444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Ariston Clas Evo Arıza Kodları



slogan
down
Paylaş:

Ariston Clas Evo Hata Kodları

Makalemizde sunacağımız bilgiler Ariston Clas Evo 24 FF/28 FF hermetik model kombiler, Ariston Clas Evo 24 CF bacalı model kombiler için geçerlidir. Arıza kodlarından önce ekranda Err yazısı daha sonrasında arıza kodu (örneğin; 501 arıza kodu) yanıp söner. Aşağıda sunacağımız bilgiler ekranda yanıp sönen arıza kodları ve açıklamalı ile alakalıdır.

  1. 101 Arızası Aşırı sıcaklık sorunu.
  • Çözüm Genelde sıkça karşılaştığımız arıza kodlarından biri olmaktadır. Cihaz içindeki su sıcaklığının en yüksek değeri de aştığını belirtir. Bu durum birçok sebeple yaşanabilir. Kombi altındaki özellikle de kalorifer sistemine ait olan vanaların kapalı olması, petek vanalarının kapalı olması gibi durumlarda yaşanabilir. Servis öncesi vanaları kontrol ederek kapalı olanları açabilir, özellikle de konut içinde en az 3 kaloriferi kullanabilirsiniz. Vanaları kontrol ettikten sonra kombiye reset atmanız gerekir. Panelde yer alan “Reset” düğmesine basarak cihaza reset atabilirsiniz. Resetleme sonrasında arıza düzelmezse eğer; ana eşanjör, pompa, üç yollu vana gibi parçalar arızalı olabilir. Tesisat tıkalı veya filtrede (kalorifer dönüş borusu içindeki filtrede) tıkanıklık olabilir. Arıza tespit ve onarımı için servisi aramanız gerekmektedir.

  1. 103-104-105-106-107-108 Arızası Yetersiz dolaşım sorunu.
  • Çözüm Bu arıza kodlarından biri ekranda belirdi ise öncelikle panel solunda yer alan basınç göstergesine bakmalısınız. Basınç göstergesi ibresi eğer 1 barın altında duruyor ise tesisata su basmanız gerekir. Ariston Clas Evo model kombinin sağ altında monteli olan mavi renkte, çiçek şeklindeki doldurma musluğunu önce yavaşça aşağı doğru çekmeli daha sonra sola çevirerek basınç göstergesi 1,5 i gösterene kadar su basmalısınız. İşlem sonrasında doldurma musluğunu açık bırakmayın. Uygulamadan sonra arıza düzelir ancak düzelme olmaz ise “Reset” düğmesine basabilir ve kombiyi resetleyebilirsiniz. Resetleme sonrası da arızada düzelme durumu olmaz ise su dolaşımı sağlanmıyor demektir. Yani tesisat içinde su olmasına karşın dolaşım sağlanmıyordur. Bu durumda; ana eşanjörde, pompada sorun olabilir. Kalorifer filtresi tıkanmış olabilir ya da tesisat tıkalı olabilir. Arızanın teşhis edilerek çözümlenmesi için mutlaka uzman yardımı alın.
  1. 305-306-307 Arızası P.C.B problemi.
  • Çözüm Yani elektronik kart arızası olarak adlandırabiliriz. Bu gibi arıza durumlarında kullanıcı olarak dilerseniz servis öncesi resetleme işlemi uygulayabilirsiniz. Panel üzerinde yer alan “Reset” düğmesine basarsanız eğer cihazı resetlemiş olursunuz. Arıza durumu düzelmezse eğer işlemi birkaç kez daha uygulayabilirsiniz. Yine bir sonuç alamadıysanız eğer bu durumda Ariston Servisi’ni aramanız gerekir. Anakart arızalı ise tamiri ya da değişimi ile sorun çözümlenebilir. Bu yüzden işi uzmanına bırakmanız şarttır.
  1. 501 Arızası Alev yokluğu sorunu.
  • Çözüm Ateşleme problemi olarak bilinen arıza kodudur. Teknik açıdan en sık yaşanan arıza durumlarından biridir. Brülörde yanma olmadığı zaman bu sorun yaşanır. Bu durumda kombinize gaz gelip gelmediğine bakabilirsiniz. Kombiye gaz geldiğinden emin olmanız gerekmektedir. Gaz vanaları açık ve kombiye gaz gelmekte ise “Reset” butonuna basarak kombiye birkaç defa reset atmalısınız. Resetleme işlemi sonucunda arıza durumu devam etmekte ise; iyonizasyon ve ateşleme elektrotlarında, gaz armatöründe veya elektronik kartta problem olabilir. Arızanın kesin teşhis edilmesi ve onarılması için uzman yardımı almanız gerekmektedir.
  1. 601 Arızası Egzos dumanı tahliye sorunu (yalnızca bacalı kombilerde).
  • Çözüm Sadece bacalı model Clas Evo kombilerde karşılaşılan arıza kodudur. Hava akış arızası olarak adlandırabiliriz. Bu gibi arıza durumlarında; baca çekmiyor olabilir, baca tıkanmış olabilir ya da baca sensöründe sorun olabilir. Arızanın teşhis edilerek onarılması açısından uzman desteği almanız gerekmektedir. Bu konuda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem ya da müdahale bulunmamaktadır.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (19 Yorum)

    1. Merhabalar ,
      Ben İzmir Bornova evka 3 semtinde oturuyorum, benim kombim petekleri ısıtıyor fakat çeşmelerden sıcak su gelmiyor. Sıcak suyu açtığımda bir müddet sonra sıcak su gelecekmiş gibi su ılıklaşıyor ( belki bir bardak ) kadar akıyor tekrar normal soğuk su geliyor.
      Yardımcı olursanız sevinirim.

      1. Merhaba Cevriye Hanım… Kombide sıcak su için çalışan birçok parça vardır. Ekranda bir arıza kodu belirmiyorsa sıcak su sorunu konusunda detaylı bilgi vermek maalesef mümkün değildir. Birçok parçada sorun olabileceği için arızanın net teşhis edilmesi açısından sorunu yerinde görmek gerekir. Bunun için de servis yardımı almanızı öneririz.

    2. Merhabalar kombim ariston genus arıza ise 302 gp gui iletişim hatası acaba çözümü nedir ? Teşekkürler

      1. Merhaba Emre Bey… İletişim sorunlarında kombi kablo bağlantılarında veya elektronik kartında sorun olabilir. Sorunun yine de net teşhis edilerek çözümlenmesi adına servis çağırmalısınız.

    3. Kombimi alalı 2 sene oldu son 1 aydır eror 308 diye kod hatası veriyor. hataya geçince hiç bir tuş (reset, açma kapama vb.) fişden çekip 10 saniye bekleyip takınca çalışmaya başlıyor.. hata kodlarının listesinde 308 bulamadım nedendir yardımcı olabilrseniz sevinirim kombimin markası üzerinde yazan ariston clas evo…

      1. Merhaba Evren Adıgüzel… Ariston Clas Evo model kombilerde 308 harici bir sorundur. Muhtemelen kart arızası gibi görünüyor ancak yine de sorunu yerinde görmek gerekir. Bunun için servis yardımı almanız gerekir.

    4. merhabalar ariston genus kulanıyorum her türlu arızası oldu kendi kendine düzeldi ateşlemede sorun oldu fan çalıştı sadece eteş sen bolu yoktu aynmıyordu acıp kapatınca yanıyordu. şimdiki arıza petekleri ısıtıyor ama sıcak suyu ısıtmıyor restle diyor restelıyorum 10 15 sanıyede yine sönüyor su bıtıyor suyu basıyorum tekradan devam ediyor… ve arıza nedir.daha önce yaıtırdım dijitaline su gitmiş dediler ve hiç çaşıtırmadan degiştirdile yuksek ücret aldılar şimdi guvenmiyorum.çıkan parçayı baktırdım çalışıyormuş .arızası nedir…

      1. Merhaba Esra Hanım… Kombi sadece Reset uyarısı vermez ekranda hata kodu da verir. Hata kodunu belirtmiş olsaydınız eğer açıklamasına göre arıza durumu hakkında tahmini de olsa bilgi verirdik. Ancak kombide birçok parça sıcak su için görev alır. Yani arızayı tespit etmek için yerinde görmek gerekir. Bu yüzden servis yardımı almanızı öneririz. İşlem yaptırdığınız değil de farklı bir servisi çağırabilirsiniz.

    5. kombim ariston clas evo en düşük kaç derecede çalıştırabilirim ben enson lcd pencerede 52 dereceye ayarlayabildim

      1. Merhaba Cengiz Bey… Ariston Clas Evo model kombilerde sıcak su devresi için 36-60°C arası ayarlama yapılabilir, kalorifer devresi için 20-45°C arası ayarlama yapılabilir. Yaptığınız ayardan sonra ekranda kombi içerisindeki suyun sıcaklığı görüntülenir. Bu yüzden ekranda 52°C beliriyor olabilir.

    6. Kombi sürekli sigorta attırıyor. kombiyi açar açmaz sigorta atıyor.
      sigortamız 25 Amper regron. ne yapmamız lazım.

      1. Merhaba Osman Bey… Kombi sigorta attırıyorsa muhtemelen elektronik kartında yani anakartında sorun vardır. Ancak bu durumda kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem bulunmuyor maalesef. Servis çağırarak cihazı kontrol ettirmeniz gerekiyor.

    7. Merhabalar. ariston clas evo kombi kullanıyorum . kalorifer ayarını en düşük 40 derece altında bir sıcaklığa ayarladıktan sonra ekran da SERVİS yazısı beliriyor ve 40 derece de çalışmaya devam ediyor. Sorun nedir acaba?

    8. Merhabalar ,
      Kombim çalışıyor ve petekleri ısıtıyor fakat çeşmelerden sıcak su gelmiyor. Sıcak suyu açtığımda bir müddet sonra sıcak su gelecekmiş gibi su ılıklaşıyor ve tekrar soğuk su geliyor. Arıza kodu: 108 veriyor.. yardımcı olursanız sevinirim..

      1. Merhaba Murat Bey… Ariston kombilerde 108 arızası yetersiz dolaşım sorunudur. Öncelikle kombi tesisat basıncını kontrol edin. Basınç değeri 1 barın altındaysa kombiye doldurma musluğuyla su basın ve basıncı 1,5 bar değerine kadar çıkarın. Basınç normalse eğer kombiyi resetlemeyi deneyin. Bu işlemi de birkaç kez tekrar edin. Yine de sorunda düzelme olmuyorsa sensör, pompa, üç yollu vana gibi parçalarda sorun olabilir. Tabi yine de sorunu yerinde görüp incelemek daha sağlıklıdır. Bu yüzden servis yardımı almanızı öneriyoruz.

    9. Merhaba. Ariston clas model kombi kullanıyorum. Petek ayarı C35 yani 0 ile ilk nokta arası ayarda. Kullanılmayan odaların petekleri kısıldı sıcaklığı diğer odalar vermek amacıyla. Kombi her 4-5 dk da bir yanıyor sıcak suyu peteklere veriyor bu işlem 2 dk sürüyor. Kombinin çalışma prensibi normal mi? Menü Ok tuşuna bastığım zaman 222 sayısı çıkıyor bu ne demek?

      1. Merhaba Emre Bey… Kombiyi en düşük sıcaklık ayarında kullandığınız için çok sık devreye giriyor. En düşük derecelerde kombinin çok sık devreye girmesi normaldir. Dereceyi artırarak deneme yapın. Derece yükseldikçe devreye girip çıkma süresi de artar. Yüksek derecelerde de yine çok sık devreye girip çıkarsa bu bir sorundur. Bunun için servis yardımı almanız gerekir. Menü ok tuşu cihazın parametre ayarlarına geçiştir. Yalnızca servis ekiplerince kullanılabilir. 222 dediğiniz de cihazın sistem olarak bir parametre ayarıdır. Parametre ayarları ile oynarsanız cihazın çalışma sistemi bozulabilir ve daha büyük sorunlar yaşanabilir.

    10. ariston kombiyi aldım alalı yüzüm güimedi arızadan kurtulamadım su an yine ESP 3 ERRP arızası yanmakta yapıldı yine aynı garanti bitti iş bitti kombi kadar tamir parası verdik

      1. Merhaba Baki Bey… Teknik bir arıza durumu ve kombiler birçok sebeple arızalanabilir. Sorunu yerinde incelemek lazım. Doğru bir tespit ve müdahale önemlidir. Bunun için de bi uzman yardımı almanızı öneririz. Bizim tarafımızdan adresinize gelinerek işlem yapılmadığı için daha öncesinden ne işlem yapıldı bilemiyoruz maalesef.