Daikin Premix VZ Kombi Arıza Kodları

Daikin Premix VZ Kombi Hata Kodları

Sayfamızda bulunan bilgiler Daikin Premix VZ D2CPX024AATR / D2CPX30AATR / D2CPX038AATR model Yoğuşmalı Kombi arıza kodları, açıklamaları ve çözüm seçenekleri hakkında bilgilerdir.

  1. 10-65 Arızası Gaz valfi akım sorunu.
  • Çözüm Öncelikle cihazı resetlemelisiniz. Birkaç reset işlemi uygulayabilirsiniz. Resetleme işleminden sonra arıza durumunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Bu durumda gaz valfi, anakart gibi parçalarda problem olabilir. Sorunu yerinde incelemek gerekir.
  1. 11-64 Arızası Alev oluşmama sorunu.
  • Çözüm Öncelikle dairenizdeki gazı kontrol edin. Gaz vanaları kapalı durumdaysa mutlaka açın. Gaz vanaları açık durumdaysa kombiyi birkaç kez resetlemeyi deneyin. Resetleme işleminden sonra da sorunda düzelme olmazsa mutlaka servis yardımı alın. Bu gibi durumlarda; elektrotlar, anakart, gaz valfi gibi parçalarda sorun olabilir.
  1. 13-64 Arızası Fan hızı sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda öncelikle cihazı birkaç kez resetleyin. Resetleme işleminden sonra da sorunda düzelme olmazsa, bu işlemi birkaç kez daha uygulayın. Yine de sonuç alamıyorsanız servis yardımı almanız gerekir. Bu durumda sadece fanda değil ayrıca anakartta da sorun olabilir. Cihazı yerinde görüp kontrol etmek gerekir.
  1. 16-64 Arızası Baca gazı sıcaklığı yüksek.
  • Çözüm Bu durumda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Ancak düzelme olmazsa veya düzelme olup arıza tekrarı olursa servis yardımı almanız gerekir.
  1. 1J-64 Arızası Merkezi ısıtma suyu yüksek sıcaklık sorunu.
  • Çözüm Kalorifer sıcaklığı yüksek algılandığında bu sorun yaşanır. Öncelikle petek vanalarını kontrol edin. Vanalar tam açık değil, kısık durumdaysa vanaları tamamen açın. Sistem basıncı 1 bar altındaysa su basma işlemi uygulayın ve basıncı 1,5 bara kadar çıkarın. Son işlem olarak cihazı resetleyin. Ancak yine de düzelme olmuyorsa servis yardımı almanız gerekir.
  1. 80-01 Arızası Dönüş sıcaklık sensörü sorunu.
  • Çözüm Kalorifer dönüş NTC sensöründe arıza, sensör bağlantılarında kopma-kısa devre, borularda nemlenme, anakart arızası gibi durumlar söz konusu olabilir. Servis yardımı almalısınız.
  1. 81-01 Arızası Gidiş sıcaklık sensörü sorunu.
  • Çözüm Kalorifer gidiş NTC sensöründe arıza, sensör bağlantılarında kısa devre ya da kopma, borularda nem, anakart problemleri bu sorunda karşımıza çıkar. Arızanın teşhis edilerek çözümlenmesi açısından servis yardımı almanız gerekir.
  1. 8H-67 Arızası Gidiş suyu sıcaklık sensörü takılma sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda cihazı resetlemeniz gerekir. Tek bir resetleme ile sorunda düzelme olmuyorsa işlemi birkaç kez daha uygulayın. Yine de sorun devam ediyorsa servis yardımı almanız gerekir.
  1. 8H-68 Arızası Dönüş suyu sıcaklık sensörü takılma sorunu.
  • Çözüm Kalorifer dönüş suyu sıcaklık sensörü takılı kaldığı zaman bu sorun yaşanır. Bu durumda cihazı birkaç kez resetleyin. Birkaç resetleme ile sorunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almalısınız.
  1. E1-64 Arızası Yanlış alev sinyali.
  • Çözüm Bu arızayla karşılaştığınız zaman öncelikle kombiyi resetleyin. Birkaç resetleme işlemi uygulayın. Sorun düzelmezse eğer servis yardımı almanız gerekir.
  1. E1-69 Arızası EEPROM bağlantı sorunu.
  • Çözüm Kombiye kart bağlantısı yapıldıysa eğer, kart kombiye uygun olmayabilir, bağlantıları tam yapılamamış olabilir. Yeniden kontrol sağlanmalıdır. Kombiye bu şekilde müdahale olmadıysa eğer anakart arızası olabilir. Servis yardımı almalısınız.
  1. E1-74 Arızası ADC Arızası.
  • Çözüm Bu arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Resetleme sonrası cihazda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir.
  1. H9-01 Arızası Dış hava sensörü sorunu.
  • Çözüm Kombiye dış hava sensörü bağlı ise arızalı olma ihtimali yüksektir. Ancak kombide dış hava sensörü yoksa eğer elektriksel bir problem olabilir. Anakartı ve bağlantıları kontrol etmek gerekir. Bu yüzden uzman yardımı almalısınız.
  1. HC-01 Arızası Kullanım suyu sensör arızası.
  • Çözüm Kullanım suyu sıcaklığı çalışma aralığı dışında okunduğu zaman bu sorun yaşanır. Bu durumda sıcak su NTC sensörü, sensör bağlantıları, sensör boruları ve anakart kontrol edilmelidir. Servis yardımı almanızı öneririz.
  1. HJ-08 Arızası Yüksek basınç sorunu.
  • Çözüm Kombiye olması gerekenden fazla su bastıysanız eğer basıncı düşürmek için kombiye en yakın petekten su almalısınız. Ancak kombi basıncı kendi kendine yükseldiyse ve siz su aldıkça basınç yükselmeye devam ediyorsa mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. HJ-09 Arızası Düşük basınç sorunu.
  • Çözüm Sistem basıncı eğer 1 barın altında ise cihaz ekranda bu arıza kodunu verir. Bu gibi durumlarda cihaza su basmak yani basıncı 1,5 bara kadar yükseltmek gerekir. Kombinin altında monteli olan doldurma musluğunu sola çevirin, su sesi duyduğunuzda ekranı takip edin. Ekrandan arıza kodu gidene dek işlemi devam ettirin. Arıza kodu gidince doldurma musluğunu kapatın. İşlemi yapamazsanız veya işlemi çok sık yapmak zorunda kalıyorsanız servis yardımı almalısınız.
  1. HJ-10 Arızası Su basınç sensörü sorunu.
  • Çözüm Kombide basıncı ölçme görevinde olan sensörün bozuk olduğunu belirten arıza kodudur. Cihaz bu durumda bazen çalışır bazen çalışmaz. Basınç tam olarak ölçülemediği için ekranda arıza kodu belirir. Cihaza yapabileceğiniz bir müdahale olmadığı için servis yardımı almalısınız.
  1. J6-01 Arızası Gidiş suyu sıcaklığı yüksek.
  • Çözüm Bu arıza koduyla karşılaştığınız zaman öncelikle kalorifer vanalarına bakın, vanalar kapalı veya kısık olmamalıdır. Kapalı ya da kısıksa mutlaka vanaları açın. Ardından sistem basıncına bakın, basınç eğer 1 barın altındaysa su basın ve basıncı 1,5 bara çıkarın. Cihazı birkaç kez kapatıp açın. Bu işlemlerde sonra yine de sorunda düzelme olmaz, arıza devam ederse servis yardımı almanız gerekir.
  1. J6-20 Arızası Dönüş suyu sıcaklığı yüksek.
  • Çözüm Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Sorun düzelmezse, devam ederse servis yardımı almanız gerekir.
  1. J6-64 Arızası Drift test beklemesi.
  • Çözüm Bu bir arıza kodu değildir. Drift testin tamamlanması için bir süre kadar bekleyin. Bekleme neticesinde işlem tamamlandığında ekrandan bu kod silinecektir.
  1. J6-65 Arızası Başarısız drift testi.
  • Çözüm Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Oldu ki sorun devam ederse veya çok sık yaşanırsa mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. J6-66 Arızası Başarısız sensör çatlak testi.
  • Çözüm Test sırasında cihazı resetleyin. Resetleme işleminden sonra da sorunda düzelme olmaz, arıza devam ederse direk servis çağırmalısınız.
  1. JJ-64 Arızası Baca gazı sıcaklık sensör sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda kombinizi birkaç kez kapatıp yeniden açın. Yani resetleme işlemi uygulayın. Yine de çözüm bulamazsanız servis yardımı almanız gerekir.
  1. U4-67 Arızası Reset denetimi.
  • Çözüm Cihaz arızaya geçti ve kısa sürede birçok kez kapatıp açma ya da resetleme işlemi uyguladıysanız bu yüzden ekranda bu kod belirmiştir. Bu kod ile karşılaştığınız zaman cihazı şalterinden kapatıp açın. Bu sayede sorun çözümlenmiş olur. Sorun tekrar eder veya hiç düzelmezse servis yardımı almanız gerekir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (8 Yorum)

  1. Izzet Karaman dedi ki:

    Her 3-5 günde bir error 11 hatası veriyor ve çalışmayı durduruyor.sürekli takip ve reseteme yapıyorum. Sorunu gidermek için ne yapmalıyım? Bu takip işi yorucu oluyor.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba İzzet Bey… Kombilerde doğrudan 11 uyarısı yoktur. 11-64, 11-67, 11-66 gibi uyarılar vardır ve bu uyarılar genellikle ateşleme devresine bağlıdır. Kombiyi sürekli resetlemek elbette ki çözüm değildir. Bu durum ayrıca tüketimi de artırmaktadır. Bu sorun çok sık tekrar ediyorsa size uzaktan yaptırabileceğimiz bir işlem yok maalesef. Bu konuda teknik servis yardımı almalısınız.

  2. Tunç Türedi dedi ki:

    İyi günlerVz premix 30 Kawa cihaz kullanıyorumEvim 3 katlı olduğu içinKombinin devir daim pompasının yetersiz kaldığını düşünüyorumOkuduğum forumlarda pompanın 10 üzerinden 5 kuvvetinde çalışmaya ayarlı olduğunu öğrendim bunu arttırmanın yolu nedirÇünkü çıkış suyu ile deniz suyu sıcaklığı Arasında 20 derece yakın fark oluyorBunun sorunu çözeceğini düşünüyorum

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhabalar Tunç Bey,
      Pompa kartı üzerinden ayarlanır bunun için servisten yardım almalısınız.

  3. mustafa zencir dedi ki:

    j6 64 ekranda yazıyor ne yapmam gerekiyor

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhabalar Mustafa Bey,
      Bu arıza durumunda önce kombiyi resetlemeyi deneyin. Açma/kapama işlemi uygulayın. Arıza durumunda düzelme olmazsa eğer bu işlemi birkaç kez daha tekrarlayın. Yine de sorun düzelmezse mutlaka uzman teknik servis ekiplerimizden yardım almanızı öneririz. Gaz valfi, anakart gibi parçalarda sorun olabilir.

  4. Hüseyin Aslan dedi ki:

    Merhaba. daikin d2cpx024aatr aldım. Biraz meraklısı olduğundan eco moda almıştım. Eco moddan çıkarmak için t5 parametrelerine bakarken bilmeyerek değerleri değiltirmişim. Kombi ilk aldığım gibi çalışmıyor. Alev standart en düiükte çalışıyor. Oamatik moda sokamıyorum. Pparametre ayarları listesini yayınlarsanız şimdiden teşekkür ederim.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Hüseyin Bey… Kombilerde parametre ayarı cihazın yanma-gaz ayarlarıdır. Sizi ve kombi kullanıcılarını korkutmuş olmayalım ama bu ayarların değiştirilmesi, karıştırılması cihazın patlamasına bile sebep olabilmektedir. Bu ayarları ancak uzman servis ekipleri gerekli görür ise değiştirir. Harici durumlarda hem uzaktan bilgi verilemez hem de yardımcı olunamaz. Yani bu aşamada servis çağırmanızı öneririz. Hangi ayarı değiştirdiniz, hangi ayarı kaça getirdiniz bunu yerinde görüp bilmeden incelemeden size uzaktan yardımcı olmamız imkansız maalesef.

Petek Yıkama