yandex metrica
Baykan Arıza Kodları » Hızlı ve Garantili Çözümler

Baykan Arıza Kodları

Makalemizde yer alan bilgiler Baykan markalı yıldız / yıldızplus / ay / sunsmart / naylaplus / mars /nayla / lena / luxurylena / sky model hermetik ve bacalı güneş premix model yoğuşmalı kombiler içindir.

  1. E01 Arıza Kodu veya 80°C Arızası: Alev yokluğu sorunu.
  • Çözüm: Genelde en çok yaşanan arıza durumlarından biridir. Brülörde yanma olmadığı için alev yokluğu sorunu yaşanır. Bu durumda ilk yapmanız gereken kombiye gaz geliyor mu gelmiyor mu emin olmaktır. Kombiye gaz geliyor ise resetleme işlemi uygulayabilirsiniz. Resetleme işlemini de arıza tekrar ettiği sürece en fazla 3 kez gerçekleştirebilirsiniz. İşlemler sonrasında arıza durumu devam etmekte ise; anakart, gaz grubu ya da iyonizasyon ve ateşleme elektrodu sorunu söz konusu olabilir. Arızanın tespit edilerek çözümlenmesi açısından Baykan Servisi yardımı almanız gerekir.

Baykan Arıza Kodları

  1. E02 Arıza Kodu veya 60°C Arızası: Hava akış sorunu.
  • Çözüm: Baykan hermetik model kombilerde atık gaz sisteminde mevcut olan hava prosestatı ya da fan ile alakalı bir sorun olabileceğini belirtir. Cihaz bu arıza durumunda bloke şekildedir ve çalışma yapmaz. Arıza durumu anakart ile alakalı da olabilir. Kullanıcı olarak bir müdahale gerçekleştirmeden mutlaka arıza onarım ve tespiti için servisi çağırmalısınız. Baykan bacalı kombilerde ise; baca tıkalı olabilir, baca çekmiyor olabilir ya da baca sensöründe sorun olabilir. Arızanın tespit edilerek çözümlenmesi açısından uzman yardımı almanız gerekmektedir.
  1. E03 Arıza Kodu veya 30°C Arızası: Isıtma sensör arızası.
  • Çözüm: Kalorifer sensörü ile ilgili bir sorun olabileceğini bildirir. Kalorifer sensörü boru ve kablolarla bağlantılı olduğu için borulardaki nem ya da kablolardaki kısa devre-kopma gibi durumlarda da bu sorun yaşanabilir. Arıza yerinde görülür, tespit yapılır ve onarılır. Bunun için uzman yardımı almalısınız.
  1. E04 Arıza Kodu veya 40°C Arızası: Kullanım suyu sensör arızası.
  • Çözüm: Sıcak su sensörü ile alakalı arıza durumudur. Sıcak su sensörü arızalanmış ise, sensör kablolarında kopukluk ya da kısa devre var ise sensör boruları nem yapmış ise bu sorun yaşanabilmektedir. Arızanın teşhis edilerek çözümlenmesi adına mutlaka Baykan Servisi yardımı almanız gerekir.
  1. E05 Arıza Kodu veya 30+40°C Arızası: Modülatör sorunu.
  • Çözüm: Bu arıza durumu ile karşılaşırsanız eğer cihaza müdahale etmeden uzman yardımı alın. Modülatör ile alakalı bir sorun söz konusudur. Arıza durumu elektronik kart ile alakalı olabilir. Çözüm için mutlaka uzman yardımı almanız gerekmektedir.
  1. E06 Arıza Kodu veya 70°C Arızası: Gönderilen su sıcaklığı 90°C üzerinde.
  • Çözüm: Tesisata gönderilen su sıcaklığının yüksek olduğunu belirtir. Bu arıza durumunda önce cihazı resetlemelisiniz. Düzelme olmaz ise; tesisat vanaları ve petek vanalarını kontrol edebilirsiniz. Vanalar açık ise; pompa sıkışıklığı olabilir, tesisat tıkalı olabilir, kalorifer dönüş filtresi tıkalı olabilir, ana eşanjörde kireç ya da tıkanma olabilir. Birçok arıza durumu söz konusu olabileceği için arızanın yerinde görülüp bir tespit yapılması gerekir. Bu yüzden önerimiz uzman yardımı almanızdır.
  1. E07 Arıza Kodu veya 60+80°C Arızası: Pompa arızası.
  • Çözüm: Baykan kombide su sirkülasyonu sağlama görevinde olan pompada sorun olabileceğini belirtir. Pompanın sıkışması, arızalanması ya da devir düşürmesi gibi sorunlar söz konusu olabilir. Net müdahale ve çözüm için mutlaka Baykan Servisi yardımı almalısınız.
  1. E08 Arıza Kodu veya 50°C Arızası: Su basınç problemi.
  • Çözüm: Tesisat içerisinde su olmadığı için su sirkülasyonunun sağlanamadığını belirtir. Bu arıza durumunda yapmanız gereken cihazın basıncını yükseltmek yani cihaza su basmaktır. Su basma işlemini Baykan markalı kombinin altında bulunan doldurma musluğu ile yapabilirsiniz. Doldurma musluğunu sola çevirerek açmalı basıncı 1,5 değerine getirmelisiniz. İşlemin sonrasında sorun düzelir, doldurma musluğunu da direk kapatırsınız. Arızada değişiklik olmaz ise resetleme işlemi yapın. Sorunun düzelmediği, sıklıkla tekrar ettiği durumlarda ya da işlemin yapılamadığı durumlarda uzman yardımı almak gerekir.
  1. E09 Arıza Kodu veya 70°C Arızası: Aşırı ısı güvenlik termostat sorunu.
  • Çözüm: Limit termostat arızası denilebilir. Yani limit termostat aşırı sıcaklık hissettiğinde devreye girer ve cihazı emniyete alır. Bu arıza durumu da limit termostatın aşırı ısı sebebi ile devrede olduğunu belirtir. Bu arıza ile karşılaştığınız an önce kombinizi resetleyin. Birkaç reset denemesi sonrası arızada değişiklik olmazsa eğer kalorifer vanaları ve tesisat vanaları kontrol edilmelidir. Vanalar kapalı şekilde ise açılması gerekir. Vanalar açık, reset sonrası düzelme olmuyor ise; ana eşanjör, devir daim motoru, üç yollu vana arızası söz konusu olabilir. Kalorifer filtresi tıkalı ya da tesisatta tıkanıklık olabilir. Kesin tespit yapılması ve arızanın giderilmesi için Baykan Servisi yardımı almalısınız.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?