Ferroli Econcept Hata Kodları
- F1 Arıza Kodu Brülörde yanma yok.
- Çözüm Brülörde ateşleme olmadığını belirtir. Ateşleme sorunlarında öncelikle yapmanız gereken daireye gaz gelip gelmediğine bakmak olsun. Gaz kontrolü sonrasında vanalar kapalı ise açın. Vanalar açık olmasına karşın arıza durumunda düzelme olmuyor ise resetleme işlemi uygulayabilirsiniz. Resetleme işleminden sonra da sorunda düzelme olmuyor ise servisi aramanız şarttır. Ateşleme sorunlarında; anakart, gaz valfi, ateşleme ve iyonizasyon elektrodunda sorun olabilmektedir. Arızanın teşhis edilerek çözümlenmesi adına yapmanız gereken şey uzman servis yardımı almaktır.
- F3 Arıza Kodu Emniyet termostadına müdahale durumu.
- Çözüm Cihaza servis öncesi birkaç reset atabilirsiniz. Resetleme sonrasında arıza düzelmezse kombi su basıncına bakın. Basınç düşük ise su basma işlemi uygulamalısınız. Ayrıca petek ve tesisat vanalarının açık durumda olduğundan emin olmalısınız. Tüm bu işlemlere rağmen yine de düzelme olmuyorsa servis yardımı almanız gerekir. Eşanjör, kart, sensör, üç yollu vana, pompa gibi parçalarda sorun olabilir. Ayrıca filtrede ya da tesisatta tıkanıklık olabilir.
- F5 Arıza Kodu Vantilatör sorunu.
- Çözüm Bu arıza durumu ile karşılaşırsanız eğer cihaza müdahale etmeden teknik açıdan arıza tespit ve onarımı için servisi aramalısınız. Cihaz genelde yeterli hava akışı sağlayamazsa bu arızaya geçer. Fan, kart gibi parçaları ayrıca baca sistemini kontrol etmek gerekir.
- F8 Arıza Kodu Alev çıkış devresi sorunu.
- Çözüm Bu arıza durumunda servis gelmeden önce kombiyi resetlemelisiniz. Resetleme sonrasında eğer arıza durumunda düzelme olmaz ise; anakart, iyonizasyon elektrodu ya da gaz valfinde sorun olabilir. Tespit ve arızaya müdahale edilmesi açısından servis yardımı almanız gerekmektedir.
- F9 Arıza Kodu Elektronik san. ile gaz vanası arasında bağlantı yok.
- Çözüm Bağlantı kopukluğu söz konusu olduğu zaman bu sorun yaşanmaktadır. Teknik olarak cihaza müdahalede bulunmadan arıza tespit ve onarımı için uzman yardımı almanız gerekmektedir.
- F10/F22 Arıza Kodu Mikroprozesör sorunu.
- Çözüm Cihaza müdahale etmeksizin arıza tespit ve onarımı için servis yardımı almanız gerekmektedir.
- F23 Arıza Kodu 4 dakika içerisinde su basıncı girilen değere ulaşmıyor.
- Çözüm Su basıncı girilen değere uzun süre bekleme sonrası ulaşmayınca bu sorun yaşanır ve ekranda bu arıza kodu belirir. Bu arıza durumunda basınç sondasında sorun olabilmektedir. Yine de arızanın net teşhis edilmesi ve onarılması için uzman yardımı almanız gerekmektedir.
- F25 Arıza Kodu Yazılım problemi.
- Çözüm Elektronik kart yazılımında sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu sorunda cihaza müdahale etmeden servisi aramalı ve uzman yardımı almalısınız.
- F26 Arıza Kodu Yanma sırasında 4 dk da 5 defa alev eksikliği yaşanıyor.
- Çözüm Cihazın yanma sırasında her 4 dakikada 5 kez alev yokluğu yaşandığını belirtir. Bu durumda alev kaybı yaşanıyor diyebiliriz. Arıza durumunda önce kombiyi resetlemelisiniz. Resetleme uygulamalarından sonra da arıza durumunda düzelme olmazsa eğer iyonizasyon elektrodu, elektronik kart veya gaz valfi gibi parçalarda sorun olabilir. Arızanın hem teşhis edilmesi hem de onarılması için mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- F30/F31 Arıza Kodu Gidiş sensörü sorunu.
- Çözüm Kalorifer gidiş suyu sensörü arızalı olduğunda, sensör borularında nemlenme veya sensör kablolarında kopukluk ya da kısa devre durumu olabilir. Arızanın teşhis edilmesi ve uzmanı tarafından yerinde çözümlenmesi için Ferroli Servisi yardımı almalısınız.
- F32/F33 Arıza Kodu Sıcak su sensörü sorunu.
- Çözüm Kullanım suyu ntc sinde arıza durumu söz konusu olduğunda, sensör borularında nemlenme, sensör kablolarında aksaklık olduğunda bu arıza durumu ile karşılaşabilirsiniz. Arızanın teşhis edilmesi ve çözümlenmesi açısından uzman yardımı almanız şarttır.
- F34 Arıza Kodu Şebeke voltajı 190 V altında ya da 250 V üzerinde.
- Çözüm Şebeke geriliminde dalgalanma olduğunu belirtir. Voltajlar düşük ya da yüksek olabilmektedir. Bir süre kadar voltajların düzelmesini beklemelisiniz. Bekleme sonrasında voltaj düzene girdiğinde sorun düzelebilir. Ancak uzun süre bekleme neticesinde arıza durumunda düzelme olmaz ise yüksek ya da düşük gelen voltaj sebebi ile elektronik kartta sorun oluşmuş olabilir. Bu gibi durumlarda Ferroli Servisi arayarak anakarta müdahale edilmesini sağlamalısınız. Müdahale sonrasında sorun düzelir ancak yine aynı sorunla karşılaşabilirsiniz. Bu yüzden Kombi Regülatörü kullanmanızı önermekteyiz.
- F35 Arıza Kodu Şebeke frekansı arızalı.
- Çözüm Şebeke frekansında anormallik olduğunu belirtir. Bir süre beklemeli, sorunda düzelme olmaz ise servis desteği alınmalıdır.
- F36 Arıza Kodu Anakart sorunu.
- Çözüm Cihazın beyni görevinde olan anakartta sorun olduğunu belirtir. Bu arıza durumunda cihaz bloke konumda olacak yani çalışmayacaktır. Arızanın onarılması açısından mutlaka Ferroli Servisi yardımı almalısınız.
- F37 Arıza Kodu Düşük tesisat su basınç arızası.
- Çözüm Sistem suyunun 1 bar altında olduğunu belirtir. Bu arıza durumu ile karşılaştığınız zaman cihaza su basmanız gerekmektedir. Cihazın altında monteli şekilde olan doldurma musluğu ile 1,5 bar kadar sisteme su basmanız gerekir. Su basma işlemi bittiğinde doldurma musluğunu mutlaka kapatın. Doldurma musluğu açık kalırsa basınç yükselir ve kombi su akıtabilir. İşlem bitiminde arıza durumu düzelmez ise kombiyi resetleyebilirsiniz. Resetleme uygulamasından sonra arıza düzelecektir. Arızanın devam etmesi halinde, arızanın sürekli yaşanması halinde veya işlemin yapılamadığı durumlarda mutlaka uzman desteği almak gerekir.
- F39 Arıza Kodu Dış sonda sorunu.
- Çözüm Dış ortam sondasında sorun olabileceğini belirtir. Bu parça her kombide bulunmamaktadır. Dış hava sondası varsa eğer arızalı olabilir ya da bağlantılarda sorun olabilir. Dış hava sondası yoksa eğer elektriksel bir sorun olabilir. Arızanın tespit edilmesi ve sonuçlandırılması açısından uzman yardımı almanız gerekmektedir.
- F40 Arıza Kodu Yüksek tesisat su basınç arızası.
- Çözüm Kombi tesisatındaki su basıncının yüksek olduğunu belirtir. Bu arıza durumunda yüksek basıncı düşürmeniz gerekmektedir. İdeal tesisat su basıncı 1 ile 2 bar arasıdır. Bu arıza durumunda ise basınç değeri 2,5 üzeridir. Kombiye en yakın kaloriferin üst yan kısmını açarak oradan su almalısınız. Su aldığınız an basınç düşmeye başlar. İşlemi basınç değeri 1,5 olana kadar devam ettirin. Bu değere geldiğinde ise işlemi sonlandırın. Arıza durumu düzelecektir. Düzelme olmazsa eğer kombiye reset atmanız yeterlidir. Arıza durumu sıklıkla tekrar ederse eğer mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- F41 Arıza Kodu Su basınç sondası sorunu.
- Çözüm Kombi tesisatındaki suyu ölçme görevinde olan basınç sondasında sorun olabileceğini belirtir. Bu arıza durumunda basınç değeri yanlış gösterilir. Parçanın değiştirilmesi ve arızanın giderilmesi amacı ile Ferroli Servisi yardımı almanız gerekmektedir.
- F43/F44 Arıza Kodu Kalorifer dönüş suyu sensörü sorunu.
- Çözüm Kalorifer dönüş suyu ntc si arızalı ise, ntc kablolarında sorun var ise, ntc borularında nemlenme var ise bu sorunu yaşayabilirsiniz. Genel anlamda net arıza teşhisi yapılması ve sorunun giderilmesi amacı ile mutlaka uzman yardımı almalısınız.
- F45/F46 Arıza Kodu Duman sensörü arızası.
- Çözüm Kullanıcı olarak bu arıza durumunda cihaza müdahalede bulunmamalı, arızanın tespit edilmesi ve çözümlenmesi için Ferroli Servisi desteği almalısınız. Baca sisteminin kontrol edilmesi gerekir.
Kombinin kalorifer ısı düğmesi ile minimum 20 C maksimum 40 C var . Yanlış bir ayar mı yapıldı. Maksimum ısının 90 olması gerekmiyor mu
Merhaba Zeynep Hanım… Dairenizde kalorifer sistemi varsa sıcaklığın 20-40°C arası olmaması gerekir. Ancak yerden ısıtma sistemi varsa bu sisteme göre parametre ayarı yapılmış olabilir. Yerden ısıtma sisteminde sıcaklık 50-55°C üstüne çıkmaz. 40°C tabi ki her iki sistem için de maksimum ısı değeri baz alındığında düşük bir sıcaklıktır. Yani yerden ısıtma sistemi de olsa petek kalorifer sistemi de olsa cihazın bi kontrol edilmesi gerekir. Bu konuda servis yardımı almanızı öneriyoruz.
Kartal Ferroli Servisi Bu sayfadan servis talep ettim telefona Aysun hanım çıktı çok ilgiliydi. Eğer telefona başka birisi çıkarsa özellikle Aysun hanımı isterseniz aşırı ilgileniyor. İlk başta bir beyefendi çıktı ama daha sonra tüm işlerimi Aysun hanım halletti dediğim gibi Aysun hanımı ısrarla isteyin sorununuz hemen çözülür.
Görüşleriniz için çok teşekkürler Çetin Bey…