444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Kombide Eşanjör



slogan
down
Paylaş:

Kombide Eşanjör Çeşitleri

Piyasada birçok marka modelde kombi yer alır. Kombilerin kendi içlerinde; yoğuşmalı, bacalı ve hermetik çeşitleri vardır. Kombilerin marka model ve çeşidine bağlı eşanjörleri de değişmektedir. Tek eşanjörlü cihazlarda sadece ana eşanjör yer alıyorken çift eşanjörlü kombilerde plaka ve ana eşanjör yer alır.

Kombide Ana Eşanjör

Kombide bulunan en büyük parçalardan biridir. Şekil olarak kalorifere benzetilmektedir. Görevi; Brülörden aldığı sıcaklık ile musluğa giden ve tesisata giden suyu ısıtmaktır. Bu görevini pompa sayesinde sağlamaktadır. Brülörden aldığı su ile içinden geçen suyu ısıtmaktadır. Çift eşanjörlü ve tek eşanjörlü kombilerde muhakkak vardır. Tek eşanjörlü cihazlarda çift hat bulunur. Bu hatlardan biri sıcak su diğeri kaloriferdir.

Tek eşanjörlü kombilerde iç kaçak meydana gelebilir. Çift eşanjörlü cihazlarda iç kaçak olmaz. Çünkü tek hat vardır. Çift veya tek eşanjörlü fark etmeksizin eşanjörde kaçak meydana gelir ise bu durumda muhtemel sebep eşanjörün delinmesidir. Eşanjör delinmesinde tamir işlemi olmaz. Dış gövdesinde delinme var ise kaynak yapılabilir fakat onun için de garanti sunulmaz. Bu sebeple değişim işlemi önerilir. Ana eşanjör değişim bedeli de kombinin neredeyse yarısı kadardır. Bu sebeple genelde kullanıcılar kombi eski ise veya uzun süredir kullanılıyor ise yeni bir kombi almayı tercih eder.

Kombide Plaka Eşanjör

Özellikle de çift eşanjörlü kombilerde bulunan tek eşanjörlü kombilerde bulunmayan bir parçadır. Dikdörtgen uzun şekilde bir parçadır. Görevi; kombi içindeki su ile şebekeden gelen suyu birbirinden ayrı tutmak yani karıştırmamaktır. Plaka eşanjör uzun süre kullanımda arızalanabilir veya delinebilir. Bu gibi durumlarda tespit ve müdahale sadece uzman servis ekibi tarafından yapılmalıdır.

Kombide Eşanjör Sorunu Nasıl Anlaşılır?

  • Kombi su akıtır
  • Kombi sıcak su vermez
  • Kombi basıncı yükselir
  • Petekleriniz az ısınır (ana eşanjörde kireçlenme veya tıkanma var ise)
  • Aşırı ısınma sorunu yaşarsınız (ana eşanjörde kireçlenme veya tıkanma var ise)

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (52 Yorum)

      1. Eşanjörün içinde bulunan sıcak ve soğuksu sirkülasyonu zamanla yosunlaşmaya sebebiyet vermiştir.

        1. Valiant marka eski kombi var çeşmeyi açınca sıcak su gelmiyor sıcak su ateşleme yapmıyor

          1. Merhaba Ayhan Bey… Cihaz eskiyse eğer ve ekran yoksa led uyarısı verebilir. Ya da ekran varsa ekranda F harfi ile başlayan bir arıza kodu verebilir. Böyle bir sorun varsa eğer bize belirtin, arıza durumu hakkında ona göre bilgi aktaralım. Hiçbir uyarı vermiyorsa direk servis müdahalesi gerekir. Bu durum için de bizi 444 1 837 numaralı telefonumuzdan arayarak yardım alabilirsiniz.

      2. Merhaba kombimde sürekli basınç yükseliyor sebebi ana eşanjör mü yoksa plaka eşanjör müdür? Markası ferolli

        1. Merhaba Serhat Bey… Ferroli markalı kombilerin genel modelleri tek eşanjörlüdür. Yani plaka eşanjör yoktur sadece ana eşanjör vardır. Kombinizin modelini bize belirtebilirseniz tek veya çift eşanjörlü olduğunu size belirtebiliriz. Bu şekilde daha net bilgiye ulaşabiliriz.

      1. Merhaba Çağlar Bey… Bir yerde su kaçağı yoksa kombi ile alakalı bir sorun olabilir ya da sıva altı kaçağı olabilir. Sıva altı kaçakları gözle görülmez ve çoğu zaman duvarda nemlenme de yapmaz. Ancak öncelikle kombi servisi yardımı almalısınız. Kombide genleşme tankının havası eksik olabilir ya da genleşme tankı membranı (contası) delik olabilir. Net arıza teşhisi yapılması açısından önce kombi servisi çağırmalısınız.

    1. Kolay gelsin. Benim kombim buderus marka (yoğuşmalı). Kombimde bu sene 5. senem. Ancak bu sene çok sıkıntı çektim. Çünkü su basıncı sürekli düşüyor. Her gün hatta bazı günlerde günde 2 kere bile oluyor su basmak zorunda kalıyorum. Su tesisatım üstten. Baktırdım kaçak görünmüyor. Kombi için servis geldi kaç kere bir şey çıkmadı. Ama ben artık bıktım. En son eşanjör den olabilir mi dedik ama ona da nasıl karar vermem gerekiyor bilemedim. Çünkü eşanjör çıkarıldığında bir daha tekrar takılmıyormuş. Bu konuda yardımcı olabileceğiniz bir husus varsa çok sevinirim.

      1. Merhaba Beray Bey… Tesisatın teste alınması gerekir böyle bir durumda… Kombiye 2 bara kadar su basılır. Kalorifer gidiş ve dönüş hatları kapatılır. Yani kombinin tesisat ile ilişkisi kesilir. 1-2 gün kadar bu şekilde beklenir. Bu sırada kombiyi kullanamazsınız. Sıcak bir havada yapmanızı tavsiye ederiz soğukta kalmamanız için… 2 gün sonucunda kombi basıncı düşmediyse kombide bir kaçak yok demektir. Vanaları açtığınızda basınç düşerse tesisatta kaçak var demektir. Kombi basıncı vanalar kapalıyken düştüyse kombide kaçak var demektir. Gözle görülen bir kaçak yoksa eğer ana eşanjör delik olabilir.

    2. merhaba kombim demirdöküm marka 5 yıllık cihaz. son günlerde banyo sıcak suyu kullanmaya actıgımızda elektrik süpürgesi sesi yuksekliğinde ugultu siren gibi ses cıkıyor. sebebi ne olabilir teşekkür ederim

      1. Merhaba Mehtap Hanım… Kombinin ses yapmasının birçok sebebi vardır. Kombide hemen her parça sıcak su devresinde çalıştığı için sıcak su kullanımında ses yapması da yine birçok etmene bağlıdır. Kombinizde; fan, devir daim pompası, üç yollu vana veya gaz valfi arızası olabilir. Net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir. Servis yardımı almalısınız.

    3. merhaba,kombim vaillant marka bu sene 9.senesi ve ilk kez olarak su akıtmaya başladı.basınç da 3,4 bar gösteriyordu.tavsiye üzerine su tahliye ettiğimde su akması durdu ve basınç normale döndü ama 5-10 dakika içinde tekrar basınç yükseliyor ve su akıtıyor.sürekli aynı işlemi yapmak zorunda kalıyoruz.arızası ne olabilir acaba? teşekkürler…

      1. Merhaba Ufuk Bey… Kombinizde yüksek basınç arızası var. Bunun da birçok sebebi vardır. Kombiniz uzun süre bakım görmediyse tankın havası eksik olabilir, eşanjörde ya da doldurma musluğunda sorun olabilir. Bu durumda arıza tespiti ve çözümü konusunda servis yardımı almalısınız.

      1. Merhaba Kadir Bey… Nepto kombiler çift eşanjörlüdür. Bahsettiğiniz eşanjör plaka eşanjör mü yoksa ana eşanjör mü? Plaka eşanjörse eğer; 270 + 70 işçilik 340 TL değişim bedelidir. 1 yıl garantili. Ana eşanjörse fiyat değişebiliyor. Yerinde görmek gerekir.

        1. Bitermik olan eşanjör çift esanjör demek mi oluyor ? Nepto denen model Bitermik görünüyor.

          1. Merhaba Özgür Bey… Bitermik eşanjör tek eşanjörlü demektir. Yani sadece ana eşanjör bulunan kombilerdir. Nepto model (eski) kombiler tek eşanjörlü cihazlardır. Bu cihazlarda ikinci eşanjör (plaka eşanjör) bulunmuyor. Yeni modellerinde çift eşanjör de olabiliyor. Kombi özelliklerinde bitermik yazıyorsa tek eşanjörlü diyebiliriz.

            1. Ben bugün yarın Demirdöküm nepto 2. El bir kombi alacağım. Bu kombinin kronik sorunu esanjör problemi sanırım. Alacağım kombi geçen sene takılmış ve herhangi bir arıza yaşanmamış. Ben esanjör delinmesine karşın basınç regülatörü takarsam esanjorun basınç nedeniyle delinmesini engellemiş olacağım. Esanjor aynı zamanda kreclenebir bunu da önleyerek esanjorun arizalanmasini erteleyebiriz sanırım. Siz yeni modellerinde demissiniz ama nepto zaten bir model. Yeni serisi diyorsanız şayet ben web sitesinden baktım ve hala bitermik yazıyor. Yani çift esanjorlu olduğunu ilk sizden duydum. Sizce bu nepto yu almalimiyim ? Yoksa.yine 2. El bir baymak hermetik kombi mı tercih etmeliyim ? Hidroblok kısmı pirinç ve çift esanjorlu olan.

            2. Merhaba Özgür Bey… Firma olarak Nepto kombide çift eşanjöre (ana ve plaka eşanjöre) de denk geldiğimiz için çift de olabiliyor bilgisi verdik. Nepto kombilerde eşanjör kronik bir arıza durumu değil aslında ama şöyle izah edebiliriz; çift eşanjörlü kombilerde plaka eşanjör kombi içinde bulunan su ile şebekeden gelen suyu birbirinden ayırarak karıştırmama görevinde olan bir parçadır. Bu yüzden eşanjör kireçlenmesi gibi durumlar daha nadir karşılaşılır. Tek eşanjörlü cihazlarda plaka eşanjör yer almadığı için bu işlev sağlanamaz ve şebekeden gelen suyun tazyikli olmasının yanı sıra aynı zamanda kireçli olması gibi durumlar sebebiyle ana eşanjör çok daha kolay arızalanabilir. Kısacası tek eşanjörlü olan cihazlarda (marka ve modeli ne olursa olsun) ana eşanjör arızasına daha sık rast gelinebilir. Bize kalırsa önerimiz çift eşanjörlü bir kombi tercih etmeniz yönündedir. Ancak su tazyiği ve kireçlenme durumuna karşı önlem alacaksınız tercih edebilirsiniz. Karar sizin. Biz özellikle kombi seçimi konusunda marka model önerisinde bulunamıyoruz maalesef.

      1. Merhaba Behzat Bey… Kombide eşanjör delindiyse kaynak yapılabilir ancak genel olarak servisler bu işlemi yapmaz. Çünkü arızanın tekrar etme durumu vardır. Bu yüzden parça değişimi gerekir. Kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem yoktur. Servis yardımı almalısınız.

    4. bosch kom bi bir yıllık suyu bir ısıtıyr bir ısıtmıyor sıcak soğuk sıcak soğuk şeklinde akıyor basınç aynı suyun azalma yada artma yok fakat su tam ısınmdan soğuk geliyor sanka biri süekli açıp kapıyor gibi yeni başladı böyle yapmaya daha yeni olunca şaşırttı

      1. Merhaba Fatih Bey… Bu durumu dairenizdeki tüm musluklarda deneyin. Tüm musluklarda aynı durum varsa eğer kombide sorun var demektir. Ancak tek bir muslukta yapıyor diğer musluklarda yapmıyorsa, sorun yaşadığınız musluğu yani bataryayı değiştirin. Sorun yine devam ederse tesisatçıdan yardım alın.

    5. merhaba iyi günler,
      kombim eca confea plus kombim hataya geçmiş suyu ısıtmıyordu ben reset tuşuna bastım algılamadı ben kapa aç yaptım düzeldi.ertesi gün yine sıcak su gelmeyince baktım yine hataya geçmiş su basıncı aklıma geldi baktım 0.7 düşmüş yükseltim ama şimdi alttan su damlatmaya başladı ve basınç kaybı var.Yazlık modda çalışıyordu.kışın sıklıkla kontrol ederim ama yaz olduğundan ve petekler çalışmadığından düşme olmaz diye ben kaç yıldır yaz aylarında hiç kontrol etmemiyordum.Ana eşanjörmü yoksa plakalı eşanjördemi sorun var sizce teşekürler.

      1. Merhaba Seyfettin Bey… Kombinizde plaka eşanjör arızası olsa kombi basıncı siz kombiyi kullanın kullanmayın fark etmez sürekli yükselir ve kombi fazla suyu tahliye eder, yani kombi su akıtır. Ana eşanjör arızalarında da kombi yine basıncı çok sık yükseltir veya çok sık düşürür. Sizin yaşadığınız sorun eşanjörle alakalı değil. Kombinize muhtemelen fazla su bastınız. Kombide emniyet ventili devreye girdi ve fazla suyu dışarı attı. Emniyet ventili muhtemelen kapanmadığı için su akıntısı devam ediyor ve su kaybı bu sebeple yaşanıyor. Tabi yine de net arıza teşhisi için sorunu yerinde görmek gerekir. Bu yüzden servis çağırmanızı öneririz.

    6. BAYMAK BROTJE KOMBİ PETEKLERİ TEMİZLEDİKDEN SONRA KOMBİDEN SICAK SU ELMİYOR İLK BAŞTA GELİYOR SONRA KESİLİYOR NEDEN DİR KAÇAK VS YOK MALİYETİ YÜKSKE OLURMU YOKSA EŞANJÖR TEMZİLİĞİ İLE DÜZELİRMİ?

      1. Merhaba Aydın Bey… Petek temizliğinin nasıl yapıldığını belirtseydiniz keşke. Eğer kimyasal ilaçla işlem yapıldı ve kimyasal ilaç sonrası nötr ilaç kullanılmadıysa cihazın eşanjörü dahil birçok parçada sorun oluşmuş olabilir. Kombide sıcak su arızaları tek bir sebebe bağlı değildir. Yani en ufak contadan tutun da birçok parçaya kadar sorun olabilir. Şu işlem gerekir gibi bir bilgi de sunamıyoruz maalesef. Çünkü sorunun yerinde görülmesi gerekir. Bu yüzden önerimiz servis çağırmanız yönündedir.

      1. Merhaba Nuriye Hanım… Su tazyik olarak düşük ise yani iplik gibi incecik akıyorsa tesisatınızı kontrol ettirmenizi öneririz. Ancak su tazyiği normal, kombi suyu yeterince ısıtmıyorsa arızayı yerinde görüp tespit etmek gerekir. Bunun için de servis yardımı almalısınız.

    7. baymak marka kombim var odalar ısınmıyo sıkıntı ne usta eşanör kireçli olabilir dedi birde hava yapıyor sürekli

      1. Merhaba Hasan Bey… Odalar ısınmıyor derken? Petekler mi ısınmıyor yoksa petekler ısındığı halde kombi daireyi mi ısıtmıyor? Petekleriniz ısınıyorsa dairenizde ısı kaybı vardır bu yüzden de odalar ısınmıyor olabilir. Ancak petekler ısınmıyor veya ayarlanan dereceye nazaran çok az ısıtma yapıyorsa petek temizliği, kombi bakımı gerekebilir. Eşanjör kireçlenmiş, pompa devir düşürüyor olabilir. Kalorifer sensöründe arıza, kalorifer tesisatında veya filtresinde tıkanma olabilir. Bu durumu yerinde görüp incelemek lazım. Görmeden net bilgi vermek çok zor.

    8. Mutfaktaki Çeşme’ye sıcak su gelmiyor..
      30 saniye ısıtıyor sonra kesiliyor..
      Ateşlemeyi kesiyor.
      Ve ( eco ) moduna alıp tekrar (eco) moddan çıkartırsam sıcak suyu çok kısa süre veriyor..
      Sonra ateşlemeyi kesiyor soğuk suya devam ediyor..
      Ferroli marka.2004-2005 yılları arasında almıştı ev sahibi..bir kere bakım yapıldı şuana kadar..

      1. Merhaba… Kombinizde sıcak su arızası var. Kombi eco modda kısa süreliğine de olsa suyu ısıtabilir. Çünkü önceden ayarlanan sıcaklığı hafızasına alır ve musluğu açar açmaz sıcak su almanızı sağlar. Bu yüzden geçişlerde suyu kısa süreliğine de olsa ısıtıyor olabilir. Kombiniz yaklaşık 15 yıllık ve 1 kez bakım yapılmış. Kombilerde normal kullanım süresi zaten 15 yıl kadardır. Ancak her yıl bakımı yapılan kombiler daha uzun süre çalışabilir. Yani kombide birçok parçada sorun olabilme ihtimali var. Cihaz eski olduğu için ve bakımı da 1 kez yapıldığı için kireçlenme olma ihtimali de yüksek. Cihazın kullanılabilirliği ve arıza durumunun tespiti için yerinde görüp inceleme yapmak gerekir. Bu yüzden bi servis yardımı alarak cihazı baştan sona kontrol ettirmenizi öneririz.

        1. Peki buna değer mi?.
          Bir kombi ortalama 1500-2000 tl den başlıyor.
          Yeni almak mı gerekir sizce.
          Fikrinizi öğrenebilir miyim.
          Böyle Masrafı; yorumlarda 1000 tl civarı yazıyor.

          1. Değip değmediğini anlamak için önce arızayı yerinde görüp tespit yapmamız gerekir. Belki ufak bir conta, sensör arızası vardır. Cihaz daha uzun yıllar çalışabilecek durumdadır. Belki de masraf büyüktür, yapılacak masrafa değmez. Evet kombi kullanım ömürleri 15 yıl ama piyasada 20 yıldan daha uzun süredir kullanılan ve yeni kombiye taş çıkarak performansı sergileyen kombiler de görüyoruz, servis olarak denk geliyoruz. Sıcak su arızalarında masrafın 1000 tl ye kadar çıkması için ya birçok parçasında sorun olması gerekir ya da bi eşanjör arızası olması gerekir. Arızayı tespit eden bir servis olduysa ve size şu şu parçalarda sorun var denildiyse parçalara göre fiyat bilgisi vererek size yardımcı olmak isteriz. Ancak sorunu görmeden size bu kadar masraf çıkar diyorlarsa bu da yanlış bir bilgi ve yönlendirmedir. Bize kalırsa bi servis çağırarak sadece servis ücreti ödeyip hem cihazın çalışabilirliğini kontrol ettirin hem de hangi parça veya parçalarda sorun olduğunu tespit ettirin. Bu şekilde emin olabilirsiniz ki kararınız daha net olur. Aklınızda bir soru işareti kalmaz.

            1. Bilgiler öneriler için çok teşekkür ediyorum..
              Çok güzel izah ettiniz.
              Lakin o kadar çok ön yargım varki yaşadıklarımızdan ve görüp duyduklarımızdan haklı olarak.şu an kararsızım..
              Şimdilik NTC SENSÖRÜ ARIZASI VAR GİBİ görünüyor..sosyal medyadan videolardan araştırıp bu kanıya vardım..
              Kiracıyım bu yüzden ilk olarak kolay ekonomik yol bu geliyor.
              Bu arada buzdolabı (gaz kaçağı)haricinde eve tamirci girmedi hiç 🙂 .
              Son olarak şunu sorabilirmiyim?
              Sıcak suyun tazyiki neden az olur ve mutfak Çeşme’sinde sorun oluyor..
              Ama banyo lavabosuna sıcak su kesintisiz geliyor…
              bunun belli başlı bir sebebi varmı benim yapabileceğim bir problem mi kesin birşey söylemek mümkün mü?
              Belirttiğim gibi kiracı olduğum ve elimden bazı işler geldiği için yapmaya çalışıyorum..
              Sizlere çok teşekkür ediyorum tekrardan samimi cevap verdiğiniz için..
              Önerileriniz yinede kulağımda Küpe 🙂 👍🏻🙏🏻

            2. Sıcak su bir musluktan tazyik olarak güçlü bir musluktan tazyik olarak düşük geliyorsa bu durumda önce tazyiği düşük olan batarya veya musluğu değiştirmek gerekir. Sorun düzelmezse tesisatı kontrol ettirmek gerekir. Çünkü tıkanıklık olma durumu yüksek. Her iki muslukta da aynı şikayet olsaydı eğer yine tesisat sorunu veya eşanjörde kireçlenme sorunu diyebilirdik. Tabi tek musluk değişti, tesisat kontrol edildi tesisatla alakalı bir sorun görülmezse yine ana eşanjör kireçlenmesi diyebiliriz. Açıkçası Ferroli model kombiler genel olarak tek eşanjörlü olduğu için genelde sudaki kireçlenme sebebiyle veya uzun süre kullanım sebebiyle eşanjör kireçlenerek arızalanabiliyor. Tipik çok sık denk geldiğimiz arıza durumlarından biridir eşanjör arızası. Fakat sizin yaşadığınız sıcak su arızasında direk eşanjör arızası var demek çok zor. Tabi ki eşanjörde sorun olabilme ihtimali de var ama net bilgi vermek için arızayı yerinde görmemiz şart.

      1. Merhaba Ercan Bey… Kombi basıncı 3 barın üzerindeyse eğer bu yüzden fazla suyu tahliye ediyor olabilir. Kombi su boşalttığı için basınç düşüyorsa eğer emniyet ventili arızası olabilir. Yani bu durumda 2 sebep vardır: ya cihaz yüksek basınç sebebiyle tahliye yapıyordur. Bu durumda; eşanjör, tank ve doldurma musluğu arızalı olabilir. Ya da cihaz emniyet ventilinden su akıttığı için basıncı düşürür. Bu durumda da emniyet ventili değişimi gerekir. Arızayı yine de yerinde görüp incelemek gerekir. Bu yüzden bi servis yardımı alarak kombiyi kontrol ettirmenizi öneririz.

    9. termo dinamik ideal logic kombi ana eşanjöründe delik var.ne yapabilirim veya yedek parçasının nerededn bulabilirim..teşekkürler

      1. Merhaba Serdar Bey… Kullandığınız kombi modeli için ana eşanjör araştırması yapmak gerekir. Firmamızda parça satışı olmadığı için parça tedariğinde bulunsak bile değişim işlemlerini kendimiz yapıyoruz. Bu konuda yardım almak için 444 1 837 numaralı telefonumuzu arayabilirsiniz

    10. Daireme zemin kaloriferi döşettim.Daire 130 metrekare. Herhangi bir yoğuşmalı kombi kullanabiliş miyim?

      1. Merhaba Mustafa Bey… Çoğu kombi yerden ısıtma sistemi için kullanıma uygundur. Dairenizin büyüklüğüne göre yarı yoğuşmalı veya yüksek kapasiteli hermetik kombi tercih edebilirsiniz.

    11. Merhaba, protherm lynx 24 modeli kombim var, F03 hatası veriyor(sıcak musluk suyunu açtığımda ateşleme yapıyor su ısınıyor fakat sonra ateşlemeyi kesip f03 arıza kodunu yakıyor aradan 5-20 saniye geçince tekrar ateşleme yapıyor)Basınç 1.6 bar yani normal. Kaloriferleri çalıştırdığımda ise petekleri güzelce ısıtıyor 2-3 dakika içinde ve sonra f03 arıza kodunu tekrardan veriyor. Sorunun kaynağı ve çözümü ne olabilir ? (eşanjör temizliği veyahut ntc değişimi) Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

      1. Merhaba Barış Bey… Protherm Lynx model kombilerde F03 arıza kodu tesisat gidiş suyu sensör arızasıdır. Eşanjöre değil sensöre bağlı bir arıza kodudur. Kalorifer dönüş sensörü arızası da diyebiliriz. Normalde sıcak su devresini etkilememesi gerekir. Ancak bu arıza durumunda sadece sensöre değil, sensör bağlantılarına, borularına ve anakarta da bakmak gerekir. Yani arızayı yerinde görüp bir tespit yapmak gerekir. Bu yüzden de servis yardımı almanızı öneririz. Yardım için 444 1 837 numaralı telefonumuzdan bize ulaşabilirsiniz.

        1. Cevabınız için çok teşekkür ederim, Edirne’de ikamet ediyorum. Sanırım buraya hizmet veremiyorsunuz. Tavsiye edebileceğiniz bir servis mevcut mudur yaşadığım şehirde ?

          1. Maalesef Barış Bey… Edirne iline hizmet vermiyoruz. Firmalarla bağlantı içerisinde olmadığımız için maalesef ki bilgi sahibi değiliz. Bölgenize en yakın servis araştırması yapabilirsiniz.

    12. Bosch kombiye yıllık bakım yaptırdım servis eşanjör arızalı dedi derece yükseliyor bu arada b3 koduyla hata veriyor peteklerin çoğu ısınmıyor sıcak suda problem yok .eşanjör mü değişecek bakımdan önce bir problem yoktu.Ama kombi açılınca içi bayağı yıpramıştı.

      1. Merhaba Erol Bey… Kombide basıncın yükselmesi; eşanjör, doldurma musluğu ve genleşme tankı gibi parçalara bağlıdır. Basınç yükselme durumu varsa eğer evet eşanjör arıza tespitinin doğru olma olasılığı yüksek. Zaten b3 arıza kodu da yoğuşma eşanjörüne bağlı bir durumdur. Peteklerin çoğunun ısınmaması aslına bakılırsa eşanjöre bağlı değildir. Ancak yine de tesisatı da bi kontrol etmek gerekir. Bakımın yapılmasındaki en temel sebeplerden biri aslında mevcut arızalar ile ileride oluşabilecek arızaların tespitinin yapılması, geç olmadan müdahale edilmesidir. Bu yüzden ekipler eşanjör arızasını tespit etmişler, sizi bilgilendirmişler. İşlemi yaptırmak isterseniz bize 444 1 837 numaralı telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.

    13. Merhabalar;

      Viesmann vitopend 100 kombim var. 2013 model. çalışması ve veriminden çok memnunum. ancak 2-3 günde bir su tamamlamam gerekiyor. 2 bara alıyorum 3 gün sonra 1 bara düşüyor. servisin biri ana eşanjör dedi , genleşme tankıda gitmiş olabilir dedi. 2 muhtemelen 1.000 TL tutar. 6-7 yıllık bir cihazı tamir mi etmeliyim yenilemek mi mantıklı. yenileyeceksem bir sitede çok iyi puan alan Ariston modellerini hangisini tavsiye edersiniz. evim 100 m2 ara kat izmir. kışın en soğuk aylarda 290 TL geldi 24 -25 derecede, 24 saat açıkken.
      kolay gelsin.

      1. Merhaba Orkun Bey… Öncelikle kombide, peteklerde ve tesisatta su akıntısı olup olmadığına bakın. Su akıntısı varsa eğer basınç bu yüzden sık düşüyor olabilir. Kombi su akıntısı için kombi servisi çağırmalısınız. Petek ve tesisat su kaçakları için tesisatçı çağırmalısınız. Gözle görülür bir su kaçağı yoksa eğer basınç 3 günde bir düşüyorsa tankın havası eksik olabilir. Sorunu görmeden direk eşanjör, tank arızası deyip kestirip atmak yanlış olur. Çünkü eğer tankın havası bitmişse, cihaz uzun zamandır bakımsız kalmışsa bir bakım işlemi (100 tl) ile de sorun çözümlenebilir. Ancak tank delik, eşanjör kireçliyse evet masraf biraz yüksek olabilir. Ancak yine de 1.000 tl yi bulabileceğini düşünmüyorum. Yine de tabi sorunu yerinde görmeden incelememek gerekir. Marka model konusunda firma olarak bir öneride bulunamıyoruz maalesef. Elektronik cihaz olduğu için aynı modelden memnun kalan kadar, mağdur olan kullanıcılar da olabiliyor. Satış yapan bayilerden bu sorunuzun yanıtını alabilirsiniz.