Demirdöküm Fanlı Hermetik Şofben Arıza Kodları

Demirdöküm Fanlı Hermetik Şofben Hata Kodları

Sayfamızdaki bilgiler Demirdöküm C 275 F / C 350 F model Fanlı Hermetik Şofbenlerle alakalıdır.

Demirdöküm Fanlı Hermetik Şofben Arıza Kodları

  1. F1 Arıza Kodu Aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Aşırı ısı limit termostatın açık durumda olduğunu belirtir. Yani cihaz içindeki sıcaklık maksimum seviyeyi aşmış durumda. Musluk filtreleri kontrol edilmelidir. Tıkanma varsa temizlenmelidir. Ardından cihaz resetlenmeli yani kapatılıp yeniden açılmalıdır. Arıza durumunda yine de düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir.
  1. F2 Arıza Kodu Kullanım suyu NTC sorunu.
  • Çözüm Şofbenin sıcak su NTC sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Sensörün yanı sıra bağlantılarda veya kablolarda da sorun olabilme ihtimali vardır. Cihaz bu durumda sıcak su vermeyecektir. Net arıza tespiti yapılarak sorunun çözümlenmesi adına servis yardımı almalısınız.
  1. F4 Arıza Kodu İyonizasyon sorunu.
  • Çözüm Cihazda ateşleme sorunu olarak tabir edilir. Öncelikle cihaza gaz geldiğinden emin olmalısınız. Bunun için gaz vanalarını kontrol edebilirsiniz. Cihaza gaz geliyorsa eğer birkaç kez cihazı kapatıp açmalısınız. İşlemlerden sonra yine de arıza durumunda düzelme olmuyorsa; gaz valfi veya elektronik kart gibi parçalarda sorun olabileceği için servis yardımı almalısınız.
  1. F5 Arıza Kodu Prosestat açık devre problemi.
  • Çözüm Cihazın atık gaz yolunda sorun olduğunu belirtir. Yani prosestat, fan, anakart gibi parçalarda sorun olabilir. Net arıza teşhisi yapılması ve arızanın giderilmesi için servis yardımı almanız gerekir.
  1. F6 Arıza Kodu Düşük voltaj problemi.
  • Çözüm Şofbene gelen voltajın düşük olduğunu belirtir. Elektrikçi çağırarak önce konutunuzun voltajını ölçtürün. Düşük çıkarsa eğer elektrikçi size bu konuda yardımcı olur. Voltaj normal değerde çıkarsa şofben düşük gelen voltaj sebebiyle arızalanmış olabilir. Bu durumda genelde karşımıza anakart arızası çıkar. Anakart tamiri veya değişimi için servis yardımı almalısınız. Anakarta yapılan müdahale neticesinde sorun düzelir, ancak arızanın tekrar etme olasılığı vardır. Bu yüzden regülatör kullanmanızı öneririz.
  1. F7 Arıza Kodu Gaz valfi geri bildirim arızası.
  • Çözüm Gaz valfinde veya cihazın anakartında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu durumda kullanıcı olarak önce cihazı birkaç kez kapatıp açın. Bu bir nevi cihazı resetlemek demektir. Resetleme sonrası sorun düzelmezse eğer servis çağırmanız gerekir.
  1. F9 Arıza Kodu Prosestat kısa devre sorunu.
  • Çözüm Atık gaz yolunda sorun olabileceğini bildiren arıza kodudur. Bu gibi durumlarda prosestatın yanı sıra; fan, elektronik kart gibi parçalarda da sorun olabilme ihtimali vardır. Arızanın teşhis edilerek onarılması açısından servis yardımı almalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (150 Yorum)

  1. KADİR ÇALIŞIR dedi ki:

    Slm iyi günler demirdöküm compact şofben (şebeke suyu sıkıntısı vardı sular kesilince bizde sıcak suyu açık bırakmışız gece sonra su gelince uzun süreli tahmini 4 saat kadar su akmış kapatırken su soğuk akıyordu sonra) sıcak suyu açınca hiçbir hareket yok bir süre sonra F5 arızası veriyor fanı denedim 220 ile çalışıyor prosestat ı kontrol ettim sağlam devreyi tamamlıyor ama yine de çalışmıyor hiçbir şekilde hareket yok acaba sorun nedir çok teşekkürler kolay gelsin

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Kadir Bey… Demirdöküm şofbenlerde F5 baca sistemi-hava akış sorunudur. Bu durumda cihazı kapatıp açmayı deneyin ve arıza tekrarında işlemi arka arkaya 3 kez deneyebilirsiniz. Sorun yine de düzelmezse teknik servis yardımı almalısınız. F5 arızası; kart, prosestat, fan gibi parçalara ayrıca baca sistemine bağlıdır. Bacada bir tıkanıklık durumu da söz konusu olabilir. Cihazı yerinde görüp incelememiz gerekiyor.

  2. Azîz gürger dedi ki:

    Kimimde elektirik yok fisi çıkarıp takınca ekran geliyor fakat 5 saniye sonra tekrar gidiyor

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Aziz Bey… Cihaz kartında, kablo bağlantılarında veya dairenize gelen elektrikte bir sorun olabilir. Bu durumda tabi yine de yerinde müdahale gerekmektedir.

  3. Volkan er dedi ki:

    İyi günler sıcak su akıtmıyor ve musluk işareti çıkıyor

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Volkan Bey… Musluk sembolü cihazın sıcak su talebinde olduğunu belirtmek için ekrana yansır. Bu bir arıza uyarısı değildir. Ancak su ısınmıyorsa bu bir arızadır. Şofbenlerin amacı sadece sıcak su sağlamak olduğu için, sıcak su problemi cihaz içerisinde bulunan hemen her parçada olabilir. Bu yüzden teknik servis yardımı almanız gerekiyor.

  4. Erdal Ataş dedi ki:

    Sıcak Suyu Açtığımda Şohbenin 19-ila 20-Ekranda Görülmekte ve Suyu Hiç Isıtmıyor.Acaba Arıza Nasıl Giderilir Ricamız Olsun.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Erdal Bey… Şofben devreye girmediği için ekranda düşük derece gösteriyor. Ancak bir hata kodu veya bir uyarı vermiyor. Hata kodu-uyarı veriyor olsaydı tahmini de olsa uzaktan bilgi sunarak yardımcı olmaya çalışırdık. Uyarı olmadığı için ve şofbenlerin amacı da yalnızca sıcak su beklentisini karşılamak olduğu için, içinde bulunan hemen her parçada sorun olabilme ihtimali vardır. Bu yüzden size yaptırabileceğimiz bir işlem bulunmuyor. Teknik servis yardımı almanız gerekiyor.

  5. Serkan ozay dedi ki:

    Merhaba benim sofbende 14 yaziyor ekranda baska elektirik kesiliyo neden olur iyi aksamlar

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Serkan Bey… Karta bağlı bir sorun olabilir. Ancak yine de cihazı yerinde görüp incelemeden net bir bilgi aktarmamız çok zor.

Petek Yıkama