Daxom TERMOMEX UKDAX 11 ST Şofben Arıza Kodları

Daxom TERMOMEX UKDAX 11 ST Şofben Hata Kodları

Makalemizde açıklanan bilgiler Daxom TERMOMEX -11 ST / UKDAX-11ST / UKDAX-12CT Şofben Arıza Kodları açıklamaları ve çözüm önerileri ile alakalı bilgilerdir.

  1. E0 Arıza Kodu Elektrik bağlantı sorunu.
  • Çözüm şofbenin elektrik bağlantısında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Kullanıcı olarak hiçbir işlem yapmadan servis çağırmalısınız. Şofbenin elektrik bağlantıları kontrol edilerek sorun yerinde çözümlenmelidir.
  1. E1 Arıza Kodu Ateşleme sorunu.
  • Çözüm Cihaz bu arıza durumunda gazsız yanıyor olabilir. Yani gaz tüpü bitmiş veya gaz vanası kapalı olabilir. Gaz tüpü bitmişse değiştirilmeli, gaz vanası kapalıysa açılmalıdır. Şofbene gaz geldiğinden emin olunmalıdır. Şofbenin gaz valfinde sorun olabilir ya da kablo bağlantısı gevşemiş olabilir. Servis ekiplerince elektromanyetik valfin görevini yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir. Elektrik bağlantısına bakılmalıdır. Cihazda alev sönüyor da olabilir. Bu durumda cihaz açma/kapama düğmesinden kapatılarak yeniden açılmalıdır.
  1. E3 Arıza Kodu Prosestat sorunu ya da baca kanalında tıkanma sorunu.
  • Çözüm Baca kanalı kontrol edilerek pislikle tıkandıysa temizlenmelidir. Temizleme işlemi sonrasında düzelme olmazsa eğer şofbenin prosestatı arızalı olabileceğinden parça kontrol edilmeli, sorun görüşürse servis ekiplerince değişimi yapılmalıdır.
  1. E4 Arıza Kodu Fan sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunun muhtemel 2 sebebi vardır. 1.si fan çalışma hatası veriyor olabilir. Bu durumda fanın değişimi gerekir. 2.si fan bağlantı hatası veriyor olabilir. Bu durumda bağlantılar kontrol edilmelidir. Bu gibi işlemlerin servis ekiplerince uygulanması gerekir. O yüzden servis çağırmalısınız.
  1. E5 Arıza Kodu Çıkış suyu sıcaklığı 85°C’nin üzerinde.
  • Çözüm Bu arıza durumuyla karşılaştığınız zaman cihazı kapatın ve bir süre kadar bekleyin. Cihaz kapandığında su soğuyacak ve termostat yeniden ayarlanacaktır. Uzun süre bekleme sonrasında cihazı yeniden açın. Arıza durumu düzelmişse kullanmaya devam edebilirsiniz. Arıza durumunda bir değişiklik olmuyorsa ve bu işlemi birkaç kez yapmanıza rağmen yine de aynı hatayla karşılaşıyorsanız servis çağırmanız gerekir.
  1. E6 Arıza Kodu Su çıkış NTC sorunu.
  • Çözüm Çıkış suyu sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Ancak bu arıza durumunda sadece sensör değil, sensör bağlantılarında ya da kablolarında da sorun olabilmektedir. Bu yüzden önerimiz servis yardımı almanız yönündedir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (108 Yorum)

  1. GÖRKEM KILINÇ dedi ki:

    İyi akşamlar benim evde daxom doğurganlık şofben var.Soğuk havada mutfağa ve banyoya sıcak su gelmiyor.Şu anda 65 derecede çalışıyor. Max ayarda lütfen yardımcı olurmusunuz. Teşekkür ederim

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Görkem Bey… Sıcak su sorunlarında uzaktan kullanıcıya yaptırabileceğimiz bir işlem olmuyor maalesef. Makalemizde sunduğumuz bilgiler kullanım kılavuzu bilgileridir. Daxom cihazların parçalarını tedarik edemediğimiz için teknik olarak da size yardımcı olamıyoruz. Merkez servisi ile görüşerek servis talep edebilirsiniz.

  2. Kadir Ulufer dedi ki:

    Termomek marka şofben kullanmaktayım sıcak suyu açıyorum duşa giriyorum bir süre sonra soğuyor suyu kapatıyorum biraz bekliyorum sıcak su tekrar geliyorum ama çoğu zaman da yine soğuyor arıza kodu filan çıkmıyor ben sadece kirece bağlıyorum bu konuyu ama servis çağırdım geldi baktı o an su doğmadı sorun devam ediyor ne yapmalıyım suyumuz çok kireçli

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Kadir Bey… Şofbenlerin amacı sıcak su ihtiyacına yanıt vermek olduğu için ve cihazınız bu konuda bir arıza kodu/hata vermediği için size uzaktan muhtemel sebepleri sıralayamıyoruz. Bu durumda servis yardımı almanızı öneririz. Suyunuz kireçli ise eşanjör kireçlenmesi sebebiyle sıcak suda dalgalanma olabilir. Ancak dediğimiz gibi tek bir sebep olmadığı için net bilgi de aktaramıyoruz. Cihazı yerinde incelememiz gerekiyor.

  3. Celil Pektaş dedi ki:

    Sıcak su açtığımızda alarum veriyor ters 13kod veriyor

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Celil Hanım… Firma olarak Daxom cihazlara müdahale etmiyoruz daha doğrusu parça sıkıntısı olduğu için hizmet veremiyoruz maalesef. Makalemizde yalnızca kullanım kılavuzundaki arıza kodlarına yer verdik. Teknik servisi ile görüşerek bu konuda yardım alabilirsiniz.

  4. Emrah Aykora dedi ki:

    Merhaba.
    Vanalar açık, cihaz su ve gaz alıyor. Su açılınca ateşleme ve fan sesi geliyor. Su belki 10 derece kadar ısınıyor ama tekrar soğuyor. Kombinin gösterge paneli aktif değil. Su kaç derece görünmüyor.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhabalar Emrah Bey,
      Bu durumda arızanıın sorunun yerinde görülmesi gerekir. İletişim sayfamızdan çağrı merkezimize ulaşarak kaydınızı bırakabilir, uzman teknik servis ekiplerimizden yardım alabilirsiniz.

Petek Yıkama