Vitodens 100 Arıza Kodları

Vitodens 100 Arıza Kodları hakkında bilmek istedikleriniz için var olan yazımızı okumanızı öneririz. Viessmann markalı ve Vitodens 100 modelli kombilerinizde oluşan arıza durumlarını öğrenmek adına hazırlanan yazımız sizlere özeldir. Vitodens 100 Arıza Kodları hakkındaki tüm bilgiler için sayfamızı incelemeye almalısınız. Vitodens 100 model kombi kullanıcıları yaşadıkları sorunların sebeplerini ve çözümlerini bu makalemizde bulabilir. Teknik anlamda karşınıza çıkan fakat sebebini merak ettiğiniz tüm arıza kodlarını anlayabileceğiniz şekilde makalemizde açıkladık. Bilgileri inceleyerek sorunu yaşama sebeplerinizi ve yapılması gereken işlemleri öğrenebileceksiniz. Bizi takip etmeye devam edin.

Vitodens 100 Arıza Kodları

Vitodens 100 Arıza Kodları

0b Arıza Kodu: Isıtma debisinin suyu düşük.
Çözüm: Eşanjör hava yaptıysa ya da su akış sensörü arızalandı ise ekranda bu hata kodu yer alır. Net tespit ve çözüm için servisi aramanız gerekir.

OC Arıza Kodu: Şebeke gerilimi düşük.
Çözüm: Daireye ve özellikle de kombiye gelen voltajın düşük olduğunu belirten arıza kodudur. Voltajlar düzelebilir bu yüzden bir süre kadar beklemelisiniz. Uzun süre bekleme sonrasında sonuç değişmezse eğer Viessmann Servisi arayarak yardım almalısınız. Cihaz bu durumda otomatik resetlenir, bu sebeple de kullanıcı olarak resetleme işlemi yapmanıza gerek yoktur. Sorun uzun süre beklemeniz sonucunda değişmiyorsa eğer anakart yanmış ya da hasar görmüş olabilir. Anakart tamiri ya da değişimi ile sorun çözümlenir. Yalnız sorun tekrar edebileceğinden kombi regülatörü kullanmanız şarttır.

10/18 Arıza Kodu: Dış hava sıcaklık sensöründe sorun.
Çözüm: Dış hava sensöründe temassızlık ya da kısa devre gibi durumlar olduğunda bu sorun yaşanır. Dış hava sensörü kombiyi dış ortam sıcaklığına göre çalıştırmaktadır. Dış hava sensöründe bu aksaklık var ise sorun yaşanır, dış hava sensörü yoksa eğer elektrik aksağında sorun olabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.

30/38 Arıza Kodu: Kazanın ısı sensöründe sorun.
Çözüm: Kazan ısı sensöründe kısa devre ya da temassızlık olduğunda ekranda bu hata kodlarından biri yer alır. Bu durumda önce cihazı resetlemeyi deneyin. Düzelme durumu olmaz ise mutlaka servisi arayarak yardım alın.

50/58 Arıza Kodu: Kullanım suyu sensöründe sorun.
Çözüm: Sıcak su sensöründe arıza, sensör kablolarında kısa devre ya da kopukluk olduğunda bu sorun yaşanır. Sensör boruları nemlenmiş de olabilir. Sıcak su alamayacağınız arıza kodlarıdır. Müdahale ve özellikle de çözüm için mutlaka servisi arayın.

51/59 Arıza Kodu: Çıkış sıcaklık sensöründe sorun.
Çözüm: Kombinin çıkış sıcaklık ntc sinde ya temassızlığın ya da kısa devrenin olduğunu belirten arıza kodudur. Sensör borularında nemlenme de olabilir. Bu durumda teknik destek ve yardım için Viessmann Servisi’ne ulaşmanız gerekmektedir.

A9 Arıza Kodu: Oda termostatı ile bağlantının kurulamadığı yani iletişime geçilmediğini belirten arıza kodudur.
Çözüm: Oda termostatı bağlantısında sorun olabilir veya cihaz oda termostatı ile iletişim halinde değildir. Bu durumda kullanıcı olarak cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka uzman yardımı almalısınız.

E4 Arıza Kodu: Besleme gerilim sorunu anlamındadır.
Çözüm: Bu durumda şebeke adaptöründe sorun var diyebiliriz. Bir süre kadar beklemeli sorun düzelmiyorsa eğer mutlaka uzman yardımı almalısınız.

E6 Arıza Kodu: Düşük su basınç sorunu.
Çözüm: Vitodens 100 model kombilerde tesisat su basıncının düşük olduğunu belirten bir arıza kodudur. Ekranda böyle bir hata kodu gördüğünüzde panelin hemen solunda bulunan bar göstergesine (manometreye) bakın. 1 barın altında olduğunu göreceksiniz. Vitodens 100 model kombinin altında siyah ince uzun çubuk şeklindeki doldurma musluğunu sola çevirin, su sesi gelecek ve bar göstergesinde ilerleme olacaktır. 1,5 bara kadar su basın. Sorun düzelecektir. Düzelme olmazsa resetleme işlemi uygulayın. Arıza devam ederse veya işlemi yapamazsanız servis yardımı alabilirsiniz.

B5/E5/F0 Arıza Kodu: Dahili iç hata olduğunu belirten arıza kodudur.
Çözüm: Bu durumda cihaz resetlenmelidir. Reset sonrası cihazda düzelme olmaz ise hangi parçada sorun olduğu konusunda bilgiler almak ve çözüm sağlamak adına Viessmann Servisi’ni aramanız gerekmektedir.

F2 Arıza Kodu: Aşırı ısınma sorunu.
Çözüm: Vitodens 100 model kombide su sıcaklığının olması gereken seviyeyi aştığını belirten arıza kodudur. Cihaz bu durumda emniyete alınır ve bloke durumdadır. Bu durumun birçok sebebi vardır. Öncelikle kombiniz petek konumunda ise petek vanalarını kontrol edebilirsiniz. Vanalar kapalı ise açmanız gerekir. Açık olmasına karşın sorun yaşanıyor ise birkaç resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında da arıza durumu devam etmekte ise mutlaka servisi aramalısınız. Ana eşanjörün kireçlenmesi-tıkanması, kalorifer tesisatında tıkanma olması, kalorifer filtresinde tıkanıklık olması, üç yollu vananın arızalı olması ve pompanın sıkışması gibi durumlarda bu sorun yaşanabilir. Net tespit ve çözüm için uzman yardımı almalısınız.

F3 Arıza Kodu: Brülörün çalıştığını ve alev sinyalinin olduğunu belirten arıza kodudur.
Çözüm: Bir süre beklemeli ve sonrasında cihazı resetlemelisiniz. Resetleme sonasında da sorun düzelmezse eğer Viessmann Kombi Servisi’ni aramanız gerekmektedir.

F4 Arıza Kodu: Ateşleme problemidir.
Çözüm: Kombinin bir sebeple ateşlemeyi yapamadığını belirten arıza kodudur. Bu durumda kullanıcı olarak önce konutunuzda gaz olduğundan emin olmanız gerekir. Bu nedenle de önce gaz girişlerini kontrol edin, kombiye gaz geldiğinden emin olun. Kombinize gaz geliyorsa eğer birkaç resetleme uygulaması yapın. Resetleme sonrasında da sorun düzelmezse eğer servisi arayın. İyon ve ateşleme çubuğunda, elektronik kartta ya da gaz armatöründe sorun olabilir. Net tespit ve çözüm ancak uzmanı tarafından yapılabilir. Uzman yardımı alınız.

F5 Arıza Kodu: Hava prosestatında sorun olduğunu belirten arıza kodudur.
Çözüm: Hava akış sorunu da diyebiliriz. Vitodens 100 model kombiler yoğuşmalıdır. Bu sebeple de hava akış fan, prosestat ve anakartın iletişimi ile sağlanır. Dışarı uzanan boru da hava akım borusudur. Fan prosestat ya da anakart arızalarında bu sorun yaşanabilir. Bu gibi durumlarda net tespit ve müdahale için servis yardımı almak gerekir.

F7 Arıza Kodu: Su basınç sensör arızası.
Çözüm: Su basınç sensörü kombi basıncını ölçme görevindedir. Arızalandığı zaman işlev sağlayamaz ve kombi basıncını yanlış gösterir. Bu durumda parça değişimi gerekeceğinden servisi aramanızı öneriyoruz.

F8 Arıza Kodu: Gaz valfi kapanmıyor veya geç kapanıyor.
Çözüm: Bu durumda tüketici olarak cihaza müdahale etmemelisiniz. Gaz valfinin kapanmadığını ya da kapatmayı geç yaptığını belirten bir arıza kodudur. Bu durumda çözüm için servisi aramalısınız. Sorun sadece gaz valfinde değil elektronik kartta da olabilir.

F9 Arıza Kodu: Fan devir düşürüyor.
Çözüm: Brülörün devreye girmesi sırasında fanın devir düşürmesi ya da brülörün beklediği verimi sağlamaması gibi durumlarda kombi bu arıza kodunu vermektedir. Birkaç resetleme işlemi uygulamalı, sorunda düzelme olmaz ise mutlaka uzman yardımı almalısınız. Sorun sadece fan ile alakalı değil, elektronik kart ile alakalı da olabilir.

FA Arıza Kodu: Fan motoru sürekli çalışıyor.
Çözüm: Bu durumda fanın rulmanları dağılmış ya da motorunda teknik bir problem oluşmuş diyebiliriz. Fan sürekli çalıştığında ve durması gereken yerde durmadığında bu sorun yaşanır. Bu durumda sorun sadece fan ile alakalı değil anakart ya da prosestat ile alakalı da olabilir. Tespit ve çözüm için servis yardımı almalısınız.

Fd Arıza Kodu: Elektronik kart sorunu.
Çözüm: Bu durumda kombi çalışmaz. Elektronik kart tamiri ya da değişimi gerekebilir. Müdahale için servisi aramanız gerekir. Cihaza müdahale etmeden servisi aramanız gerekir.

FE Arıza Kodu: Elektrik devresinde sorun.
Çözüm: Bu durum da elektronik kart sorunu olarak bilinir. Elektronik karta müdahale edilmesi gerekir. Uzman Viessmann Servisi yardımı almalı, cihaza müdahalede bulunmamalısınız.

Vitodens 100 Arıza Kodları hakkında bilmek istediğiniz her şeyi bu sayfamızda sizler için sunduk. Amacımız sizlere yardımcı olabilmek olduğundan huzurlarınızdayız. Vitodens 100 Arıza Kodları başlığı altında sunulan bilgilerden anlamadığınız arıza durumlarını bizlere bildirebilir yardımlar alabilirsiniz.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?