerinde demektir. Aşırı ısı limit termostatı devreye girerek cihazı bloke eder. Bu arıza durumu ile karşılaştığınız zaman öncelikle kombi altındaki kalorifer tesisatına bağlı olan kalın borular üzerindeki vanalara bakın. Vanalar kapalı ise açın. Daha sonar kalorifer vanalarına bakın. Kapalı ise açın ve en az 3 tane vana mutlaka açık şekilde olsun. Buna nazaran arıza devam ederse cihazı açma-kapama düğmesinden kapatıp birkaç saniye sonar yeniden açın. Arızada hala bir düzelme olmuyorsa eğer; devir daim pompasında, ana eşanjörde, üç yollu vanada sorun olabilir. Aynı zamanda kalorifer filtresi tıkalı ya da tesisat tıkalı olabilir. Kullanıcı olarak cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka uzman yardımı alın.
  1. F2 Arıza Kodu Sıcak su sensör arızası.
  • Çözüm  Bu arıza durumunda aynı zamanda kırmızı arıza ledi de yanıp söner. Sıcak su sorunu yaşayabileceğiniz bu arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz işlem bulunmaz. Sıcak su sensöründe sorun olabilir, sensör bağlantılarında ya da borularında problem olabilir. Arızanın teşhis edilerek çözümlenmesi açısından uzman yardımı almanızı öneririz.

  1. F3 Arıza Kodu Kalorifer sensör arızası.
  • Çözüm Bu arıza durumunda aynı zamanda kırmızı arıza ledi de yanıp sönmeye başlayacaktır. Bu durumda kullanıcı olarak cihaza bir müdahaleniz söz konusu olamaz. Servisi arayarak yardım almanız gerekir. Kalorifer sensörü arızalı olabilir, sensör borularında nem veya sensör bağlantılarında sorun olabilir. Teşhis ve onarım için uzman desteği almanızı öneririz.
  1. F4 Arıza Kodu Alev sinyali yok.
  • Çözüm Cihazın ateşleme yapamadığını belirtir. Bu arıza durumunda kırmızı arıza ledi de yanıp söner. Öncelikle gaz giriş vanalarına bakarak açık olup olmadığına bakmalısınız. Vanalar açık olmalı ve kombiye gaz gelmelidir. Kombinize gaz geliyor ise açma-kapama düğmesine basarak cihazı kapatmalı ve birkaç saniye sonra yeniden açmalısınız. Sorunun devam ettiği durumlarda işlemi birkaç kez daha yapabilirsiniz. Arıza durumunda yine bir düzelme olmuyor ise; anakart dahil olmak üzere gaz valfi veya elektrotlarda sorun olabilmektedir. Kesin bir teşhis yapılarak arızanın onarılması adına Eca Servisi yardımı almalısınız.
  1. F5 Arıza Kodu Hava basınç sensör arızası.
  • Çözüm Kısaca hava akış sorunu denilebilir. Kırmızı arıza ledi de yanıp sönecektir. Bu gibi durumlarda kullanıcı olarak bir uygulama yapmamalı direk uzman yardımı almalısınız. Dışarı uzanan hava akım borusunun uzun olması, yerinden çıkması gibi durumlarda aynı zamanda fan, prosestat ya da anakart arızası gibi durumlarda bu sorun yaşanabilmektedir. Arızanın teşhis edilerek çözüme ulaşması açısından mutlaka Eca servisi yardımı almalısınız.
  1. F6 Arıza Kodu Dış hava sensör arızası.
  • Çözüm Her kombide olmayan bir parçadır. Görevi ise dışarının sıcaklığına bağlı olarak kombiyi çalıştırmaktır. Bu arıza durumu ile karşılaştığınız an cihaza müdahale etmeden Eca Servisi yardımı almalısınız. Dış hava sensörü olan kombilerde; sensör ile birlikte bağlantılarda da sorun olabilmektedir. Dış hava sensörü olmayan kombilerde ise muhtemel sebep elektrik aksağında olabilmektedir. Bu gibi durumlar için mutlaka uzman desteği almalısınız.
  1. F7 Arıza Kodu Düşük su basınç ikazı.
  • Çözüm Arıza kodu ile birlikte kırmızı arıza ledi de yanıp söner. Cihaz geçici süreliğine bloke durumdadır. Bar değerine bakarsanız eğer 1 barın altını gösterdiğini göreceksiniz. Eca Proteus Plus Blue model kombinin sağ altında monteli durumda olan mavi renkteki doldurma musluğunu sola çevirerek basıncı 1,5 değerine getirmelisiniz. İşlemden hemen sonra doldurma musluğunu kapatın. Arıza düzelmezse eğer cihazı açma-kapama düğmesinden kapatıp yeniden açın. Sorun yine düzelmezse, arıza sıkça yaşanırsa ya da işlemi yapamıyorsanız bu durumda uzman yardımı alabilirsiniz.
  • OC Uyarısı Dış hava sensörü devreye girdiği zaman ekranda belirir, arıza kodu değildir.
  • CC Uyarısı Dış hava sensrörü devreye girmediğinde ekranda belirir, arıza kodu değildir. Kombi enerjisi kesilip yeniden verildiğinde kısa süreliğine ekranda görünmektedir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (24 Yorum)

    1. merhaba kombmiz proteus plus ekranda 22 derece yazısı yanıp sönüyo hızlı hızlı kombi devreye girmiyor. yardımcı olursanız sevinirim

      1. Merhaba Ömer Bey… Kombiniz bir hata kodu vermiyor ancak suyu ısıtmadığı için ekranda 22°C görüntüleniyor. Bu sıcak su arızası olduğunu belirtir. Birçok parçada sorun olabileceği için servis yardımı almalısınız.

    2. merhaba ECA kombimizde F7 lanbası devamlı yanımıp sonuyor su basıncını olmadığı yonunde bilgi verildi

      fakat suyu verdim düzelmedi acaba yeterı kadar su vermedimmi teşk

      1. Merhaba Naim Bey… Kombi tesisat basıncının 1 ile 2 bar arasında olması gerekir. Bu iki değer arasında su bastıysanız eğer sorunun düzelmiş olması gerekir. Sorun düzelmezse eğer kombiye birkaç kez reset atın. Resetleme sonrası da düzelmiyorsa eğer kombide basınç swichi arızası olabilir. Tabi yine de sorunu yerinde görmek gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.

    3. Merhaba kombi sicak suda çalişiyor ama peteklerde 20 saniye yaniyo hemen sonuyor petekleri isitmiyor herhangi bir arizada vermiyor ne yapabilirim

      1. Merhaba Özkan Bey… Kombiniz bir hata kodu veriyor olsa tahmini bilgi verilebilir, ancak hata kodu vermediği için net bilgiler sunmak çok zor. Yani kalorifer devresinde çalışan birçok parça vardır. Kombide kalorifer sensörü, devir daim pompası, üç yollu vana, anakart gibi parçalarda sorun olabilir. Yine de sorunu gelip yerinde incelemek gerekir. Sizin kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almanız gerekir.

      1. Merhaba Serkan Bey… Kombinizde hava akış arızası var. Yani dışarıdan temiz havayı alamıyor ya da atık gazı dışarı gönderemiyor. Baca yerinden çıkmış olabilir, fan, prosestat ya da anakart arızası olabilir. Sorun yerinde görülmeli ve bir tespit yapılmalıdır. Bunun için de servis yardımı almanızı öneririz. Kullanıcı olarak bu arıza durumunda maalesef ki yapabileceğiniz bir işlem bulunmuyor.

      1. Merhaba Bilal Bey… Kombinizde muhtemelen kalorifer sensörü arızası var. Ancak bu durumda sadece kalorifer sensöründe değil, bağlantılarda ve anakartta da sorun olabilme ihtimali var. Arızanın net tespit edilmesi ve çözümlenmesi için servis yardımı almanız gerekir.

    4. Merhaba
      Kombinin çalıştırma düğmesini çevirirken elimde kaldı
      Ekrandaki görüntü CC

      1. Merhaba Şenay Hanım… Kombi açma/kapama düğmesi kırıldığı için işlevsiz kalmış olabilir. Yani düğme hangi konumda kırıldıysa o konumda kaldığı için arızaya geçmiştir. Parçanın değiştirilmesi için servis yardımı almanız gerekir.

      2. Merhaba eca proteteus plus blue kombimin ekranında görüntü yok ne arızası olabilir yardımcı olurmusunuz?

        1. Merhaba Alev Hanım… Kombilerde ekrana ışığı yan enerjiyi veren ekran kartı veya anakarttır. Bu parçaları kontrol etmek gerekir. Bu konuda yardım isterseniz 444 1 837 numaralı telefonumuzu arayabilirsiniz.

      1. Merhaba Yaşar Bey… Kombinizde sıcak su sensörü arızası var. Bu yüzden sıcak su musluğunu açtığınızda cihaz arızaya geçiyor. Sensör ya da anakart arızası olabileceği için yapabileceğiniz tek işlem cihazı resetlemektir. Ancak 3 resetleme sonrası cihazda bir düzelme durumu olmazsa eğer servis çağırmanız gerekir.

    5. Deyerli servis ekipi, merheba!
      Eca proteus ekranli kombi 20-30 dakika calishdikdan sonra F4 yanib duruyor.cereyani fishden ayirdiqdan bir kac dakika sonra calishir fasile ediyor sonra yeniden hemin problem yaraniyor!

      1. Merhaba Ramil Bey… Cihazınız ateşleme arızası veriyor, yani gaz yokluğu hatası. Bu arıza durumunda önce dairenizdeki gazı kontrol edin ve gaz kesintisi olmadığından emin olun. Gaz kesintisi yoksa kombiyi “r” düğmesine basarak resetleyin. Arıza tekrar eder veya sorun düzelmezse eğer servis müdahalesi gerekir. Bunun için de bizi arayarak yardım talebinde bulunabilirsiniz.

      1. Merhaba Ahmet Bey… Ekran ışığının sürekli yanması normal bir durum değildir. Tuşlara bastığınız zaman yanar, birkaç saniye sonrasında sönmesi gerekir. Sönmüyorsa eğer kart sorunu olabilir. Tabi yine de cihazı yerinde kontrol ederek incelemek gerekir. Bu yüzden bi servis yardımı almanızı öneririz.

      1. Merhaba Murat Bey… Kombi ısıtıyor ancak ekrandaki derece mi 99°C anlayamadım? Ya da ekranda 99°C görünüyor cihaz ısıtmıyor mu? Öncelikle ekranda görüntülediğiniz 99°C çok yüksek bir derece. Kombiyi yüksek sıcaklıkta kullanıyorsanız ayarı düşürün. İdeal bir sıcaklığa ayarlıysa örneğin; 45-50°C civarı, yüksek bir derece değildir ve sıcaklığın bu kadar yükselmemesi gerekir. Yükseliyorsa da teknik bir sorun vardır. Yani parçalarda tıkanma, kireçlenme, arıza durumları gibi. Kullanıcı olarak sizi yönlendirebileceğimiz konular; cihazın su basıncına bakın, düşükse su basma işlemi uygulayın yani basıncı 1,5 bara çıkarın. Petek ve kombi altındaki tesisat vanaları kapalıysa açın. Kombiyi birkaç kez restleyin. Baktınız ki sorun devam ediyor, başka bir işlem uygulamadan servis yardımı almanız gerekir. Bu konuda yardım almak için de bize 444 1 837 numaralı telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.

    6. Merheba,
      ECA Gelios.
      Basinc normal, hava akisi normal. Isti suyu actigimda calisiyor, bir az sonra bir anlik F5 hatasi gosteriyor, sonra hemen calismaya ve suyu isitmaga basliyor. Bir kac kez resetledim. Diger hata gostermiyor. Hava cekim sensorunu nasil bula bilirim? Zann ederim sorun onunla. He, birde atesleme isti suyu acan kimi hemen olmuyor.
      Tesekkur ederim
      Saygilarimla

      1. Merhaba Üzeyir Bey… Hava akışı normal diyorsunuz ancak cihaz hava akış (F5) uyarısı veriyor. Cihaz yeterli hava akışı sağlayamadığı için bu hatayı veriyor. Bu sorun baca sisteminde bir aksaklık olduğu zaman yaşanır. Yani cihaz eğer bina bacasına bağlıysa baca çekmiyor olabilir, baca tıkalı olabilir, baca sensörü veya kart arızası olabilir. Cihaz hermetik yani bacası camdan ya da balkondan dışarı uzanıyorsa fan, prosestat, kart gibi parçalara bakmak gerekir. Baca yerinden çıktı mı, baca ebatı uygun mu diye kontrol etmek gerekir. Bunlar uzmanlık gerektirir. Biz sizi sensör şurada ya da şu parçayı sökün değiştirin gibi yönlendiremeyiz. Zaten açıklamamızdan da anlayabileceğiniz gibi birçok parçada sorun olabilme ihtimali var. Net tespit ancak uzmanı tarafından yerinde yapılabilir. Bi servis çağırarak cihazı kontrol ettirmenizi öneririz.