Kombide Kart Arızasının Sebepleri

Kombi Anakartı Neden Arızalanır?

Kombilerin olmazsa olmazı ve en önemli parçası olan anakart hangi sebeplerle arızalanır merak ediyor musunuz? O halde aşağıda sunduğumuz bilgileri inceleyerek bu konuda bilinçlenebilirsiniz.

  • Voltaj dalgalanması sebebi ile arızalanır Kombi çalışmak adına elektriği direk şebeke voltajından almaktadır. Aslına bakılırsa voltajlardaki dalgalanmalar sadece kombileri değil dairede yer alan diğer elektronik cihazları da etkiler. Bu sebeple de voltajı düzenli hale getirmek gerekir. Voltajlar genelde kış aylarında ve soğuk geçen sonbahar aylarında dalgalanır. Yani düşmeler ve çıkmalar meydana gelebilir. Kış aylarında elektriklerin gidip gelmesi demek zaten voltajların birden düşüp, elektrik geldiğinde birden çıkması demektir. İşte bu durum kart arızasını meydana getirir. Bu durumda kombi kartı yanar ya da hasar görür. Kombide elektronik kart arızalarında genelde karşımıza çıkmakta olan ilk ve en önemli sebeptir diyebiliriz. Bu durumda kartın tamiri de yapılabilir duruma göre değişimi de şart olabilir. Böyle bir durumda ancak uzman ekip tespit sonrası sizleri bilgilendirebilir ve uygulama için sizden izin alabilir. Kombide bu sorunu önlemek adına önerilen kombi regülatörü kullanımıdır. Bu şekilde voltajlar dengelenir ve elektronik kart da bu sebeple arızalanmamış olur. Yardımları dilediğiniz zaman Kombi Servisi telefonunu arayarak alabilirsiniz.
  • Ömrünü yitirme sebebi ile arızalanır Kombide bir kullanım ömrü vardır. Her ne kadar bakımı düzenli şekilde yapılmış olsa da kombi bakımında karta herhangi bir uygulama yapılmaz. Yani bakım kombi kartının temizlenmesi kontrol edilmesi uygulamalarını içermez. Bir kombi eğer uzun zamandır kullanılıyor ise bu durumda kart arızası ile karşılaşmak mümkün olabilmektedir. Çünkü kart uzun süre çalışma, parçaları yönetme sebebi ile arızalanır. (kombi kullanım ömrünü öğrenmek için linki tıklayabilirsiniz.) Bu açıdan da kombiye her ne kadar bakım yapılsa da yapılmasa da diyebiliriz ki uzun süre kullanılan kart arızalanabilir. Bu durumda kombinin eskiliğe göre ya da kartın durumuna göre tamiri ya da değişimi uygulanabilir. Kombi Servisi’ne kalırsa tamir yerine bu anlamda değişim gerekmektedir. Tabi kombide bulunan çoğu parça arızalı ise buna elektronik kart da dahil ise bu anlamda önerilen kombiyi değiştirmek olur. Çünkü kombi daha farklı sorunları çıkarıp kullanıcıyı daha fazla zor durumda bırakabilir.
  • Parçaların arızalanıp anakartı etkilemesi sebebi ile arızalanır Kombide bulunan parçaların her birinin görevi ayrıdır. Bazen parçaların bozulup anakartı etkilemesi nedeni ile de kartta sorun meydana gelebilmektedir. Bu diğer olasılıklara göre düşüktür. Fakat yine de bu sebeple arızalanan elektronik kartlarla karşılaştığımızı belirtmek isteriz. Bu gibi durumlarda elektronik kart tamiri veya değişimi ile sorun çözümlenir. Bu durum için uzman yardımı almak gerekir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (150 Yorum)

  1. Engin ezber dedi ki:

    Bosh kombi karttan fana 220 volt elektrik gelmiyor fan açmayınca hata veriyor. Başta peteklerle beraber açınca sıcak su çalışıyordu. Birçok usta görmesine ve parça testlerine rağmen arıza bulunamadı

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Engin Bey… Kombinizin çeşidine bağlı arıza durumu değişir. Kombi yoğuşmalı ise kart veya fan arızalı olabilir. Ancak sıcak su sorunu yaşadığınız için sadece bu parçaları değil birçok parçayı yerinde kontrol etmek gerekir. Kombiniz hermetik ise ekstra prosestat arızası da olabilir.

  2. gursay dogan dedi ki:

    proterm kombim ariza yapti hicbir gosterge calismiyor anakarta ve gostergeye baktirdim saglam denildi 2 yerde fakat kombiye taktim sonuc sifir neden olabilir

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Gürsay Bey… Kombi paneline elektrik gelmiyorsa; kart arızası olabilir, sigortada veya dairenize gelen elektrikte sorun olabilir. Kartta bir sorun görülmediyse elektrikçi çağırarak dairenize gelen elektriği kontrol ettirmenizi öneririz.

  3. Ali can dedi ki:

    Beko marka şohben kullanı mı yapıyoruz ekranda 88 kodu çıkıyor şohben sürekli çalışıyor ama su yu ısıtma yapmıyor şu anki durumdan ötürü servis de çağıramıyoruz ne yapmalıyız

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Ali Can Bey… Cihaz kart arızası veriyor. Şofbeni kapatıp açmaktan başka yapabileceğiniz bir işlem yok maalesef. Birkaç kez kapatıp dinlendirin ve birkaç saniye sonra tekrardan açın. Bu işlemi sorun devam ettiği sürece arka arkaya birkaç kez uygulayabilirsiniz. Ancak işlemlere rağmen hala sorunda düzelme olmuyorsa servis yardımı almanız gerekiyor.

  4. Mehmet Topal dedi ki:

    Tesekkur ederim kombi demirdökum kalisto markali eski en az alti yillik ariza f4 gosteriyor atesleme yapiyor ama alev olmuyor

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Rica Ederiz Mehmet Bey… F4 arızası ateşleme sorunudur. Gaz valfi, kart, iyon-ateşleme elektrotlarını kontrol etmek gerekir.

  5. Mehmet Topal dedi ki:

    Merhaba, gecen kombiden su sizmasi oluyordu tamirci cagirdik tamirci iki üç vida sıktı sonra genlesme tankeri degismesi gerektigini soyledi ve diger gun onuda degistirdiler ama kombi yerinden söküp taktilar aksam tekrardan ariza gosterdi kombide hic sicak su akmiyor. Aradik tamirciyi ana kart bozulmustur dedi. Bize bir bilgi verirmisiniz normalde ana kartla ilgili sorunumuz yoktu kombi gayet guzel calisiyordu kombiyi yerinden sokunce cok su akti borulardan acaba ana kart su mu degdiydi.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Mehmet Bey… Kombi ne arızası veriyor? Belirtmiş olsaydınız kartta sorun olabilir mi olamaz mı kontrol edebilirdik. Ancak her sıcak su arızası da bir kart arızası değildir. Kombide su akıntısına sebep olan parçalardan biri evet genleşme tankıdır. Delik veya patlak olursa değişimi şarttır. İşlem sırasında karta su gelmiş midir bilemeyiz. Yani kartı söküp teste almamız ve ne sebeple arıza yaptığını incelememiz gerekiyor.

  6. Murat demir dedi ki:

    Slm dijital baskı makinamizin anakart üzerinde transistör Ler aşırı ısınıyor yardım edebilirmisiniz

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Murat Bey… Biz yalnız kombi tamircisiyiz. Dijital baskı makinelerine veya piyasadaki tüm anakartlara bakmıyoruz.

  7. Erkan incebel dedi ki:

    E5 arıza sinyali veriyor sorun nedir nasıl giderebiliriz

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Erkan Bey… Kombinizin marka modelini de belirtebilirseniz arıza durumu hakkında size yardımcı olmaya çalışabiliriz.

  8. Tamer dedi ki:

    Kombinin sigortasını açınca sigorta atıyor kombi gaz hortumu şişmiş üstündeki plastik kabarıp açılmış yardımcı olabilirseniz sevinirim

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Tamer Bey… Kombinin sigorta attırıyor olması elektriksel bir sorundur. Yani kablo bağlantılarının ve kombi kartının ayrıca dairenize gelen elektriğin kontrol edilmesi gerekir. Ekstra gaz hortumunda şişme varsa flex dediğimiz bu parçanın da değişimi gerekir. Ancak belirtilen iki durum da ayrıdır. Her iki durum için de servis yardımı almalısınız.

  9. rabia dalgın dedi ki:

    merhaba. ariston marka kombi kullanmaktayım. kombimin ekran kartı değişti ve değişimden sonra petekler ısınırken ya da sıcak su açıldığında kombiden çok yüksek sesler çıkıyor. sebebi ne olabilir ne yapmam gerekir.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Rabia Hanım… Normalde ses yapma durumları karta bağlı değildir. Yani harici sorunlardır. Ancak sesi yerinde duymadan ve kombiyi yerinde görmeden net bilgi aktarmak da zordur. Bu yüzden bu konuda bi servis yardımı almanızı öneririz. Parça değişiminden sonra olduysa parçayı değiştirdiğiniz firmayla görüşürseniz daha sağlıklı olur.

  10. haci gonulalan dedi ki:

    arızalanan kombi kartı tamiri olurmu fiatı nedir veya üzerinde tamir etme imkanı varmi

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Hacı Bey… Arızalı kartlar genel olarak tamir edilir ancak bu durum arızanın nerede olduğuna bağlı olarak da değişebilir. Kısacası her kart arızası tamir edilir denilemez. Kartı atölye şartlarında incelemek gerekir. Fiyat bilgisi de genel olarak kontrol sonrası çıkmaktadır. Tahmini de olsa bilgi almak isterseniz bize 0850 811 88 22 numaralı telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.

  11. Şenay delibaş dedi ki:

    Proterm kombimizin 80 e kadar olan tüm Işık’ları yanıp sönüyor petekleride suyuda ısıtmıyor yardımcı olabilirmisiniz

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Şenay Hanım… Muhtemelen kart arızası olabilir. Ancak yine de sorunu yerinde incelememiz gerekiyor.

  12. Ayhan ateş dedi ki:

    Anakart veya kart arizalanirsa ve kombi garantisi devam ediyorsa kart değişimi garantu içimi olur garabti disindami kombi wiesman fd aruzasi verdi siteye baktım kart arizasi verdi bu kışla beraber 2.kıstır kullanıyoruz garanti devam ediyor..yardımlariniz için Şimdiden tskler..

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Ayhan Bey… Firma olarak garantili kombilere bakmadığımız için garanti tam olarak neyi-neleri kapsar bilemiyoruz. Ancak bildiğimiz kadarıyla kombideki kartların arızalanmasının en temel sebeplerinden biri dış etmenlerdir. Garantili kombilerdeki kart arızaları da garantiye girmemektedir. Yine de dediğimiz gibi net bilgi almak için garanti servisi ile görüşmeniz daha sağlıklı olur.

  13. zafer altun dedi ki:

    bundan iki ay önce yeni bir eve tașındım kombi eca proteus plus tı tașındıgımda bozuktu tamirci cagırdım ana karti bozuk dedi degiștirdi iki gün önce elektrikler gitti bizde kombinin sigortasını kapattık akșam eve gelince tekrar kombiyi acmak istedim fakat sigortasını kaldırdıgım an kombinin ici patladı tekrar aynı tamirciyi cagırdım yine ana kartı gitmiș dedi ana kart bu kadar cabukmu bozulur veya bu eca damı bi sorun var

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Zafer Bey… Makalemizde de belirttiğimiz gibi anakartın arızalanmasının en temel sebeplerinin başında voltaj dalgalanması gelmektedir. Zaten sabit bir değerde olmayan voltaj özellikle de elektrik kesintilerinde ani düşüklük ve ani yükseliş yaşar. Bu durum da daire bulunan en önemli cihazlar olan kombileri etkiler. Elektronik açıdan etkileyeceği için de kombilerin kartını yakar. Çok sık bu sorunu yaşamamak için “kombi regülatörü” kullanmalısınız.

  14. Kadir Çolak dedi ki:

    Merhabalar

    ECA protheus plus tipi kombim var

    Geçen gün sıcak su alıcakken ekranda arıza kodu belirdi.arkadaşım kış ve yaz ayarına(esk usul aç kapat) değiştirince sorun düzeldi.ve ilk petekleri ısıtmaya çalışırkende arıza led i anlık tam yanmadan sönüyor,2.ateşlemede kombi yanıyor.acaba problem tam olarak nedir,ve bunun bir can güvenliği sorunu olabilir mi ?

    şimdiden teşekkür ediyorum.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Kadir Bey… Ekranda beliren hata kodunu belirtmiş olsaydınız veya anlık yanan ledi belirtmiş olsaydınız daha net bilgiler aktarmaya çalışırdık. Ancak bu şekilde arızayı veya sebeplerini bilemeyiz. Sorunu yerinde görmemiz gerekir. Kombi ilk ateşleme denemesini başarısız yapıyor anlaşılan. Ancak bu durum; hava akışına, cihaz içindeki su kaçağına, ateşleme devresine bağlı olabilir. Can ve mal güvenliğiniz açısından servis yardımı almanızı öneririz.

      1. Kadir Çolak dedi ki:

        Birde sıcak su açıldığı zaman biraz fazla ses geliyor,içinden akan su tazikli imiş gibi.

        Bunun için ne yapılabilir ?

        1. Kombi Tamircisi dedi ki:

          Sistemde hava olabilir. Sesi yerinde duymadan veya nereden geldiğini incelemeden bilgi sunmak çok zor maalesef. Sesi yerinde dinlemek gerekir.

  15. Oryal Aytug dedi ki:

    Merhaba sayin yetkili, ben Belcikada yasiyorum ve 3 ay once Termodinamik Dek30 elektrikli kombi getitirttim ve bagladim.
    Mukemmel calisiyordu taki bugun akilli termostat baglayincaya kadar.
    biliyorum termostat puls veriyor ve direk kontak yapiyor,ama ben bildigim halde yanlis bagladim, puls yerine 230 volt giris vererek digital kart yandi,
    Bana yeni kart temin edebilirmisiniz?

    Saygilarimla, Oryal Aytug

    whatsapp gorusme imkaniniz varmi?

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Oryal Bey… Bizde parça satışı yok maalesef. Biz servisiz. Yani kombi arıza onarımı için, tesisat ve kombi bakımı için hizmet veren bir firmayız. Size bu konuda yardımcı olamıyoruz maalesef. Ekstra oda termostatı hizmeti de vermediğimiz için sizi uzaktan yönlendiremiyoruz.

  16. Tayfun Kahveci dedi ki:

    Efendim kolay gelsin hayırlı işler benim kombi sıcak su veriyor sıcak su geliyor ama petekler katiyen ısınmıyor yani peteklere sıcak su girişi olmuyor galiba nedendir acaba bir kişi 3 yollu vana veya kart arızalı olabilir dedi yardımcı olurmusunuz

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Tayfun Bey… Kaloriferlerin ısınmaması birçok sebebe bağlıdır. Özellikle de kombi bir hata kodu vermediği sürece bu konuda tahmini de olsa bilgi aktarmak zordur. https://kombitamircisi.com.tr/bilgi-servisi/radyatorler-calismiyor/ linkini tıklarsanız burada peteklerin ısınmamasıyla alakalı muhtemel sebepler ve servis öncesi yapılması gereken işlemler detaylı olarak anlatılmıştır. Yapılması gerekenleri uygulamanıza rağmen yine de petekler ısınmıyorsa 0850 811 88 22 numaralı telefonumuzu arayarak bu konuda yardım alabilirsiniz.

  17. Recep Özkan dedi ki:

    Ferroli kombinin ısı ayarı tuşlardan yapılamıyor, acaba ana karttan yapılabilir mi.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Recep Bey… Isı ayarlaması tuşlardan yapılamıyor derken? Tuşlara bastığınızda işlev mi sağlamıyor? Böyle bir durum varsa bu bir arızadır. Anakart üzerinden ısı ayarı yapılamaz. Karta müdahale edilir (tamir-değişim gibi) sorun çözümlenir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.

  18. furkan dedi ki:

    Kombimiz sıcak su vermiyor ve petekler yanmıyor. Gelen tamirci anakartın değişmesi gerektiğini söyledi ama kombi çalışıyor sadece göstergesindeki rakamlar tam belli olmuyor. Anakart değişimi için 450 TL para istediler. Sıcak su sensöründe sıkıntı olabilir mi? Bir kaç hafta öncesine kadar böyle bir problem yoktu. Kombi markası Alarko Harmony D.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Furkan Bey… Kombi göstergesindeki rakamlar tam olarak belli olmuyorsa evet kart arızası olabilir. Kart üzerindeki potanslar farklıdır. Yani sıcak su için ayrı, kalorifer için ayrıdır. Size sundukları fiyat bilgisi anakart değişimi değil, anakart tamir fiyatı olabilir. Ekrandaki rakamlar tam belli olmuyor dediğiniz için karttan kaynaklı olabilir dedik ama peteklerin ısınmaması birçok sebebe bağlıdır. Direk sensör de denilemez. Sorunu yerinde görmemiz gerekiyor.

      1. furkan dedi ki:

        Göstergedeki rakamlar belli olmazken de petekler yanıyor ve sıcak su geliyordu. 3 – 4 ay boyunca anakart bu şekildeyken kullandık. Evi devralmadan önce de gösterge bozukmuş yani uzun süredir anakartta bir problem var ama sıcak suda bir sıkıntı yoktu şimdi kombi çalışıyor ama sıcak su vermiyor ve petekler yanmıyor. Kombimiz balkonda ve dolabı yok, tamirci anakartın yağmur suyundan bozulmuş olabileceğini söyledi. Anakart tamiri için 300 TL, değişimi için 450 TL fiyat verdi. Daha sonra anakartın tamir olmadığını söyleyerek değişim yapmaları gerektiğini söylediler.

        1. Kombi Tamircisi dedi ki:

          Anladım Furkan Bey. Şimdi cihaz hem sıcak su vermiyor hem de petekleri ısıtmıyor. Muhtemel sebebi kart gibi duruyor. Ancak dediğimiz gibi sorunu yerinde görmeden net bilgi vermek çok zor. Anakart yağmur suyundan bozulmaz. Yağmur suyu bacadan içeri sızsa bile düşük ihtimalle kartı etkiler. Harici bir sorun olabilir. Kart tamiriyle, kart değişimi arasında bu kadar düşük fiyat farkı olmaması gerekir.

  19. Huseyin serbes dedi ki:

    Merhaba Demirdöküm kombim f5 arıza veriyor. fan motoru ve prosestat sağlam kart uzerindeki rölenin üzerine baskı uyguladigimda bir cızırtı geliyor ve kombi devreye giriyor. Problem kesin roledenmidir. Kart tamiri yapan bir yere götürmeyi düşünüyorum ne kadara değişirler roleyi teşekkürler

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Hüseyin Bey… Net bilgi aktarmak için sorunu yerinde görmemiz gerekiyor. Can ve mal güvenliğiniz açısından cihaza müdahale etmeyerek servis yardımı almanızı öneririz.

  20. Erdal Ersalman dedi ki:

    Selam
    Öncelikle böyle bir site kurduğunuz için teşekkür ederim.
    Demirdöküm aden marka kombimiz var. Kombiyi ilk açtığımızda çalışıyor. Suyu ısıtıp beklemeye geçinceye kadar çalışıyor. Beklemeye geçtikten sonra tekrar çalışmıyor. Kombiyi kapatıyorum. Elektrik sigortasını kapatıyorum. Bekliyoruz iyice soğuduktan sonra tekrar çalıştırıyorum. Usta geldi. Ekran kartından olabilir dedi. Elinde kart yoktu.
    -Bu arıza Ana karttanmıdır?
    -Yoksa ekran kartındanmıdır?
    Lütfen yardımcı olurmusunuz?

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Erdal Bey… Değerli yorum ve görüşünüz için teşekkür ederiz. Elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz. Başarabiliyorsak da ne mutlu bize. Yaşadığınız probleme gelecek olursak eğer; cihaz bekleme aşaması sonrasında devreye girmiyor. Bize kalırsa ekran kartında sorun yok gibi ancak yine de tabi sorunu yerinde görmeden net bilgi aktarmak çok zor. Üç yollu vana, sensör, kart, akış şalteri gibi birçok parçayı yerinde görüp incelemek, kontrol etmek gerekiyor.

      1. ERDAL ERSALMAN dedi ki:

        Arızamız Ana kartdanmış. Ana kart değişti sorunumuz çözüldü.
        İlginiz Alakanız için çok teşekkürler. Allah razı olsun.

        1. Kombi Tamircisi dedi ki:

          Rica ederiz Erdal Bey… Sorununuzun çözümlendiğine sevindik. Değerli görüşünüz biz teşekkür ederiz.

  21. Selçuk eryiğit dedi ki:

    Merhabalar Demirdöküm Aden kombi var bizde 40 derece sicakligina ayarlıyoruz fakat cok fazla yanıyor petekleri cok isitiyor yaz ayarina getirince 60 derecede gosteriyor sicakligi 30 derecede normal yaniyor ama 40 derecede degisiklik gosteriyor boyle bunun sebebi nedir acaba

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Selçuk Bey… Kart, sensör veya üç yollu vana arızası olabilir. Sorunu yerinde incelememiz gerekiyor.

  22. İsmail önal dedi ki:

    Slm aırfel kombi arızaya geçti çalışıyor ama hemen tekrar arızaya geçiyor sebebi nedir

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba İsmail Bey… Airfel kombilerin genel modellerinde ekran bulunur. Arızaya geçtiğinde ekranda beliren arıza kodunu bize yazabilirseniz yardımcı olmaya çalışırız.

  23. Ali Abadanç dedi ki:

    Termodinamik marka elektrikli kombim var, henüz garantisi devam etmektedir. Kombi arıza yaptı, çalıştırdığımda petekler ısınıyor, ancak sıcak su 55 derceye getiriyorum, suyu çok açarsam su sıcaklığı hemen 20 derecelere düşüyor. Yani banyo yapılamıyor. Servise arıza bildirimi yaptım, yaklaşık 2 aydır arızasını bulup yapamadılar. Servis arızasını gideremeyince başka bahaneler üretip su girişleri ters bağlantı yapılmış, cihazda arıza yok gibi bahaneler ürettiler. Ancak ben usta bir su tesisatçısı getirterek kombi su girişlerine baktırdım ve her hangi bir ters bağlantının olmadığını ve her şeyin normal olduğunu söyledi. Bu durumda kombiyi değiştirmiyorlar ve mağdur durumdayım, ne yapmam gerekiyor. Teşekkürler…

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Ali Bey… Elektrikli kombilere hizmetimiz olmadığı için maalesef ki içeriğini bilemiyoruz. Hizmet verdiğimiz ürünler sadece doğalgazlı kombi, şofben, kazan gibi ürünlerdir. Su tazyiği arttıkça doğalgazlı kombilerin suyu ısıtması güçleşir. Elektrikli kombilerde de böyle bir durum söz konusu olabilir. Yani su tazyiğini dışarıdaki su vanasından kısarak bi deneme yapın. Yüksek tazyik sebebiyle suda soğuma oluyor olabilir. Tazyik düşünce sorun olmuyorsa cihazı o şekilde kullanmaya devam edebilirsiniz. Ancak bir değişiklik olmuyor ve sorun devam ediyorsa Termodinamik genel merkez ile görüşerek durumu izah edebilir, yetkililerden yardım alabilirsiniz.

  24. ahmet yılmaz dedi ki:

    iyi günler diliyorum öncelikle.ben bosch marka kombi kullanıyorum kombinin ekran kartında veriler görünmüyor bozuldu yani sadece ekran ışı var.yalnız kombi sıcak su ve petek ısıtmada problem yaşanmıyor çalışıyor sadece kaç derecede olduğunu göremiyorum ekran kartı değişimi olmazsa böyle kullanmaya devam edersem sorun olur mu

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Ahmet Bey… Bu durum sizi bir süre kadar idare edebilir ancak bir süre sonra cihaz hiç çalışmamaya başlar. Bize kalırsa daha büyük sorunlar yaşamadan direk servis yardımı almalısınız.

  25. Zeki bozkurt dedi ki:

    Slm, ben Almanya da yaşıyorum ve türkiye de bir kıracım var. Bana dairenin kimisinin kartı yandığını ve içine su kaçmış olduğunu söyledi! Bu su kaçma olayı kullanıcı hatası olmutor mu?
    Kiminin barını yükselirsen , tehlike oluşmasın diye sigortada fazla suyu dışarı atmıyor mu ? Vereceğiniz bilgi için şimdiden teşekkürler

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Zeki Bey… Kombi içerisinde bir su kaçağı durumu varsa karta su gelmiş olabilir. Bu durum dışında kombi su akıtırken ya da kombide bir sorun olup kapağı açıldığında da karta su gelebilir. Yani bu durum kullanıcı hatası da olabilir olmayabilir de… Bu durumu sadece “anakarta su gelmiş veya yanmış” tespitini yapan servis ekibi bilir. Yani onlarla iletişime geçerek daha net bilgi alabilirsiniz. Kombiye fazla su basılırsa veya basınç yükselme durumu varsa fazla su emniyet ventilinden dışarı atılır, sigortadan değil. Kombinin sigortası elektrik bağlantısıdır. Su gelmesi imkansızdır.

  26. Ali çetiner dedi ki:

    2016 yılı 10ayında aldığım kombi doğal gaz saatı değişimi yapıldığı gün arıza verdi Arıza kodu E05 Servis çağırdım ana kart bozulmuş denildi arıza şöyleydi kombi resetlediğim zaman kombi belli bir süre fan yada başka bir şey olabilir çalışıyor ateşkeme yapmadan hata kodun geçiyor önce prosestanın bozuk olacağını düşündüm ama servis ana kart bozuk dedi ana kart doğal gaz akışında bozulurmu cvb larsanız memnun olurum (Sizin yorumlarınızda elektrik dalgalanmalarında olabileceği yazıyor)onun için gaz dan bozulurmu diye soruyorum kafamda ?kaldı İyi çalışmalar bilgileriniz için teşekkürlet

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Ali Bey… Öncelikle makalemizi incelerseniz anakartın arızalanmasının 3 sebebi yazıyor. Sadece voltaj dalgalanmaları yazmıyor. En büyük etmen evet voltaj dalgalanmaları. Ancak bu durum dışında cihazın eski olması, parçaların bozulup anakartı etkilemesi de anakartın arızalı olma sebepleri arasındadır. Yanlış bilgi aktarıyoruz veya yanlış yönlendirme yapıyoruz gibi algılanmasın diye bu bilgiyi sunma gereği duyduk. Sorununuza gelecek olursak şöyle bir bilgi aktarabiliriz: gaz saati değiştirildiğinde daireye gelen gaz kesilir. Haliyle kombiye gelen gaz da kesilmiş olur. Kombi açık kaldıysa gazsız çalışmaya zorlanmıştır ve bu yüzden arızaya geçmiştir. Bu durum da elektronik kart yani anakart dahil birçok parçayı etkileyebilir. Yani kısacası sorun; kombiye gelen gazın kesilmesi, kombinin kapatılmadan (muhtemelen) gaz saati değiştirilirken açık bırakılması ve kombinin gazsız çalışmaya zorlandığı için arızalanmasıdır. Kombi bu işlem sırasında kapalı olsa bile bazen arızalanabilmektedir. Anakartın arızalanması da bize kalırsa bu duruma bağlı. Tabi anakartta sorun var mıdır bunu da net olarak bilmediğimiz için sizi yanlış yönlendirmek istemeyiz. Kombinizin net marka modelini bilmediğimiz için E05 arıza kodunu da açıklayamıyoruz. Kombinizin marka ve modelini belirtirseniz daha net bilgiler sunarak size yardımcı olmaya çalışırız.

  27. Ahu Polat dedi ki:

    Yogusmali kombide 60 derece acilan kombi atesleme yapıp 60 a kadar çıkıp sonrasında peteklerdeki ısı 30 dereceye düşerse bu koninin anakartı arızalı mı demektir ?Anakart arızalı olursa bunu nasıl anlarız?

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Ahu Hanım… Yoğuşmalı olsun olmasın fark etmez. Kombi devreye girdiğinde ayarlanan sıcaklığın üstüne çıkar, sonrasında sıcaklık yavaş bir şekilde düşer. Brülör bekleme süresi sona erdiğinde veya ntc sensör düşük sıcaklık algıladığında kombi yeniden devreye girip yeniden ayarlanan sıcaklığın üstüne gelene dek ısıtmaya devam eder. Yani çalışma bu şekilde devam eder. Bu her çeşit kombi için çalışma sistemidir. Ancak 60°C ye ayarlı bir kombi 30°C ye kadar düşüyorsa; filtre tıkalı olabilir, kalorifer tesisatınızın temizliği gerekebilir, sensör gibi parçalarda sorun olabilir. Kart düşük bir ihtimalle de olsa karşımıza çıkabilir, ancak kesin değil. Sorunu yerinde incelemek gerekir.

  28. Oğuzhan dedi ki:

    Merhaba
    Ariston marka class premium evo modeli kombide sicak suda hehangi bir problem yaşamıyoruz fakat petekleri acinca 15- 20 dakika verimli calisiyor daha sonra devreye girme suresi uzuyor haliyle petekler istenilen sicaklikta olmuyir sicaklik derecesi farketmeksizin ilk acilistan sonra petekleri cok cuzel isitiyor fakat sonra devreye girmekte gec kaliyor.(Petekler temizlendi filtreler temizlendi bakimlari yapildi.)Yardimci olursaniz sevinirim