Viessmann Vitodens 100 Arıza Kodları

Viessmann Vitodens 100 Hata Kodları

  1. 0b Arıza Kodu Isıtma debisinin suyu düşük.
  • Çözüm Eşanjör hava yaptıysa ya da su akış sensörü arızalandı ise ekranda bu hata kodu yer alır. Net tespit ve çözüm için servisi aramanız gerekir.
  1. OC Arıza Kodu Şebeke gerilimi düşük.

  1. 10/18 Arıza Kodu Dış hava sıcaklık sensöründe sorun.
  • Çözüm Dış hava sensöründe temassızlık ya da kısa devre gibi durumlar olduğunda bu sorun yaşanır. Dış hava sensörü kombiyi dış ortam sıcaklığına göre çalıştırmaktadır. Dış hava sensöründe bu aksaklık var ise sorun yaşanır, dış hava sensörü yoksa eğer elektrik aksağında sorun olabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.
  1. 30/38 Arıza Kodu Kazanın ısı sensöründe sorun.
  • Çözüm Kazan ısı sensöründe kısa devre ya da temassızlık olduğunda ekranda bu hata kodlarından biri yer alır. Bu durumda önce cihazı resetlemeyi deneyin. Düzelme durumu olmaz ise mutlaka servisi arayarak yardım almalısınız.
  1. 50/58 Arıza Kodu Kullanım suyu sensöründe sorun.
  • Çözüm Sıcak su sensöründe arıza, sensör kablolarında kısa devre ya da kopukluk olduğunda bu sorun yaşanır. Sensör boruları nemlenmiş de olabilir. Sıcak su alamayacağınız arıza kodlarıdır. Müdahale ve özellikle de çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.
  1. 51/59 Arıza Kodu Çıkış sıcaklık sensöründe sorun.
  • Çözüm Kombinin çıkış sıcaklık ntc sinde ya temassızlığın ya da kısa devrenin olduğunu belirten arıza kodudur. Sensör borularında nemlenme de olabilir. Bu durumda teknik destek ve yardım için Viessmann Servisi’ne ulaşmanız gerekmektedir.
  1. A9 Arıza Kodu Oda termostatı ile bağlantının kurulamadığı belirtir.
  • Çözüm Oda termostatı bağlantısında sorun olabilir veya cihaz oda termostatı ile iletişim halinde değildir. Bu durumda kullanıcı olarak cihaza müdahalede bulunmadan mutlaka uzman yardımı almalısınız.
  1. E4 Arıza Kodu Besleme gerilim sorunu anlamındadır.
  • Çözüm Bu durumda şebeke adaptöründe sorun var diyebiliriz. Bir süre kadar beklemeli sorun düzelmiyorsa eğer mutlaka uzman yardımı almalısınız.
  1. E6 Arıza Kodu Düşük su basınç sorunu.
  • Çözüm Vitodens 100 model kombilerde tesisat su basıncının düşük olduğunu belirten bir arıza kodudur. Ekranda böyle bir hata kodu gördüğünüzde panelin hemen solunda bulunan bar göstergesine (manometreye) bakın. 1 barın altında olduğunu göreceksiniz. Vitodens 100 kombiye su basma linkini tıklayarak orada size belirtilen uygulamaları yapabilir ve sorunu çözümleyebilirsiniz.
  1. B5/E5/F0 Arıza Kodu Dahili iç hata olduğunu belirten arıza kodudur.
  • Çözüm Bu durumda cihaz resetlenmelidir. Reset sonrası cihazda düzelme olmaz ise hangi parçada sorun olduğu konusunda bilgiler almak ve çözüm sağlamak adına Viessmann Servisi’ni aramanız gerekmektedir.
  1. F2 Arıza Kodu Aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Vitodens 100 model kombide su sıcaklığının olması gereken seviyeyi aştığını belirten arıza kodudur. Cihaz bu durumda emniyete alınır ve bloke durumdadır. Bu durumun birçok sebebi vardır. Öncelikle kombiniz petek konumunda ise petek vanalarını kontrol edebilirsiniz. Vanalar kapalı ise açmanız gerekir. Açık olmasına karşın sorun yaşanıyor ise birkaç resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında da arıza durumu devam etmekte ise mutlaka servisi aramalısınız. Ana eşanjörün kireçlenmesi-tıkanması, kalorifer tesisatında tıkanma olması, kalorifer filtresinde tıkanıklık olması, üç yollu vananın arızalı olması ve pompanın sıkışması gibi durumlarda bu sorun yaşanabilir. Net tespit ve çözüm için uzman yardımı almalısınız.
  1. F3 Arıza Kodu Brülörün çalıştığını ve alev sinyalinin olduğunu belirtir.
  • Çözüm Bir süre beklemeli ve sonrasında cihazı resetlemelisiniz. Resetleme sonasında da sorun düzelmezse eğer Viessmann Kombi Servisi’ni aramanız gerekmektedir.
  1. F4 Arıza Kodu Ateşleme problemidir.
  • Çözüm Kombinin bir sebeple ateşlemeyi yapamadığını belirten arıza kodudur. Bu durumda kullanıcı olarak önce konutunuzda gaz olduğundan emin olmanız gerekir. Bu nedenle de önce gaz girişlerini kontrol edin, kombiye gaz geldiğinden emin olun. Kombinize gaz geliyorsa eğer birkaç resetleme uygulaması yapın. Resetleme sonrasında da sorun düzelmezse eğer servisi arayın. İyon ve ateşleme çubuğunda, elektronik kartta ya da gaz armatöründe sorun olabilir. Net tespit ve çözüm ancak uzmanı tarafından yapılabilir. Uzman yardımı almalısınız.
  1. F5 Arıza Kodu Hava prosestatında sorun olduğunu belirten arıza kodudur.
  • Çözüm Hava akış sorunu da diyebiliriz. Vitodens 100 model kombiler yoğuşmalıdır. Bu sebeple de hava akış fan, prosestat ve anakartın iletişimi ile sağlanır. Dışarı uzanan boru da hava akım borusudur. Fan prosestat ya da anakart arızalarında bu sorun yaşanabilir. Bu gibi durumlarda net tespit ve müdahale için servis yardımı almak gerekir.
  1. F7 Arıza Kodu Su basınç sensör arızası.
  • Çözüm Su basınç sensörü kombi basıncını ölçme görevindedir. Arızalandığı zaman işlev sağlayamaz ve kombi basıncını yanlış gösterir. Bu durumda parça değişimi gerekeceğinden servisi aramanızı öneriyoruz.
  1. F8 Arıza Kodu Gaz valfi kapanmıyor veya geç kapanıyor.
  • Çözüm Bu durumda tüketici olarak cihaza müdahale etmemelisiniz. Gaz valfinin kapanmadığını ya da kapatmayı geç yaptığını belirten bir arıza kodudur. Bu durumda çözüm için servisi aramalısınız. Sorun sadece gaz valfinde değil elektronik kartta da olabilir.
  1. F9 Arıza Kodu Fan devir düşürüyor.
  • Çözüm Brülörün devreye girmesi sırasında fanın devir düşürmesi ya da brülörün beklediği verimi sağlamaması gibi durumlarda kombi bu arıza kodunu vermektedir. Birkaç resetleme işlemi uygulamalı, sorunda düzelme olmaz ise mutlaka uzman yardımı almalısınız. Sorun sadece fan ile alakalı değil, elektronik kart ile alakalı da olabilir.
  1. FA Arıza Kodu Fan motoru sürekli çalışıyor.
  • Çözüm Bu durumda fanın rulmanları dağılmış ya da motorunda teknik bir problem oluşmuş diyebiliriz. Fan sürekli çalıştığında ve durması gereken yerde durmadığında bu sorun yaşanır. Bu durumda sorun sadece fan ile alakalı değil anakart ya da prosestat ile alakalı da olabilir. Tespit ve çözüm için servis yardımı almalısınız.
  1. Fd Arıza Kodu Elektronik kart sorunu.
  • Çözüm Bu durumda kombi çalışmaz. Elektronik kart tamiri ya da değişimi gerekebilir. Müdahale için servisi aramanız gerekir. Cihaza müdahale etmeden servisi aramanız gerekir.
  1. FE Arıza Kodu Elektrik devresinde sorun.
  • Çözüm Bu durum da elektronik kart sorunu olarak bilinir. Elektronik karta müdahale edilmesi gerekir. Uzman Viessmann Servisi yardımı almalı, cihaza müdahalede bulunmamalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (28 Yorum)

  1. İyi günler. Viesmann yarı yığılmalı kombi cihazım var f0d şeklinde bi hata veriyor sebebi ne olabilir 4-5 saniye kaldıktan sonra kendiliğinden düzeliyor.

    1. Merhaba Necdet Bey… Kullanım kılavuzunda belirtilmemiş, bizim de daha önce karşılaştığımız bir durum değil. Bu yüzden net bilgi sunmak çok zor. Ancak cihaz kapatılıp açıldığında veya su basıldıktan sonra bu kod ekrana yansıyorsa çalışabilirlik kodu olabilir. Yani kart; parçaların çalışabilirliğini kontrol ediyor, sorun görmediğinde ekrandan kendiliğinden siliniyor olabilir. Tabi bir koruma fonksiyonu da olabilir. Cihaz düzeliyorsa bir sorun yok diyebiliriz. Ancak bu kodla çok sık karşılaşırsanız bi servis yardımı almalısınız.

      1. Merhaba Gürman Ceylan… Kombi baca gazı emniyet termostatını aştığı zaman bu sorun yaşanır. Yani aşırı sıcaklık uyarısıdır. Kullanıcı olarak cihazı sadece resetleyebilirsiniz. Birkaç resetleme işlemi uygulayın. Resetleme işlemine karşın yine de sorunda düzelme olmazsa yapabileceğiniz başka bir işlem yok maalesef. Servis yardımı almanız gerekiyor.

  2. Merhaba, kombi açık fakat sıcak su akmıyordu. Servis geldi, sıcak su sensörü arızalı dedi. Söktüler taktılar aynı sensörü çalışmaya başladı. Bir süre sonra yine arıza verdi. Sıcak su akıyor ama kombi sıcaklığı yanlış gösteriyor. Arada F2 yazıyor ekranda reset yapınca geçiyor. Bu durum sensör arızasından kaynaklanabilir mi acaba?
    Tesekkür ederim, iyi çalışmalar

    1. Merhaba Ayşegül Hanım… Viessmann kombilerde F2 arızası aşırı ısınma sorunu olarak bilinir ve özellikle cihaz uzun süre kapalı kaldığı için bu sorun yaşanır. Sıcak su dahil ısınmayı engelleyen bir sorundur. Yüksek sıcaklık algılayan limit termostat cihazı devre dışı bırakır. F2 arızası; sensör, pompa, kart, üç yollu vana, eşanjör gibi birçok parçaya bağlıdır. Ayrıca tesisatta tıkanma veya filtrede tıkanma durumlarında da yine bu sorun yaşanabilmektedir. Sorunu yerinde görmeden direk sensör arızası demek çok zor. Bu yüzden servis yardımı almanızı öneririz.

  3. yaz konumunda kombi;
    uzun süre banyoda sıcak su aktığında kombiye en yakın yer olan tuvaletin peteği ısınıyor.

    1. Merhaba Ümit Bey… Kombi uzun süre sıcak su konumunda çalıştığı zaman veya yüksek sıcaklıkta kullanıldığı zaman içinde bulunan parçalar yüksek ısıdan zarar görmesin diye kombi bu sıcaklığı kalorifer tesisatına aktarır. Bu durumda kombiye en yakın bir ya da birkaç petekte ısı olabilir. Bu her kombinin özelliğidir. Kombi yaz konumundayken tüm petekler ısınmadığı sürece bir sorun yok diyebiliriz.

    1. Merhaba Metin Bey… Ekranda derece dahil hiçbir ışık yoksa eğer bu genel olarak elektronik kart arızasıdır. Kart dış etmenler (voltaj dalgalanması gibi) sebeplerden arızalanmış olabilir. Tabi yine de cihazı yerinde incelemekte fayda var. Arıza tespiti ve çözümü için 444 1 837 numaralı telefonumuzu arayabilir, ekiplerimizle görüşebilirsiniz.

  4. Viessmann kombim var ekranda 61 kodu sürekli olarak yanıp duruyor. Viessmann arıza kodlarında da yok acaba nedir

    1. Merhaba Zekeriya Bey… 61 ile ekranda petek veya musluk sembolü de yanıp sönüyorsa cihaz içerisindeki suyun sıcaklığının 61°C olduğunu belirtiyordur. Bu bir sorun değildir. Ancak cihazda sıcak su alamama veya peteklerde ısınmama gibi durumlar varsa harici bir sorun olabilir. Servis yardımı almanız gerekir.

  5. Vitodens 100 26 kW kombi taktırdım yeni daha dereceyi 45 ayarlıyorum 46 ya geliyor yanma seviyesini 1. Kademeye alıyor sürekli çalışıyor hiç dinlenme durumuna geçmiyor normal midir

    1. Merhaba Ömer Bey… Cihazın dinlenmeden sürekli çalışması normal değildir. Cihaz yeni olduğu için bir ayarlama gerekebilir. Bu konuda servis yardımı almanızı öneririz.

  6. Merhabalar,
    Viessmann vitodens 100 adlı kombiyi 6 senedir kullanıyoruz. Daha önceki kullanımlarda petek düğmesini 1 e getirdiğimde petek sıcaklığı yaklaşık olarak 29-30° oluyordu. Bu seneki kullanımlarda aynı düğmeyi 1 e getirdiğimde petek sıcaklığı minimum 38° oluyor. Ekranda herhangi bir arıza kodu da gözükmüyor. Reset atmaya çalıştım ama reset de atamadım. Bu ayar tekrar yapılabilir mi? Reset atmak sorunu çözer mi? Teşekkür ederim.

    1. Merhaba Emre Bey… Kombi ve tesisat bakımlarının düzenli şekilde yapılması gerekir. İşlemler düzenli olarak yapılmadığında zamanla kombi verimini düşürür, petekler tıkandığı için petek verimi de düşer. Bu yüzden daha güçlü ısıtma yapmaya çalışabilir. Bu durum resetleme işlemi ile çözümlenmez. Reset sadece ekranda belirli hata kodları görüntülendiğinde cihazı arızadan çıkarmak için uygulanması gereken işlemdir. Kombinize veya tesisatınıza temizlik yaptırmanızı öneririz.

  7. merhaba vitodens 100 kullanıyorum. Alt 5 çizgiden ilk ve son olanı aktif gözüküyor , kullanma klavuzunda normal durumun ilk iki çizginin aktif olması olarak gözüküyor. Bu bir sorun mudur? teşekkür ederim.

    1. Merhaba Erdinç Bey… Viessmann Vitodens 100 model kombilerde belirttiğiniz çizgiler alev boyunu ifade eder. Ayarlanan sıcaklık derecesine bağlı olarak alev boyunu gösterir. İlk birkaç çizginin aktif olması gerekir. Bunun için bi servisle görüşerek bilgi ve yardım alabilirsiniz.

    1. Merhaba Mesut Bey… Eşanjör arızasını yerinde tespit etmek gerekir. Bir de kombilerde genelde çift eşanjör bulunur. Ana eşanjör mü yoksa plaka eşanjör mü arızalı? Fiyatlar eşanjör çeşidi ve arıza durumuna göre değişir. O yüzden sorunu yerinde görmeden net fiyat bilgisi veremiyoruz maalesef.

  8. Bir süredir Vitodens 100 kombimi kullanmıyordum. Barının 0’a düştüğünü gördüm ve su vanasını açtım. Bar yükseldi 1.5’ta kapattım vanayı ama su durmadı ve 2.5’a kadar ilerledi sonra da F: 0C hatası verdi. Bir süre bekledim, tekrar düzeldi fakat bar 3’e çıkmış. 3’te su yükselmesi kesildi ve bir süre çalışmaya devam etti ve yine F: 0C hatası verdi. Bunun çözümü nedir ve Bar vanası sola çevirince mi açılıyor?

    1. Merhaba Ahmet bey… Yaşadığınız F:OC arızasının kombi basıncı ile bir alakası yoktur. Bu arıza durumu daireye gelen voltajın düşük olduğunu belirtir. Daireye gelen voltaj düzeldiğinde sorun da düzelebilir. Düzelme olmadığında servis çağırmalısınız. Kombiye su basacağınız zaman doldurma musluğunu kullanırsınız. İşlem sonrası parçayı sıkıca kapatın. Kapatmazsanız basınç yükselmeye devam eder ve basınç 3 barı geçerse kombi su tahliyesi yapar yani su akıtır. Doldurma musluğu sola çevirince açılır, sağa çevirince kapanır.

  9. Merhabalar vıtodens 100 wb1b model kombi fc arızası veriyor daha önce resetledim sorun ortadan kalkmıştı şimdi ise arıza devam ediyor hiçbir şekilde gitmiyor arıza bu konuda yardımcı olursanız sevinirim

    1. Merhaba Deniz Tabanca… Viessmann Vitodens 100 model kombilerde FC arızası; modül ventilinin kumanda panelinde sorun olduğunu belirtir. Maksimum 3 resetleme sonrası arıza durumunda düzelme olmazsa servis yardımı almanız gerekir. Net teşhis için de sorunun yerinde görülmesi gerekir.

  10. Merhaba ,Bu güne kadar çok memnun olduğum Viessmann vitodens 100 kombim zaman zaman FF arıza kodu vermeye başladı arızaya düşünce ateşleme yapmıyor. Resetledim fakat 2-3 günde bir tekrar FF arızası çıkarıyor sürekli resetlemek zorunda kalıyorum.Yayınlanan arızalar için FF yok bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim.İyi Çalışmalar.

    1. Merhaba Eren Bey… Vitodens 100 model kombilerde FF dahili bir sorundur. Bazı durumlarda cihaz çok sık resetlendiğinde de yaşanabilmektedir. Resetleme işlemi yapmadan da bu sorunu yaşıyorsanız cihazın elektronik kartında sorun olabilir. Resetleme sonrası düzelme oluyorsa aynı şekilde kullanmaya devam edin, ancak resetleme sonrası da düzelme olmuyorsa net tespit için servis yardımı almalısınız.

  11. Merhaba viesman vitodens 100 kombim var. Bir kaç gündür kalorifer düğmesini sıfıra alıp gidiyorum döndüğümde kalorifer 25 derecede çalışmaya devam ettiği görülüyor.Normalde durması gerekiyor ama durmadan çalışıyor.Sorun neden kaynaklanabilir.Yardımcı olursanız sevinirim.

    1. Merhaba Fırat Bey… Normalde “0” değerine getirdiğiniz zaman kalorifer konumunu kapatmış olursunuz. Ancak yine de kalorifer devresinde çalışmaya devam ediyorsa eğer kalorifer düğmesinde bir sorun olabilir. Tam kapanmadığı için veya arızalı olduğu için kaloriferleri ısıtmaya devam ediyor olabilir. Düğmeyi “0” konumuna getirdiğinizde ekranda petek sembolü olup olmadığına bakın. Petek sembolü gitmiyorsa eğer düğmede sorun olabilme ihtimali yüksektir. Ancak petek sembolü olmamasına rağmen yine de peteklerde ısı oluyorsa üç yollu vana, anakart gibi parçalarda sorun olabilir. Tabi yine de sorunu yerinde görmek gerektiği için servis çağırmalısınız.

Petek Yıkama