444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Demirdöküm Fanlı Hermetik Şofben Arıza Kodları



slogan
down
Paylaş:

Demirdöküm Fanlı Hermetik Şofben Hata Kodları

Önemli Bilgi: Sayfamızda Demirdöküm C 275 F / C 350 F model Fanlı Hermetik Şofben Arıza Kodları ve anlamları açıklanmıştır.

Demirdöküm Fanlı Hermetik Şofben Arıza Kodları

  1. F1 Arıza Kodu Aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Aşırı ısı limit termostatın açık durumda olduğunu belirtir. Yani cihaz içindeki sıcaklık maksimum seviyeyi aşmış durumda. Musluk filtreleri kontrol edilmelidir. Tıkanma varsa temizlenmelidir. Cihazın su basıncı kontrol edilerek, basınç düşükse cihaza su basılmalıdır. Ardından cihaz resetlenmeli yani kapatılıp yeniden açılmalıdır. Arıza durumunda yine de düzelme olmazsa servis yardımı almak gerekir.
  1. F2 Arıza Kodu Kullanım suyu NTC sorunu.
  • Çözüm Şofbenin sıcak su NTC sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Sensörün yanı sıra bağlantılarda veya kablolarda da sorun olabilme ihtimali vardır. Cihaz bu durumda sıcak su vermeyecektir. Net arıza tespiti yapılarak sorunun çözümlenmesi adına servis yardımı almalısınız.
  1. F4 Arıza Kodu İyonizasyon sorunu.
  • Çözüm Cihazda ateşleme sorunu olarak tabir edilir. Öncelikle cihaza gaz geldiğinden emin olmalısınız. Bunun için gaz vanalarını kontrol edebilirsiniz. Cihaza gaz geliyorsa eğer birkaç kez cihazı kapatıp açmalısınız. İşlemlerden sonra yine de arıza durumunda düzelme olmuyorsa; gaz valfi veya elektronik kart gibi parçalarda sorun olabileceği için servis yardımı almalısınız.
  1. F5 Arıza Kodu Prosestat açık devre problemi.
  • Çözüm Cihazın atık gaz yolunda sorun olduğunu belirtir. Yani prosestat, fan, anakart gibi parçalarda sorun olabilir. Net arıza teşhisi yapılması ve arızanın giderilmesi için servis yardımı almanız gerekir.
  1. F6 Arıza Kodu Düşük voltaj problemi.
  • Çözüm Şofbene gelen voltajın düşük olduğunu belirtir. Elektrikçi çağırarak önce konutunuzun voltajını ölçtürün. Düşük çıkarsa eğer elektrikçi size bu konuda yardımcı olur. Voltaj normal değerde çıkarsa şofben düşük gelen voltaj sebebiyle arızalanmış olabilir. Bu durumda genelde karşımıza anakart arızası çıkar. Anakart tamiri veya değişimi için servis yardımı almalısınız. Anakarta yapılan müdahale neticesinde sorun düzelir, ancak arızanın tekrar etme olasılığı vardır. Bu yüzden regülatör kullanmanızı öneririz.
  1. F7 Arıza Kodu Gaz valfi geri bildirim arızası.
  • Çözüm Gaz valfinde veya cihazın anakartında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu durumda kullanıcı olarak önce cihazı birkaç kez kapatıp açın. Bu bir nevi cihazı resetlemek demektir. Resetleme sonrası sorun düzelmezse eğer servis çağırmanız gerekir.
  1. F9 Arıza Kodu Prosestat kısa devre sorunu.
  • Çözüm Atık gaz yolunda sorun olabileceğini bildiren arıza kodudur. Bu gibi durumlarda prosestatın yanı sıra; fan, elektronik kart gibi parçalarda da sorun olabilme ihtimali vardır. Arızanın teşhis edilerek onarılması açısından servis yardımı almalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (38 Yorum)

    1. iyi çalışmalar. dd hermetik 11lt şofbenim var. sıcak suyu açtığımda şofben çalışıyor sıcaklık 20 dereceden 28-29 dereceye yükselip geri düşüyor. suyu ısıtmıyor. sorun ne olabilir. tekrar kolay gelsin.

      1. Merhaba Savaş Bey… Şofbeninizde sıcak su arızası var. Şohben suyu ısıtmadığı için ekrandaki derece çok yükselmeden düşüyor. Cihaz arıza kodu vermiyorsa eğer birçok parçada sorun olabilir. Ntc sensör, elektronik kart, gaz valfi gibi parçaların kontrol edilmesi gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.

    2. Merhabalar, Demirdöküm Compact C275 F şofben kullanıyorum, su derecesini kaça ayarlarsam ayarlayayım sürekli artıyor, bazen 50 derecede kalıyor, bazen de 60 dereceye kadar çıkıyor, düğmeden dereceyi düşürüyorum düğmeyi azaltmak için yada artırmak için çevirdiğimde ekrandaki değer artıyor azalıyor, ama biraz bekleyince ekrana yine yüksek olan gerçek değeri geliyor, sıcaklık ise azalmıyor, arızası ne olabilir acaba cevap yazabilir misiniz.
      İyi çalışmalar.

      1. Merhaba Ahmet Bey… Şofben ve kombiler genel olarak aynı çalışma sistemine bağlıdır. Ancak düğmeler ile ayar yaptığınız anda ayarladığınız dereceyi ekranda görebilirsiniz. Birkaç saniye sonra ise ekranda cihaz içerisindeki suyun sıcaklığı belirir. Bu her şofben ve kombilerin çalışma sistemidir. Ancak ayarladığınız dereceye nazaran yüksek bir ısı elde ediyorsanız cihazda sorun olabilir. Aşırı ısınma sorunu gibi… Bu durum bakımsızlıktan veya parça arızasından kaynaklanır. Yine de net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir. Servis çağırmalısınız.

    3. Merhabalar c 275 hermetik sofbenimi aldım alalı kapanma sorunu var 1 kova su sıcak su aktıktan sonra otomatik kapanıyor soguk su akıyor nedir arızası saygılar şimdiden den

      1. Merhaba İzzet Bey… En başından böyle bir durum varsa eğer cihazın kapasitesi düşük olabilir. Teknik açıdan sorunun tabi yerinde görülmesi gerekir. Bu yüzden önerimiz bi servis çağırmanız yönündedir.

    4. Demirdöküm Doğalgaz şohbenin ekranında LE yazan bir hata ve ingiliz anahtarı simgesi çıktı ve su ısıtmıyor. Bunun sebebi ne olabilir bilgi verebilirseniz sevinirim. Saygılar.

      1. Merhaba Emin Bey… Demirdöküm doğalgazlı şofbenlerde LE arıza kodu kullanım kılavuzunda yer almıyor. Hata kodları F harfi ile başlar. Anahtar sembolü varsa eğer cihaz arızaya geçmiş demektir. Cihazı birkaç kez kapatıp yeniden açın. Arızada düzelme olmuyorsa eğer harici bir sorun olduğu için servis yardımı almanız gerekir.

      1. Merhaba Erol Bey… Düşük bir sıcaklıkta kullanıyorsanız ayarlanan sıcaklığa geldiğinde sönmesi normaldir. Ancak yüksek sıcaklıkta da aynı durum yaşanıyorsa servis yardımı almanız gerekir. Arızayı net teşhis etmek için de yerinde görmek gerekir.

    5. C 275 F / C 350 F model Fanlı Hermetik Şofben 10 yıldır doğalgaz ile kullanıyorum bir iki yıldır sıcak su sorunu yaşıyorum şöyleki bazan sıcak su vermiyor ekranda musluk işareti çıkıyor ve soğuk su akıtıyor budurumu bazan yapıyor bazan yapmıyor
      ne önerirsiniz teşekkür ederim

      1. Merhaba Ahmet Bey… Şofben sıcak su talebinde olduğu sürece ekranda musluk sembolünün yer alması normal bir durumdur. Ancak suyu soğutması bir arıza olduğunu belirtir. Bu gibi durumlarda ekranda bazen hata kodu verir bazen vermez. Ancak suda bir soğuma durumu varsa her şekilde bir servis yardımı almanız gerekir. Arızanın birçok sebebi olabilir. O yüzden yapabileceğiniz herhangi bir işlem de yoktur. Servis çağırarak sorunun çözümlenmesini sağlayabilirsiniz.

    6. Merhabalar, Demirdöküm c275 f şofben kullanmaktayım , mutfakta sıcak su sorunu yaşıyorum. Mutfaktaki muslukta soğuk su tazyikli gelirken sıcak su yerinden tazyiği bir hayli az soğuk su geliyor ve ısınmıyor, ayrıca banyodaki sıcak su tazyikli geliyor ve ısınıyor, yardımınızı bekliyorum.

      1. Merhaba Fatih Bey… Şofbeninizde sorun yok. Sorun olsaydı eğer tüm musluklarda aynı durumu yaşıyor olurdunuz. Tek bir muslukta sıcak su tarafında sorun varsa eğer musluk bataryasında sorun olabilir. Önce bataryayı yani musluğu değiştirin, sorun düzelmezse eğer uzman bir tesisatçıdan yardım alarak tesisatınızı kontrol ettirin.

    7. Kombide su kullanmadığımız zamanlarda musluk işareti çıkıyor…aslında hep var o işaret, daha önce dikkatimi çekmemişti bu işaret…bu musluk işareti normal mi.teşekkür ederim

      1. Merhaba Zeynep Hanım… Kombi yaz konumunda yani sıcak suda açık olduğu sürece musluk sembolü ekranda hep belirir. Musluğu sıcak su için açtığınızda ekrana bakın bu sefer musluk sembolü yanıp sönecektir. Bu normal bir durum. Yani cihazınızda bir sorun yok.

    8. Bizim demirdokum sohpene elektirik gelmiyor ancak fisini cikartip taktiktan sonra 15 rakami gelip kapaniyor sohpen sadece sıcak su icin ısınma deyil acaba neden calismiyor

      1. Merhaba Ayşe hanım. Sorun elektronik kart veya prosestat olabilir yalnız cihazı incelemeden net bir şey demek zor.

    9. SAYIN YETKİLİ İYİ GÜNLER 1 SENE EVVEL ALDIGIM DEMİRDÖKÜM HERMETİK ISI AYAR DÜGMESİ İCERİ KACTI .BAKTIGIMDA DÜGMENİN ARKASINDAKİ CUBUK KIRILMIŞ BUNUN KOD NO SU VEYE NE DİYE SİPARİŞ VERECEGİM ..ŞİMDİ DEN TEŞEKKÜR EDERİM .

      1. Merhaba Ender Bey… Bizde parça satışı olmuyor maalesef. Cihazınız henüz 1 yıllık yani garanti dahilinde. Servis çağırarak yardım alabilirsiniz. Parçayı kendiniz tedarik etmek istiyorsanız da dışarıdan direk cihazın modeline göre parça alabilirsiniz. Ancak cihaz garantili olduğu için servis dışı yapılacak her tür müdahale cihazı garanti dışı yapacaktır. Bu yüzden servisinden yardım almanızı öneririz.

    10. Demirdöküm compact hermetik Şofbenim var.F1 hata gösteriyor.Resetleme yaptığımda çalıyor.Su ısınıyor.Kapattığımızda tekrar F1 konumuna geçiyor.Tekrar Resetleme yapmak gerekiyor

      1. Merhaba Zülfer Tepe… Demirdöküm Compact model hermetik şofbenlerde F1 arıza kodu aşırı ısınma sorunudur. Yani cihaz içerisindeki suyun sıcaklığı maksimum değeri aştığı için emniyet termostatı devreye girip cihazı bloke etmiş. Resetleme işlemi sonrası sorun düzeliyorsa kullanmaya devam edebilirsiniz. Ancak maksimum 3 reset sonrası sorunda düzelme olmuyorsa eğer servis yardımı almanız gerekir.

      1. Merhaba Tevfik Bey… 12°C cihaz içindeki suyun sıcaklık derecesidir. Cihazınızda sıcak su sorunu olduğu için kombi suyu ısıtmıyor buna bağlı olarak dereceyi artıramıyorsunuz. Daha doğrusu su ısınmadığı için derece hep düşük kalıyor. Bunun için servis yardımı almalısınız.

    11. Demirdöküm C275 F kullanıyorum. Sabah uyandığımda kombi arızasız bir şekilde çalışıyordu ancak 2 saat sonra aniden kombi çalışmayı durdurdu. Her hangi bir arıza kodu vermiyor. Kendi ekranındaki led dahil her hangi bir çalışma durumu yok. Fişinin takıp çıkardım her hangi bir farklılık olmadı. Sorun nedir sizce ? İyi çalışmalar dilerim.

      1. Merhaba Sefa Bey… Demirdöküm şofbene ışık gelmiyor ledler yanmıyorsa bunun sebebi anakart arızasıdır. Anakart daireye gelen düzensiz voltaj sebebiyle yanmış ya da hasar görmüş olabilir. Yine de bi servis çağırarak cihazı kontrol ettirmenizi öneririz.

    12. Demirdöküm şöfbenim var sıcak su gelmiyor derece 6 ya düşüyor sıcak suyu açtığım zaman hiç bir çalışma yok sebebi nedir

      1. Merhaba Nurhan Hanım… Demirdöküm şofbeninizde sıcak su arızası var. Cihaz suyu ısıtmadığı için 6°C ye kadar düşüyor. Bu durumda sıcak su sensörü, anakart gibi birçok parçada sorun olabilir. Net arıza teşhisi için soruna yerinde bakmak gerekir. Bu yüzden servis yardımı almanızı öneririz.

      1. Merhaba Halis Bey… Dairenizde gaz kesintisi olmadığından emin olun, kombiye gaz geldiğinden emin olun. Tüm gaz vanaları açık durumda olsun. Kombi basıncına bakın 1 bar altında ise kombiye su basarak basıncı 1,5 bara çıkarın. Kombi arıza kodu veriyorsa birkaç reset işlemi uygulayın. Yine de arıza durumunda düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Sorunu yerinde görüp incelemek gerekir.

    13. C275F FANLI HERMETİK ŞOFBEN (COMPACT MODEL)
      ŞOFBENDE İKİ FARKILI SORUN MEVCUT
      1. SORUN: BANYO YAPARKEN ŞOFBEN DEVREYE GİREREK SICAK SU ALINABİLİYORKEN BANYO, TUVALET VE MUTFAK LAVABOSUNU AÇINCA ŞOFBEN DEVREYE GİRMİYOR. BATARYA UCUNDAKİ FİLTRELERİN TIKANMIŞ OLABİLECEĞİ DÜŞÜNCESİYLE HEPSİNİ YENİSİYLE DEĞİŞTİRMEME RAĞMEN DEĞİŞEN OLMADI. FİLTRELERİ ÇIKARIP DENEDİĞİMDE ŞOFBEN DEVREYE GİRİYOR.
      2. SORUN: MAKSİMUM 60 DERECEYE AYARLANABİLEN SU SICAKLIĞINDA, 60 DERECEYE AYARLADIĞIMDA, SU SICAKLIĞI MAKSİMUM 40 DERECEYE ÇIKIYOR DAHA ÜSTÜNE ÇIKMIYOR.

      1. Merhaba Muzaffer Bey… Öncelikle şofben bir bölüme sıcak su veriyor diğer bölümlere vermiyorsa tesisat sorunu olabilir. Çünkü bataryaları değiştirdiğinizde düzelme olmamış. Sıcak su gelmeyen bölümlerdeki tesisatınızı kontrol ettirmenizi öneririz. Şofben ayarlanan 60°C de ısıtma yapması gerekirken 40°C de ısıtma yapıyorsa bu sıcaklığı ya sensör algılamıyor ya da anakarttan voltaj gitmiyor. Yani anakart veya sensör arızası olabilir. Yine de sorunları gelip yerinde incelemek gerekir. Bunun için de bi servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

    14. Ocak ve banyo için copa hermetik şohpen kullanmaktayım. Kimse suyu kullanmadığı halde ikaz sesi geldi ve ekranda fd yazısı çıktı. şalteri kapattım, gaz ve su girişini kapattım bir süre sonra açtım yine aynı harf çıkıyor ve çalışmıyor.

      1. Merhaba Numan Bey… Kullanım kılavuzunu incelediğimizde böyle bir hata kodu çıkmıyor. Harici bir durum olabilir. Cihazı yerinde görüp incelemek lazım. Bi servis yardımı alarak cihazı kontrol ettirmenizi öneririz.

    15. 275F demirdöküm kombimize sıcak su gelmiyor f4 uyarısı veriyo birkaç kez cihazı açıp kapattım su isinmiyor

      1. Merhaba İbrahim Bey… Demirdöküm şofbenlerde F4 uyarısı gaz yokluğu hatasıdır. Dairede gaz olmayabilir veya olmasına karşın cihaz gazı algılamıyor olabilir. Bu yüzden önce dairenizde gaz kesintisi olmadığından ve şofbeninize gaz geldiğinden emin olun. Gazla alakalı bir sorun yoksa ve şofbeni birkaç kez resetlenmesine (açma kapama işlemine) rağmen sorunda düzelme olmuyorsa eğer; anakart, gaz valfi, iyon ateşleme elektrodu gibi parçalarda sorun olabilir. Tabi yine de sorunu yerinde görüp incelemek lazım. Bu yüzden bi servis çağırmanızı tavsiye ederiz.

    16. Merhaba .Şofben suyu ısıtmıyor. Sıcaklık derecesinin yanında musluk simgesi yanıp sönüyor .bu sorunu nasıl çözebilirim ?

      1. Merhaba Serkan Bey… Şofben sıcak su devresinde çalışıyor gösterdiği için musluk sembolü yanıp sönüyor. Ancak suda ısınma durumu yok. Anladığım kadarıyla cihaz bir arıza kodu da vermiyor. Arıza durumu hakkında yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için çözüm adına servis yardımı almanız gerekiyor. Bunun için de bizi arayabilirsiniz.


Warning: include_once(/home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/library/lazy-load.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 710

Warning: include_once(): Failed opening '/home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/library/lazy-load.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 710

Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function lazy_load() on null in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php:713 Stack trace: #0 [internal function]: WpFastestCacheCreateCache->callback('<!DOCTYPE html ...', 9) #1 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/functions.php(4339): ob_end_flush() #2 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(286): wp_ob_end_flush_all('') #3 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters('', Array) #4 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/plugin.php(465): WP_Hook->do_action(Array) #5 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/load.php(947): do_action('shutdown') #6 [internal function]: shutdown_action_hook() #7 {main} thrown in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 713