Protherm Lynx Arıza Kodları

Protherm Lynx Hata Kodları

Makalemizde sunacağımız bilgiler Protherm Lynx 24/Lynx 28 model hermetik kombiler için geçerlidir.

Koruma Fonksiyonları

  • Ab Kodu Antiblokaj durumu. Bu bir arıza değil koruma fonksiyonudur. Kombiye elektrik geliyor ama yine de çalışmıyorsa devir daim pompası 6 saatte bir 15 saniye kadar otomatik olarak çalışarak sıkışma oluşumunu engeller. Bu koruma fonksiyonu devreye girdiğinde ekranda bu ibare yer alır. Ayrıca aynı durum üç yollu vana 6 saatte bir konum değiştirerek sıkışmayı engellediğinde de olur. Bu koruma fonksiyonu devreye girdiği zaman da ekranda aynı ibare yer alır.
  • Fr Kodu Kombiye gelen elektriğin kesilmesi durumunda kombi çalışmasını durdurur. Elektrik geldiğinde ise yeniden devreye girerek çalışır. Bu koruma fonksiyonu devreye girdiğinde ise ekranda bu ibare yer alır.

  1. F01 Arıza Kodu Aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Tesisat su sıcaklığının 98°C nin üstüne çıktığı veya eşanjör bölgesindeki sıcaklığın 130°C üzerine çıktığı durumlarda bu sorun yaşanır. Cihaz bu durumda bloke halindedir. Ekranda da hata kodu ile beraber “RESET” sembolü yanıp söner. Bu arıza durumunda önce kalorifer vanalarını ve kombi altındaki tesisat vanalarını kontrol etmelisiniz. Vanalar kapalı şekilde ise açmalısınız. Buna rağmen arıza durumu devam ediyorsa eğer “RESET” yazan butona bir kez basmalısınız. Bu uygulama neticesinde de sonuç aynı ise resetleme işlemini maksimum 3 kez tekrarlayabilirsiniz. Sonuç yine de aynı ise bu durumda Protherm Servisi aramalısınız. Böyle bir arıza durumunda; ana eşanjörde kireç-tıkanma, pompada sıkışma, kalorifer filtresinde tıkanma, kalorifer tesisatında tıkanma, sensör arızası, anakart arızası, üç yollu vanada konum atlama-ortada kalma gibi durumlar söz konusu olabilir. Teşhis ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F02 Arıza Kodu Sıcak su sensör arızası.
  • Çözüm Bu arıza durumunda Lynx model kombi sıcak su vermeyecektir. Sıcak su sensöründe, sensör kablolarında veya borularında sorun olabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.
  1. F03 Arıza Kodu Tesisat gidiş sensör arızası.
  • Çözüm Tesisat gidiş suyu sensöründe sorun olabileceğini belirten arıza durumudur. Bu arıza durumunda sensörde, sensör kablolarında ya da borularında problem olabilir. Tespitin yapılması ve arızanın çözümlenmesi adına mutlaka servisi aramalısınız.
  1. F04 Arıza Kodu İyonizasyon-ateşleme arızası.
  • Çözüm Ekranda “RESET” sembolü ile birlikte bu hata kodu belirir. Böyle bir sorunda yapılması gerekenleri ve arızalı parçaları öğrenmek için Lynx F04 arıza kodu çözümü sayfamızı inceleyebilirsiniz.
  1. F05 Arıza Kodu Hava akış anahtarı arızası.
  • Çözüm Protherm Lynx model kombiler hermetiktir. Yani hepsinde hava akışını sağlayan fandır ve baca dışarıya doğru uzantılıdır. Lynx F05 arızası çözümü hakkında servis öncesi yapılması gerekenleri ve arızalı parçaları merak ediyorsanız linki tıklayabilirsiniz.
  1. F06 Arıza Kodu Tesisat dönüş su sensör arızası.
  • Çözüm Tesisat dönüş suyu sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Bu arıza durumunda tesisat dönüş suyu sensöründe arıza, sensör borularında nem, sensör kablolarında kopukluk veya kısa devre olabilmektedir. Net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F09 Arıza Kodu Prosestatta kısa devre sorunu.
  • Çözüm Fan çalışmadığı halde prosestat kontaklarının kapalı durumda olduğunu belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda sorun prosestat ile alakalıdır. Düşük ihtimalle de olsa sorun elektronik kartta olabilir. Bu yüzden arızanın yerinde uzmanı tarafından görülmesi gerekir. Bu arıza durumunda mutlaka uzman yardımı almalısınız.
  1. F10 Arıza Kodu Tesisat devresi su basınç sorunu.
  • Çözüm Tesisat su basınının düşük veya yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda önce basıncın düşük mü yoksa yüksek mi olduğunu kontrol etmeniz gerekir. Lynx kombi çalışır durumda iken “RESET” butonuna 2 saniye kadar basılı tuttuğunuzda ekranda basınç değeri (bar seviyesi) belirecektir. Buna göre basınç düşük ise (1 barın altında) su basmalı, basınç yüksek ise (2,5 barın üstünde) yüksek basıncı düşürmelisiniz. Basınç düşük ise sağ alttaki siyah veya mavi doldurma musluğunu sola çevirerek bar seviyesi 1,5 olana kadar su basmalısınız. Basınç yüksek ise Lynx kombiye en yakın kalorifer havasını alarak basıncı düşürmelisiniz. İşlemleri yapmak oldukça basittir. Yalnız yapamadığınız durumlarda ya da uygulama sonrasında sorunun düzelmediği durumlarda mutlaka uzman yardımı almalısınız.
  1. F11 Arıza Kodu Sirkülasyon sorunu.
  • Çözüm Tesisat gidiş-dönüş sıcaklığı arasındaki sıcaklık farkı 40°C olduğu zaman bu hata kodu ekranda yanıp sönecektir. Bu arıza durumunda kombi altındaki vanaların ve kalorifer vanalarının açık olduğundan emin olmanız gerekir. Kontrol etmeli kapalı ise açık konuma getirmelisiniz. Buna rağmen arıza durumu devam etmekte ise cihazı birkaç kez resetleyebilirsiniz. Pompa ile alakalı sorun olabilir. Pompa sıkışmış veya devir düşürüyor olabilir, kalorifer tesisatında veya filtresinde tıkanma olabilir. Net teşhis için uzman yardımı almalısınız.
  1. F12 Arıza Kodu Düşük voltaj sorunu.
  • Çözüm Şebeke geriliminin 165 V ın altına düştüğü durumlarda bu sorun yaşanır. Reset gerektiren bir arıza durumu değildir çünkü cihaz otomatik resetlenecektir. Şebeke gerilimi 165 V ın üstüne çıktığı zaman yani voltaj yükseldiği zaman sorun düzelebilir. Düzelme durumu olmaz ise düşük voltaj sebebi ile elektronik kart yanmış ya da hasar görmüş olabilir. Protherm Servisi arayarak bu konudaki yardımları almalısınız. Yalnız sorunun tekrardan yaşanmaması adına mutlaka “Kombi Regülatörü” kullanmalısınız.
  1. F13 Arıza Kodu Tesisat devresi sensörleri sıcaklık farkı.
  • Çözüm Tesisat dönüş suyu sıcaklığı tesisat gidiş suyu sıcaklığından 7°C fazla olur ise ekranda bu hata kodu belirir. Bu gibi durumlarda net tespit ve çözüm için mutlaka Protherm Servisi aranmalı yardım alınmalıdır.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (112 Yorum)

  1. Adnan Menderes topuz dedi ki:

    Cihaz protherm lynx model F07 hatası bazen yarım saat bazen 2 saat de bir bu hatayı veriyor . Yardımcı olursanız sevinirim .

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Adnan Bey… Harici bir kod olduğu için cihazı yerinde incelememiz ve arızayı tespit etmemiz gerekiyor. Teknik servis yardımı için bizlere 0850 811 88 22’den ulaşabilirsiniz.

  2. Mustafa Sabri Mamat dedi ki:

    Merhabalar 2 gün evde yoktum kombiyi kapattım sonra 2 gün sonra açtım F02 hatası veriyor sebebi nedir ?

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Mustafa Sabri Bey… Makalemizde belirtildiği üzere, cihaz sıcak su sensör arızası hatası vermiş. Sıcak su sensöründe, sensör kablolarında veya borularında sorun olabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka servis desteği almalısınız.

  3. Can dedi ki:

    Kombim f15 hatası veriyor neyden dolayı olabilir

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Can Bey… Dairenizde gaz kesintisi olmadığından ve kombiye gaz geldiğinden emin olmalısınız. Gazla alakalı herhangi bir kesinti durumu söz konu değilse, kombiyi resetlemeyi deneyin. Yine de bir sonuç alamazsanız, servis müdahalesi gerekiyor.

  4. Cevahir Ulaş Ersoy dedi ki:

    Sadece F yazıyor herhangi bir sayı yok F uyarısını nasıl çözebilirim

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Cevahir Ulaş Bey… Protherm kombilerde arıza kodları makalemizde açıkladığımız şekildedir. Yani tek başına f uyarısı vermemesi lazım. Veriyorsa da harici bir problem olabilir. Kombiyi kapatıp açmayı deneyin. Düzelmezse servis gerekiyor.

  5. İlkay çiçek dedi ki:

    Lynx kombimizde kırmızı ışık yanıp sönüyor detaylı bilgi verebilir misiniz teşekkürler

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba İlkay Çiçek… Tek başına kırmızı ışık uyarısının bir anlamı yoktur. Kombiniz makalemizde de açıkladığımız gibi ekranda F ile başlayan bir hata-uyarı kodu varsa eğer bize belirtin. Bu şekilde size detaylı bilgi vererek yardımcı olabiliriz.

Petek Yıkama