Airfel MX2 Arıza Kodları

A01 Arıza Kodu: Aşırı ısınma sebebi ile güvenlik kapanması.
Çözüm: Bu gibi arıza durumlarında önce cihazı resetlemenizi öneriyoruz. 3 resetleme sonrasında arıza durumunda düzelme olmazsa eğer; petek vanalarının ve tesisat vanalarının kapalı olmadığından emin olmanız gerekir. Kontrolleri yapın ve vana kapalı ise mutlaka açın. Vanalar açık olmasına karşın arıza durumu devam etmekte ise; ana eşanjör, pompa ya da üç yollu vana arızası söz konusu olabilir. Tesisatta hava ya da tıkanma, kalorifer filtresinde tıkanma durumu da olabilir. Kesin bir arıza tespiti ve onarımı için mutlaka Airfel Servisi ile görüşmelisiniz.

A03 Arıza Kodu: Alev oluşumunda zaman aşımı.
Çözüm: Brülörde alevin geç oluştuğunu belirten arıza kodudur. Cihaz bu sayede başarılı ateşleme yapamaz ve güvenlik kapanması yaşanır. Bu sorunda önce konutunuzdaki gazdan ve kombiye gelen gazdan emin olmalısınız. Bunun için gaz vanalarını kontrol edebilirsiniz. Vanaları kapalı görürseniz eğer açmalısınız. Ardından reset uygulaması yapabilirsiniz. Yapılan bu kontrol ve işlemlere karşın arızanın düzelmediğini görürseniz eğer cihaza müdahalede bulunmadan servisi aramalı ve yardım almalısınız. Bu sorunda genelde; anakart, gaz grubu veya elektrotlarda sorun olabilmektedir.

A36/E02/E34/E35/E36 Arıza Kodu: Tanımsız sorun.
Çözüm: Ekranda beliren bu arıza durumlarında net bilgi sunmak için sorunun yerinde tespit edilmesi gerekir. Arıza tespiti ve onarımı için servisi aramalı bu süre zarfında cihaza müdahale etmemelisiniz.

A37/A39/A40 Arıza Kodu: Anakart sorunu.
Çözüm: Ekranda beliren bu üç arıza kodu anakartta sorun olabileceğini belirtir. Bu gibi arıza durumlarında kullanıcı olarak teknik açıdan yapılması gereken bir müdahale bulunmamaktadır. Bu yüzden önerimiz anakarta müdahale edilerek sorunun giderilmesi amacı ile Airfel Servisi yardımı almanızdır.

A41 Arıza Kodu: Fan sorunu.
Çözüm: Atık gaz sistemi ile alakalı bir sorundur. Bu arıza durumunda kullanıcı olarak servis öncesi bir işlem uygulamamalısınız. Fan sorunlarında cihaz atık gazı dışarıya gönderemez. Cihaz bloke konuma geçer ve çalışmaz. Bu sorunda fan, anakart gibi parçalarda sorun olabilir. Arızanın teşhis edilerek çözümlenmesi açısından uzman yardımı almanızda fayda vardır.

E04/E18 Arıza Kodu: Alev oluşmuyor ateşleme yeniden deneniyor.
Çözüm: Brülörde alevin oluşmadığını ve ateşlemenin denendiğini belirtir. Bu sorunda cihazı resetlemelisiniz. Resetleme sonrası arızada düzelme olmazsa eğer mutlaka servis desteği almalısınız.

E05 Arıza Kodu: Pompa don korumasında aktif.
Çözüm: Pompanın don korumasında çalıştığını belirten bir arıza kodudur. Bir süre kadar beklemeli cihaza herhangi bir müdahalede bulunmamalısınız. Bekleme sonucunda eğer arıza durumunda düzelme olmaz ise servisi arayarak yardım alabilirsiniz.

E06 Arıza Kodu: Brülör don korumasında aktif.
Çözüm: Brülörün don korumasında çalıştığını belirtir. Cihaza müdahalede bulunmadan direk servisi arayarak yardım almalısınız.

E07 Arıza Kodu: Kalorifer devresi su sirkülasyon sorunu.
Çözüm: Tesisat su basıncı düşük olabilir. Basınç değerini kontrol edin. 1 bar altını göstermekte ise cihaza 1,5 bara gelene kadar cihazın altında monteli durumda olan doldurma musluğu ile su basın. Su basma işlemi sonrası sorun düzelecektir. Fakat arıza tekrar ederse servisi arayarak yardım alabilirsiniz.

E08 Arıza Kodu: Kalorifer devresi sirkülasyonunda sorun var.
Çözüm: Sistem basıncı düşük ise ya da normal değerde olmasına rağmen su sirkülasyonu sağlanmıyorsa bu arıza durumu yaşanır. Bu sorunda önce cihazın basıncına bakın ve basıncı 1,5 bar değerinde olduğundan emin olun. Basınç düşük ise su basın. Normal değerde ise mutlaka servisi arayın. Pompada sorun olabilir. Tesisat tıkalı ya da tesisatta hava olabilir. Kalorifer filtresinde ya da ana eşanjörde tıkanma olabilir. Kesin arıza tespiti ve onarımı için Airfel Servisi’ni aramalısınız.

E09 Arıza Kodu: Kullanım suyu sensör arızası.
Çözüm: Sıcak su ntc si ile alakalı sorunu belirtir. Sensör arızalı olabilir, ancak sensörün yanı sıra kablolarda veya borularda da sorun olabilmektedir. Arıza teşhis ve çözümü için servis desteği almalısınız.

E10 Arıza Kodu: Kullanım suyu sensörü kısa devre sorunu.
Çözüm: Sensör kablolarında kısa devre durumu olabileceğini belirtir. Sensör arızası da söz konusu olabilmektedir. Teknik açıdan net teşhis ve onarımı için servisi aramalısınız.

E11 Arıza Kodu: Kalorifer gidiş suyu sensör sorunu.
Çözüm: Kalorifer gidiş suyu sensöründe, sensör kablolarında veya borularında problem olabileceğini belirtir. Bu arıza durumunda cihaza müdahale etmeksizin, arıza teşhis ve onarımı için servisi aramalısınız.

E20 Arıza Kodu: Gaz valfi kapandı, iyonizasyon oluşmadı.
Çözüm: Gaz valfinin kapanması sebebi ile brülörde iyonun oluşmadığını belirtir. Bu arıza durumu ile karşılaştığınız zaman servisi aramalısınız. Gaz valfi veya iyonizasyon elektrodunda sorun olabilir. Tespit ve onarım için uzman desteği almalısınız.

E22 Arıza Kodu: Sıcak su daldırma tipi sensör sorunu.
Çözüm: Sıcak su daldırma tipi sensörde, sensör kablolarında ya da borularındaki sorunu belirtir. Cihaza müdahale etmeden arıza tespit ve onarımı için servisi aramalısınız.

E25 Arıza Kodu: Boyler sensörü arızası.
Çözüm: Boyler sensöründe ya da kablolarında sorun olabilir. Arızanın yerinde teşhis edilerek onarılması için servis yardımı almalısınız.

E26 Arıza Kodu: Boyler sensöründe kısa devre.
Çözüm: Boyler sensörü kablolarında kısa devre olduğunu belirtir. Yalnız sadece kablolarda değil sensörde de sorun olabilir. Tespit ve çözüm için servisle görüşmelisiniz.

E29 Arıza Kodu: Oda termostatı sorunu.
Çözüm: Oda termostatında ya da bağlantılarında sorun olabileceğini belirtir. Bu arıza durumunda teknik açıdan arıza tespit ve onarımı için servisi aramanız gerekmektedir.

E30 Arıza Kodu: Oda termostatı kısa devre sorunu.
Çözüm: Oda termostatı bağlantılarında kısa devre olduğunu belirtir. Arıza teşhis ve onarımı için servisi aramalısınız.

E33 Arıza Kodu: Yerden ısıtma termostatı arızası.
Çözüm: Açık devre sorunudur. Kablolarda ya da bağlantılarda da sorun olabilmektedir. Arıza teşhisi yapılması ve sorunun giderilmesi için mutlaka uzman yardımı alınmalıdır.

E37 Arıza Kodu: Anakart üzerinde iletişim sorunu.
Çözüm: Anakart ile alakalı bir sorun olduğunu belirtir. Bu arıza durumunda anakart tamiri ya da değişim uygulaması gerekebilir. Teknik açıdan arızanın tespiti ve onarımı için Airfel Servisi yardımı almalısınız.

E38 Arıza Kodu: 15 dk içinde reset butonuna 5 defa basılmış.
Çözüm: Kısa sürede olması gerekenden çok reset uygulaması yapılması sebebi ile kilitlenme olduğunu belirtir. Teknik açıdan sorunu çözümlemek adına cihazı şalterinden kapatıp yeniden açmalısınız. Arıza düzelecektir. Ancak düzelme olmaz ise servisi arayarak yardım alabilirsiniz.

E12 Arıza Kodu: Kalorifer gidiş suyu sensörü kısa devre.
Çözüm: Kalorifer gidiş suyu sensör kablolarında kısa devre durumu olduğu zaman bu sorun yaşanır. Bu arıza durumunda cihaza müdahale etmeyin. Sensörde ya da kablolarında sorun olabileceği için uzman desteği almanız gerekmektedir.

E13 Arıza Kodu: Kalorifer dönüş suyu sensör arızası.
Çözüm: Kalorifer dönüş suyu sensörünün arızalı olabileceğini, sensör kablolarında sorun olabileceğini belirtir. Bu sorunda cihaza müdahale etmeksizin uzman yardımı almalısınız.

E14 Arıza Kodu: Kalorifer dönüş suyu sensöründe kısa devre.
Çözüm: Kalorifer dönüş suyu sensör kablolarında kısa devre durumu söz konusu olabileceğini belriten bu arıza durumunda sensör de arızalı olabilmektedir. Arızanın teşhis edilerek çözümlenmesi açısından mutlaka uzman servis desteği almanız gerekmektedir.

E15 Arıza Kodu: Harici sensör sorunu.
Çözüm: Harici sensörün arızalanması, sensör kablolarında sorun olması veya sensör borularının nemlenmesi sebebi ile yaşanan sorundur. Arıza ancak yerinde teşhis edilebilir. Bu yüzden teşhis ve onarım için uzman yardımı almalısınız.

E16 Arıza Kodu: Harici sensörde kısa devre.
Çözüm: Harici sensör kablolarında kısa devre durumu olduğunu belirtir. Bu sorunda sensör de arızalı olabilir. Sorunun tespit edilerek çözümlenmesi için uzman yardımı almanız gerekmektedir.

Benzer yazılar

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?