ÜCRETSİZ KOMBİ BAKIMI KAZANMAK İSTER MİSİNİZ ? DETAYLAR »
444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Kombi Arızasını Ev Sahibi mi Kiracı mı Öder?



slogan
down

Canlı Destek
Bağlan

Arızanı Çöz
Çözüme Git

Pratik Bilgiler
Hayatınızı Kolaylaştırın

Paylaş:

Kombi Arıza Masrafını Ev Sahibi mi Yoksa Kiracı mı Öder?

Bu konuda yasal bir düzenleme yoktur. Bu nedenle de tartışmaya açık bir konudur. Ev sahibinin kendince haklı sebepleri, kiracıların da kendince haklı sebepleri bulunmaktadır. Ev sahibi; kombiyi ben kullanmıyorum neden masrafını ben karşılayayım düşüncesi ile hareket ederken kiracı da ev benim değil kombi benim değil ben taşınıp gideceğim neden çıkan masrafları ben karşılayayım düşüncesi ile hareket eder. Belirli bir yasal düzenleme olmadığı için de kombi arızasında çıkan masrafın karşılanması konusunda ev sahibi-kiracı arasında; tartışmalar, büyük kavgalar, kırgınlıklar ve kızgınlıklar olabilir.

Kombi Arızasını Ev Sahibi mi Kiracı mı Öder?

Kullanıcının (Kiracının) Ödeme Yapması Gereken Durumlar

  • Doldurma musluğunun kırılması veya arızalanması Doldurma musluğu kombiye su basmaya yarayan parçadır. Hassas bir parça olduğu için dikkatli kullanılmalı, sert baskı yapmadan yavaşça açılmalıdır. Çok kolay arızalanabilen bir parçadır. Su basma işlemi sırasında kırıldı ise parçayı kıran (isteyerek de olmasa) kiracı yani kullanıcıdır. Bu durumda masrafı kullanıcı karşılamalıdır.
  • Ev sahibinin kombiyi bakımı yapılmış bir şekilde kiracıya teslim etmesine rağmen o yıl içinde kiracı tarafından bakımın yaptırılmaması ve arıza ile karşılaşılması Ev sahibi en başında size kombiyi bakımı yapılmış bir şekilde teslim ettiyse zaten oluşabilecek sorunlar tespit edilmiş ve gereken müdahale yapılmış demektir. Yani kombi sizlere sorunsuz çalışır durumda teslim edilmiştir. Kombiyi kullanmaya başladıktan 1 yıl sonra bakım yaptırmadınız ve kombide sorun oluştu ise bu durumda çıkan masrafı kiracı olarak siz ödemelisiniz. Kombi bakımı kullanılan kiracı tarafından yaptırılmalı gibi bir yasa veya kural da yoktur. Ev sahibinizle evi kiralarken aranızda böyle bir konuşma geçti ise (ben size bakımı yapılmış sorunsuz çalışır durumda kombi teslim ettim, bakımı yaptırdığınız yıl oluşan sorunlar bana aittir, aksi durumda bakım yapılmazsa çıkan masraf sana aittir gibi…) ödeme zaten ona göre gerçekleştirilir.
  • Yanlış kullanım Kombiler kullanım kılavuzunda belirtildiği ve uzman ekipler tarafından tarif edildiği şekilde kullanılmalıdır. Kombiyi özellikle de kış döneminde ara sıra kullanmak, kullandıkça açmak kombide sorun oluşmasına neden olur. Bu gibi durumlar yanlış kullanım, hatalı ve eksik kullanımdır. Yanlış kullanım sebebi ile kombi arızalandı ise buna sebep kiracı olarak siz olduğunuz için çıkan masrafı da sizin ödemeniz gerekir.

kombi arizalari

►►► Kiracının kullandığı kombiye bakım yaptırmak gibi bir zorunluluğu yoktur. Kombi bakımları da genelde demirbaş olduğundan ev sahipleri tarafından yaptırılmalıdır. Ev sahibi ve kiracı arasında kombi kullanımında ev kiralanırken bir sözleşme veya anlaşma yapıldı ise çıkan masraf ona göre değerlendirilir. Bir sözleşme yok ise kullanıcı hatası olmayan tüm arıza durumları ev sahibi tarafından karşılanmalıdır.

Ev Sahibinin Ödeme Yapması Gereken Durumlar

  • Kombi bakımının hiç yapılmamasından kaynaklı oluşan arızalar Kiracı olarak bulunduğunuz dairede kombi arızalandı ve gelen servis ekibi kombi bakımının hiç yapılmadığını belirtiyor ise bu durumda çıkan masrafı ev sahibi ödemelidir. Siz kiracı olarak bakımı yapılmış değil aksine hiç bakım yapılmamış bir kombide oluşan masrafı ödemek zorunda değilsiniz. Uzun yıllardır aynı dairede iseniz ev sahibinizle bakım durumunu görüşmeniz gerekir. Bakım yapıldığında arızalar veya arıza çıkaracak parçalar tespit edilir. Ona göre uygulama yapılır ve umulmadık anda sorunlar yaşanmaz. Bu durumda çıkan masraf her daim ev sahibine aittir.
  • Kombinin çok eski olmasından kaynaklı oluşan arızalar Kombi yaklaşık 15 yıldan uzun süredir kullanılır durumda ise zaten kullanım ömrünü yitirmiş demektir. Bu durumda çıkabilecek tüm masraflar kullanıcı yani kiracı tarafından değil ev sahibi tarafından ödenmelidir. Ev sahibi isterse masrafı kendi karşılar isterse masraf karşılamak yerine yeni kombi alır. Yalnız bu durumda çıkan masrafı kiracının ödememesi gerekir.
  • Voltaj sebebi ile oluşan arızalar Özellikle de kış dönemlerinde voltajlar bir düşer bir çıkar. Sürekli düzensizlik söz konusudur. Kombiler de şebeke voltajı ile çalıştığından voltajda meydana gelen dalgalanmalar sebebi ile kolay arızalanabilir. Genelde bu gibi durumlarda anakart arızası görülür. Bu durum kullanıcı hatası değildir. Hatta kombi garantisi devam ediyorken böyle bir sorun yaşandı ise müdahale garantiye girmez, ücrete tabiğ tutulur. Bu nedenle de voltaj sebebi ile çıkan masraf kullanıcı hatası olmadığından masrafı ev sahibi karşılamalıdır.
  • Açık balkonda kullanılan kombinin donması sebebi ile oluşan arızalar Kiracı olarak bulunduğunuz dairedeki kombi açık balkonda donmaya maruz kalabilir. Montaj işlemi proje gereği balkona yapıldığında kombinin ve altında yer alan boruların dolap içine alınması gerektiği bilgisi veya açık balkonda ise balkonun kapatılması gerektiği bilgisi sunulmuş olması gerekirdi. Bu bilgi sunulmasına rağmen kombi açık balkonda, dolap içinde olmadan çalışıyor ve soğuk geçen kış dönemlerinde donmaya maruz kalıyor ise bu kullanıcı hatası değildir. Ev sahibine bu bilgi sunulmamış olsa bile açık balkonda kombi bulundurmaması gerekirdi. Bu konuda çıkan masrafı da ev sahibi karşılamalıdır.

Önerimiz

Kombi arızası durumunda ev sahibiniz ile iletişimde kalmanızı, ortak hareket etmenizi, servis ekipleri arıza tespiti için geldiğinde ev sahibi ve kiracı olarak servis ekiplerinin yanında bulunup arızanın oluşma sebepleri hakkında bilgi almanızı ve ortak bir karar ile ödemeyi gerçekleştirmenizi tavsiye ederiz. Bu durumu büyük sorunlara dönüştürmeyin. İki tarafın uzlaştığı durumda büyük sorunlar yaşanmaz.

Makalemizde sunulan bilgiler Kombi Servisi olarak tamamen bizlerin görüşüdür. Bu konuda netleştirilmiş bir yasal zorunluluk bulunmamaktadır.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (34 Yorum)

  • Merhaba,
    Şuan oturduğum evde yaklaşık 2 yıldır kiradayım. Kombi ben taşınmadan yaklaşık 7-8 ay öncesinde değiştirilmiş ve ev sahibiyle aramızda bakımla ilgili bir konu geçmedi. Bu durumda bakım maliyetleri kime aittir?

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba efendim. Anladığım kadarı ile kombiniz yaklaşık 3 yıllık. Bu durumla alakalı netlik kazanmış bir yasal bilgi yoktur. Ev sahibinizle aranızdaki duruma veya sözleşmeye bağlıdır. Siz 2 yıldır oturuyorsanız bakım ücretini karşılamanız gerekir. Bakım sonrası yaşanacak sorunların masrafları ise ev sahibine aittir.

  • sebahattin yalçın

    kombi masraflarının ödenmesi ie ilgili

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Sebahattin Bey… Yazımızda açıkladığımız gibi kombi masraflarının ödenmesi konusunda çıkan bir kanun ya da çizelge bulunmamaktadır. Bu durum ev sahibiniz ile aranızdaki duruma bağlıdır. Kaç yıldır bulunduğunuz dairede oturuyorsunuz? Kombinize hiç bakım yaptırdınız mı? Kombide oluşan hata kullanıcı hatası mı yoksa zamanla oluşan bir problem mi? Bu durumlara bağlı ödeme durumu değişir.

  • Nuray ŞAHİN

    Merhaba bir buçuk yıldır kiracıyım.Kombinin bakımını yaptırdım ama bu sene ejenjörü delindi yeni bı kombi almamızını yada parçası değiştirmemiz gerektiğini söyledi 1000tl masraf çıkıyor.ev sahibi 500 sizden 500 ben öderim diyor.ücreti kiracı olarak ben mı ödemeliiyim yardımcı olursanız sevinirim.iyi çalışmalar.

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Nuray Hanım… Dairede 1,5 yıl oturmanıza karşın kombinizin bakımını yaptırmışsınız. Bakım masrafını siz ödediyseniz eğer oluşan arıza masrafı ev sahibine aittir. Kanun ya da yasal olarak kombi masraflarını ev sahibi öder ya da kullanan kiracı öder diye bir bildiri yoktur. Ancak siz bakım yaptırdıysanız oluşabilecek masrafları kullanıcı hatası olmayan durumlarda ev sahibi karşılamalıdır. Bu durumu ev sahibinizle görüşerek ortak bir noktaya varabilirsiniz.

  • Merhaba.4 yil once tasindim kombi eski ve bakimlari hic yapilmamisti sicak su arizasi nedeniyle servis cagirdik yapildi ev sahibi odedi fakat 2yil oldu yine bozuldu bu durumda ev sahibimi kiracimi karsilamali masrafi?

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Serdar Bey… Kombi arızasında çıkan masrafın ödenmesi konusunda bir yasa bulunmuyor. Bu tamamen ev sahibiniz ile kendi aranızdaki durumdur. Ancak cihaz eskiyse eğer çok sık arızalanabilir. Arıza durumu kullanıcı hatası değilse ev sahibi ödemelidir. Fakat siz de kullandığınız sürece cihazın bakım masraflarını karşılamalısınız. Bu durumu ev sahibinize bildirin veya arıza çözümü için gelen servis ekiplerine cihazın durumunu bir servis formuna izah etmesini söyleyin. Mesela cihaz çok eskidir yaşanan sorun kullanıcı hatası değildir (gerçekten kullanıcı hatası değilse). Cihaz eski olduğu için çok sık arızalanmıştır gibi… bir form doldurtabilir ev sahibinize iletebilirsiniz. Sürekli masrafı kim ödeyecek tartışması çıkacağına belki kombiyi değiştirme kararı alır ev sahibiniz. Çünkü cihaz eskiyle çok sık arızalanması da normaldir.

  • Berkay aslaner

    Merhaba, yaklaşık 7 aydır kiracıyım, öğrenciyim ev sahibini bir kere gördüm sadece aramızda bi samimiyet yok. Dün kombide E3 arızası vermeye başladı servisi aradım ücreti ne olur gibisinden bilemeyiz 30 tlde olur 350 tlde dediler. Sandımca arıza sıcaklık sensöründe bunlarla ilgili ev sahibiyle hiç konuşma geçmedi söyledim siz ödeyin dedi bu demirbaş degilmi dedim baştan savdı ve telefonu kapattı. Bizimde kiracılarımız var bu tür masrafları karşılarız parasında da degilim ama yapılan muameleye karşıyım hakkımı kimseye yedirmem. Burada ödemeyi yapması gereken kimdir? Yardımcı olursanız çok sevinirim, iyi günler.

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Berkay Bey… 7 ay önce taşınmışsınız dairenize. Öncelikle ev sahibinizin size cihazı bakımı yapılmış sağlam, çalışır şekilde teslim etmesi gerekir. Bakım yapılmadıysa oluşabilecek arızaların tespiti de yapılamaz ve cihazın ne zaman arıza yapacağı belli olmaz. Demirbaş ürünlerde yaşanan sorunların normalde ev sahibi tarafından karşılanması gerekir. Ancak böyle bir yasa ya da yürürlük bulunmamaktadır. Siz kiracı olarak ben buradan nasıl olsa ayrılacağım masrafı karşılasam bile çıkarken parçayı sökecek değilim parasını da alacak değilim gibi düşünürsünüz, ev sahibiniz de ben kullanmıyorum ki arızasını neden ben karşılayayım diye düşünür. Kombide oluşan sorun kullanıcı hatası değilse, kombiyi bakımı yapılmış bir şekilde teslim almadıysanız ödemeyi ev sahibi yapmalıdır. Tam tersiyse yani yaşadığınız sorun kullanıcı hatası ve kombiyi bakım yapılmış bir şekilde teslim aldıysanız masrafı siz karşılamalısınız. Tabi bu bizim görüşümüzdür. Demiş olduğumuz gibi bu konuda netleşmiş bir yasa olmadığı için biz de net bir bilgi veremiyoruz. Servis çağırın net bir arıza teşhisi yapılsın. Arızalı parçalar ve neden arızalandığı tespit edilsin, servis formuna yazılsın. Bu formu ev sahibinize gösterin veya servis ekipleri geldiğinde ev sahibinizi de çağırın. Ekiplerin yanında bulunun oluşan sorunu ve neden kaynaklandığını net olarak öğrenmiş olursunuz. Ondan sonra ödeme konusunda eminiz ki ortak bir karara varacaksınız.

  • Merhabalar iyi çalışmalar dilerim.
    Kiracıyım , 6 yıldır oturuyorum.Ben daıreye ılk gırdıgımde kata kombi dogalgaz yenı girmiş.Yani kombi bende açıldı.Kombı garantısı bıtmeden ateşleme sorunu cıkardı ve servıs geldı garantiden hallettı gitti.Şuan ise 6 yıl sonra kombi e3 hatası verdi.2gündür çalışmıyor.Kombının cıkardıgı bu masrafı kim ödeyecek.Ben kiracıyım , bu masraf evi ve kullanılacak eşyasının kırasını alan MAL sahıbıne aıt degılmıdır?

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Ali Bey… 6 Yıldır oturduğunuz dairedeki kombiye hiç bakım yaptırdınız mı? Bakım yaptırıp masrafı siz karşıladıysanız oluşan arızaları ev sahibi karşılamalıdır. Hiç bakım yapılmadıysa cihaz bakımsızlık sebebi ile arızalandıysa ev sahibi ile bu durumu görüşmelisiniz. Kiracı aklında ben taşınacağım nasıl olsa masrafı neden ben karşılayayım düşüncesi olur, ev sahibi de ben kullanmıyorum neden masrafı ben karşılayayım der. Servis çağırarak yaşanan sorunun sebeplerini sorun ev sahibiniz ile aranızdaki anlaşmaya bağlı ödemeyi yapabilirsiniz. Bu konuda yasal bir zorunluluk olmadığı için biz de maalesef net bir bilgi veremiyoruz.

  • 3 aydır bir evde kirada oturuyorum. taşındıktan 1 hafta sonra kombi bozuldu. çeşmelere sıcak su gelirken peteklere sıcak su vermemeye başladı.gelen servis ayrıcı parçanın değişmesi gerektiğini söyledi. ev sahibi güzelce temizleyip takıver dedi. servis bu parçanın 2-3 ay gibi yeniden arıza verebileceğini söyledi. 3 ay sonra aynı arıza oluştu. şimdi bu durumda kim haklı. parçanın değişmesi gerektiği söylendiği halde değiştirmeyen ev sahibi mi, yoksa kiracı olan ben mi? servis parasını kim ödemeli? Teşekkür ederim.

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Mustafa Bey… Daireye yeni taşınmışsınız, taşındığınız zaman cihaz bakımı yapılmış bir şekilde teslim edilmeliydi size. Bakımda mevcut ve olası arızalar tespit edilir ve kabul edilirse gereken onarım yapılır. Siz daha 1 haftalık oturuyorken sorun yaşamışsınız ve muhtemelen kombi bakımı yapılmamış bir şekilde eve geçtiniz. Oluşan arıza durumu da sizinle alakalı yani kullanıcı hatası ile oluşan bir arıza durumu değildir. Masrafı ev sahibiniz ödemelidir. Tabi böyle bir kanun yoktur ancak mantıken uygulanması gereken yöntem budur. Ev sahibinizle durumu görüşün, servis ekipleri arızanın neyden kaynaklı olduğunu servis formuna yazsın, ödeme makbuzunu ev sahibine ileterek ortak bir nokta bulmaya çalışın.

  • Merhaba eve 28.09.2018 taşındım.ev sahibim kombi ile alakalı hic bir seyden soz etmedi.kombi 2008 yilinda takilmis . benden onceki kiraci bakim.vs.yapip yapmadığını bilmiyorum.kombi 10.03.2018 tarihinde anakart arızası verdi. ev sahibim ben teslim ettigimde calisir haldeydi diyor ve masraflari benim karsilamami istiyor. Bu durumda ne yapmam gerekli yardımcı olur musunuz.

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Efendim. Eve taşınma tarihini yanlış yazdınız sanırım. 28.09.2018 tarihine gelmedik henüz. 2017 tarihli ise; eve taşınalı henüz 6 ay olmuş. Kombiyi çalışır teslim alabilirsiniz ancak bu hiçbir zaman arıza yapmayacağı anlamına gelmez. Kombide yaşanan anakart arızasının sebebi önemlidir. Anakart genelde voltaj dalgalanması sebebi ile (düşük ya da yüksek voltaj), kombi eskiyse ya da parçalar arızalı olup anakartı bozdu ile arıza yapabilir. Bunların hiçbiri kullanıcı hatası değildir. Servis ekiplerine servis formuna arıza sebebini açıklamalı bir şekilde yazdırın. Ev sahibinize iletin. Anakart arızaları genelde kullanıcı hatası olmaz zaten. Bu yüzden kiracı değil ev sahibi karşılamalıdır. Ayrıca ev sahibiniz size kombiye bakım yaptırmış sorunsuz çalışır şekilde teslim etmeliydi. Böyle bir işlem varsa işlemin belgesini isteyebilirsiniz. Biz burada her zaman kiracılardan yana değiliz. Cihaza herhangi bir müdahalede bulunmadıysanız (mesela kombiyi açıp müdahale etmeye çalışmadıysanız, anakarta su gelmediyse) bu arıza durumu kullanıcı hatası değildir. Ev sahibinizle bu durumu yeniden görüşün. Tatlıya bağlayın. Hatta servis ekipleri cihaza müdahale ederken tespit yaparken ev sahibinizi de çağırın ekiplere kendi sorsun. Bu şekilde ortak bir yol bulunur elbet…

  • doğan bozkuş

    merhaba 16 aydır oturduğum evin kombisi e2 arıza verdi servisi çağırdım ana kart yanmış değişmesi gerekir dediler bende değiştirdim ev sahibi sen kullanırken oldu ben sana çalışırken verdim diyor masrafı karşılamıyor servistekiler kartın ömrünün zaten çok uzun olmadığını yanmasının normal olduğunu söylediler sizce hangi tarafın ödemesi gerekir

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Doğan Bey… Kombilerde özellikle de karşılaşılan kart arızaları kullanıcı hatası değildir. Öyle ki cihaz daha 1 aylık bile olsa anakart yanabilir (genelde düşük veya yüksek gelen voltaj sebebi ile yanar). Bu uygulama cihaz 1 aylık bile olsa garantiye girmez. Yani masrafı ilgili firma bile karşılamıyor. Ev sahibinizin karşılaması gerekir. Anakartın neden yandığını gelen servis ekibinden öğrenin. Buna bağlı bir servis formu düzenletin. Yani servis formunda atıyorum kullanıcı hatası değildir, cihaz eksi olduğundan veya voltaj sebebi ile kart yanmıştır gibi bilgiler yer almasını sağlayın. Servis ekipleri adresteyken ev sahibini de çağırın. Gerekli soruları servis ekibine sorsun servis ekibinden yanıt alsın. Bu şekilde ortak bir nokta bulabilirsiniz. Cihazı açarak herhangi bir işlem yapmadıysanız sizlik bir durum yoktur.

  • ebru sarikaya

    merhaba ben yaklasık 6 yıldır aynı evde kıracıyım. ev sahıbım daha uc yıl önce kombı taktırdı her yıl duzenlı sekılde bakımlarını yaptırmama ragmen sureklı bozuluyo hata verıyo ve tamırcı cagırıyoruz surası arızalı deyıp degısım yapıyo ve en az 200 odedım bır sene ıcınde ıkı defa arıza yaptı ve toplam 600 e yakın para ödedım. ev sahıbıne soyledık ben mı kullanıyorum ödeyın bızene dedı bu durumda bızım yapabılecegımız hıc bırsey yokmu ? sımdeden tesekkur ederım Allah bızlerı vıcdansız ev sahıplerı ıle karsılastırmasın …

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Ebru Hanım… Kombiniz henüz 3 yıllık olmasına rağmen birçok kez arızalanmış. Arıza sebebi önemlidir. Yani cihaz hangi sebeple arızalandı? kullanıcı hatası mı? yoksa dış etmenler sebebiyle mi arızalanıyor? bu bilgiler önemlidir. Siz düzenli olarak bakımları yaptırmışsınız. Yine de arızalanırsa oluşan arıza sebebine göre ödemelerin yapılması gerekir. Yani oluşan arıza durumuna bağlı kullanıcı veya ev sahibi masrafları karşılar. Bu konuda bir yasa olmadığı için biz de yanlış bilgi aktarmak istemeyiz. Ancak düzenli bakım yaptırmanıza rağmen arıza yapıyorsa arıza sebebine bağlı ev sahibiniz ya da siz masrafları karşılarsınız.

  • hüseyin özkan

    merhaba 2012 yılında taşınmış olduğum dairenin kombisi çok eski bacalı sistem bir kombi eve girerken mal sahibinede bu durumu ilettim eve girdiğimizde nisan ayıydı mal sahibi kombide bir sorun yok dedi havalar soğuduğunda ilk kaloriferleri ısıtmak istediğimizde kombi ısıtma yapmadı gelen servis elemanları ana kartın değişmesi gerektiğini bu cihazın çok eski bir cihaz olduğunu değiştirmemizin bizim için daha avantajlı olacağını söylediler mal sahibine arızayı bildirdim ve tamiratını yaptırıp kiradan da düştüm bu durum mal sahibinin hoşuna gitmedi tabiki cihaz üç ay önce tekrar arızalandı sıcak su açıldığında kombinin altın sular akıyor gelen servis elemanları yine aynı şeyi söylediler bu cihaz artık ölmüş boşuna masraf yaparsınız dediler fakat mal sahibim ne kombiyi değiştirmeyi nede tamiratını yapmayacağını söylüyor bu durumda ne yapmalıyım bir komşum evini sigortalatmış kombi borusunun patlaması sonucuda evini su basmış sigorta şirketi 10.000 tl gibi bir para vereceklerini ve bunuda mal sahibine rücu edeceklerini kombinin mal sahibinin sorumluluğunda olduğunu söylemişler
    bu konuda ne yapmam gerekir

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Hüseyin Bey… Öncelikle kullanılan kombi bacalı kombi. Doğalgaz firmaları dahil olmak üzere kombi firmaları da artık bacalı kombi kullanımını onaylamıyor. Çünkü can ve mal güvenliği açısından tehlike arz ediyor. Ayrıca cihazınız çok eski olduğu için ne olursa olsun sürekli bir sorunla karşılaşacaksınız. Her masrafı ev sahibi ödemek istemez, e sizlik de bir sorun olmadığı için sizin de masrafı ödeme gibi bir düşünceniz olamaz. Her şeyden önce can ve mal güvenliğiniz açısından kombinizi değiştirmek zorundasınız. Bu konuda kombiyi değiştirmekten başka yapabileceğiniz herhangi bir işlem bulunmuyor maalesef. Çıkan masraftan ziyade sağlığınızı düşünerek hareket etmelisiniz. Bu çok iyi bir çözüm yolu olmaz ancak önerimiz; ev sahibiniz eğer kombiyi yine de değiştirmemekten yanaysa, siz yeni bir kombi alın, evden çıktığınızda kombiyi söktürüp götürürsünüz. Yani her şekilde tek düşünceniz can ve mal güvenliğiniz olsun. Yoksa bu cihaz size çok masraf çıkarır, ev sahibiniz masrafı karşılamak istemez, hem sorun yaşarsınız hem boşa masraf etmiş olursunuz. Tabi yine de karar sizindir. Bu konuda bir yasa olmadığı için maalesef biz de net bir bilgi veremiyoruz. Sadece önerilerde bulunarak yardımcı olmaya çalışıyoruz.

  • Yeni binada bulunan dairenin ilk ve 7 aylık kiracısıyım, kombiyi hiç kullanılmamış yani temiz olarak teslim aldım. Herkesin gözünden kaçan bir detay kombi arızasına sebebiyet verdi; kombinin hava çıkış borusunu aşağı eğimli değil de yukarı eğimli yapmışlar, şiddetli yağan yağmurlarda borudan içeriye su girip kombinin iç donanımına ulaşmış. Zaten servis ekipleri kombinin verdiği hata kodunun garanti kapsamına girmediğini de belirttiler. Hatanın benden kaynaklı olmadığı aşikar, ancak ev sahibi arıza bedelini “kombiyi sen kullanıyorsun sen ödeyeceksin” diyerek benim ödemem gerektiğinde ısrar ediyor. Bu konuda yorumunuzu rica edeceğim. Şimdiden teşekkürlerimi sunuyor, iyi çalışmalar diliyorum.

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Abdullah Bey… Kombinin bacadan su almasından mühendislik firması sorumludur. Bunun sizinle ilgisi yoktur. Çıkan masrafı mühendislik firması veya ev sahibi karşılamalıdır.

  • Merhaba. 01.06.2018 tarihinde taşındığım evde, doğalgaz aboneliğini alıp bağlantısının yapıldığı günden beri arıza var. İlk önce ev sahibi ile görüşerek yetkili servisi aradım. Gelen kişi kombiye hiç bakım yapılmadığını arızalı parçaları bulunduğunu, bu parçaların değiştirilmesi gerektiğini, değiştirilse dahi hiç bakım yapılmadığı için deforme olan kombinin yeniden arıza vereceğini, bu şekilde de asla kullanılmamasını, bu şekilde kullanımının büyük tehlike arz ettiğini söyledi. Bunu ev sahibine ilettim. O da hiç bakım yapılmamasının eski kiracıdan kaynaklı bir kusur olduğunu, kendisiyle görüşüp bana haber vereceğini söyledi. Aralarındaki görüşme sonucu eski kiracı kombinin kendi teknik servisi haricinde bir tamirci gönderdi. Gelen kişi herhangi bir problemi olmadığını sadece genleşme tankının değişmesi gerektiğini söyledi. Ertesi gün gelerek bu parçayı değiştirdi. 2 gün normal seyrinde çalışan kombi 2. günün akşamında tekrar arızalandı. Ben de ev sahibinden kombiyi değiştirmesini talep ettim. Ancak kendisi değişen parçadan dolayı bunun normal olduğunu tekrar parçayı değiştiren tamirci ile görüşmemi söyledi. Ben ise tamirciye güvenmiyorum. Randıman alamadığım ve demirbaş listesinde geçen kombinin değiştirilmesini istiyorum. Eğer değişim yapılmazsa evden ayrılmayı düşünüyorum. Yeni taşındığım ve taşınma masrafı yaptığım için evden ayrılırsam bu maddi kaybın giderilmesine yönelik bir talepte bulunabilir miyim? Tüketici Hakem Heyeti’ne gidebilir miyim? Şimdiden teşekkür eder, iyi günler dilerim.

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Ebru Hanım… Daireye henüz yeni taşınmışsınız ve direk kombi arızasıyla karşılaşmışsınız. Parça değişimi olmasına karşın arıza devam etmişse ve kombi 10 yıldan daha uzun süredir kullanılır durumdaysa elbette ki değişiminin yapılması daha sağlıklıdır. Tüketici Hakem Heyeti ile öncelikle bir görüşme gerçekleştirerek durumu izah edin. Bu tür konularda açıkçası net bilgi sahibi olmadığımız için yapılan masraflar üzerindeki maddi kayıplar konusunda net bilgi vermemiz de doğru değildir. Kombiye yönelik çıkan masrafları yeni taşındığınız için ev sahibi karşılamalıdır. Ancak ilk etapta kombi kullanılamaz halde ve kullanılırsa büyük tehlike arz ediyor deniliyorsa kombinin değiştirilmesi şarttır.

  • Fırat akdeniz

    Merhabalar.

    1 sene 3 aydır kiracı olarak oturuyorum. Kombi 3-4 senelik. kombinin domicondens ana eşanjör’ü su kaçırıyor. Ev sahibi parçayı benim alıp taktırmamı söylüyor. Bu durumda benim mi ev sahibinin mi yaptırması gerekiyor. Teşekkürler

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Fırat Bey… Ana eşanjörün arızalanmasının birkaç sebebi vardır. Mesela tıkandığı, kireçlendiği, delindiği ve donduğu zaman arızalanır. Öncelikle arızalanma sebebine bakmak gerekir. Genel olarak ana eşanjör kullanıcı hatası sebebi ile arızalanabilecek bir parça değildir. Zira kombi içinde müdahale edebileceğiniz de bir parça değildir. Kombiye düzenli şekilde bakım yaptırsanız dahi yine de delinebilir, tıkanabilir birçok arıza oluşabilir. Ana eşanjör gibi büyük mekanik aksamlarda oluşan arıza durumları ev sahibi tarafından ödenmelidir. Ancak yine de yasal gereği böyle bir zorunluluk da yoktur. Ev sahibinizle yeniden bu konuyu konuşarak ortak bir noktaya varmanızı öneririz.

  • merhaba 1 senedir kiradayız geçen sene ilk defa kombiyi kullanıcaktık bozuk çıktı ev sahibi bize ödetti.daha hiç kullanmamıştık bu durumu bilmediğimizden ödedik bu sene kullanmak için açtık ama çalışmıyor.şimdi bu tamir durumunda hangi taraf masrafı ödeyecek.cevaplandırırsanız sevinirim.

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Özge Hanım… Bu konuda yasal bir bildiri maalesef yoktur. Kombiyi henüz yeni kullanmanıza rağmen masrafı siz karşılamışsınız. Kombiyi bakımı yapılmış bir şekilde almış olsaydınız ve siz kullanırken arızalanmış olsaydı ücreti siz karşılıyor olabilirdiniz. Ancak öyle bir durum da olmamış sanırım. Geçen sene masrafı nasıl siz kullanmadığınız halde ev sahibiniz size ödettiyse eminiz ki yine aynı şekilde sizin ödemeniz gerektiğini belirtecektir. Servis ekipleri sorunu çözümlerken servis formuna cihazın neden arızalandığını detaylı olarak yazsın. Kullanıcı hatası olup olmadığını yazsın veya işlemler yapılırken ev sahibinizi de çağırın ve sorunun neden yaşandığını birlikte öğrenin. Bu şekilde eminiz ki ev sahibiniz ile aranızda ödeme konusunda bir uzlaşma olacaktır.

  • Oturduğum daireye taşınalım bir sene oldu. Apartmana yeni doğalgaz çekiliyor. Bireysel olarak anlaşma yapıldı. Benim sorum doğalgaz çekildikten sonra evin temizliği kime ait?

    • Kombi Tamircisi

      Merhaba Nurşen Hanım… Bu durumu ev sahibinizle görüşmelisiniz. Bu şekilde ortak bir karar alabilirsiniz.