Protherm Lynx Arıza Kodları

Protherm Lynx Hata Kodları

Makalemizde sunacağımız bilgiler Protherm Lynx 24/Lynx 28 model hermetik kombiler için geçerlidir.

Koruma Fonksiyonları

  • Ab Kodu Antiblokaj durumu. Bu bir arıza değil koruma fonksiyonudur. Kombiye elektrik geliyor ama yine de çalışmıyorsa devir daim pompası 6 saatte bir 15 saniye kadar otomatik olarak çalışarak sıkışma oluşumunu engeller. Bu koruma fonksiyonu devreye girdiğinde ekranda bu ibare yer alır. Ayrıca aynı durum üç yollu vana 6 saatte bir konum değiştirerek sıkışmayı engellediğinde de olur. Bu koruma fonksiyonu devreye girdiği zaman da ekranda aynı ibare yer alır.
  • Fr Kodu Kombiye gelen elektriğin kesilmesi durumunda kombi çalışmasını durdurur. Elektrik geldiğinde ise yeniden devreye girerek çalışır. Bu koruma fonksiyonu devreye girdiğinde ise ekranda bu ibare yer alır.

  1. F01 Arıza Kodu Aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Tesisat su sıcaklığının 98°C nin üstüne çıktığı veya eşanjör bölgesindeki sıcaklığın 130°C üzerine çıktığı durumlarda bu sorun yaşanır. Cihaz bu durumda bloke halindedir. Ekranda da hata kodu ile beraber “RESET” sembolü yanıp söner. Bu arıza durumunda önce kalorifer vanalarını ve kombi altındaki tesisat vanalarını kontrol etmelisiniz. Vanalar kapalı şekilde ise açmalısınız. Buna rağmen arıza durumu devam ediyorsa eğer “RESET” yazan butona bir kez basmalısınız. Bu uygulama neticesinde de sonuç aynı ise resetleme işlemini maksimum 3 kez tekrarlayabilirsiniz. Sonuç yine de aynı ise bu durumda Protherm Servisi aramalısınız. Böyle bir arıza durumunda; ana eşanjörde kireç-tıkanma, pompada sıkışma, kalorifer filtresinde tıkanma, kalorifer tesisatında tıkanma, üç yollu vanada konum atlama-ortada kalma gibi durumlar söz konusu olabilir. Teşhis ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F02 Arıza Kodu Sıcak su sensör arızası.
  • Çözüm Bu arıza durumunda Lynx model kombi sıcak su vermeyecektir. Sıcak su sensöründe, sensör kablolarında veya borularında sorun olabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.
  1. F03 Arıza Kodu Tesisat gidiş sensör arızası.
  • Çözüm Tesisat gidiş suyu sensöründe sorun olabileceğini belirten arıza durumudur. Bu arıza durumunda sensörde, sensör kablolarında ya da borularında problem olabilir. Tespitin yapılması ve arızanın çözümlenmesi adına mutlaka servisi aramalısınız.
  1. F04 Arıza Kodu İyonizasyon-ateşleme arızası.
  • Çözüm Ekranda “RESET” sembolü ile birlikte bu hata kodu belirir. Böyle bir sorunda yapılması gerekenleri ve arızalı parçaları öğrenmek için Lynx F04 arıza kodu çözümü sayfamızı inceleyebilirsiniz.
  1. F05 Arıza Kodu Hava akış anahtarı arızası.
  • Çözüm Protherm Lynx model kombiler hermetiktir. Yani hepsinde hava akışını sağlayan fandır ve baca dışarıya doğru uzantılıdır. Lynx F05 arızası çözümü hakkında servis öncesi yapılması gerekenleri ve arızalı parçaları merak ediyorsanız linki tıklayabilirsiniz.
  1. F06 Arıza Kodu Tesisat dönüş su sensör arızası.
  • Çözüm Tesisat dönüş suyu sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Bu arıza durumunda tesisat dönüş suyu sensöründe arıza, sensör borularında nem, sensör kablolarında kopukluk veya kısa devre olabilmektedir. Net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F09 Arıza Kodu Prosestatta kısa devre sorunu.
  • Çözüm Fan çalışmadığı halde prosestat kontaklarının kapalı durumda olduğunu belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda sorun prosestat ile alakalıdır. Düşük ihtimalle de olsa sorun elektronik kartta olabilir. Bu yüzden arızanın yerinde uzmanı tarafından görülmesi gerekir. Bu arıza durumunda mutlaka uzman yardımı almalısınız.
  1. F10 Arıza Kodu Tesisat devresi su basınç sorunu.
  • Çözüm Tesisat su basınının düşük veya yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda önce basıncın düşük mü yoksa yüksek mi olduğunu kontrol etmeniz gerekir. Lynx kombi çalışır durumda iken “RESET” butonuna 2 saniye kadar basılı tuttuğunuzda ekranda basınç değeri (bar seviyesi) belirecektir. Buna göre basınç düşük ise (1 barın altında) su basmalı, basınç yüksek ise (2,5 barın üstünde) yüksek basıncı düşürmelisiniz. Basınç düşük ise sağ alttaki siyah veya mavi doldurma musluğunu sola çevirerek bar seviyesi 1,5 olana kadar su basmalısınız. Basınç yüksek ise Lynx kombiye en yakın kalorifer havasını alarak basıncı düşürmelisiniz. İşlemleri yapmak oldukça basittir. Yalnız yapamadığınız durumlarda ya da uygulama sonrasında sorunun düzelmediği durumlarda mutlaka uzman yardımı almalısınız.
  1. F11 Arıza Kodu Sirkülasyon sorunu.
  • Çözüm Tesisat gidiş-dönüş sıcaklığı arasındaki sıcaklık farkı 40°C olduğu zaman bu hata kodu ekranda yanıp sönecektir. Bu arıza durumunda kombi altındaki vanaların ve kalorifer vanalarının açık olduğundan emin olmanız gerekir. Kontrol etmeli kapalı ise açık konuma getirmelisiniz. Buna rağmen arıza durumu devam etmekte ise cihazı birkaç kez resetleyebilirsiniz. Pompa ile alakalı sorun olabilir. Pompa sıkışmış veya devir düşürüyor olabilir, kalorifer tesisatında veya filtresinde tıkanma olabilir. Net teşhis için uzman yardımı almalısınız.
  1. F12 Arıza Kodu Düşük voltaj sorunu.
  • Çözüm Şebeke geriliminin 165 V ın altına düştüğü durumlarda bu sorun yaşanır. Reset gerektiren bir arıza durumu değildir çünkü cihaz otomatik resetlenecektir. Şebeke gerilimi 165 V ın üstüne çıktığı zaman yani voltaj yükseldiği zaman sorun düzelebilir. Düzelme durumu olmaz ise düşük voltaj sebebi ile elektronik kart yanmış ya da hasar görmüş olabilir. Protherm Servisi arayarak bu konudaki yardımları almalısınız. Yalnız sorunun tekrardan yaşanmaması adına mutlaka “Kombi Regülatörü” kullanmalısınız.
  1. F13 Arıza Kodu Tesisat devresi sensörleri sıcaklık farkı.
  • Çözüm Tesisat dönüş suyu sıcaklığı tesisat gidiş suyu sıcaklığından 7°C fazla olur ise ekranda bu hata kodu belirir. Bu gibi durumlarda net tespit ve çözüm için mutlaka Protherm Servisi aranmalı yardım alınmalıdır.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (28 Yorum)

  1. Sayin yetkili öncelikle yardimci oldugunuz icin simdiden tesekkurler kombi sorunu a6 ekranda devamli vardi sicak su var ancak petekler isinmiyordu kombinin elektrik fisini cikarip tekrar taktim a6 gitti normala dondu bu yaptigim dogrumu bundzn sonrada boylemi yapmaliyim yoksa servis cagirmalimiyim tesekkurler

    1. Merhaba Abdullah Bey… Protherm kombilerde A6 veya Ab olarak adlandırabileceğimiz durum arıza değildir. Cihazın koruma fonksiyonudur. Kombi pompa sıkışıklığını önlemek adına 6 saatte bir defa 15 saniye kadar otomatik çalışır. Bu fonksiyon devreye girdiğinde de ekranda bahsedilen kod belirir. Bu durum pompa dışında üç yollu vana sıkışmasını önlemek amacıyla da ekranda belirir. Arıza durumu değildir ancak uzun süre ekrandan gitmezse, cihazı kapatıp açmanıza rağmen gitmezse o zaman servis yardımı almanız gerekebilir.

  2. Merhaba Sayın Yetkili,
    Ben, protherm LYNX 24 kullanıcısıyım.
    Ekranımda önce F sonra 02 yanıp sönüyor. Bu durumda gazı kapattım,cihaza barı düşüktür diye su verdim,bar göstergem 1.9 (1 yada 2 arası olduğu için sorun yok).evdeki petekleri yaz ve kış açık olduğu için,sigortayı kapattım,bekleme sürem geçtiğindeki bunu birkaç sefer yaptım,gazı açıp her şeyi kontrol ettikten sonra,sigortayı açtım,ve cihazı resetledim fakat reset olmuyor.Lütfen yardımcı olurmusunuz.(Resete basılı tutmuyorum,en fazla üst üste 3 sefer basıyorum.)

    Teşekkür ve Saygılarımla,

    1. Merhaba Veysel Bey… Yaşadığınız sorun basıncın düşük olmasına bağlıysa eğer kombi ekranda F10 uyarısı veriyor olurdu. Kombiniz F02 yani sıcak su sensör uyarısı veriyor. Sensör dahil olmak üzere, sensör bağlantılarında, sensör borularında veya kartta sorun olabilme ihtimali var. Bu aksaklıklar resetleme ile düzelmez. Bu yüzden resetleme işlemi yaptığınızda kombiniz bir tepki vermiyor. Parçalara müdahale edilmesi gerekiyor. Bu yüzden servis yardımı almanız lazım. 444 1 837 numaralı telefonumuzu arayarak bu konuda yardım alabilirsiniz.

      1. Sayın Yetkili,

        Verdiğiniz bilgi ve açıklama için gerçekten çok teşekkür ederim.
        Ev kendi evim müteahhit taktı bu kombiyi,2011 yılında,aynı yıl içinde kombinin kartı yanık gelmiş,garanti kapsamında değiştirildi..Eğer kart yanmışsa bu bana pahalıya patlar,yok zamanda..Benim anladığım sıcak su sensörür tabiki sizinde dediğiniz gibi. Fakat emin olunki gelen servis kartınız yanmış dicek ve benden fuzulü para alacak. Sadece bu sensörü değiştirmek istiyorum,nerden alabilirim,bu tür yardımları durumum iyi olmadığı için sizden rica ediyorum..İkinci sorulara cevap veriyormusunuz bilmiyorum,her ihtimale karşı ben yazdım..Şimdiden herşey için çok teşekkür ederim..

        Teşekkür ve Saygılarımla,

        1. Yeniden Merhaba Veysel Bey… Emin olabilirsiniz ki sizi çok iyi anlıyoruz. Fakat firma olarak parça satışı yapmıyoruz. Sadece servis olduğumuz için de işlemleri kendimiz teknisyenlerimizle yapıyoruz. Bu yüzden size maalesef ki hem parçayı bulabileceğiniz yer hakkında hem de parçayı nasıl değiştirebileceğiniz hakkında bilgi aktaramıyoruz. Güvenilir bir servis bulursanız sizden fuzuli para almayacağı konusunda da emin olabilirsiniz. Bulunduğunuz bölge eğer hizmet alanımız içerisindeyse size yalnızca servis ekibi yönlendirerek yardımcı olabiliriz.

          1. Bu kadar meşguliyet verdiğim için gerçekten üzgünüm hem de çok..Fakat bu milyarlarca insan bu yalan ve dolanın içinde nasıl hesap vericekler bilmiyorum ve sizide anlıyorum..İnternet kart ta yapılan sahtekarlıklarla dolu,benim gibi cahil insanlarda bön bön bakıp aman bulmaya çalışıyorlar..Ben İstanbul,Beyoğlu ,Hasköy ilçesinde oturuyorum…Ben kombiyi çalıştırıyorum,sıkıntı yok,sıcak suda veriyor bundada sıkıntı yok,fakat önce F yanıyor ardından 02 yanıp sönüyor..50 liralık bir parça için nasıl oluyorda bir insan bir insandan 1000 lira talep ediyor..Vicdan onur haysiyet hiçmi yok..

            Tekrar özür dilerim,insan dertli olunca böyle şeylerde yazabiliyoru,kimleri tenzih edeceğimi bilmiyorum..Kısaca benim arızam bu..Sevgili kardeşim.
            Yaşım 56,

            Nasıl özür dileyeceğimi bilmiyorum.

            Saygılarımla…

          2. Estağfirullah Veysel Bey ne demek… Sizi çok çok iyi anlıyoruz, anlayabiliyoruz. Çünkü işini iyi şekilde yapmaktan ziyade işi kötüye kullanan firma demeyelim ama şahıslar çok fazla. Güvenmemek, güvensizlik yaşamak da çok doğal tabi ki… Cihazınızın çalışmasında bir sorun yoksa, sıcak su veriyorsa arıza durumunu pek düşünmeyin. Tabiri caizse cihaz gidebileceği yere kadar gitsin. Olur da komple arızaya geçer ve çalışmazsa bize ulaşın, size maddi açıdan da yardımcı oluruz. Fiyatlarımız öyle sandığınız kadar yüksek değil ve en önemlisi bu piyasada 20 yılı geride bırakmış kurumsal bir firmayız. Siz ve sizin gibi düşünen birçok müşterimize her zaman yardımcı olduk ve her zaman da yine yardımcı olmak isteriz. Ne zaman isterseniz bize 444 1 837 numaralı telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.

  3. Merhaba,benim ev de protherm lynx cihaz da su ısıtma problemi oluyor bunun ne den olduğu açıklayabilir misiniz hata kodu -1 çıkıyor

    1. Merhaba Güven Bey… Lynx model kombilerde -1 arıza kodu yok. Yukarıda belirttiğimiz arıza kodlarına bakacak olursanız böyle bir kod kullanım kılavuzunda yer almıyor. F-1 uyarısı olabilir mi acaba? Eğer F1 uyarısı ise makalemizde belirttiğimiz F01 arıza kodu ile aynıdır. Makalemizi incelerek yapılması gerekenler ve muhtemel arızalar hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Servis yardımı almak için de 444 1 837 numaralı telefonumuzu arayabilirsiniz.

  4. Merhaba sayın yetkili…kombi proteherm lynx.genelde 50 derecede yakıyorum .fakat ilk başta çok güzel ısınıyor,sonra kendini dinlendirmeye mi alıyor nedir,35 derecelere falan otomatik düşüyor kombideki göstergeye baktığım zaman.sonra tekrar artıyor sıcaklık.ortam soğuyor derece düştüğü zaman.neden böyle derece kendisi düşüyor acaba?

    1. Merhaba Serkan Bey… Kombiler sürekli ısıtan cihazlar değildir. Pompanın dinlenmeye geçmesi gerekir. Brülördeki alev sürekli devam etmez. Ayarlanan sıcaklığa gelince brülördeki alev söner, sıcaklık düşünce yeniden alev oluşur. Bu döngü bu şekilde devam eder. Kombinizde bir sorun yok. İlk ısıtmada 50°C iyi bir sıcaklık derecesi olduğu için ısıtmayı iyi yapar, sonrasında ortam sıcaklığı ayarlandığından cihaz performansını yavaş yavaş düşürür. Bu durumda yakıt tüketimi de çok olmaz. Ekrana yansıyan değer ise kombi içinde bulunan suyun sıcaklık derecesi olduğu için, kombi devreye girdiğinde sıcaklık yükselir, kombi ısıtmayı yaptığında sıcaklık yavaş yavaş düşer. Bu her kombi için geçerli bir durumdur. Kombinizde bir sorun yok.

  5. Merhaba proterm lynx kombi sahibiyim. Kombide kalorifer suyu sıcaklığı 30 ve 50 derece arasında ayarlayabiliyorum. 80 derece ye kadar neden çıkartamıyorum. Eco ve comford modlarını denedim hala o dereceleri ekranda göremedim.

    1. Merhaba Burak Bey… Lynx model kombilerde kalorifer sıcaklığı normalde 38-85°C arasıdır. Ancak kW durumuna göre bu değerler değişebilmektedir. Dairenizde kalorifer yok yerden ısıtma sistemi varsa eğer en yüksek derecenin 50°C olması normaldir. Çünkü kombiler yerden ısıtma sisteminde maksimum 50-55°C ye kadar ayarlıdır. Ancak yerden ısıtma sistemi yok kalorifer sistemi varsa eğer muhtemel sebep anakart arızası olabilir. Kombide ısı ayarlaması yapılan düğmeler anakart potansına bağlıdır. Potans yerinde sorun varsa sabit bir sıcaklık arasında kalmış o yüzden yükselmiyor olabilir. Yani anakart tamiri veya değişimi gerekebilir. Ya da cihazın parametre ayarı gerekebilir. Her koşulda bi servis yardımı alarak cihazı kontrol ettirmenizi öneririz.

  6. Merhaba
    Kombim direk açıldığında 60-65 derece sıcaklık gösteriyor. ne kadar yüksek bir derece seçsem de suyu kesinlikle ısıtmıyor. 70 dereceye hemen ulaşıyor ve kapatıyor. Sorunun sebebi nedir ?

    teşekkürler

    1. Merhaba Kemal Bey.. Kombi ekranında ayar yapmadığınız sürece içinde bulunan sıcaklık derecesi belirir. Bu sıcaklık derecesi büyük ihtimalle 60-65°C civarıdır. 70°C ye çıktığında cihaz kapanıyorsa tesisata suyu gönderemediğinden devre dışı kalıyordur. Bu ntc sensörlere, anakart gibi birçok parçalara bağlı olabilir. Sorunu yerinde görüp incelemek daha sağlıklı olur. Buradan bilgi vermek çok zor. Servis çağırarak kombiyi kontrol ettirmenizi öneririz.

  7. kombim ilk çikan dijital kombi. sık basınç düşürüyor herhangi bir yerim
    nde kaçak yok kem
    ndim tesisatçıyım zaten. acaba su deposunun havası mı az bilemiyorum. 1o yıllık olabilir

    1. Merhaba Naim Bey… Günde birkaç kez su basmak zorunda kalıyorsanız eğer genleşme tankının havası eksik ya da tankta sorun olabilir, ana eşanjör kireçlenmesine bağlı olabilir. Tesisatta kaçak yok diyorsanız bu gibi durumlar söz konusu olabilir. Yine de net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.

  8. Merhaba lynx kombi f10 hatası veriyordu barını yükselttik 1.4 oldu şu an Ab yazıyor bu normal mi ne yapmamız gerekir ?

    1. Merhaba Hafize Hanım… Protherm Lynx kombilerde Ab uyarısı antiblokaj koruma fonksiyonudur. Bir süre kadar hiçbir işlem yapmadan bekleyin. Ekrandan uyarı kodu silinecektir. Uzun süre bekleme sonrası düzelme olmazsa cihaza reset atın. Yine de düzelmiyorsa servis çağırmanız gerekir.

  9. Merhaba lynx marka kombim var arıza kodu vermiyor.tesisat suyunu ısıtıyor herhangi bir sorun yok fakat kışlık konuma alınınca çalışmıyor..kombiyi resetledim birkaç kez aç/kapa yaptım sonuç alamadım ne yapmalıyım.. iyi çalışmalar.

    1. Merhaba Bahattin Bey… Tesisat suyunu ısıtıyor ancak kışlık konuma alınca çalışmıyor demişsiniz. Tesisat suyu kalorifer suyudur. Sıcak sudan bahsettiniz sanırım. Kombi kış konumuna alındığında petekleri ısıtmıyorsa eğer bu birçok sebebe bağlıdır. Cihaz bir hata kodu da vermediği için tahmini bilgi de veremiyoruz maalesef. Yapabileceğiniz bir işlem olmadığı için de servis yardımı almanızı öneririz. Cihaz ancak yerinde görülürse net bir arıza teşhisi yapılır ve sorun çözümlenebilir.

  10. Merhaba lynx modelinde banyo sıcak suyu kullanımında yazın 35 derece ayarlıyorum ama banyoya çok sıcak su geliyo ve kombi göstergesi 70 derecelere çıkıyor.suyu ilistiramiyoruz buseferde kombi kapanıp soğuk su gelmeye başlıyor.ne yapilmasi gerekir bilgi verirseniz sevinirim.tesekkurler.

    1. Merhaba Sezer Bey… Havaların sıcak olduğu dönemlerde şebekeden gelen su da zaten ılık olduğu için en düşük derecede bile suyun ısınması normaldir. Ancak gösterge 70°C lere kadar çıkıyorsa ve suda soğuma oluyorsa cihazla alakalı bir sorun olabilir. Net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir. Bunun için de servis yardımı almanızı öneririz.

  11. Sayın yetkili merhaba,
    PROTHERM kombi için A6 kod ne anlama geliyor?
    İlginiz için şimdiden teşekkürler
    İyi çalışmalar

    1. Merhaba Çiğdem Hanım… Protherm kombide A6 arıza kodu yoktur. O büyük ihtimalle Ab (antiblokaj) koruma fonksiyonudur. Protherm kombiler pompa sıkışmasını önlemek amacıyla pompa 6 saatte bir 15 saniye kadar otomatik çalışır. Bu koruma fonksiyonu devreye girdiğinde ekranda Ab uyarısı belirir. Ayrıca üç yollu vana sıkışmasını önlemek amacıyla da yine ekranda Ab uyarısı belirebilir. Bu bir arıza durumu değildir. Koruma fonksiyonu olduğu için herhangi bir işlem yapmanıza da gerek yok. Uzun süre bu uyarı kodunu verirse ve düzelme olmazsa eğer parçalarda sorun olabileceği için servis yardımı almanız gerekebilir.

  12. selam benim lynx bazen hata kodu vermeden sıcak su vermeyi kesiyor sigortasından kapayıp açınca duzeliyor sebebi ne olabilir..tşkler..

    1. Merhaba Hakan Bey… Arıza kodu vermiş olsa arıza durumu hakkında tahmini bilgi verilebilir. Ancak arıza kodu vermeden sıcak su vermiyorsa birçok parçada sorun olabilir. Kombiyi sigortasından kapatıp açarak cihazı yenilemiş oluyorsunuz. Bu anakart arızası da olabilir, farklı parçalarda da sorun olabilir. Net teşhis yapılması açısından mutlaka servis çağırmalısınız.

Petek Yıkama