Vessen Condense Kombi Arıza Kodları

Vessen Condense Kombi Hata Kodları

Bu model kombiler Baymak tarafından Katre Isı için üretilmiştir.

  1. E01 Arızası Gaz yokluğu hatası.
  • Çözüm Dairenizde gaz kesintisi varsa eğer kombide alev oluşmaz ve bu sebeple gaz yokluğu hatası verebilir. Bu yüzden öncelikle gaz vanalarının açık olduğundan ve dairenize gaz geldiğinden, gaz kesintisi olmadığından emin olmanız gerekir. Gaz kesintisi yok dairenize ve kombinize gaz geliyorsa eğer “R” düğmesine birkaç saniye basılı tutarak kombiyi resetleyebilirsiniz. Resetleme işlemi sorun düzelmediğinde birkaç kez daha uygulanabilir. Ancak arıza durumunda değişiklik olmazsa eğer; gaz armatörü, elektrotlarda ya da elektronik kartta sorun olabilir. Servis yardımı almalısınız.
  1. E02 / F02 Arızası Hatalı alev oluşumu arızası.
  • Çözüm Öncelikle “R” düğmesine birkaç saniye basılı tutarak kombiyi resetleyin. Arıza tekrarında işlemi birkaç kez daha uygulayabilirsiniz. Ancak arıza durumunda düzelme olmazsa eğer servis çağırmanız gerekir. İyon elektrodu, elektronik kart, gaz armatörü gibi parçalarda sorun olabilir.
  1. E03 Arızası Aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Kombi içerisindeki suyun sıcaklığının maksimum değer üzerine çıkarsa emniyet termostatı devreye girip kombiyi bloke eder. Yaşanan bu arıza durumu da bu sebebe bağlıdır. Öncelikle tesisat ve kalorifer vanalarının kapalı olmadığından emin olun. Kombi su basıncının 1 ile 2 bar arasında olduğundan emin olun. “R” düğmesine birkaç saniye basılı tutarak resetleme işlemi deneyin. İşlemlerden sonra da sorun düzelmezse eğer servis müdahalesi gerekir. Bu durumda; eşanjör kireçlenmesi, pompa sıkışması, tesisat ve filtre tıkanıklığı, sensör arızası, üç yollu vana arızası veya anakart arızası gibi birçok sorun görülebilir. Ne teşhis için sorunun yerinde incelenmesi gerekir. Bu yüzden servis çağırmanızı tavsiye ediyoruz.
  1. E04 / E05 / E06 / F23 Arızası Hava akış anahtarı sorunu.
  • Çözüm Cihazın hava akışında sorun olduğunu belirtir. Atık gaz devresinde yer alan fan, anakart ve prosestat gibi parçaların kontrol edilmesi gerekir. Bu parçalardan birinde sorun olabilir. Dışarı uzanan hava akım borusunun yerinden çıkması, borunun uzun olması da bu soruna sebep olabilir. Sorunun yerinde tespit edilmesi gerekir. Bu yüzden servis çağırmanızı öneririz.
  1. E08 Arızası İyonizasyon sorunu.
  • Çözüm Kombinizi önce resetlemeyi deneyin. “R” düğmesine birkaç saniye kadar basılı tutun. Bu işlemi sorun düzelmediği sürece birkaç kez daha yapabilirsiniz. İşlem sonrasında arıza yine de düzelmezse eğer teknik müdahale gerekir. İyonizasyon elektrodu, gaz valfi ya da anakart arızası olabilir. Yine de sorunu yerinde görmek gerekir.
  1. E09 Arızası Gaz valfi geri besleme sorunu.
  • Çözüm Kombide alev oluşmasına yardımcı olan gaz valfinde ya da elektronik kartta bir sorun görüldüğünde bu arıza kodu ekranda belirir. İki parçadan birinde sorun olabilme ihtimali vardır. Her ihtimale karşı “R” düğmesine birkaç saniye kadar basılı tutarak kombiyi birkaç kez resetlemeyi deneyin. Resetleme işlemi sonrası sorun düzelebilir, ancak düzelme durumu olmazsa eğer servis çağırmanız gerekir.
  1. E12 / E21 / F25 Arızası Anakart sorunu.
  • Çözüm Bu iki arıza durumundan biriyle karşılaştığınız zaman önce kombiyi resetlemeniz gerekir. “R” düğmesine birkaç saniye basılı tuttuğunuzda kombi resetlenir. Resetleme işlemini sorun devam ettiği sürece en fazla 3 kez uygulayabilirsiniz. İşlemlerden sonra arıza hala devam ediyorsa servis çağırmanız gerekir.
  1. F13 Arızası Reset kilitlenmesi sorunu.
  • Çözüm Kombiye kısa sürede maksimumdan fazla resetleme işlemi uygulandığında bu sorun yaşanır. Cihazı şalterinden kapatıp birkaç saniye bekleyin, yeniden açın. Sorun düzelecektir. Düzelme olmazsa eğer bir seferliğine mahsus “R” düğmesine birkaç saniye kadar basılı tutmanız yeterlidir. Bir sorunla karşılaştınız bu yüzden resetleme işlemi 3 kereden fazla uyguladıysanız bu sorununuz için servis yardımı almalısınız.
  1. F22 Arızası Düşük voltaj sorunu.
  • Çözüm Enerji beslemesinin düşük olduğunu belirtir. Daireye şebekeden gelen voltaj düşükse eğer cihaz düşük voltaj sebebiyle bu uyarıyı verir. Bir süre kadar voltajların düzelmesini bekleyin. Cihaz bu arada otomatik reset modunda olacaktır. Bu yüzden herhangi bir işlem gerçekleştirmeyin. Uzun süre beklenmesine karşın sorunda düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Dairenizdeki voltaj değeri normal ise düşük gelen voltaj sebebiyle kombinizin kartı hasar görmüş ya da yanmış olabilir. Anakarta yapılacak müdahale ile sorun düzelir ancak sorunun yeniden tekrar etme ihtimali olduğundan mutlaka kombi regülatörü kullanmanız gerekir.
  1. F31 Arızası Merkezi ısıtma sensör sorunu.
  • Çözüm Kalorifer sensörü arızası olarak bilinir. Kalorifer devresinde çalışma olmaz ya da yeterli verim elde edilemez. Bu gibi durumlarda sadece sensörde sorun var denilemez. Sensör, sensör bağlantıları ve anakart arızası da olabilir. Bu yüzden servis çağrılarak cihaz yerinde kontrol edilmelidir.
  1. F32 Arızası Dış hava sensör sorunu.
  • Çözüm Dış hava sensörü; kombiyi dış ortam sıcaklığına bağlı olarak çalıştıran bir sensördür. Kombiye böyle bir sensör bağlantısı yapıldı ise dış hava sensörde, sensör bağlantılarında sorun olabilir. Kombiye böyle bir sensör bağlantısı yapılmadıysa elektriksel bir arıza durumudur. Yani bağlantı veya elektronik kart arızası olabilir. Yine de sorunun yerinde incelenerek net bir teşhis ile müdahale yapılması gerekir.
  1. F37 Arızası Düşük tesisat basınç sorunu.
  • Çözüm Tesisat basıncı düştüğünde yani 1 barın altına indiğinde kombi bu arızayı verir. Kombi tesisat basıncı yükseltildiğinde sorun düzelir. Kombinin alt kısmında monteli durumda “mavi renkte” plastik bir parça olduğunu göreceksiniz. Bu parça doldurma musluğu/dolum vanasıdır. Sola çevirerek açın bir yandan da yine alt kısımda monteli olan bar saatine (manometreye) bakın. Manometrede yükselme olur. Basınç 1 ile 2 barın ortasına geldiğinde mavi doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatın. İşlem bitiminde sorunun düzeldiğini ekranda derece belirdiğini göreceksiniz. İşlem yapılamadığında, çok sık yapılmak zorunda kalındığında veya sorun işlem yapılmasına rağmen düzelmediğinde servis yardımı almanız gerekir.
  1. F59 Arızası Gaz armatörü sorunu.
  • Çözüm Bu gibi arıza durumlarında önce kombiyi resetlemek gerekir. “R” düğmesine birkaç saniye kadar basılı tutup parmağınızı çekin. Bu resetleme işleminden sonra sorun düzelmezse eğer işlemi birkaç defa daha uygulamayı deneyin. Yine de bir sonuç elde edemiyorsanız arıza durumu devam ediyorsa anakart ya da gaz armatöründe sorun olabilir. Net arıza tespiti için sorunu yerinde görüp incelemek gerekir. Bu nedenle servis çağırmanızı öneririz.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (4 Yorum)

  1. Fatih kurç dedi ki:

    İyi akşamlar bizim kombimizde A01 yazıyor kendi kendine kapanıyor
    biz kapattığımız zaman 88 yazıyor sonra kapanıyor yardımcı olurmusunuz

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Fatih Bey… Kombiniz gaz yokluğu-ateşleme arızası veriyor. 88 ise genel olarak bir kart sorunudur. Bu sorunda cihazı resetlemelisiniz. Ancak bir düzelme olmazsa teknik servis yardımı almanız gerekiyor. Teknik açıdan yardım için; 0850 811 88 22 numaralı telefonumuza ulaşabilirsiniz.

  2. Şakir Can dedi ki:

    Wessen 5 yıllık kombi sürekli kaçak akım rölesini attırıyor. Servis kombide arıza olmaz diyerek gelmedi halbuki kombinin 2amperlik sigortasını kapatınca röle atmıyor Baymak servisi adrese gelmediği gibi Bölge Sorumlusu da İl servisinin anlayışında çıktı. Bulaşık yada Çamaşır Makinası attırırdır diyerek servisin gitmemekte haklı olduğunu savundu. sonuç kombi 4 yada 5 saat çalışınca röleyi attırıyor sizce ben ne yapmalıyım, Kombiyi değiştirip Bir daha Baymak ürünü almamak ve önermemek mi yoksa Tüketici hakem heyetine gitmek mi? siz olsanız ne yapardınız bu kombi satılış şartlarını yerine getirmiyor. 15 yıl servis ve parça şartıyla satılan bir kombi 5. yılında çöp olmuş durumda.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Şakir Bey… Muhtemelen kombinizde anakart arızası mevcut. Yani bize kalırsa ya anakart arızası ya da bağlantılarda sorun var. Çünkü kombi şalteri yani sigortası kapatıldığında sorun yaşanmıyor. Bize kalırsa her ihtimale karşı bi elektrikçi çağırın. Dairenizin elektriği ile alakalı bir sorun olmadığına dair rapor tutturun ve bu raporu Baymak Genel Merkeze iletin. Yani direk bölge servisiyle görüşmek yerine şikayetinizi direk genel merkeze iletin. Oradan dileriz ki size yardımcı olacaklardır.

Petek Yıkama