Makalemizde açıkladığımız bilgiler Buderus Logamax Plus GB022i-24 K H / Logamax Plus GB122i-24 KD model yoğuşmalı kombilerle alakalıdır.
Buderus Logamax Plus GB022i/GB122i Hata Kodları
- 200 Kodu Cihaz ısıtma modunda.
- Çözüm Bu bir hata kodu değildir. Kombi kaloriferleri ısıtmaya geçtiğinde ekrana bu kod yansır.
- 201 Kodu Cihaz kullanım suyu işletmesinde.
- Çözüm Bu bir hata kodu değildir. Kombi sıcak su talebine yanıt verdiği zaman yani sıcak su musluğu açık olduğu zaman bu kod ekrana yansır.
- 202 Kodu Cihaz çalışma optimizasyonu programında çalışıyor.
- Çözüm Bu bir arıza kodu değildir. Brülörün tekrar devreye girmesi için zaman aralığına henüz ulaşılamadığını belirtir. Ancak cihaz uzun süre beklemesine karşın devreye girmez veya çalışmazsa servis yardımı almanız gerekir.
- 203 Kodu Cihaz işletmeye hazır ancak bir ısı talebi yok.
- Çözüm Bu bir arıza kodu değildir. Cihazda bir talep olmadığı zaman ekrana yansır.
- 204 Kodu Güncel gidiş sıcaklığı, gidiş suyu ayar sıcaklığından daha yüksek.
- Çözüm Bu bir arıza kodu değildir. Brülör devre dışı kalır ancak cihaz bir süre sonra çalışır. Cihaz çalışmaz veya beklentiye yanıt vermezse servis yardımı almanız gerekebilir.
- 207 Arızası Sistem basıncı düşük.
- Çözüm Sistem basıncı 1 barın altında ölçüldüğünde bu sorun yaşanır. Kombinin sol alt kısmında monteli olan mavi renkteki doldurma musluğunu sola çevirin, su sesi geldikten sonra basınç 1.5 bar olana dek işlemi devam ettirin. Basınç değeri 1.5 bar olduğunda doldurma musluğunu sağa çevirip kapatın. Sorun düzelecektir. İşlemi yapamadığınız, işlemi çok sık yapmak zorunda kaldığınız veya işlemi yapmanıza rağmen sorunun düzelmediği durumlarda servis yardımı almanız gerekir.
- 208 Kodu Cihaz bacacı çalışma modunda.
- Çözüm Bu bir arıza değildir. Kombi yaklaşık yarım saat (30 dakika) kadar bacacı modunda çalışır. Çalışma bitiminde fonksiyon otomatik devre dışı kalır. Bu aşamada cihaza müdahale etmemelisiniz.
- 212 Arızası Emniyet ya da kazan akış sensöründe sıcaklık artışı çok hızlı.
- Çözüm Cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız. Servis ekiplerinin kapatma vanalarını açması gerekir.
- 214 Arızası Fan, emniyet süresi içinde kapatılıyor.
- Çözüm Bu arıza durumunda kombiyi servis öncesi birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemine rağmen sorun düzelmezse fan ve şebeke gerilimini kontrol etmek gerekir. Kart arızası da olabilir. Sorunu yerinde incelemek gerekir.
- 215 Arızası Fan olması gerekenden daha hızlı.
- Çözüm Bu arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemelisiniz. Resetleme işlemi ile sorun çözümlenmezse eğer servis yardımı almalısınız. Şebeke geriliminin varsayılan değer ile aynı olduğundan emin olunmalıdır. Fan değişimi de gerekebilir.
- 224 Arızası Atık gaz veya ısı bloğu sıcaklık sınırlayıcı devrede.
- Çözüm Bu arıza durumunda kombi su basıncını kontrol etmeli, basınç düşük ise su basma işlemi uygulamalısınız. Petek ve tesisat vanaları kapalıysa açmalısınız. Son işlem olarak da kombiyi resetlemeniz gerekir. Cihazda düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Isı bloğu sıcaklık sınırlayıcısını ve bağlantıları, atık gaz sıcaklık sınırlayıcısı ve bağlantıları kontrol etmek gerekir.
- 227 Arızası Alev algılanmıyor.
- Çözüm Kombi 5 alev denemesi yaptıktan sonra brülörde alev oluşmamasına bağlı bu hatayı verir ve cihaz kilitlenir. Bu arıza durumunda dairenizde gaz kesintisi olmadığından, kombiye gaz geldiğinden emin olmalısınız. Gaz kesintisi yoksa ve kombiye gaz geliyorsa, vanalar açıksa kombiyi birkaç kez resetlemelisiniz. Resetleme işlemine rağmen yine de arıza durumunda düzelme olmuyorsa servis yardımı almanız gerekir. Gaz valfi, kart, iyon-ateşleme elektrotlarının kontrol edilmesi gerekir.
- 228 Arızası Brülör kapalı olmasına rağmen alev algılanıyor.
- Çözüm Kısacası sahte alev durumu diyebiliriz. Bu arıza durumunda kombiyi resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemine rağmen sorun düzelmezse servis yardımı almanız gerekir. Gaz valfi, kart, iyon elektrodu gibi parçaları kontrol etmek gerekir.
- 229 Arızası Brülör işletmesi sırasında alev sönmüş.
- Çözüm Cihaz kullanım talebindeyken alev bir sebeple sönerse cihaz bu hatayı verir. Alevin sönmesi birçok sebebe bağlıdır. Bu durumda cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Resetleme işlemine rağmen düzelme olmazsa eğer servis çağırmak gerekir. Bu durum cihaz içerisindeki iç kaçaklara, yeterli hava akışı sağlanamamasına, iyon elektrodu, gaz valfi, kart gibi parçaların arızalı olmasına bağlı olabilir.
- 232 Arızası Isıtma cihazı, harici açma-kapama kontağı sebebiyle kilitlendi.
- Çözüm Bu arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. Harici açma/kapama kontağı için bağlantı soketleri değil sistemin komple kontrol edilmesi gerekir.
- 233 Arızası Kod anahtarı ya da anakart arızası.
- Çözüm Bu arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servis çağırmalısınız. Kod anahtarı mevcut olmayabilir, cihaz elektronik kartında sorun olabilir. Parçaların teste alınıp incelenmesi gerekir.
- 234 Arızası Gaz armatörü elektrik sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Resetleme işlemine rağmen sorun düzelmezse servis yardımı almanız gerekir. Bağlantı kablolarında, gaz valfinde veya kartta sorun olabilir. Cihazı yerinde görüp incelemek gerekir.
- 235 Arızası Elektronik kart/kod anahtarı sürüm çakışması.
- Çözüm Bu sorunla karşılaşıldığında servis çağırmadan önce cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Resetleme işleminden sonra sorun düzelmezse eğer servis yardımı almak gerekir. Kombi elektroniğinin, kod anahtarının yazılım sürümü kontrol edilmelidir. Bir sorun görülmesi halinde kombi elektronik kartı veya kod anahtarı değiştirilmelidir.
- 237 Arızası Sistem sorunu.
- Çözüm Bu sorunla karşılaşıldığı zaman cihazı birkaç defa resetlemek gerekir. Reset işlemine karşın sorunda düzelme olmazsa eğer servis çağırmak gerekir. Cihazın elektronik kartında veya kod anahtarında sorun olabilir, değişim veya tamir gerekebilir.
- 238 Arızası Elektronik kart sorunu.
- Çözüm Cihazı servis öncesi birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemine karşın arıza durumunda bir değişiklik olmazsa servis yardımı almalısınız. Kart tamiri veya değişimi gerekebilir.
- 242 Arızası Elektronik sistem sorunu.
- Çözüm Arıza halinde cihazı servis öncesi resetlemek gerekir. Resetleme işlemine rağmen düzelmezse servis yardımı almanız gerekir. Kart arızası veya bağlantı sorunu olabilir.
- 244/256/2909 Arızası Cihaz elektroniği/temel kontrol ünitesi sistem sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemelisiniz. Ancak sorun devam ederse servis çağırmanız gerekir. Kombi elektrik bağlantılarında veya kartında sorun olabilir.
- 246/247/257 Arızası Dahili brülör kumanda sorunu.
- Çözüm Cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız. Brülör kumandasını sıfırlamak, elektrik bağlantılarını kontrol etmek ve gerekli ise brülör kumandasını değiştirmek gerekir.
- 245/249/250/251/252/253/254/259/262/263 Arızası Anakart sorunu.
- Çözüm Arıza durumlarında cihazı servis öncesi resetlemelisiniz. Resetleme işlemine karşın arıza hala devam ederse elektrik bağlantılarının ve cihazdaki elektronik kartın kontrolü gerekir.
- 258 Arızası Kumanda cihazında dahili sorun.
- Çözüm Bu durumda direkt servis yardımı almalısınız. Kumanda cihazının sıfırlanması, elektrik bağlantılarının kontrol edilmesi gerekli ise kumanda cihazının değiştirilmesi gerekir.
- 264 Arızası Çalışma sırasında hava iletimi devre dışı kalmış.
- Çözüm Cihaz baca yoluyla yeterli hava akışı sağlayamazsa bu arızayı verebilir. Arıza durumunda cihaz her ihtimale karşı resetlenmeli, sorun düzelmiyorsa servis yardımı alınmalıdır. Hava basınç denetleyicinin kontrolü arızalıysa değişimi gerekir. Fan, kart gibi parçaları da kontrol etmek gerekir. Basınç hortumunda sorun olabilir, kontrol edilerek değişimi gerekebilir.
- 265 Arızası Isı ihtiyacı verilen enerjiden az.
- Çözüm Bir süre kadar beklemelisiniz. Uzun süre bekleme neticesinde bu kod ekrandan silinmezse servis yardımı almalısınız.
- 268 Kodu Bileşen test modu.
- Çözüm Bu bir durum mesajıdır. Bir süre sonra ekrandan silinecektir.
- 269 Arızası Alev denetimi.
- Çözüm Cihazda elektriksel bir sorun olabilir. Servis öncesi birkaç resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme işlemine rağmen arıza durumunda değişiklik olmazsa elektronik kart tamiri-değişimi gerekebilir.
- 270 Kodu Isıtma cihazı devreye sokuluyor.
- Çözüm Bu bir arıza kodu değildir. Isıtma cihazı devreye sokulduğu an ekrana yansır. Bir süre sonra ekrandan silinir.
- 273 Kodu Çalışma kesintisi.
- Çözüm Bu bir arıza kodu değildir. 24 saat kesintisiz işletim sonrasında görsel kontrol olduğu için ekrana yansır. Bir süre sonra ekrandan silinir.
- 275 Kodu Test kod anahtarı tespit edildi.
- Çözüm Bu bir arıza kodu değildir. Cihaza müdahale etmeden bekleyin. Bir süre sonra kod ekrandan silinecektir.
- 281 Arızası Pompa takılı kalmış ya da havada çalışıyor.
- Çözüm Kullanıcı olarak bu sorunda yapabileceğiniz bir işlem yok maalesef. Servis yardımı almalısınız. Sistemde hava olabilir veya pompa tamiri-değişimi gerekebilir.
- 305 Kodu Kazan önceliğine göre geçici olarak devreye girmiyor.
- Çözüm Bir süre kadar cihaza müdahale etmeden beklemelisiniz. Kod ekrandan silinebilir. Uyarı durumu ekrandan silinmez de devam ederse teknik müdahale gerektirebilir.
- 306 Arızası Gaz kesildikten sonra alev algılanmaya devam ediyor.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Resetleme işlemine karşın sorunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Gaz valfinde, elektronik kartta veya iyon elektrodunda sorun olabilir. Detaylı inceleme gerekir.
- 323 Arızası Kumanda cihazı iletişim sorunu.
- Çözüm Kombiye yeni bir cihaz takıldıysa eğer bağlantıları ve cihazı kontrol etmek gerekir. Böyle bir durum yoksa servis yardımı almanız gerekiyor.
- 328 Arızası Şebeke geriliminde kısa süreli kesinti durumu.
- Çözüm Daireye gelen voltajda bir dalgalanma durumu olduysa bu sorun yaşanır. Arıza durumu çok sık yaşanır veya cihaz bu uyarıyı verdikten sonra düzelme olmazsa; dairenize gelen elektriği, kombi bağlantılarını ve kombi elektronik kartını kontrol etmek gerekir.
- 341 Arızası Isıtma cihazı sıcaklık artışı olması gerekenden daha hızlı.
- Çözüm Bu durum hem tesisata hem de kombiye bağlı olabilir. Cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız. Pompa, sensör, kart, üç yollu vana arızası olabilir. Tesisatta veya filtrede tıkanıklık olabilir.
- 342 Arızası Boyler işletmesindeki sıcaklık artışı çok hızlı.
- Çözüm Öncelikle kombi su basıncına bakarak, basınç düşükse 1.5 bara kadar sisteme su basmanız gerekir. Ardından petek ve tesisat vanalarını kontrol etmek, vanalar kapalıysa açmak gerekir. Arızada değişiklik olmazsa veya belirtilen uygulamaları yapmaya gerek yoksa cihazı birkaç kez resetlemek gerekir. Arıza durumu yine de düzelmezse; pompa, sensör, kart, üç yollu vana, eşanjör gibi parçaları ayrıca tesisatı ve kalorifer filtresini kontrol etmek gerekir.
- 350 Arızası Gidiş suyu sıcaklık sensöründe kısa devre durumu.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. Gidiş suyu sıcaklık sensöründe, sensör bağlantılarında veya kartta sorun olabilir.
- 351 Arızası Gidiş suyu sıcaklık sensöründe kesinti durumu.
- Çözüm Arıza durumunda direkt servis yardımı almalısınız. Bağlantı soketlerinde sorun olabilir, sensör arızası olabilir, bağlantı kablolarında veya cihazın kartında sorun olabilir.
- 356 Arızası Isıtma cihazı için besleme gerilimi çok düşük.
- Çözüm Kombiye gelen voltajın düşük olduğunu belirtir. Bir süre kadar beklemelisiniz. Voltajlar düzeldiğince cihaz da düzelebilir. Ancak uzun süre bekleme neticesinde sorun düzelmezse kart arızası olabileceğinden servis yardımı almalısınız. Bu gibi sorunları yaşamamak için mutlaka “kombi regülatörü” kullanmalısınız.
- 357 Arızası Hava alma programı.
- Çözüm Kombiye gelen besleme gerilimine bağlı bir sorun olabilir. Cihazı resetlemeden bir süre kadar bekleyin. Düzelme olmazsa veya bu durum çok sık yaşanırsa servis yardımı almanız gerekir.
- 358 Arızası Blokaj koruması etkin.
- Çözüm Kombiye gelen besleme gerilimine bağlı bir sorun. Bir süre kadar beklemeli, sorunda düzelme olmazsa servis yardımı alınmalıdır.
- 360 Arızası Yanlış kod anahtarı.
- Çözüm Servis ekiplerince kod anahtarı kontrol edilmeli, gerek görülürse değişimi yapılmalıdır.
- 362 Arızası Servis kod anahtarı tespit edildi.
- Çözüm Servis ekiplerince kod anahtarı yerinde kontrol edilmeli, sorun görülür gerek duyulursa değişimi yapılmalıdır.
- 363 Arızası Elektronik kart sistem sorunu.
- Çözüm İyonizasyon sinyali testi sırasında bir hata oluştuğunu belirtir. Cihazı servis öncesi birkaç kez resetlemelisiniz. Sorunda düzelme olmazsa servis yardımı almalısınız.
- 364 Arızası Solenoid valf EV2 sızdırıyor.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak cihaza sadece birkaç kez reset atmalısınız. Resetleme işlemine rağmen arıza durumunda düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Bu arıza durumunda; gaz valfini ve elektronik kartı kontrol etmek, gerekli ise tamir-değişim işlemi uygulamak gerekir.
- 365 Arızası Solenoid valf EV1 sızdırıyor.
- Çözüm Arıza durumunda servis öncesi cihazı birkaç kez resetlemelisiniz. Resetleme işlemine karşın sorunda düzelme olmazsa servis çağırmalısınız. Gaz valfini ve kartı kontrol etmek gerekir. Bağlantı sorunu da olabilir.
- 604 Arızası Brülör beyni sistem sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda servis yardımı almalısınız. Cihazı sıfırlamak gerekir. Sıfırlama sonrası sorun düzelmez de devam ederse brülör beyni arızalı olabilir. Tamiri-değişimi gerekebilir.
- 810 Arızası Kullanım suyu sıcaklığı 2 saat boyunca yükselmedi.
- Çözüm Sıcak su sorunudur. Bu arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz işlem olmadığı için servis yardımı almanız gerekir. Kombide sensör, üç yollu vana dahil birçok parçada sorun olabilir. Arızanın tespiti ve çözümü için servis yardımı almalısınız.
- 815 Arızası Hidrolik denge kabı sıcaklık sensörü sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için seriş yardımı almalısınız. Bu arıza durumunda sensör bağlantılarının ve sensörün kontrol edilmesi gerekir.
- 1013 Arızası Maksimum yanma zamanına ulaşıldı.
- Çözüm Arıza durumunda cihaza müdahale edilmeden servis yardımı alınmalıdır. Gösterilen boyler sıcaklığının uygunluğu kontrol edilmeli, soket bağlantılarının ve kablo demetinin temas edip etmediğine bakılmalı, gerekli ise boyler sensör değişimi yapılmalıdır.
- 1014 Arızası İyonizasyon akımı düşük.
- Çözüm Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir.
- 1017 Arızası Su basıncı düşük.
- Çözüm Kombinin sol altında yer alan mavi renkteki doldurma musluğunu sola çevirerek basıncı 1.5 bara çıkarmanız gerekir. Basınç yükseldikten sonra kombi düzelecektir. Düzelme olmazsa cihazı resetlemelisiniz. Yine de düzelme olmaz, işlemi yapamazsanız veya işlemi çok sık yapmak zorunda kalırsanız servis yardımı almanız gerekir.
- 1018 Arızası Servis zamanı geçti.
- Çözüm Cihazın bakım zamanının geldiğini belirtir. Periyodik bakım için servis yardımı almalısınız.
- 1021 Arızası Sıcak kullanım suyu sensörü arızalı.
- Çözüm Arıza durumunda servis öncesi yapılacak bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. Sensör bağlantı soketlerinin, sensör montajının kontrol edilmesi gerekir. Bağlantı kablosunda kopma veya kısa devre durumu varsa müdahale edilmelidir. Sensör arızalıysa değişimi yapılmalı, cihazın ayrıca elektronik sistemi de kontrol edilmelidir.
- 1022 Arızası Kullanım suyu depolama sensörü sorunu.
- Çözüm Cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız.
- 1023 Arızası Bekleme süresi dahil, maksimum işletme süresine ulaşıldı.
- Çözüm Cihaza müdahale etmeden direkt servis çağırmanız gerekir.
- 1065 Arızası Basınç sensörü bozuk ya da bağlı değil.
- Çözüm Kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız. Basınç sensörünün, bağlantı soketinin, kablolarının kontrol edilmesi, bir sorun görülürse değiştirilmesi gerekir. Bir sorun görülmezse ayrıca cihazın elektronik sistemine bakılmalıdır.
- 1068 Arızası Dış hava sıcaklık sensörü ya da oksijen sensörü arızası.
- Çözüm Bu arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız. Kontak sorunu olabilir. Test edilerek giderilmesi gerekir. Ayrıca oksijen sensörüne de bakmak gerekir.
- 1073 Arızası Gidiş suyu sıcaklık sensöründe kısa devre durumu.
- Çözüm Arıza durumunda resetleme işlemi bir işe yaramaz. Direkt servis çağırmalısınız. Gidiş suyu sıcaklık sensörünün, sensör bağlantı kablolarının kontrol edilmesi gerekir. Bir aksaklık görülürse düzeltilmeli veya parça değişimi yapılmalıdır. Ayrıca cihazın elektronik sistemini de kontrol etmek gerekir.
- 1074 Arızası Gidiş suyu sıcaklık sensöründen sinyal alınamıyor.
- Çözüm Arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız. Bağlantı soketinin, sensörün, sensör bağlantı kablolarının kontrol edilmesi gerekir. Görülen aksaklıklar düzeltilmeli gerekli ise parça değişimi yapılmalıdır. Bir sorun görülmezse cihazın elektronik sisteminin de kontrol edilmesi gerekir.
- 1075 Arızası Isı bloğu sıcaklık sınırlayıcısı kısa devre durumu.
- Çözüm Arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servis yardımı almanız gerekir. Isı bloğu sıcaklık sınırlayıcısı, bağlantı kabloları kontrol edilmeli, aksaklık görülürse değişim yapılmalıdır. Bir sorun görülmezse cihazın elektronik sistemine bakılması gerekir.
- 1076 Arızası Isı bloğu sıcaklık sınırlayıcısından sinyal alınamıyor.
- Çözüm Arıza durumunda direkt servis yardımı almanız gerekir. Bağlantı soketinin, ısı bloğu sıcaklık sınırlayıcısının, bağlantı kablolarının kontrol edilmesi gerekir. Bir sorun görülürse müdahale edilerek, sorunun giderilmesi gerekir. Bir sorun görülmezse eğer cihazın elektronik sisteminin de kontrolü gerekir.
- 2051 Arızası Dahili sorun.
- Çözüm Sebebi net teşhis edilemeyen arıza durumudur. Kombiyi kapatarak yani enerjisini keserek 30 saniye kadar beklemelisiniz. Daha sonrasında cihazı yeniden açmalısınız. Sorun düzelmezse cihaz kartında sorun olabilir. Yine de teşhis ve müdahale için servis yardımı almalısınız.
- 2052 Arızası Ateşleme trafosu maksimum çalışma süresi aşıldı.
- Çözüm Arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servis yardımı almanız gerekir. Sıvı yakıt beslemesinde sorun olabilir, brülör bileşenlerinde, brülör beyninde problem olabilir. Sorunun yerinde incelenmesi ve işin uzmanı tarafından müdahale edilmesi gerekir.
- 2085/2908 Arızası Brülör beyninde dahili sorun.
- Çözüm Arıza durumunda öncelikle kombiyi birkaç kez resetlemek gerekir. Resetleme işlemi sonrası düzelme olmuyorsa servis yardımı almak gerekir. Cihazın sıfırlanması, arızanın devam ettiği taktirde elektronik karta müdahale edilmesi gerekir. Parça tamiri veya değişimi gerekebilir.
- 2910 Arızası Atık gaz donanımında sorun var.
- Çözüm Kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için servis yardımı almanız gerekir. Bu arıza durumunda cihazın atık gaz devesine bakmak gerekir. Bir tıkanıklık durumu olup olmadığı kontrol edilmelidir. Baca yerinden çıktıysa yerine oturtulmalı, baca uzunsa uygun şekilde düzeltme işlemi yapılmalıdır. Bacayla alakalı bir sorun yoksa cihazın fan ve kartının kontrol edilmesi gerekir.
- 2911 Arızası Kalibrasyon başarısız.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Arıza bileşenleri yerinde kontrol edilerek, gerekli ise değiştirilmelidir.
- 2912 Arızası Kalibrasyon sırasında alev sinyali algılanmıyor.
- Çözüm Cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız. Arızanın yerinde görülmesi, arızalı bileşenlerin tespit edilerek gerekli ise değiştirilmesi gerekir.
- 2913 Arızası Kalibrasyon sırasında alev sinyali düşük.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı resetlemeyi deneyin. Düzelme durumu olmazsa eğer servis çağırmanız gerekir. İyon çubuğunun değişimi gerekebilir.
- 2914 Arızası Cihaz elektroniği sistem sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı resetlemeniz gerekir. Resetleme sonrası düzelme olmazsa servis yardımı almalısınız. Cihaz kumandasında ya da brülör modülünde sorun olabilir. Tespiti yapılmalı, gerekli ise değişim sağlanmalıdır.
- 2915/2923/2924 Arızası Elektronik kart sistem sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda kombiyi birkaç kez arka arkaya resetlemelisiniz. Arıza durumunda değişiklik olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Bu arıza durumunda brülör beyninde sorun olabilir, değişimi-tamiri gerekebilir.
- 2916 Arızası Cihaz elektroniği sistem sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda önce kombiyi birkaç kez resetlemelisiniz. Düzelme olmazsa servis çağırmalısınız. Servis ekiplerinin önce ısı isteği vermesi ve bu isteği sonlandırması gerekir. Sorun hala devam etmekte ise brülör kumandası arızalı olabilir, değişimi gerekebilir.
- 2917 Arızası Yanma regülasyonu kontrolü sırasında alev sinyali yok.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme işlemi sonrası düzelme olmazsa, servis çağırmanız gerekir. Servis ekiplerinin; cihaza güç döngüsü yapması, ısı isteği vermesi ve yaklaşık 5 dakika kadar beklemesi gerekir. Bu süre zarfında yeniden sorun olursa cihazın gücünü kesmeden cihazı sıfırlamalıdır. Bu işlem iyonizasyon devrelerinin kalibre edilmesini tetiklemektedir. Kalibrasyondan sonra da sorun yeniden oluşursa brülör kumandasında sorun olma ihtimali yüksektir ve değişimi gerekir.
- 2918 Arızası Atık gaz yolu sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda servis yardımı almanız gerekir. Sifon kabı kirlenmiş veya tıkanmış olabilir. Kontrol edilerek gereken işlem yapılmalıdır. Gaz tarafından suyu tahliye etmek gerekir.
- 2920 Arızası Alev denetim sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda öncelikle cihazı birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme sonrası düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Elektrotların ve bağlantıların kontrol edilmesi gerekir. Sorun görülür ise değişim yapılarak çözüm sağlanır. Sorun görülmezse eğer cihaz elektronik sistemini ve gaz valfini kontrol etmek gerekir.
- 2921 Kodu Cihaz test modunda.
- Çözüm Cihaz servis menü 5 ayarlarına alınmış. Bu bir arıza değildir.
- 2922 Arızası Dahili brülör kumandası sorunu.
- Çözüm Kullanıcı olarak cihaza müdahale etmeden servis yardımı almanız gerekir. Brülör kumanda cihazına bakılması gerek görülürse değiştirilmesi gerekir.
- 2925/2926/2957/2958 Arızası Elektronik kart sistem problemi.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı servis öncesi birkaç kez resetlemeyi deneyin. Resetleme işlemi işe yaramazsa yani sorun düzelmezse servis yardımı almanız gerekir. Gaz armatörü, kart gibi parçaların incelenmesi gerekir.
- 2927 Arızası Ateşleme sırasında alev tespit edilemiyor.
- Çözüm Daireye gaz geldiğinden emin olmak için gaz vanalarını ve doğalgaz ile çalışan ocak gibi cihazlarınızı kontrol edin. Dairede gaz kesintisi olmadığından ve kombiye gaz geldiğinden eminseniz kombiyi birkaç kez resetlemeyi deneyin. Resetleme işlemi sonrası da sorun düzelmezse eğer servis yardımı almanız gerekir. İyon elektrodu, ateşleme elektrodu, gaz valfi, kart gibi birçok parçanın kontrol edilmesi gerekir.
- 2932 Arızası Dahili sorun.
- Çözüm Cihazı birkaç kez resetlemeli, sorun düzelmezse servis yardımı almalısınız. Brülör kumanda cihazının değişimi gerekebilir. Bu sorun genelde elektronik sisteme bağlı olmaktadır.
- 2928/2930/2931/2940 Arızası Brülör beyninde dahili sorun.
- Çözüm Arıza durumunda kombiye birkaç kez reset atmalısınız. Resetleme sonrası sorunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Brülör beyninde sorun olabilir ve değişimi gerekebilir.
- 2941 Arızası Isıtma cihazındaki hacimsel debi düşük.
- Çözüm Kombi basıncını kontrol etmeli, basınç düşükse su basma işlemi uygulamalısınız. Basınç normal değerdeyse eğer cihazı resetlemeyi deneyin. Sorunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Gidiş suyu sensör bağlantılarının, gidiş suyu sensörünün, pompanın kontrol edilmesi gerekir.
- 2942 Arızası Fandan devir sayısı geri bildirimi yok.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem yoktur. Bu yüzden servis yardımı almanız gerekir. Fan devir sayısı kontrolü bağlantı soketinin fana takılı olup olmadığına bakılmalı, takılı değilse takılmalıdır. Gerilim besleme bağlantı soketi fana takılı değilse takılmalıdır. Fan ve kart arasındaki devir sayısı kontrol bağlantı kablosu kontrol edilmeli, gerekli ise değiştirilmelidir. Fan ile kart arasındaki bağlantılarda sorun varsa düzeltilmelidir. Fan veya kart arızası görülürse tamir-değişim gibi uygulamalar yapılmalıdır.
- 2943 Arızası Şebeke gerilimi düşük.
- Çözüm Kombiye gelen voltajın düşük olduğunu belirtir. Bir süre kadar voltajların düzelmesi beklenmeli, bu aşamada kombi kapatılmamalı veya resetlenmemelidir. Uzun süre bekleme neticesinde sorun kendiliğinden düzelmezse eğer servis yardımı alınmalıdır. Düşük gelen voltaj sebebiyle kombi kartında sorun oluşmuş olabilir. Kart tamiri-değişimi yapılması gerekir. Bu sorunu bir kez daha yaşamamak veya hiç yaşamak için “kombi regülatörü” kullanmalısınız.
- 2944 Arızası Hava basınç şalteri açık.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız. Dahili yoğuşma suyu sifonu tıkalı olabilir, atık gaz sisteminde bir engel olabilir, hava basınç şalterinin veya basınç hortumunun değişimi gerekebilir.
- 2945 Arızası Kısa zamanda çok fazla kısa ısı talebi olmuş.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Sorunun düzelmediği durumlarda servis yardımı almanız gerekir. Anti hız döngü süresinin artırılması gerekir. Termostatik vana varsa en az 1 termostatik vananın açık olduğundan emin olmak gerekir. Pompa, üç yollu vana gibi parçaları kontrol etmek, sorun görülürse değiştirmek gerekir. Ayrıca tesisatı da incelemek gerekir.
- 2946 Arızası Yanlış kod anahtarı.
- Çözüm Arıza durumunda direkt servis yardımı almalısınız. Kod anahtarını kontrol etmek, gerekli ise değiştirmek gerekir.
- 2947 Kodu Pompa blokaj koruması etkin.
- Çözüm Bu bir arıza kodu değildir. Bir süre kadar beklemek gerekir. Fonksiyon bir süre sonra otomatik durur, ekrandan da bu kod silinir. Uzun süre beklenmesine karşın kod ekrandan silinmezse servis çağırmanız gerekebilir.
- 2948 Arızası Düşük kapasitede alev sinyali yok.
- Çözüm Arıza durumunda direkt servis yardımı almanız gerekir. Brülör çalkalama sonucu otomatik olarak yeniden başlatılır. Karbondioksit ayarlarının kontrol edilmesi gerekir.
- 2949 Arızası Yüksek kapasitede alev sinyali yok.
- Çözüm Arıza durumunda servis çağırmalısınız. Brülör çalkalama sonucu otomatik olarak yeniden başlatılır. Brülör contalarının kontrol edilmesi gerekli ise değiştirilmesi ayrıca kapasitenin düşürülmesi gerekir.
- 2950 Arızası Başlatma işlemi sonrası alev sinyali yok.
- Çözüm Cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız. Brülör çalkalama sonrası otomatik olarak yeniden başlatılır. Gaz-hava oranının kontrol edilmesi ve gerekli ise düzeltilmesi gerekir.
- 2951 Arızası Çok fazla sayıda alev kesintisi söz konusu.
- Çözüm Bu bir kilitlenme hatasıdır. Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Düzelme olmaz, arıza çok sık yaşanırsa servis yardımı almanız gerekir. İyon elektrodu kablosu, soketi ve kart bağlantı noktasının kontrol edilmesi sorun görülürse değiştirilmesi gerekir. Sorun görülmezse gaz yoluna bakmak gerekir. Cihazın gaz valfini ve gaz ayarlarını kontrol etmek, sorun varsa gidermek gerekir. Yine sorun görülmezse atık gaz yoluna bakılmalıdır. Fan kontrol edilmeli, fan çalışmıyorsa değiştirilmelidir. Fanda sorun görülmezse karta müdahale edilmelidir.
- 2952 Arızası İyonizasyon sinyali testi sırasında dahili sorun oluştu.
- Çözüm Cihazı resetlemeyi deneyin. Düzelme olmazsa servis müdahalesi gerekir. Brülör kumandasını sıfırlamak gerekir. Sorun yine de düzelmezse brülör kumandasını değiştirmek gerekebilir.
- 2953 Arızası Düşük kapasitede alev sinyali yok.
- Çözüm Arıza durumunda servis yardımı almalısınız. Tahliye sonrasında brülörün otomatik olarak yeniden başlaması gerekir. Bu hata durumu yine görüşürse eğer atık gaz devresini ve karbondioksit ayarlarını kontrol etmek gerekir.
- 2954 Arızası Yüksek kapasitede alev sinyali yok.
- Çözüm Arıza durumunda servis yardımı almalısınız. Tahliye sonrasında brülör otomatik olarak yeniden başlar. Bu aşamada brülör contalarını kontrol ederek değiştirmek gerekir. Ayrıca brülörün yükünü de azaltmak gerekir.
- 2955 Arızası Hidrolik konfigürasyon için ayarlanan parametreler desteklenmiyor.
- Çözüm Arıza durumunda servis çağırmanız gerekir. Hidrolik konfigürasyon için ayarlanmış olan parametreler ısıtma cihazı tarafından desteklenmiyorsa bu sorun yaşanır. Bu ayarların kontrol edilerek düzeltilmesi gerekir.
- 2956 Kodu Isıtma cihazında hidrolik konfigürasyon etkin.
- Çözüm Bu bir arıza kodu değildir. Bir süre sonra bu kod ekrandan silinecektir.
- 2959/2960 Arızası Elektronik kart sistem problemi.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı birkaç defa resetlemeyi deneyin. Düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Kod anahtarının güncellenmesi gerekiyor.
- 2961/2962 Arızası Fandan sinyal alınamıyor.
- Çözüm Arıza durumunda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem bulunmuyor maalesef. Servis yardımı almanız gerekir. Servis ekiplerinin fanı ve şebeke gerilimini kontrol etmesi gerekir. Gerekli ise parça tamiri-değişimi yapılmalıdır.
- 2963 Arızası Isı bloğu sıcaklık sınırlayıcı ve gidiş sensörü sinyali, izin verilen aralığın dışında.
- Çözüm Arıza durumunda servis yardımı almalısınız. Isı bloğu sıcaklık sınırlayıcısını kontrol etmek gerekir. Sorun varsa değiştirilmelidir. Ardından gidiş suyu sıcaklık sensörüne bakılmalı, sorun varsa değiştirilmelidir. Bağlantı soketine bakılmalı doğru şekilde takıldığından emin olunmalıdır. Ayrıca bağlantı kablolarına bakılmalı kopma varsa değiştirilmelidir.
- 2964 Arızası Isı bloğundaki debi düşük.
- Çözüm Arıza durumunda kombi su basıncını kontrol edilmeli, basınç düşükse su basma işlemi uygulamalısınız. Basınç ideal seviyedeyse veya yükseltmenize rağmen arıza düzelmiyorsa cihazı resetlemeli, yine sonuç alamıyorsanız ısıtma devresi vanalarını kontrol etmeli, kapalı vana varsa açmalısınız. Arıza durumu yine düzelmiyorsa servis yardımı almalısınız. Gidiş suyu sıcaklık sensörü kontrol edilmeli, yanlış montaj durumu varsa düzeltilmelidir. Pompa kontrol edilmeli, bir sorun görülürse tamir-değişim işlemi yapılmalıdır.
- 2965 Arızası Gidiş suyu sıcaklığı çok yüksek.
- Çözüm Öncelikle kombi su basıncını kontrol etmeniz gerekir. Basınç düşükse cihaza 1.5 bara kadar su basmanız gerekir. İşlem sonrası sorun düzelmezse cihazı resetlemeyi deneyin. Sorun yine de devam ederse ısıtma devresi vanalarına bakın ve açık olduğundan emin olun. Vanalar kapalıysa açmanız gerekir. Sorun yine de devam etmekte ise başka bir işlem uygulamadan servis yardımı almanız gerekir. Pompa, sensör, kart, eşanjör, üç yollu vana arızası olabilir. Tesisatta veya filtrede tıkanıklık olabilir.
- 2966 Arızası Isı bloğundaki gidiş suyu sıcaklığı hızlı yükseliyor.
- Çözüm Kombi su basıncı düşükse basıncı 1.5 bara kadar yükseltin. Isıtma devresi vanalarını kontrol edin, vanalar kapalıysa açık konuma getirin. Son işlem olarak cihazı resetleyin. Arıza yine de düzelmezse servis yardımı almanız gerekir. Devir daim pompası, sensör, üç yollu vana, eşanjör, kart gibi parçaları kontrol etmek gerekir. Tesisat ve filtreye de bakmak gerekir.
- 2967 Arızası Gidiş suyu sensörü ile ısı bloğu sıcaklık sınırlayıcı arasında sıcaklık farkı yüksek.
- Çözüm Arıza durumunda kombi su basıncını kontrol edin. Basınç düşükse basıncı 1.5 bara kadar yükseltin. Isıtma devresi vanaları kapalıysa açık konuma getirin. Son işlem olarak kombiye reset atın. Arıza yine de düzelmezse servis çağırmanız gerekir. Pompa, sensör, kart, üç yollu vana, eşanjör gibi parçalara bakılması gerekir. Ayrıca tesisatın ve kalorifer filtresinin de kontrol edilerek, gerekli ise temizliği yapılmalıdır.
- 2968/2969 Uyarısı Sisteme ek dolum yapılıyor.
- Çözüm Bir süre kadar bekleyin. Ekranda kod silinerek cihaz normale dönecektir. Uzun süre kod ekrandan silinmezse servis yardımı almanız gerekir.
- 2971 Arızası Çalışma basıncı düşük.
- Çözüm Kombi su basıncının düşük olduğunu belirtir. Bu arıza durumunda kombi basıncını kontrol etmeli basınç 1 bardan az ise 1.5 bara kadar su basma işlemi uygulamalısınız. İşlem bitiminde sorun düzelmezse cihazı resetlemelisiniz. Cihaz resetlenmesine rağmen düzelmezse, işlem yapılamazsa veya sorun çok sık devam ederse servis yardımı almalısınız.
- 2972 Arızası Şebeke gerilimi çok düşük.
- Çözüm Daireye-kombiye gelen şebeke gerilimi düşük olduğunda bu sorun yaşanır. Bir süre kadar voltajların düzelmesini beklemelisiniz. Uzun süre bekleme neticesinde arıza durumunda değişiklik olmazsa servis yardımı almalısınız. Düşük voltaj sebebiyle kart arızalanmış olabilir. Kartın tamiri-değişimi gerekebilir. Bu sorunu yeniden yaşamamak veya hiç yaşamamak için mutlaka bir “kombi regülatörü” kullanmalısınız.
- 2973 Arızası Cihaz elektroniği/temel kontrol ünitesi sistem sorunu.
- Çözüm Arıza durumunda cihaza müdahale etmeden servis yardımı almalısınız. Cihazın sıfırlanması gerekir. Arıza hala devam etmekte ise brülör beynini değiştirmek gerekir.
- 2974 Arızası Dahili sorun.
- Çözüm Arıza durumunda cihazı arızadan çıkarmak için servis öncesi birkaç resetleme işlemi uygulamanız gerekir. Ancak sorun devam ederse servis yardımı almalısınız. Brülör kumanda cihazı değişimi gerekebilir.
Buderus rt24Oda termostat var alev işareti vardı şimdi yok ama çalışmada sıkıntı yok bu bi sorun mudur ve menüde F5 (fs mi )menüde 1 gösteriliyor İnternet te ise 0 sorun var mıdır
Merhaba Mehmet Bey… Firma olarak oda termostatı hizmeti vermediğimiz için size bu konuda yardımcı olamıyoruz maalesef. Oda termostatını tedarik ettiğiniz firmayla veya oda termostatı hizmeti sunan bir firmayla görüşerek yardım almalısınız.
Kombiyi yeni aldım.Kullandıktan sonra kombinin dışında ısınma oluyor.Dün kombiyi kullandım.Gövdesine elimi vurunca hâla sıcak.Nedeni nedir?
Merhaba Nesrin Hanım… Kullanıma bağlı ısı durumu söz konusu olabilir. Ancak el değmeyecek sıcaklıkta oluyorsa montajını yapan veya kurulumunu gerçekleştiren firmayı arayarak bu konuda yardım alabilirsiniz. Cihazın yerinde görülmesi gerekir.
Merhabalar. Buderus Logomax Plus marka kombimi açtığımda su hareketleri duyuluyor fakat LoPr bar ve! Arızası veriyor. Ne olduğunu bulamadım. Selamlar
Merhaba Nihat Bey… Belirttiğiniz uyarıyla daha öncesinde karşılaşmadığımız için ve kullanım kılavuzunda da yer almadığı için net bir bilgi veremiyoruz. Ancak “Lo” uyarısı tuş kilidinin aktif olduğunu belirtir. Harici olarak cihazın ekranında bar yazıyor ise düşük basınç durumu söz konusu olabilir. Basınç değeri 1 barın altında değilse, cihazın tuş kilidi aktif değilse birkaç reset işlemi uygulamayı deneyin. Bu durum cihazın çalışmasını etkiliyorsa teknik servis yardımı almanız gerekir.
Merhaba . Evimde Buderus Logamax GB122 ürünü kullanmaktayım . -38- seklınde ekran derecem gozukuyor bu cift yatay cizgi ne anlama gelir ve manometre 1.5 üstüne cıkmamaktadır, mavi dolumu cevirdiğim halde tesekkur ederıom.
Merhaba Mehmet Bey… Normalde ekranda direkt sıcaklığı göstermesi gerekir. Mesela 38.0°C gibi. Ancak yanlarında yer alan – sembolleri hakkında net bilgiye sahip değiliz. Yani daha öncesinde karşılaştığımız bir durum değil. Kombinin çalışmasını etkiliyorsa bir sıkıntı olabilir, etkilemiyorsa bir sorun arz etmez. Kombi basıncı 1.5 barın üstüne çıkmıyorsa manometre tıkalı olabilir, basınç sensöründe veya pompada bir aksaklık olabilir. Bu durum için cihazı yerinde incelemek gerekir.
Merhaba . Evimde Buderus Logamax GB122 ürünü kullanmaktayım . Şu anda sıcak suyumuz çalışmıyor .
Ekranda üstte ve altta olmak üzere 2 çizgi var . Ne yapmamız gerekiyor . Yardımcı olursanız sevinirim
Merhaba Muhammed Bey… Bahsettiğiniz şey =H şeklinde ise bu sıcak su musluğu açık olduğu sürece ekrana yansır. Bir hata kodu değildir. Kombinin sıcak su konumunda aktif olduğunu, sıcak su talebine yanıt verdiğini belirtir. Ancak kombi bu aşamada sıcak su vermiyorsa bu bir sorundur. Kombi bir hata kodu da vermediği için sizi arızanın muhtemel sebepleri hakkında bilgilendiremiyoruz. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.