New Elite Arıza Kodları

New Elite Arıza Kodları ile ilgili bilgi sahibi olmak isteyen müşterilerimiz var ise yazımızı okumalıdır. New Elite Arıza Kodları sırasıyla ayrıntılı olarak sayfamızdaki metinde sıralanmıştır. New Elite Arıza Kodları başlığı altında sunacağımız bilgiler eminiz ki New Elite model kombi kullanıcıları için önemli bilgiler olacaktır. Bu makalemizi oluşturmamızdaki amaç sizlere her şeyden önce yardımcı olabilmektir. Bu yardımları da her zaman makalelerimizle sunarak ve adreslerinizde işlemler gerçekleştirerek sağlıyoruz. Bizi takip etmeye devam ederseniz cihazınıza hakim olabilir, arıza durumlarında gerektiğinde müdahaleler gerçekleştirebilirsiniz.

New Elite Arıza Kodları

New Elite Arıza Kodları

Önemli Bilgi: Makalemiz içerisinde sunduğumuz bilgiler Ferroli New Elite 60 F 24 – F30 model kombiler için geçerlidir.

F1 Arızası: Brülörde ateşleme yok.

Çözüm: Kombiye bir sebeple gazın gelmediğini belirten arıza kodudur. Bu durumda cihaz ateşleme yapmaz yani hiçbir konumda çalışmaz. Gaz giriş kontrolünü kullanıcı olarak sağlamalısınız. Gaz vanalarının açık olduğundan ve konut içinde gaz olduğundan emin olmalısınız. Eğer sorun yok ise cihazı resetlemelisiniz. Yine de sorun çözümlenmedi ise bu durumda cihazda sorun var demektir ve servisi aramalısınız. Cihazın elektrotlarında (ateşleme ve iyonizasyon) sorun olabilir, gaz valfinde ya da elektronik kartında problem olabilir. Arıza tespitini ve çözümünü uzman Ferroli Servisi ni aramalısınız.

F3 Arızası: Emniyet valfi devreye giriyor.

Çözüm: Bu durumda ısıtma tesisat suyu sensörü aktif durumda değildir ya da tesisatta sirkülasyon sağlanamıyordur. Böyle bir durumda hem ısıtma sensörü sorunu hem de pompa sorunu meydana gelmiş olabilir. Farklı sebeplerle de sorun yaşanıyor olabilir. Net teşhis ve müdahale için servisi aramalısınız.

F4 Arızası: Prosestat devreye giriyor.

Çözüm: Bu durum prosestat kontağının kapalı kaldığını gösterir. Bu durumda servis ekipleri tarafından prosestat kontrolü sağlanmalıdır. Bu nedenle de servis yardımı almalısınız. Fan ya da anakart arızası da olabilir. Yerinde tespit ve müdahale gerekmektedir.

F5 Arızası: Prosestat kontak kapatmıyor.

Çözüm: Bu durum kontağın 55 saniye içerisinde kapatmadığını gösterir. Hava ve duman boruları tıkalı olabilir bu durum mutlaka kontrol edilmelidir. Prosestat arızası da meydana gelmiş olabilir. Servis çağırırsanız çözüm alternatifi sunulabilir.

F6 Arızası: Prosestatın uzun süre kapanmaması.

Çözüm: Kontağın 5 denemeden sonra yine de kapanmamasını belirten arıza kodudur. Bu durumda kombide ya fan ya da prosestat arızası görülür. Bu durum karşısında kullanıcı olarak yapabileceğiniz işlem yoktur. Sorun anakart ile alakalı da olabilir. Net tespit ve çözüm için servis yardımı almalısınız.

F8 Arızası: Ateşleme sonrası yanma başlamıyor.

Çözüm: Kombide ateşleme oluyor fakat yanma durumu olmuyor ise bu sorun karşımıza çıkar. Bu durum elektronik kartta sorun olabileceği anlamına gelebilir. Gaz valfi veya elektrotlarda da sorun olabilir. Tespit ve müdahalenin yerinde yapılması gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.

F9 Arızası: Gaz valfi ile elektronik aksam arasında iletişim yok.

Çözüm: Bu durumda gaz valfi sorunu ya da kablo bağlantı sorunu yaşanabilir. Anakart arızası da söz konusu olabilir. Net bilgi için sorunu yerinde görmek gerekir. Bu yüzden mutlaka uzman yardımı alın.

F10-F22 Arızası: Mikro işlemci sorunu.

Çözüm: Cihazın elektronik kartındaki mikro işlemcide sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda elektrik kesilip yeniden verilmelidir. Sorun eğer devam eder ise elektronik kart kontrol edilmeli değişim ya da tamiri yapılmalıdır. Bu nedenle de mutlaka servis desteği almalısınız.

F23 Arızası: 4 dakika içinde tesisat basıncına ulaşılamıyor.

Çözüm: Bu durum tesisatta su kaybı olduğu anlamına gelir. Su basılmış fakat 4 dakika içinde su basıncı yine düşmüştür. Bir yerde su kaçağı olup olmadığı kontrol edilmeli, su kaçağı varsa müdahale ona göre yapılmalıdır. Uzman yardımı almanızı öneriyoruz.

F24 Arızası: 12 saat içinde 4 kez kombiye su basmak gerekiyor.

Çözüm: Böyle bir durumda sürekli düşük su basınç sorunu yaşanıyor demektir. Emniyet ventili kontrol edilmelidir. Tıkanması ya da arızalı olması kombideki suyu tahliye ediyor anlamına gelebilmektedir. Ya da genleşme tankının havası eksik ise yine sürekli basınç düşme durumu yaşanabilir. Cihaza 12 saat içinde 4 defa su basmak normal bir durum değildir. Net tespit ve müdahale için mutlaka Ferroli Servisi yardımı alın.

F25 Arızası: Yazılım sorunu.

Çözüm: Ferroli New Elite kombide yazılım hatası anlamına gelen arıza kodudur. Bu durumda elektrik kesilip yeniden verilmelidir. Eğer sorun düzelmez de yeniden devam eder ise mutlaka elektronik kart kontrol edilerek müdahalesi yapılmalıdır. Bu durum karşısında cihaza müdahale edemeyeceğiniz için mutlaka servis yardımı almalısınız.

F30-F31 Arızası: Isıtma tesisat sensör sorunu.

Çözüm: Isıtma sensöründe sorun olduğu anlamını taşıyan arıza kodlarıdır. Bu durumda kalorifer sensör arızası karşımıza çıkabilir. Veya kablolarda eğer kopma ya da kısa devre durumu oldu ise yine bu durum yaşanabilir. Bir ihtimal borularda nemlenme durumu da olabilir. Çözüm için servisi aramanızı tavsiye ederiz.

F32-F33 Arızası: Kullanım suyu sensör sorunu.

Çözüm: Cihazın sıcak su sensöründe sorun, kablolarında kopma ya da kablolarda kısa devre olduğu zaman bu iki sorun meydana gelir. Ayrıca borularda nemlenme de olabilir. Böyle bir durumla karşılaştıysanız mutlaka servis yardımı almalısınız.

F34 Arızası: Voltaj düşük ya da yüksek.

Çözüm: Cihaza gelen voltajın ya 190 V dan düşük ya da 250 V dan yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda cihaz bir süre kadar bu şekilde düzelir umudu ile beklenmelidir. Düzelme olmaz ise servis aranmalıdır. Elektronik kartta sorun olabilir. Elektronik kart düşük ya da yüksek gelen voltaj sebebi ile yanmış olabilir. Bu durumda tamir ya da değişim işlemi gerekir. Uzman servis yardımı almalısınız. Yalnız sorun yeniden yaşanmasın diye de mutlaka kombi regülatörü kullanmalısınız.

F35 Arızası: Şebeke gerilim frekansında anormallik.

Çözüm: Elektrik şebekesinde sorun olabilmektedir. Elektrik tesisatı kontrol edilmeli görülen aksaklıklar onarılmalıdır. Bu durumda kullanıcı olarak cihaza müdahale etmeyin. Mutlaka uzman yardımı alın.

F36 Arızası: Elektronik kart sorunu.

Çözüm: Yaz kış farklı sebeplerle karşımıza çıkan bir arıza kodudur. Bu arıza kodunun anlamı elektronik kartta sorun olmasıdır. Böyle bir durumda cihazın çalışması beklenilemez. Yapılması gereken uygulama kartın tamiri ya da değişimidir. Bu sebeple de mutlaka Ferroli Servisi’ne ulaşmalı yardım almalısınız.

F37 Arızası: Isıtma tesisatı suyu çok düşük.

Çözüm: New Elite model kombilerde otomatik su basma fonksiyonu bulunmaktadır. Basınç düştüğü zaman otomatik su basılır ve cihaz çalışmaya devam eder. Ekranda düşük su basınç uyarısı yani F37 arıza kodu yer alıyor ise bu durumda basınç anahtarında sorun olabilir. New Elite model kombi altında yer alan bar göstergesine bakın. 1 ile 2 arasında olmasına karşın yine de düşük su basınç uyarısı veriyor ise bu durumda basınç anahtarında sorun vardır. Fakat basınç düşük ise yani 1 barın altında ise otomatik su doldurma fonksiyonu devreye girmemiş demektir. Bu durumda servis yardımı almalısınız.

F39 Arızası: Dış sonda arızalı.

Çözüm: Cihazda sonda sorunu olduğunda ya da kablolarda kısa devre meydana geldiğinde bu problem karşımıza çıkar. Böyle bir durumda arızayı kullanıcı olarak çözümleyemezsiniz. Bu nedenle de mutlaka servisi arayarak yardım talep etmeniz gerekmektedir.

F40 Arızası: Isıtma tesisatı suyu yüksek.

Çözüm: Bu durum tesisattaki su basıncının yüksek olduğunu gösterir. Böyle bir durumla karşılaştığınız zaman yapmanız gereken şey kombideki fazla suyu almaktır. Kombideki fazla suyu kombiye yakın olan kaloriferden hava alarak düşürebilirsiniz. Fazla su aldığınız durumlarda cihaza yeniden su basarsanız sorun çözümlenecektir. Düzelme olmaz ise resetleme işlemi yapabilirsiniz.

New Elite Arıza Kodları konusundaki bilgileri bu sayfamızda sizler için sunduk. Bu konuda yardım alabileceğiniz her bir durum için bizleri arayabilirsiniz. Ekip olarak sizlere New Elite Arıza Kodları konusunda her daim yardımcı olacağız.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?