Dolandırıcı Servislere Dikkat!

Bir Servisin Dolandırıcı Olmadığını Nasıl Anlayabilirsiniz?

Haberlerde de sıklıkla duyduğumuz ve duymaya da devam edeceğimiz bu sektörde yapılan dolandırıcılıklar; tüketicinin sorununun çözümlenmemesinin yanı sıra sorunlar yaşamasına da neden olabiliyor. Dolandırıcı Servislere Dikkat!

  • Kurumsal bir firma sosyal medyada aktiftir

Mesela facebook hesabı bulunur ve oradan paylaşımlar yapar. Müşterilerine hitap edebilecek tüm yazıları paylaşır. Reklam yapmak için değil işini doğru şekilde yaptığını anlatmak için çalışır. Buna önem vermenizi öneririz.

  • Firma hakkındaki yorumları okuyabilirsiniz

Firmalar bazen müşteri havasında yorumlar yapabilir. Birden fazla yorumu göz önünde bulundurmayı ihmal etmeyin. Yani paylaşılan her sayfanın sonundaki yorumların birden fazla olması önemlidir. Bu yorumlarda tüketicilerinin ne yazdığına önem verin. Yorumları teker teker okuyun ve şikayetleri de memnuniyetleri de göz önünde bulundurun.

  • Kurumsal hattı olmayan sadece cep numarası bulunan sitelere itibar etmeyin

Bir firmanın kurumsal olduğu kullandığı telefon numarasından da anlaşılmaktadır. Çoğu sitede görülen kurumsal numara dışındaki cep telefonları o firmanın kurumsal olmadığını gösterir. Cep telefonu bulunan siteler kurumsal olmadığı gibi seyyar olarak iş yapmaktadır. Bu firmaları tercih etmeyin. Olabildiğince uzak durun.

  • Yakınlarınızdan referans alabilirsiniz

Daha öncesinde bir firmadan yardım alıp da memnun kalan ya da kalmayan yakınlarınıza kulak verin. Tavsiye ettikleri firmalardan yardım talep etmeyi deneyin. Referanslarını alın ve ona göre bir seçim yapın. Yakınlarınızı mağdur etmeyen aksine memnun eden firma tüm tüketicilerine aynı hizmeti sunan firmadır. Buna önem verin.

  • Web sitesinde adresi bulunmayan servisleri tercih etmeyin

Web sitesinde mutlaka adres bulunsun. Aksi taktirde yaşayacağınız en ufak sorunda firmaya olan irtibatınız kopabilir, adres bulunmadığı için de ulaşım sağlayamayabilirsiniz. Web sitesinde adres yer alıyor ise bu firmanın güvenilir ve kurumsal olduğunu belirtir. Bunu mutlaka dikkate alarak hareket edin.

  • Sorununuz çözümlenmeden ücret ödemeyin

Yaşadığınız sorunlarda servis talebinde bulunduğunuzda adresinize gelen firma ekiplerine sorun çözümlenmeden kesinlikle bir ücret sunmayın. Sorununuz çözümlensin sonrasında ücreti ödersiniz. İşlem yapılmadan ücret ödemeyeceğinizi mutlaka belirtin.

  • İşlemlerin olabildiğince yerinde yapılmasına önem verin

Cihazınız ne olursa olsun (kombi veya beyaz eşya) işlemlerin adresinizde cihaz sökülmeden yapılmasına önem verin. Dolandırıcı firmalar cihazı atölyeye alıyorum diyerek sökebilir ve geri getirmeyebilir. Bu durumda cihazınızdan da olabilirsiniz. Parça tamiri gerektiren durumlarda ise firma ile sürekli iletişim halinde olun, parçanızın durumunu sorun, net bilgiler alın.

  • Uzaktan kredi kartı numarası, şifresi ve son kullanma tarihi gibi bilgileri paylaşmayın

Kredi kartı ile hizmet sunan firmalar pos makinesi ile ödeme alabilir. Bu durumda zaten bilgilerinizi paylaşmazsınız ve işlem sonrasında yerinde ödemeyi yaparsınız. Fakat bunun dışında işlem yapılsın ya da yapılmasın uzaktan kimseyle kredi kartınıza ait olan bilgileri paylaşmayın. Uzaktan yapılan kredi kartı çekimlerinde ne kadar çekim yapıldığını bilemezsiniz. Sonrasında da sorunlar yaşarsınız. Özellikle de bu önerimizi mutlaka dikkate alın. Ödemenizi kredi kartı ile yapabilecek durumda iseniz kapıda kredi kartı ile ödeme seçeneğini tercih edin, uzaktan kredi kartı ile ödeme yapmayın.

  • Ödemeniz sonrasında mutlaka ödeme yaptığınıza dair tahsilat makbuzu alın

Diyelim ki işlemler yapıldı ve sorununuz çözümlendi. Yaptığınız ödeme için; firmaya ait bilgilerin yer aldığı, yapılan işlemlerin detaylı yazıldığı, ödediğiniz bedelin belirtildiği, firma teknisyenin adı soyadı ve imzasının bulunduğu tahsilat makbuzu alın. Bu sayede ödeme yaptığınıza dair bir kanıtınız olacaktır.

  • Parçalara garanti sunulmasına dikkat edin

Kurumsal bir firma yaptığı işin arkasında durarak değiştirdiği ya da tamir ettiği parçalara garanti sunmalıdır. Garantisiz işlem yapan hiçbir firmaya güvenmeyin ve servis desteği almayın. Servis kaydı oluştururken bu soruyu firma ekibine sorun ve garanti verilmiyor dendiğinde kayıt oluşturmayın. Aksi halde ücret ödediğiniz parça yeniden arıza yaptığında yine bir bedel ödemek zorunda kalabilirsiniz.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Petek Yıkama