444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Ditroo Ditroomix Kombi Arıza Kodları



slogan
down
Paylaş:

Ditroo Ditroomix Kombi Arıza Kodları

Önemli Bilgi: Ditroo bir Dizayn Grup markasıdır. Makalemizde yer alan bilgiler Ditroo Ditroomix 20K/24K model hermetik kombilerde karşılaşılan arıza kodları, bu arıza kodlarının açıklaması ve çözüm bilgileridir.

  1. E1 Arızası Gaz yokluğu sorunu.
  • Çözüm Öncelikle yapmanız gereken dairenizde gaz olup olmadığına bakmaktır. Gaz kesintisi olabilme ihtimali vardır. Tüm gaz vanalarını kontrol edin, vanaların açık olduğundan ve dairenize gaz geldiğinden emin olun. Gaz vanaları açıksa ve dairenize gaz geliyorsa eğer “R” düğmesine basarak kombinizi resetleyin. Resetleme işlemini eğer sorun düzelmezse en fazla 3 kez uygulayabilirsiniz. Ancak maksimum 3 resetleme sonrasında sorun yine de düzelmez, devam ederse servis çağırmanız gerekir. Anakart, gaz armatörü, iyon ateşleme elektrodu gibi parçalarda sorun olabilir. Yine de sorunu yerinde incelemek gerekir.
  1. E2 Arızası Yetersiz dolaşım sorunu.
  • Çözüm Öncelikle bar göstergesine bakarak barın kaçta olduğunu kontrol edin. Bar değeri 1 in altında ise kombi altında yer alan doldurma musluğuyla kombi basıncını yükseltmeniz 1,5 bar değerine getirmeniz gerekir. Bar değeri 1,5 değerindeyse eğer kombi altındaki tesisat boruları üstündeki vanaların ve petek vanalarının kapalı olmadığından emin olun. Vanalar “+” yöne çevrilmiş olmalıdır. Yine de sorun devam eder ve düzelme durumu olmazsa eğer “R” düğmesine basarak kombiyi arka arkaya birkaç kez resetleyin. Resetleme işleminden sonra da arızada değişiklik olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Devir daim pompası, üç yollu vana, sensör, ana eşanjör gibi birçok parçada sorun olabilir. Net teşhis ve çözüm için servis yardımı almalısınız.
  1. E3 Arızası Hava basınç şalteri sorunu.
  • Çözüm Atık gaz yolunda sorun olduğunu belirtir. Bacalı cihazlarda baca çekişi yetersizse, baca tıkalıysa veya baca sensöründe sorun varsa bu problem yaşanabilir. Hermetik cihazlarda ise fan, anakart, prosestat arızası olabilir. Baca uzun olabilir, baca yerinden çıkmış olabilir. Her iki cihaz çeşidinde kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız.
  1. E4 Arızası Tesisatta su yok.
  • Çözüm Bar göstergesine bakacak olursanız sol kısımda yer alan kırmızı en düşük sınır değerine yakın bir yerdedir. Yani tesisatta yeterli suyun olmadığını belirtir. Kombi altında monteli durumda doldurma musluğu olacaktır. Parça plastik uçlu sağa sola döndürülebilir musluk şeklindedir. Su besleme deliğinde yer alır. Önce aşağı doğru çekmeli sonradan sola çevirmelisiniz. Sola çevirdiğinizde su sesi duyacaksınız ve bar göstergesini takip ettiğinizde artış olacak. Bar göstergesi 1 ile 2 bar arasına geldiğinde yani yeşil rengin ortasına doğru geldiğinde doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatın ve su besleme deliğine yeniden itin. Bu şekilde yaşadığınız E4 arıza kodu ekrandan silinir ve cihaz çalışmaya kaldığı yerden devam eder. İşlemi yapamazsanız, işlemi yapmanıza rağmen sorun düzelmese ya da bar göstergesinde herhangi bir artış durumu olmazsa servis yardımı almanız gerekir.
  1. E5 Arızası Gaz vanası sorunu.
  • Çözüm Öncelikle “R” düğmesine basarak kombiyi resetlemelisiniz. Bu işlemi arıza tekrarında en fazla 3 kez uygulayabilirsiniz. Maksimum 3 resetleme işleminden sonra arıza durumunda herhangi bir değişiklik olmazsa eğer servis yardımı almalısınız.
  1. E6 Arızası Sıcak su sensörü sorunu.
  • Çözüm Kombi içinde yer alan kullanım suyu sensörünün arızalı olduğunu belirtir. Ancak bu gibi durumlarda sadece sensörde değil, sensör bağlantılarında da elektronik kartta da sorun görülebilmektedir. Arızanın teşhis edilerek çözümlenmesi açısından servis yardımı almanız gerekir.
  1. E7 Arızası Kalorifer sensörü sorunu.
  • Çözüm Isıtma suyu sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Bu gibi durumlarda ısıtma suyu sensöründe, sensör bağlantılarında veya anakartta sorun olabilir. Yine de sorunu yerinde görüp incelemek gerekir. Bu yüzden servis çağırmalısınız.
  1. E8 Arızası Aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda öncelikle tesisat ve kalorifer vanalarını kontrol edin. Yaz-kış kombi hangi konumda olursa olsun kalorifer vanalarının ve tesisat vanalarının her zaman açık olması gerekir. Vanalar kapalıysa açın. Daha sonrasında kombi tesisat basıncını kontrol edin, 1 barın altını gösteriyorsa basıncı doldurma musluğuyla 1,5 bara kadar yükseltin. Sorun devam ederse akabinde kombi panelinde yer alan “R” düğmesine basarak kombiyi resetleyin. Arıza durumunda yine de bir düzelme yani değişiklik olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Kombi içindeki suyun sıcaklığının maksimum değeri aştığını belirten bir arıza durumudur. Bahsedilen işlemleri yapmanıza rağmen sorun düzelmezse eğer; devir daim pompası, ana eşanjör, üç yollu vana, sensör, anakart gibi parçalarda sorun olabilir. Kalorifer filtresinde ya da tesisatında tıkanıklık olabilir. Bu durum için servis yardımı almalısınız.
  1. EP Arızası Ana kontrolörün iç ayar şalterinde sorun var.
  • Çözüm Bu arızayla karşılaştığınızda cihaza hiçbir müdahalede bulunmadan direk servis yardımı almalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.