Makalemizde yer alan bilgiler Eca Calora Premix 14/20/24/28/30/35 HM/HCH/HST model yoğuşmalı kombiler hakkındadır.
Eca Calora Premix Hata Kodları
- E01 Arızası Ateşleme sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda dairede gaz kesintisi olup olmadığına bakın. Gaz vanaları kapalıysa açın. Kombiye gaz geldiğinden emin olun. Arıza düzelmediği sürece kombiyi birkaç kez arka arkaya resetlemeyi deneyin. Sorunda yine de düzelme olmuyorsa servis yardımı almanız gerekir. Gaz armatörü, kart veya elektrot sorunu olabilir.
- E02 Arızası Yanlış alev sinyali.
- Çözüm Gaz valfi kapalı olmasına rağmen brülörde alev algılandığı zaman bu sorun yaşanır. Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Gaz armatörü, iyon elektrodu, kart arızası olabilir.
- E03 Arızası Aşısı sıcaklık uyarısı.
- Çözüm Gidiş ya da dönüş suyu sıcaklığı 90°C yi aşarsa eğer bu sorun yaşanır. Arıza durumunda tesisat vanalarını kontrol edin. Vanaların açık olduğundan emin olun. Cihaz yoğuşmalı olduğu için tüm petek vanalarının açık olması gerekir. Vanaların hepsini açın. Kombiyi birkaç kez resetlemeyi deneyin. Kombi basıncı düşükse su basma işlemi uygulayarak basıncı 1.5 bara kadar çıkarın. Sorun hala devam etmekte ise servis yardımı almanız gerekir. Tesisat tıkanıklığı, filtre tıkanıklığı, pompa, eşanjör, sensör, kart, üç yollu vana arızası olabilir. Sorunu yerinde incelemek gerekir.
- E05 Arızası Fandan 1 dakikadan uzun süredir bildirim alınamıyor.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Resetleme işlemine rağmen sorun düzelmezse başka bir işlem uygulamadan servis yardımı almanız gerekir. Fan arızası olabilir veya fan kablosunda sorun olabilir. Sorunu yerinde incelemek gerekir.
- E08 Arızası Alev devresi sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Arıza durumunda düzelme olmuyorsa servis çağırmanız gerekir. İyon-ateşleme elektrodu, kart, gaz valfi gibi parçaları kontrol etmek gerekir.
- E09 Arızası Valf geri bildirim vermiyor.
- Çözüm Arıza durumunda kombiyi servis çağırmadan önce resetlemek gerekir. Arızada bir değişiklik olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Gaz valfi, kart gibi parçalarda sorun olabilir. Sorunu yerinde incelemek gerekir.
- E12 Arızası EEPROM kontrol sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak kombiye birkaç kez reset atmalısınız. Resetleme işlemine karşın arıza durumunda düzelme olmuyorsa servis yardımı alınmalıdır. Kablo bağlantılarında veya elektronik kartta sorun olabilir.
- E15 Arızası Sıcaklık sensörleri ölçüm sapma sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda her ihtimale karşı servis çağırmadan önce cihazı resetlemek gerekir. Resetleme işlemine rağmen arıza durumunda düzelme olmazsa servis yardımı almak gerekir. Sıcaklık sensörlerinde veya sensör bağlantılarında sorun olabilir.
- E16 Arızası Gidiş suyu sıcaklık sensörü sorunu.
- Çözüm Servis çağırmadan önce her ihtimale karşı kombiyi birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemine karşın sorunda düzelme olmuyorsa eğer servis yardımı almak gerekir. Gidiş suyu sıcaklık sensöründe sıcaklık değişimi algılanmadığı için bu sorun yaşanabilir. Sensör değişimi gerekebilir. Bağlantı soketlerini de kontrol etmek gerekir.
- E17 Arızası Dönüş suyu sıcaklık sensörü sorunu.
- Çözüm Her ihtimale karşı servis öncesi cihazı birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemine karşın arıza durumunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Dönüş suyu sıcaklık sensöründe sıcaklık değişimi algılanmadığı için bu sorun yaşanır. Sensör değişimi gerekebilir. Aynı zamanda sensör bağlantı soketlerini de kontrol etmek gerekir.
- E18 Arızası Sıcaklık sensör sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetleyin. Düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Sıcaklık sensörü üstündeki sıcaklık değişimi çok fazla olduğu zaman bu sorun yaşanır. Sensör değişimi gerekebilir. Sensör bağlantı soketlerine de bakılması gerekir.
- E21 Arızası Analog-Dijital çevirici sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda kombiye reset atmayı deneyin. Bu işlemi birkaç defa tekrarlayın. Düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Kart arızası olabilir. Kart tamiri-değişimi gerekebilir.
- E35 Arızası Gidiş suyu sıcaklık sensörü açık-kısa devre sorunu.
- Çözüm Arıza durumuyla karşılaştığınızda kombiyi resetlemeyi deneyin. Resetleme işlemine karşın arıza durumunda düzelme olmuyorsa servis yardımı almak gerekir. Sensörün ve sensör bağlantılarının kontrol edilmesi gerekir. Bir sorun görülmezse elektronik kartın da incelenmesi gerekir.
- E80 Arızası Dönüş-gidiş sıcaklık sensörü arasında sıcaklık farkı fazla.
- Çözüm Dönüş suyu sıcaklık sensörü sıcaklığı, gidiş suyu sensörü sıcaklığından fazlaysa bu sorun yaşanır. Arıza durumu sensöre, karta, üç yollu vanaya, eşanjöre, pompaya bağlı olabilir. Ayrıca tesisatta veya filtrede tıkanıklık olabilir. Bu konuda uzman yardımı alınmalıdır.
- E82 Arızası Alev kaybı sorunu.
- Çözüm Kombi 4 dakika içerisinde 3 ten fazla alev kaybı yaşadığı zaman bu sorun yaşanır. Alev algılama sorunu olarak da bilinir. Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Düzelme olmazsa eğer; kombi içinde su kaçağı olabilir, baca sistemi veya ateşleme sistemine bağlı bir sorun olabilir. Servis yardımı almalısınız.
- F07 Arızası Aşırı baca gazı sıcaklık sorunu.
- Çözüm Baca gazı sıcaklığı 95°C yi geçtiği zaman bu sorun yaşanır. Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Düzelme durumu olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Eşanjör arızası olabilir, cihaza gaz ayarı gerekebilir, teknik sorunlar olabilir. Cihazı yerinde incelemek gerekiyor.
- F13 Arızası Aşırı resetleme durumu.
- Çözüm Kombi oluşan bir arıza sebebiyle 1 saat içinde 5 kereden fazla resetlendiyse bu sorun yaşanır. Reset kilitlenmesi durumu da denilebilir. Cihazı şalterinden kapatıp birkaç saniye kadar bekleyin, sonra yeniden açın. Düzelme olmazsa veya düzelme olmasına karşın bir öncesi sorun devam ederse servis çağırmalısınız.
- F25 Arızası Elektronik kart sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Resetleme işlemine karşın cihazda düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Elektronik kart yazılım sorunu olabilir. Kart tamiri-değişimi gerekebilir.
- F34 Arızası Düşük besleme gerilimi sorunu.
- Çözüm Şebeke besleme gerilimi 170V altına düştüğünde bu sorun yaşanır. Bir süre kadar voltajların düzelmesini beklemek gerekir. Uzun süre beklemeye karşı sorunda düzelme olmazsa kart hasar görmüş olabilir. Bu konuda servis yardımı almalısınız. Arızanın tekrar etmemesi adına da mutlaka “kombi regülatörü” cihazı kullanmalısınız.
- F37 Arızası Düşük su basınç sorunu.
- Çözüm Su basınç sensörü cihaz için 0.4 bar civarında su basıncı algıladığı zaman bu sorun yaşanır. Arıza durumunda kombinin sol altında monteli olan mavi doldurma musluğunu sola çevirmeli, basıncı 1.5 bara kadar yükseltmelisiniz. İşlem sonrası doldurma musluğunu sağa çevirip kapatmalısınız. Uygulamadan sonra ekranda “AP UYARISI” belirecektir. Kombi bir hata kodu değildir. Kombi ekranda bu uyarıyı gösterdiği zaman otomatik hava boşaltma modu aktif demektir. Cihaza müdahale etmeden veya resetleme işlemi uygulamadan bekleyin. Yaklaşık 160 saniye sonra fonksiyon tamamlanacak ekrana derece yansıyacak, cihaz çalışacaktır. İşlemi çok sık yapmak zorunda kalıyorsanız, bahsedilen işlemi yapamadıysanız veya cihaz işlem sonrası çalışmıyorsa servis yardımı almalısınız.
- F39 Arızası Dış hava sensörü sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda her ihtimale karşı cihazı arızadan çıkarmak için reset işlemi uygulamalısınız. Cihaz resetlenmesine karşın sorun düzelmiyorsa dış hava sensörü arızalı olabilir ve değişimi gerekebilir. Servis yardımı almalısınız.
- F40 Arızası Yüksek su basınç sorunu.
- Çözüm Su basınç sensörü cihaz için yüksek su basıncı (3 bar ve üstü) algıladığı zaman bu sorun yaşanır. Bu durumda cihazın yüksek basıncını düşürmek için kombiye en yakın peteğin üst yan kısmında bulunan hava alma müşürünü açabilir ve oradan su boşaltabilirsiniz. Basıncı 1.5 bara gelinceye dek düşürmeniz gerekir. İşlem bitiminde basıncı takipte kalın. Kendiliğinden yükselme durumları olursa işlemi tekrardan uygulamak yerine servis yardımı almalısınız.
- F47 Arızası Su basınç sensörü sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı her ihtimale karşı birkaç kez resetlemelisiniz. Resetleme işlemine karşın düzelme olmazsa eğer servis çağırmalısınız. Su basınç sensörü takılı olmayabilir, temassızlık durumu olabilir.
- F50 Arızası Boyler sensör sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı resetlemeyi deneyin. Düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Boyler sensörünün değişimi gerekebilir, sensör kablo soketlerini de incelemek gerekir.
- F51 Arızası PT1000 solar sensör sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı resetlemek bir işe yaramaz. Teknik müdahale gerektirir. PT1000 solar sensörünün değişimi gerekebilir. Her ihtimale karşı kablo soketlerinin ve bağlantıların da kontrol edilmesi gerekir.
- F52 Arızası Kullanım suyu sıcaklık sensörü sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. Bu sorunda kombi suyu az ısıtabilir veya hiç sıcak su vermeyebilir. Sensör, sensör bağlantı soketlerinin kontrol edilmesi, gerekli ise değiştirilmesi gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.
- F53 Arızası Baca gazı sıcaklık sensörü sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda direkt servis çağırmalısınız. Baca gazı sıcaklık sensöründe sorun olabilir. Aynı zamanda sensör bağlantılarında açık-kısa devre durumu olabilir.
- F81 Arızası Sıcaklık sensörü sapma testi beklemesi.
- Çözüm Arıza durumunda yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almanız gerekir. Sıcaklık sensörlerinde sorun olabilir. Aynı zamanda sensör bağlantı soketlerinin de kontrol edilmesi gerekir.