444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Daikin Premix NDJ Kombi Arıza Kodları



slogan
down
Paylaş:

Daikin Premix NDJ Kombi Hata Kodları

Makalemizde yer alan bilgiler Daikin Premix NDJ D2CND024A1ABTR / D2CND028A1ABTR / D2CND035A1ABTR model Tam Yoğuşmalı kombi arıza kodları, arıza kod açıklamaları ve çözüm konusunda bilgilerdir.

  1. 10-64 Arızası Gaz valfi devresi sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda önce kombiyi resetlemeyi deneyin. Açma/kapama işlemi uygulayın. Arıza durumunda düzelme olmazsa eğer bu işlemi birkaç kez daha tekrarlayın. Yine de sorun düzelmezse mutlaka servis yardımı alın. Gaz valfi, anakart gibi parçalarda sorun olabilir.
  1. 10-65 Arızası Gaz valfi akımı sorunu.
  • Çözüm Kombiyi birkaç kez resetleyin. Resetleme işleminden sonra sorunda düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Gaz valfi, anakart arızası olabilir.
  1. 11-64 Arızası Alev oluşumu yok.
  • Çözüm Dairenizde gaz kesintisi olmadığından ve kombiye gelen gaz vanasının açık olduğundan emin olun. Gaz vanaları açıksa kombiyi birkaç kez resetleyin. Yine de sorunda düzelme olmazsa servis yardımı almalısınız. Bu gibi durumlarda; elektrotlarda, anakartta veya gaz valfinde sorun olabilmektedir. Yine de teşhis ve çözüm için servis yardımı almalısınız.
  1. 11-65 Arızası Alev stabilizasyonu sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda bir süre kadar herhangi bir işlem yapmadan bekleyin. Cihaz kısa sürede ateşleme yaparak kendine gelecektir. Olur da sorunda düzelme olmazsa cihazı kapatıp açın, yine düzelme olmazsa mutlaka servis çağırın.
  1. 11-66 Arızası Güvenlik süresinde alev kaybı sorunu.
  • Çözüm Cihaz 3 alev denemesi yapar. 3 alev denemesi sonrası brülörde alev oluşmazsa eğer arızaya geçer. Cihazı resetlemeyi deneyin. Birkaç açma/kapama işlemi uygulayın. Sorunda düzelme olmazsa mutlaka servis çağırın.
  1. 11-67 Arızası Cihaz devredeyken alev kaybı sorunu.
  • Çözüm Bu geçici bir durumdur. Bir süre kadar cihaza müdahale etmeden bekleyin. Cihaz kendi kendine düzelecektir. Olur da düzelme olmazsa servis yardımı alabilirsiniz.
  1. 12-64 Arızası İyon kontrol sapması çok yüksek durumda.
  • Çözüm Arıza halinde cihaz resetlenmelidir. Birkaç resetleme işlemi sorun düzelmediği taktirde arka arkaya uygulanmalıdır. Ancak bir sonuç elde edilemiyorsa servis yardımı alınmalıdır. İyon elektrodu, anakart veya gaz valfi arızası olabilir. Cihazı yerinde incelemek ve bir arıza tespiti yapmak gerekir.
  1. 12-65 Arızası SCOT sistem aktüatör sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda cihazı mutlaka birkaç defa resetleyin. Resetlemelerden sonra düzelme olmazsa servis yardımı alın.
  1. 12-66 Arızası İyon baz değeri alt değeri aşmış durumda.
  • Çözüm Cihazı birkaç defa resetleyin. Resetleme sonrası da arızada düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir.  Bu durumda iyon çubuğu, gaz valfi ve elektronik kart gibi parçaları kontrol etmek gerekir. Harici bir sorun da olma ihtimaline karşı mutlaka uzman yardımı alın.
  1. 12-67 Arızası İyon baz değeri üst değeri aşmış durumda.
  • Çözüm Öncelikle cihazı birkaç kez resetleyin. Resetleme işleminden sonra arıza durumunda düzelme olmazsa servis çağırın. Arıza halinde; gaz valfi, anakart, iyon çubuğu gibi birçok parçanın kontrol edilmesi gerekir.
  1. 12-68 Arızası İyon baz değeri bir önceki değere göre fazla değişkenlik göstermiş.
  • Çözüm cihazı birkaç kez resetleyin. Açma/kapama işlemi uygulayın. Sorunda düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir.
  1. 12-69 Arızası Sınırda ofset adaptasyonu.
  • Çözüm Cihaz bu uyarıyı verirken çalışmaya devam eder. Ancak arıza teşhis ve onarımı için servis yardımı almalısınız.
  1. 12-70 Arızası Ofset adaptasyonu uygulanamama sorunu.
  • Çözüm Cihaz bu durumda çalışmasına devam eder ancak yine de cihazın kontrol edilmesi için servis yardımı alınmalıdır.
  1. 13-64/13-65 Arızası Fan hızı sorunu.
  • Çözüm Bu durumda önce cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Resetleme sonrasında düzelme olmazsa eğer; fan veya anakart arızası görülebilir. Servis yardımı almalısınız.
  1. 16-64 Arızası Baca gazı sıcaklığı yüksek.
  • Çözüm Kombiyi birkaç defa resetlemeyi deneyin. Resetleme işleminden sonra sorunda düzelme olmuyorsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Baca gazı sıcaklığı birçok sebeple yüksek algılanıyor olabilir. Anakart, eşanjör, sensör gibi birçok parçayı kontrol etmek gerekir.
  1. 1J-64 Arızası Limit termostat sorunu.
  • Çözüm Cihaz içindeki suyun sıcaklığı yüksek ölçüldüğünde limit termostat devreye girer ve kombiyi bloke eder. Bu arıza durumu da limit termostatın devreye girdiğini belirtir. Kombi basıncı düşükse (1 barın altındaysa) kombiye 1,5 bara kadar su basmanız gerekir. Petek ve kombi altındaki tesisat vanaları kontrol edilmeli, vanalar kapalıysa mutlaka açılmalıdır. Kombi resetlenmelidir. Ancak işlemlerden sonra da düzelme durumu olmazsa eğer mutlaka servis yardımı almak gerekir. Ana eşanjör, pompa, ntc sensör, anakart, üç yollu vana arızası olabilir. Kalorifer filtresinde veya tesisatında tıkanıklık olabilir. Uzman yardımı almanızı öneririz.
  1. 80-01 Arızası Dönüş sıcaklık sensörü sorunu.
  • Çözüm Kombide yer alan kalorifer dönüş sıcaklık sensöründe, sensör borularında, sensör bağlantılarında veya anakartta sorun olabilir. Cihazı birkaç kez kapatıp yeniden açın, düzelmezse servis yardımı almanız gerekir.
  1. 81-01 Arızası Kalorifer gidiş sensörü sıcaklık sorunu.
  • Çözüm Bu durumda kalorifer gidiş sensörüde, sensör borularında, bağlantılarında veya anakartta sorun olabilir. Cihazı birkaç kez kapatıp yeniden açın. Düzelme olmazsa servis çağırmanız gerekir.
  1. 81-65 Arızası Solar sensör sorunu.
  • Çözüm Kombide bulunan solar sensörünün devre dışı kaldığını belirtir. Parçaya müdahale edilmesi açısından servis yardımı almanız gerekir.
  1. 8A-46 Arızası Donmaya karşı koruma.
  • Çözüm Gidiş sıcaklık sensörü eğer 1° altında bir değer okursa bu sorun yaşanır. Yani cihaz bloke olur. Bu durum donma sorunu olarak adlandırılabilir. Bu değer 1°C nin üstüne çıkarsa cihaz normalde döner. Bir süre kadar bekleyin. Düzelme durumu olmazsa eğer servis yardımı almanız şarttır.
  1. 8H-64 Arızası Gidiş sıcaklığı hızla yükseliyor.
  • Çözüm Bu durumda önce petek vanalarını kontrol edin. Vanalar kısık olabilir. Vanaları tam açın. Bu sayede cihaz yeterli su sirkülasyonu sağlayacaktır. Vanalar açık durumdaysa bir süre kadar bekleyin. Cihaz kısa sürede kendiliğinden çalışabilir. Cihaz çalışmaz da sorun devam ederse servis yardımı almanız gerekir.
  1. 8H-65 Arızası Gidiş-dönüş sıcaklık farkı yüksek.
  • Çözüm Bu durumda önce petek vanalarına bakın. Vanalar kısıksa eğer tamamen açmanız gerekir. Vanalar kısıksa eğer açtığınızda muhtemelen sorun düzelecek, cihaz çalışmaya başlayacaktır. Ancak vanalar açık olmasına karşın yine de sorun devam ederse; NTC sensör arızası, pompa arızası, anakart arızası gibi birçok durum söz konusu olabilir. Kalorifer filtresinde ya da tesisatında tıkanma olabilir. Servis yardımı almanız gerekir.
  1. E1-64 Arızası Yanlış alev sinyali.
  • Çözüm Bu arıza durumunda cihazı resetleyin. İşlemi birkaç kez daha uygulayın. Yine de sorunda düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Anakart, iyon elektrodu, gaz valfi gibi parçalarda sorun olabilir. Cihaza yerinde bakılması gerekir.
  1. E1-65 Arızası Dahili SCOT sistem sorunu.
  • Çözüm Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Ancak sorunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekebilir.
  1. E1-66 Arızası Kalibrasyon sorunu.
  • Çözüm Bir süre kadar cihazın düzelmesini bekleyin. Düzelme ihtimali vardır. Ancak herhangi bir düzelme durumu olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir.
  1. E1-67 Arızası Kalibrasyon yapmama durumu.
  • Çözüm Bu sorunla karşılaştığınız zaman cihazı birkaç defa resetleyin. Düzelme olursa cihazı kullanmaya devam edin. Ancak sorun devam ederse mutlaka servis çağırın.
  1. E1-68 Arızası İyon baz değeri fabrika değeri dışında veya yanlış kaydedilmiş.
  • Çözüm Bu arıza durumunda öne cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Resetleme işleminden sonra da sorunda düzelme olmazsa mutlaka servis çağırmalısınız. Sorunun yerinde incelenmesi gerekir.
  1. E1-69/E1-70 Arızası CRC parametre sorunu.
  • Çözüm Cihazı birkaç kez kapatıp yeniden çalıştırın. Sorun yine de devam ediyorsa en yakın servisle görüşerek yardım alın.
  1. E1-71 Arızası EK kilitlenme sorunu.
  • Çözüm Bu bir kalıcı sorundur. Cihaz kapatılıp açılsa da resetlense de sorunda düzelme olmayacaktır. Servis yardımı almanızı öneririz.
  1. E1-72 Arızası SCOT alev güçlendirici sorunu.
  • Çözüm Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Yine de sorunda bir değişiklik olmuyorsa mutlaka servis çağırın ve uzman yardımı alın.
  1. E1-73 Arızası Dahili kart sorunu.
  • Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez kapatıp açarak resetleyin. İşlemler neticesinde sorunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Cihaza müdahalede bulunmamanızı öneririz.
  1. H9-01 Arızası Dış hava sensörü arızası.
  • Çözüm Cihaz çalışmaya devam eder ancak bir dış hava sensörü takılıysa bu kod bu sensörün devre dışı kaldığını belirtir. Bu durumun düzeltilmesi açısından servis yardımı almanızı öneririz.
  1. HC-01 Arızası Kullanım suyu sensör arızası.
  • Çözüm Cihaz bu arıza durumunda bazen sıcak su verir, bazen de beklenen ısıda vermez. Sıcak su sensörü dahil, sensör bağlantılarında, sensör borularında veya anakartta da sorun olabileceği için servis yardımı alarak cihazı kontrol ettirmenizi öneririz.
  1. HJ-08 Arızası Sistem basıncı yüksek.
  • Çözüm Kombiye fazla su basmış olabilirsiniz. Basınç değeri eğer 2,5 barı ya da 3 barı geçerse kombi yüksek basınç arızasına geçer ve ekranda bu kod belirir. Bu kod ile karşılaştığınızda en yakın petekten su alarak yüksek basıncı düşürebilirsiniz. Ancak basınç yükselmesi durumu kendi kendine olduysa ve basınç yine kendi kendine yükselmeye devam ediyorsa bu bir arızadır. Arızanın tespiti ve çözümü için mutlaka servis çağırın.
  1. HJ-09 Arızası Sistem basıncı düşük.
  • Çözüm Kombi tesisat basınının 0,8 bar altında olduğunu belirtir. Bu durumda kombiye su basmak yani basıncı yükseltmek gerekir. İşlem doldurma musluğuyla yapılmaktadır. “kombinin sol altında bulunan mavi doldurma musluğu” nu sola doğru çevirin. Çevirdiğinizde su sesi duyarsınız. Ekranı takip edin, arıza kodu silinene dek işlemi devam ettirin. Arıza kodu silindiğinde sisteme yeterli su basılmış olur, cihaz normale döner. Musluğu kapatmayı unutmayın. İşlemi yapamazsanız, sorun çok sık yaşanırsa mutlaka servis yardımı alın.
  1. HJ-10 Arızası Su basınç sensörü arızası.
  • Çözüm Kombi su basıncını ölçme görevinde olan sensörün arızalı olduğunu belirtir. Bu durumda sensör değişimi yapılması gerekir. İşlem için servis yardımı almalısınız.
  1. J6-01 Arızası Gidiş suyu sıcaklığı yüksek.
  • Çözüm Bu arıza durumu ile karşılaştığınızda öncelikle petek vanalarına bakın. Vanalar açık değilse veya kısıksa tam tut çevirin ve vanaları açın. Aynı şekilde kombi altındaki tesisat vanaları da açık olsun. Kombi su basıncı düşükse yani 1 barın altındaysa cihaza su basın ve basıncı 1,5 bara çıkarın. Son işlem olarak cihazı resetleyin. Yine de sorunda düzelme olmuyorsa servis yardımı almanız gerekir. Anakart, sensör gibi parçalarda sorun olabilir. Sorunu net olarak yerinde incelemek gerekir.
  1. J6-20 Arızası Dönüş suyu sıcaklığı yüksek.
  • Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Resetleme sonrası da düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Sensör veya anakarta bağlı bir arıza durumu olabilir.
  1. J6-21 Arızası Dönüş sıcaklığı gidiş sıcaklığından yüksek.
  • Çözüm Cihazı bu durumda resetlemenize gerek yoktur. Bir süre kadar beklerseniz cihaz kendiliğinden devreye girip çalışacaktır. Ancak bu durum çok sık tekrarlanır veya devam ederse mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. JJ-64 Arızası Baca gazı sıcaklık sensörü problemi.
  • Çözüm Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Sorunda düzelme olmazsa hiçbir müdahale gerçekleştirmeden servis çağırın.
  1. U2-01 Arızası Düşük-yüksek besleme voltaj sorunu
  • Çözüm Şebekeden kombiye ya da daireye gelen voltaj düşükse eğer cihaz bu durumda durur ve çalışmaz. Bir süre kadar beklemeniz gerekir. Voltaj düzelirse sorun da kendiliğinden düzelebilir. Voltaj yüksekse eğer bu durumda cihaz çalışmaya devam eder ancak yine de servis yardımı almak gerekir. Bu sorunu çok sık yaşamamak için “kombi regülatörü” cihazı kullanmak gerekir. Arıza durumu ekrandan silinmez ve devam ederse anakart arızası olabilir. Bu durum için de mutlaka uzman yardımı alınmalıdır.
  1. U4-65 Arızası Opentherm bağlantı sorunu.
  • Çözüm Termostat olmadan cihaz çalışmaya devam eder. Ancak bağlantı kontrolü için mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. U4-66 Arızası CAN-Bus iletişimi zaman aşımı.
  • Çözüm Bu durumda cihaz çalışmaya devam eder. Ancak kartlar arası iletişim süresi uzadığı zaman bu durum yaşandığı için servis yardımı almanız önerilir.
  1. U4-67 Arızası Reset denetimi durumu.
  • Çözüm Kısa zaman içerisinde cihaz olması gerekenden fazla resetlenirse bu sorun yaşanır. Cihazı şalterinden veya elektrik bağlantısından kapatıp yeniden açın, ekrandan kod silinecektir. Olur da kod ekrandan silinmezse servis çağırmanız gerekir.
  1. UA-64 Arızası BCC güncellemesi sırasında kapanma durumu.
  • Çözüm Cihaza hiçbir müdahalede bulunmadan direk servis yardımı almalısınız.
  1. UA-65 Arızası BCC güncellemesi gerekiyor.
  • Çözüm Cihaza müdahale etmeden servis yardımı almanız gerekir.
  1. UA-66 Arızası Dahili EEPROM-BCC-ID uyuşmazlığı var.
  • Çözüm Kartlar arası bir uyuşmazlık durumu olduğunu belirtir. Cihaza müdahale edildiyse kart uygun olmayabilir, yanlış takılmış olabilir. Hiçbir müdahale olmadıysa eğer kart arızası olabilir. Servis yardımı almanız gerekir.
  1. UA-67 Arızası BCC yerine takılı değil.
  • Çözüm Cihaza müdahale etmeden direk servis yardımı almanızı öneririz.
  1. UA-68 Arızası BCC uyumlu değil.
  • Çözüm Cihaza takılan mevcut BCC nin cihazla uyum sağlamadığını belirtir. Bağlantı yanlış yapılmış olabilir ya da uygun BCC takılmamış olabilir. Servis yardımı almanızı öneririz.
  1. UA-69 Arızası Uyumsuz BCC versiyonu (yazılımsal) sorun.
  • Çözüm Arıza durumuyla karşılaştığınızda cihaza müdahalede bulunmadan direk servis yarımı almalısınız.
  1. UA-70 Arızası BCC güncelleme sorunu.
  • Çözüm Arıza durumuyla karşılaştığınızda direk servis çağırmalısınız.
  1. UH-08 Arızası Tarih ve zaman ayarı yapılamadı.
  • Çözüm Enerji tüketimini ölçme fonksiyonu çalışmadıysa veya durduysa çalıştırmak adına tarih ve zaman ayarı yapılması gerekir. Kullanıcı ayar menüsünden T parametreleri ile bu ayar yapılmalıdır. Bu konuda uzman yardımı almanızı öneririz.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.