Ferroli New Elite Hata Kodları
Makalemiz içerisinde sunduğumuz bilgiler Ferroli New Elite 60 F24 – F30 model kombiler için geçerlidir.
- F1 Arızası Brülörde ateşleme yok.
- Çözüm Kombiye bir sebeple gazın gelmediğini belirten arıza kodudur. Bu durumda cihaz ateşleme yapmaz yani hiçbir konumda çalışmaz. Gaz giriş kontrolünü kullanıcı olarak sağlamalısınız. Gaz vanalarının açık olduğundan ve konut içinde gaz olduğundan emin olmalısınız. Eğer sorun yok ise cihazı resetlemelisiniz. Yine de sorun çözümlenmedi ise bu durumda cihazda sorun var demektir ve servisi aramalısınız. Cihazın elektrotlarında (ateşleme ve iyonizasyon) sorun olabilir, gaz valfinde ya da elektronik kartında problem olabilir. Tespit ve çözüm için servis yardımı almalısınız.
- F3 Arızası Emniyet valfi devreye giriyor.
- Çözüm Kombide emniyet valfi aşırı ısı termostatıdır. Aşırı ısınma durumu söz konusu olduğu için devreye girdiğini belirtir. Bu durumda kombinin altındaki tesisat vanalarını ve cihaz kalorifer modunda ise kalorifer vanalarına bakmalısınız. Kapalı olan vanaları açmalısınız. Bir de kombiyi resetleyebilirsiniz. Bu kontrol ve uygulamalardan sonra da arıza durumu devam etmekte ise; pompa sıkışmış olabilir, ana eşanjörde sorun olabilir, üç yollu vana arızalı olabilir, sensör arızalı olabilir, kart arızası olabilir, kalorifer filtresinde tıkanıklık ya da kalorifer tesisatında tıkanıklık olabilir. Tespit ve onarım için servisi aramalısınız.
- F4 Arızası Prosestat devreye giriyor.
- Çözüm Bu durum prosestat kontağının kapalı kaldığını gösterir. Bu durumda servis ekipleri tarafından prosestat kontrolü sağlanmalıdır. Bu nedenle de servis yardımı almalısınız. Fan ya da anakart arızası da olabilir. Yerinde tespit ve müdahale gerekmektedir.
- F5 Arızası Prosestat kontak kapatmıyor.
- Çözüm Bu durum kontağın 55 saniye içerisinde kapatmadığını gösterir. Hava ve duman boruları tıkalı olabilir bu durum mutlaka kontrol edilmelidir. Prosestat arızası da meydana gelmiş olabilir. Servis çağırırsanız çözüm alternatifi sunulabilir.
- F6 Arızası Prosestatın uzun süre kapanmaması.
- Çözüm Kontağın 5 denemeden sonra yine de kapanmamasını belirten arıza kodudur. Bu durumda kombide ya fan ya da prosestat arızası görülür. Bu durum karşısında kullanıcı olarak yapabileceğiniz işlem yoktur. Sorun anakart ile alakalı da olabilir. Net tespit ve çözüm için servis yardımı almalısınız.
- F8 Arızası Ateşleme sonrası yanma başlamıyor.
- Çözüm Kombide ateşleme oluyor fakat yanma durumu olmuyor ise bu sorun karşımıza çıkar. Bu durum elektronik kartta sorun olabileceği anlamına gelebilir. Gaz valfi veya elektrotlarda da sorun olabilir. Tespit ve müdahalenin yerinde yapılması gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.
- F9 Arızası Gaz valfi ile elektronik aksam arasında iletişim yok.
- Çözüm Bu durumda gaz valfi sorunu ya da kablo bağlantı sorunu yaşanabilir. Anakart arızası da söz konusu olabilir. Net bilgi için sorunu yerinde görmek gerekir. Bu yüzden mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- F10-F22 Arızası Mikro işlemci sorunu.
- Çözüm Cihazın elektronik kartındaki mikro işlemcide sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda elektrik kesilip yeniden verilmelidir. Sorun eğer devam eder ise elektronik kart kontrol edilmeli değişim ya da tamiri yapılmalıdır. Bu nedenle de mutlaka servis desteği almalısınız.
- F23 Arızası 4 dakika içinde tesisat basıncına ulaşılamıyor.
- Çözüm Bu durum tesisatta su kaybı olduğu anlamına gelir. Su basılmış fakat 4 dakika içinde su basıncı yine düşmüştür. Bir yerde su kaçağı olup olmadığı kontrol edilmeli, su kaçağı varsa müdahale ona göre yapılmalıdır. Uzman yardımı almanızı öneriyoruz.
- F24 Arızası 12 saat içinde 4 kez kombiye su basmak gerekiyor.
- Çözüm Böyle bir durumda sürekli düşük su basınç sorunu yaşanıyor demektir. Emniyet ventili kontrol edilmelidir. Tıkanması ya da arızalı olması kombideki suyu tahliye ediyor anlamına gelebilmektedir. Ya da genleşme tankının havası eksik ise yine sürekli basınç düşme durumu yaşanabilir. Cihaza 12 saat içinde 4 defa su basmak normal bir durum değildir. Net tespit ve müdahale için mutlaka Ferroli Servisi yardımı almalısınız.
- F25 Arızası Yazılım sorunu.
- Çözüm Ferroli New Elite kombide yazılım hatası anlamına gelen arıza kodudur. Bu durumda elektrik kesilip yeniden verilmelidir. Eğer sorun düzelmez de yeniden devam eder ise mutlaka elektronik kart kontrol edilerek müdahalesi yapılmalıdır. Bu durum karşısında cihaza müdahale edemeyeceğiniz için mutlaka servis yardımı almalısınız.
- F30-F31 Arızası Isıtma tesisat sensör sorunu.
- Çözüm Isıtma sensöründe sorun olduğu anlamını taşıyan arıza kodlarıdır. Bu durumda kalorifer sensör arızası karşımıza çıkabilir. Veya kablolarda eğer kopma ya da kısa devre durumu oldu ise yine bu durum yaşanabilir. Bir ihtimal borularda nemlenme durumu da olabilir. Çözüm için servisi aramanızı tavsiye ederiz.
- F32-F33 Arızası Kullanım suyu sensör sorunu.
- Çözüm Cihazın sıcak su sensöründe sorun, kablolarında kopma ya da kablolarda kısa devre olduğu zaman bu iki sorun meydana gelir. Ayrıca borularda nemlenme de olabilir. Böyle bir durumla karşılaştıysanız mutlaka servis yardımı almalısınız.
- F34 Arızası Voltaj düşük ya da yüksek.
- Çözüm Cihaza gelen voltajın ya 190 V dan düşük ya da 250 V dan yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda cihaz bir süre kadar bu şekilde düzelir umudu ile beklenmelidir. Düzelme olmaz ise servis aranmalıdır. Elektronik kartta sorun olabilir. Elektronik kart düşük ya da yüksek gelen voltaj sebebi ile yanmış olabilir. Bu durumda tamir ya da değişim işlemi gerekir. Uzman servis yardımı almalısınız. Yalnız sorun yeniden yaşanmasın diye de mutlaka kombi regülatörü kullanmalısınız.
- F35 Arızası Şebeke gerilim frekansında anormallik.
- Çözüm Elektrik şebekesinde sorun olabilmektedir. Elektrik tesisatı kontrol edilmeli görülen aksaklıklar onarılmalıdır. Bu durumda kullanıcı olarak cihaza müdahale etmeyin. Mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- F36 Arızası Elektronik kart sorunu.
- Çözüm Yaz kış farklı sebeplerle karşımıza çıkan bir arıza kodudur. Bu arıza kodunun anlamı elektronik kartta sorun olmasıdır. Böyle bir durumda cihazın çalışması beklenilemez. Yapılması gereken uygulama kartın tamiri ya da değişimidir. Bu sebeple de mutlaka Ferroli Servisi’ne ulaşmalı yardım almalısınız.
- F37 Arızası Isıtma tesisatı suyu çok düşük.
- Çözüm New Elite model kombilerde çok sık karşılaşılan bir sorundur. Tesisat su basıncının düşük olduğunu belirtir. Ferroli New Elite model kombini altındaki doldurma musluğunu çevirerek açmalı ve basıncı 1,5 bar kadar yükseltmelisiniz. Uygulamadan sonra sorun devam ederse eğer birkaç reset uygulaması yapabilirsiniz. Sorun yine de düzelmiyorsa veya işlemi yapamıyorsanız uzman yardımı alabilirsiniz.
- F39 Arızası Dış sonda arızalı.
- Çözüm Cihazda sonda sorunu olduğunda ya da kablolarda kısa devre meydana geldiğinde bu problem karşımıza çıkar. Böyle bir durumda arızayı kullanıcı olarak çözümleyemezsiniz. Bu nedenle de mutlaka servisi arayarak yardım talep etmeniz gerekmektedir.
- F40 Arızası Isıtma tesisatı suyu yüksek.
- Çözüm Bu durum tesisattaki su basıncının yüksek olduğunu gösterir. Böyle bir durumla karşılaştığınız zaman yapmanız gereken şey kombideki fazla suyu almaktır. Kombideki fazla suyu kombiye yakın olan kaloriferden hava alarak düşürebilirsiniz. Fazla su aldığınız durumlarda cihaza yeniden su basarsanız sorun çözümlenecektir. Düzelme olmaz ise resetleme işlemi yapabilirsiniz.
Ferroli new elite f24e kombi anahtar imgesi yanip sonuyor
Merhaba Mehmet Bey… Cihaz arızaya geçmiş. Harici olarak ekranda bir hata kodu varsa eğer bu hata kodunu belirtirseniz size yardımcı olmaya çalışırız.
merhaba feroli nev elıte60f 24 kmbi resetliyorum çalışıyor sonra bir bakıyorum ekran kompile gitmiş tekrar reset vs yapıyorum çalışıyor 1fh hatası veriyor arzası ne olabilir tşkrler
Merhaba Gürbüz Bey… Arıza durumunda ekran gidiyorsa eğer kart arızası olabilir. Ancak belirttiğiniz 1fh arıza kodu bu model kombilerde bulunmuyor. Yanlış görmüş olabilirsiniz veya cihaz harici bir sorun yani kullanım kılavuzunda belirtilmeyen bir sorun veriyor olabilir. Kullanıcı olarak sizi yönlendirebileceğimiz bir işlem olmadığı için servis yardımı almalısınız.
NEW ELİTE F24 KOMBİ sürekli f40 hata gösteriyor suyu boşaltıyorum bir müddet sonra tekrar f40 hatası gösteriyor bilgi lütfen
Merhaba Nafız Bey… Kombinideki F40 arızası yüksek basınç sorunudur. Ferroli kombilerde basınç kendi kendine yükseliyorsa eğer ve sürekli bir yükselme durumu (cihaz kullanılsa da kullanılmasa da) oluyorsa bu durum genel olarak eşanjöre bağlıdır. Kombiniz tek eşanjörlü olduğu için muhtemelen ana eşanjöründe bir sorun var. Ancak yine de net bilgi vermek için sorunu yerinde görmemiz gerekiyor. Bu konuda yardım almak isterseniz eğer 444 1 837 numaralı telefonumuza ulaşabilirsiniz.
bir tamirci kardeşimizede sordum soğuksu girişini kapat 2 saat bakalım değişim olacak mı 1.5 bar a ayarlamıştım hala 1.5 bar sıkıntı nedir
sayın ustam
F40 arızasıiçin servis geldi esanjörde bir sıkıntı yok muslukta kaçak yok 1.5 barda su girişini kapattım 2 saat içinde barda bir değişim olmadı ve usta tamam dedi bir gün sonra tekrar yine F40 hatası verdi sorunu bir türlü bulamadık sizce sorun nedir hatta servis tekrarladığı zaman beni çağırın dedi ama
Merhaba Nafız Bey… Kombinizdeki sorun yüksek basınç sorunu. Eşanjör ve muslukta sorun görülmediyse eğer manometre veya basınç sensörüne bakılmalıdır. Basınç sensörü arızalı olabilir, tesisat basıncını ölçemiyor ya da yanlış ölçüyor olabilir. Manometre de bar göstergesidir. Arızalıysa basıncı yanlış gösteriyor olabilir. Tabi sorunu yerinde göremediğimiz için bu söylediklerimiz tahmini bilgilerdir. Net teşhis için sorunu yerinde görmemiz gerekir. Yardım almak isterseniz 444 1 837 numaramızdan bize ulaşabilirsiniz.