Airfel Family Cond Hata Kodları
Makalemizde sunacağımız bilgiler Airfel Riello Family Cond 30 KIS / Family Cond 35 KIS model yoğuşmalı kombiler için geçerlidir.
- 10 Arıza Kodu Alev oluşum sorunu.
- Çözüm Bu arıza durumu cihazda yanma olmadığını yani ateşlemenin gerçekleşmediğini belirtir. Family Cond 10 arızası çözümü için linki tıklayarak sayfayı inceleyebilirsiniz.
- 11 Arıza Kodu Parazit alev sorunu.
- Çözüm Bu arıza durumunda ekranda anahtar simgesi de belirir. Alev sisteminde bir sorun var demektir. Alev algılanmıyor ya da brülörde yanma olmamasına karşın alevin algılandığını belirtir. Bu gibi arıza durumlarında ekranın üstünde yer alan açma-kapama düğmesine basılmalıdır. Sorunda düzelme olmuyorsa eğer servisi aramalısınız. İyonizasyon elektrodunda, gaz armatöründe ya da elektronik kartta sorun olabilir.
- 12 Arıza Kodu Gelişmede yeniden teşebbüs.
- Çözüm Bu arıza durumunda kombi kapanmış ve bir süre sonra kendiliğinden açılmış demektir. Family Cond 12 hatası hakkında daha fazla bilgi almak üzere linki tıklayabilirsiniz.
- 13 Arıza Kodu Minimum gaz giriş basıncı.
- Çözüm Ekranda anahtar simgesi de belirir. Geçici bir arıza durumudur. Bu arıza durumunda cihaz kendi kendine arızayı çözümlemeyi dener. Uzun süre bekleme sonucunda sonuç alamıyorsanız servisi aramalısınız.
- 14 Arıza Kodu Minimum gaz giriş basıncı.
- Çözüm Ekranda “RESET” simgesi de belirir. Böyle bir arıza durumunda ekranın üstünde yer alan açma-kapama düğmesine basılmalıdır. Resetleme sonrasında sorunda düzelme olmazsa eğer servisi aramalısınız.
- 15 Arıza Kodu Sebepsiz STAND-BY da alev durumu.
- Çözüm Kombinin çalışma sistemini kesen ve onu korumaya yarayan STAND-BY modu devreye girmiş durumda. Bu arıza durumunda ekranda anahtar ve “RESET” simgesi de belirir. Ekranın üstündeki açma-kapama düğmesine basarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında sorunda düzelme olmazsa eğer Airfel Servisi’ni aramalı yardım almalısınız.
- 20 Arıza Kodu Limit termostat sorunu.
- Çözüm Ekranda “RESET” yazısı da belirir. Bu gibi durumlarda cihaz içerisindeki su aşırı ısındığından cihaz bloke konuma geçmiştir. Yani limit termostat açılmıştır. Cihazdan verim alamayacağınız bir arıza kodudur. Bu arıza durumunda önce cihazın altındaki tesisat vanalarına göz atın, vanalar kapalı ise açın. Kombi kış konumunda ise kalorifer vanalarını açın ve en az 3 kalorifer mutlaka kullanılır durumda olsun. Buna rağmen arıza devam etmekte ise ekranın üstünde bulunan açma-kapama düğmesine basın. Resetleme sonrasında da sonuç alamıyorsanız eğer birçok parçada sorun olabilir. Ana eşanjör kireçlendiğinde ya da tıkandığında, üç yollu vana konum değiştirdiğinde ya da ortada kaldığında, kalorifer filtresinde tıkanma olduğunda, pompa sıkıştığında, kalorifer tesisatında tıkanma olduğunda bu gibi durumlar yaşanabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.
- 21 Arıza Kodu Duman sondasında kısa devre.
- Çözüm Ekranda anahtar ve “RESET” sembolü belirir. Bu arıza durumunda ekranın üstündeki açma-kapama düğmesine basın. Sorun düzelmezse eğer mutlaka servisi aramalısınız.
- 22 Arıza Kodu Duman sondasında maksimum sıcaklık.
- Çözüm Ekranda “RESET” simgesi de belirir. Bu arıza durumunda ekranın üstündeki açma-kapama düğmesine basarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Uygulama sonrasında arıza durumunda bir gelişme olmaz ise servisi aramalısınız.
- 24 Arıza Kodu Giriş sondasında maksimum sıcaklık.
- Çözüm Ekranda “RESET” simgesi de belirir. Bu durumda açma-kapama düğmesine basarak cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Resetleme sonrasında arıza durumunda düzelme olmazsa eğer mutlaka servisi aramalısınız.
- 25 Arıza Kodu Giriş sondasında maksimum sıcaklık.
- Çözüm Ekranda anahtar simgesi belirir. Bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka servisi aramalısınız.
- 26 Arıza Kodu Dönüş sondasında maksimum sıcaklık.
- Çözüm Ekranda “RESET” simgesi de belirir. Bu arıza durumunda ekranın üstündeki açma-kapama düğmesine basarak resetleme işlemi uygulayın. Uygulama sonrasında sonuç değişmiyorsa eğer servis yardımı almalısınız.
- 27 Arıza Kodu Dönüş sondasında maksimum sıcaklık.
- Çözüm Ekranda anahtar simgesi belirir. Böyle bir durumda cihaza müdahale etmeden servisi aramalısınız.
- 28 Arıza Kodu Giriş ve çıkış sondası difransiyali arızası.
- Çözüm Ekranda “RESET” ve anahtar simgesi de belirir. Böyle bir sorunda önce açma-kapama düğmesine basarak resetleme işlemi uygulayın. Uygulama sonucunda sonuç değişmiyorsa eğer mutlaka servisi arayarak yardım almalısınız.
- 29 Arıza Kodu Baca sondası açık.
- Çözüm Ekranda arıza kodu ile birlikte “RESET” simgesi ve anahtar simgesi de belirir. Bu durumda önce açma-kapama düğmesi ile resetleme işlemi uygulayın. Uygulama sonrasında eğer sonuç değişmiyorsa mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- 30/31/36/38 Arıza Kodu Hava basınç anahtarı sorunu.
- Çözüm 30 ve 31 arıza kodlarında hava basınç anahtarının devir başında olduğunu belirtir. 36 ve 38 arıza kodunda da hava basınç anahtarının devrede olduğunu belirtir. Bu gibi durumlarda önce açma-kapama düğmesine basmalısınız. Sonrasında arıza durumu düzelmez ise mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- 33 Arıza Kodu Fan devri düşük.
- Çözüm Fan motorunun devrinin düşük durumda olduğunu belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda ekranda hem “RESET” sembolü hem de anahtar sembolü belirir. Bu gibi durumlarda önce açma-kapama işlemi uygulayın. Sorun düzelmiyorsa eğer mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- 34/35 Arıza Kodu Fan devir sorunu.
- Çözüm 34 arıza kodu fan devir başında demektir. 35 arıza kodu ise fan devir sonunda demektir. Bu gibi arıza durumlarında açma-kapama düğmesine basarak resetleme işlemi uygulayın. Uygulamadan sonra sonuç değişmiyorsa eğer mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- 40 Arıza Kodu Sistem su basıncı limitte.
- Çözüm Bu arıza durumunda sistem basıncının en alt limitte olduğunu belirtir. Böyle bir sorunla karşılaştığınız zaman önce açma-kapama düğmesine basın. Daha sonra ekranın solunda yer alan “damla” simgeli düğmeye basarak sisteme otomatik su doldurma fonksiyonunu aktif hale getirin. Sisteme ideal su dolumu otomatik yapılacak ve işlem sonrasında sorun düzelecektir.
- 41 Arıza Kodu Yetersiz sistem basıncı.
- Çözüm Ekranda anahtar simgesi de belirir. Sisteme su doldurma fonksiyonu devreye girmediği durumlarda belirir. Geçici bir arıza durumudur. Sistem sorunu kendi kendine çözümlemeye çalışır. Bir süre beklemelisiniz. Düzelme olmaz ise otomatik su doldurma fonksiyonunu devreye alabilir sisteme su basabilirsiniz.
- 42 Arıza Kodu Su basınç anahtarı arızası.
- Çözüm Sistem su basıncını ölçme görevindeki basınç anahtarında sorun olabileceğini belirten bu arıza durumunda ekranda hem “RESET” simgesi hem de anahtar simgesi belirir. Bu arıza durumunda önce açma-kapama işlemi uygulayın. Uygulama sonrasında sonuç değişmiyorsa eğer mutlaka servis yardımı almalısınız.
- 50-59 Arıza Kodu Elektronik pano sorunu.
- Çözüm Bu iki hata kodu da elektrik pano sorunudur. Bu arıza durumlarında ekranda hem “RESET” hem de anahtar sembolü belirir. Öncelikle cihazı birkaç kez kapatıp yeniden açmalısınız. İşlem sonrasında sorunda düzelme olmazsa eğer elektronik kartta sorun olabileceği için Airfel Servisi yardımı almalısınız.
- 60 Arıza Kodu Sıcak su sensör arızası.
- Çözüm Bu arıza durumunda ekranda anahtar sembolü de belirmektedir. Cihaza herhangi bir müdahalede bulunmadan servis yardımı almalısınız. Sıcak su sensöründe arıza, sensör borularında nemlenme, sensör kablolarında kopukluk veya kısa devre durumu söz konusu olabilir.
- 70/72 Arıza Kodu Kısa devre/açık sonda sorunu.
- Çözüm Bu iki hata kodu da aynı anlama gelir. Ekranda da “RESET” sembolü ile birlikte anahtar sembolü belirir. Bu gibi arıza durumunda birkaç resetleme yani açma-kapama işlemi uygulamalısınız. Uygulamalardan sonra da sorunda düzelme olmaz ise servisi aramalısınız.
- 71 Arıza Kodu Maksimum giriş sonda sıcaklığı.
- Çözüm Bu arıza durumunda ekranda sadece arıza kodu yanıp söner. Bu gibi durumlarda herhangi bir müdahalede bulunmadan servisi aramalı yardım almalısınız.
- 77 Arıza Kodu Düşük sıcaklık termostatı.
- Çözüm Ekranda hata kodu yanıp söner ve anahtar sembolü belirir. Bu durumda bir işlem uygulamadan servisi aramalısınız.
- 78/79 Arıza Kodu Giriş-çıkış difransiyali sorunu.
- Çözüm Cihazı birkaç defa kapatıp açmalı, sorunda düzelme olmuyorsa Airfel Servisi yardımı almalısınız.
- 80/81/82/83 Arıza Kodu Sistem anormalliği.
- Çözüm Sistem anormalliği olarak adlandırılan bu arıza durumlarında birkaç kapatıp-açma işlemi yani resetleme işlemi uygulamalısınız. Uygulamalar neticesinde sonuçta değişiklik olmazsa eğer servisi aramalısınız.
- 92/93 Arıza Kodu Yoğuşma suyu sensör sorunu.
- Çözüm Yoğuşma suyu sensör arızasında cihazı birkaç kez kapatıp yeniden açmayı deneyin. Sorunda en ufak bir düzelme durumu olmazsa eğer servisi arayarak uzman yardımı almalısınız.
- 94/95 Arıza Kodu Yoğuşma suyu sensörü açık devre sorunu.
- Çözüm Öncelikle cihazı kapatıp birkaç kez açarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Sorunda düzelme olmaz ise cihaza müdahale etmeden servisi aramalısınız.
- J0 Arıza Kodu Kart elektrik bağlantısı yanlış.
- Çözüm Kart arızalı olup uzman ekip tarafından müdahale edildi ise bağlantısı yanlış yapılmış olabilir. Yeniden bağlantı yapılması gerekir. Bu nedenle uzman yardımı almalısınız.
- J1 Arıza Kodu Kablolu uzaktan kumanda bağlantısı.
- Çözüm Kablolu uzaktan kumanda bağlantısında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bir süre kadar bekleyin. Sorunda düzelme olmaz ise mutlaka servis yardımı almalısınız.
Merhaba. Uzun sureli sehirdisina çıkacağım için combiyi de şartelden kapattim. 3 ay gibi bir sure sonra eve tekrar geldim şarteli açtım combi açıldı kontrol ekrani çalıştı. Bir sure sonra info fire error hatası yazdı ve düzelmedi. Ne yapmalıyım?
Merhaba Alper Bey… Belirttiğiniz uyarı kullanım kılavuzunda yer almıyor. Bizim de daha öncesinde karşılaştığımız bir uyarı olmadığı için net bilgi aktarmak çok zor. Ancak Türkçeye çevrildiği zaman “Bilgi Yangın Hatası” uyarısı veriyor diyebiliriz. Cihazı birkaç kez resetlemeyi deneyin. Ancak düzelme olmazsa bu konuda mutlaka teknik destek almalısınız.