yandex metrica
New Elite Arıza Kodları » Hızlı ve Garantili Çözümler

New Elite Arıza Kodları

Makalemiz içerisinde sunduğumuz bilgiler Ferroli New Elite 60 F24 – F30 model kombiler için geçerlidir.

  1. F1 Arızası Brülörde ateşleme yok.
  • Çözüm: Kombiye bir sebeple gazın gelmediğini belirten arıza kodudur. Bu durumda cihaz ateşleme yapmaz yani hiçbir konumda çalışmaz. Gaz giriş kontrolünü kullanıcı olarak sağlamalısınız. Gaz vanalarının açık olduğundan ve konut içinde gaz olduğundan emin olmalısınız. Eğer sorun yok ise cihazı resetlemelisiniz. Yine de sorun çözümlenmedi ise bu durumda cihazda sorun var demektir ve servisi aramalısınız. Cihazın elektrotlarında (ateşleme ve iyonizasyon) sorun olabilir, gaz valfinde ya da elektronik kartında problem olabilir. Arıza tespitini ve çözümünü uzman Ferroli Servisi ni aramalısınız.

New Elite Arıza Kodları

  1. F3 Arızası Emniyet valfi devreye giriyor.
  • Çözüm: Kombide emniyet valfi aşırı ısı termostatıdır. Aşırı ısınma durumu söz konusu olduğu için devreye girdiğini belirtir. Bu durumda kombinin altındaki tesisat vanalarını ve cihaz kalorifer modunda ise kalorifer vanalarına bakmalısınız. Kapalı olan vanaları açmalısınız. Bir de kombiyi resetleyebilirsiniz. Bu kontrol ve uygulamalardan sonra da arıza durumu devam etmekte ise; pompa sıkışmış olabilir, ana eşanjörde sorun olabilir, üç yollu vana arızalı olabilir, kalorifer filtresinde tıkanıklık ya da kalorifer tesisatında tıkanıklık olabilir. Tespit ve onarım için servisi aramalısınız.
  1. F4 Arızası Prosestat devreye giriyor.
  • Çözüm: Bu durum prosestat kontağının kapalı kaldığını gösterir. Bu durumda servis ekipleri tarafından prosestat kontrolü sağlanmalıdır. Bu nedenle de servis yardımı almalısınız. Fan ya da anakart arızası da olabilir. Yerinde tespit ve müdahale gerekmektedir.
  1. F5 Arızası Prosestat kontak kapatmıyor.
  • Çözüm: Bu durum kontağın 55 saniye içerisinde kapatmadığını gösterir. Hava ve duman boruları tıkalı olabilir bu durum mutlaka kontrol edilmelidir. Prosestat arızası da meydana gelmiş olabilir. Servis çağırırsanız çözüm alternatifi sunulabilir.
  1. F6 Arızası Prosestatın uzun süre kapanmaması.
  • Çözüm: Kontağın 5 denemeden sonra yine de kapanmamasını belirten arıza kodudur. Bu durumda kombide ya fan ya da prosestat arızası görülür. Bu durum karşısında kullanıcı olarak yapabileceğiniz işlem yoktur. Sorun anakart ile alakalı da olabilir. Net tespit ve çözüm için servis yardımı almalısınız.
  1. F8 Arızası Ateşleme sonrası yanma başlamıyor.
  • Çözüm: Kombide ateşleme oluyor fakat yanma durumu olmuyor ise bu sorun karşımıza çıkar. Bu durum elektronik kartta sorun olabileceği anlamına gelebilir. Gaz valfi veya elektrotlarda da sorun olabilir. Tespit ve müdahalenin yerinde yapılması gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.
  1. F9 Arızası Gaz valfi ile elektronik aksam arasında iletişim yok.
  • Çözüm: Bu durumda gaz valfi sorunu ya da kablo bağlantı sorunu yaşanabilir. Anakart arızası da söz konusu olabilir. Net bilgi için sorunu yerinde görmek gerekir. Bu yüzden mutlaka uzman yardımı alın.
  1. F10-F22 Arızası Mikro işlemci sorunu.
  • Çözüm: Cihazın elektronik kartındaki mikro işlemcide sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda elektrik kesilip yeniden verilmelidir. Sorun eğer devam eder ise elektronik kart kontrol edilmeli değişim ya da tamiri yapılmalıdır. Bu nedenle de mutlaka servis desteği almalısınız.
  1. F23 Arızası 4 dakika içinde tesisat basıncına ulaşılamıyor.
  • Çözüm: Bu durum tesisatta su kaybı olduğu anlamına gelir. Su basılmış fakat 4 dakika içinde su basıncı yine düşmüştür. Bir yerde su kaçağı olup olmadığı kontrol edilmeli, su kaçağı varsa müdahale ona göre yapılmalıdır. Uzman yardımı almanızı öneriyoruz.
  1. F24 Arızası 12 saat içinde 4 kez kombiye su basmak gerekiyor.
  • Çözüm: Böyle bir durumda sürekli düşük su basınç sorunu yaşanıyor demektir. Emniyet ventili kontrol edilmelidir. Tıkanması ya da arızalı olması kombideki suyu tahliye ediyor anlamına gelebilmektedir. Ya da genleşme tankının havası eksik ise yine sürekli basınç düşme durumu yaşanabilir. Cihaza 12 saat içinde 4 defa su basmak normal bir durum değildir. Net tespit ve müdahale için mutlaka Ferroli Servisi yardımı alın.
  1. F25 Arızası Yazılım sorunu.
  • Çözüm: Ferroli New Elite kombide yazılım hatası anlamına gelen arıza kodudur. Bu durumda elektrik kesilip yeniden verilmelidir. Eğer sorun düzelmez de yeniden devam eder ise mutlaka elektronik kart kontrol edilerek müdahalesi yapılmalıdır. Bu durum karşısında cihaza müdahale edemeyeceğiniz için mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. F30-F31 Arızası Isıtma tesisat sensör sorunu.
  • Çözüm: Isıtma sensöründe sorun olduğu anlamını taşıyan arıza kodlarıdır. Bu durumda kalorifer sensör arızası karşımıza çıkabilir. Veya kablolarda eğer kopma ya da kısa devre durumu oldu ise yine bu durum yaşanabilir. Bir ihtimal borularda nemlenme durumu da olabilir. Çözüm için servisi aramanızı tavsiye ederiz.
  1. F32-F33 Arızası Kullanım suyu sensör sorunu.
  • Çözüm: Cihazın sıcak su sensöründe sorun, kablolarında kopma ya da kablolarda kısa devre olduğu zaman bu iki sorun meydana gelir. Ayrıca borularda nemlenme de olabilir. Böyle bir durumla karşılaştıysanız mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. F34 Arızası Voltaj düşük ya da yüksek.
  • Çözüm: Cihaza gelen voltajın ya 190 V dan düşük ya da 250 V dan yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda cihaz bir süre kadar bu şekilde düzelir umudu ile beklenmelidir. Düzelme olmaz ise servis aranmalıdır. Elektronik kartta sorun olabilir. Elektronik kart düşük ya da yüksek gelen voltaj sebebi ile yanmış olabilir. Bu durumda tamir ya da değişim işlemi gerekir. Uzman servis yardımı almalısınız. Yalnız sorun yeniden yaşanmasın diye de mutlaka kombi regülatörü kullanmalısınız.
  1. F35 Arızası Şebeke gerilim frekansında anormallik.
  • Çözüm: Elektrik şebekesinde sorun olabilmektedir. Elektrik tesisatı kontrol edilmeli görülen aksaklıklar onarılmalıdır. Bu durumda kullanıcı olarak cihaza müdahale etmeyin. Mutlaka uzman yardımı alın.
  1. F36 Arızası Elektronik kart sorunu.
  • Çözüm: Yaz kış farklı sebeplerle karşımıza çıkan bir arıza kodudur. Bu arıza kodunun anlamı elektronik kartta sorun olmasıdır. Böyle bir durumda cihazın çalışması beklenilemez. Yapılması gereken uygulama kartın tamiri ya da değişimidir. Bu sebeple de mutlaka Ferroli Servisi’ne ulaşmalı yardım almalısınız.
  1. F37 Arızası Isıtma tesisatı suyu çok düşük.
  • Çözüm: New Elite model kombilerde çok sık karşılaşılan bir sorundur. Tesisat su basıncının düşük olduğunu belirtir. Ferroli New Elite model kombini altındaki doldurma musluğunu çevirerek açmalı ve basıncı 1,5 bar kadar yükseltmelisiniz. Uygulamadan sonra sorun devam ederse eğer birkaç reset uygulaması yapabilirsiniz. Sorun yine de düzelmiyorsa veya işlemi yapamıyorsanız uzman yardımı alabilirsiniz.
  1. F39 Arızası Dış sonda arızalı.
  • Çözüm: Cihazda sonda sorunu olduğunda ya da kablolarda kısa devre meydana geldiğinde bu problem karşımıza çıkar. Böyle bir durumda arızayı kullanıcı olarak çözümleyemezsiniz. Bu nedenle de mutlaka servisi arayarak yardım talep etmeniz gerekmektedir.
  1. F40 Arızası Isıtma tesisatı suyu yüksek.
  • Çözüm: Bu durum tesisattaki su basıncının yüksek olduğunu gösterir. Böyle bir durumla karşılaştığınız zaman yapmanız gereken şey kombideki fazla suyu almaktır. Kombideki fazla suyu kombiye yakın olan kaloriferden hava alarak düşürebilirsiniz. Fazla su aldığınız durumlarda cihaza yeniden su basarsanız sorun çözümlenecektir. Düzelme olmaz ise resetleme işlemi yapabilirsiniz.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?