Domicompact Arıza Kodları

Domicompact Arıza Kodları konusunda bilgi sahibi olmak isteyen tüketicilerimize özel bir makale hazırladık. Yazımızda Domicompact kombi modellerinde karşılaşılan fakat sebep neden aratılan arıza kodlarını ayrıntılı şekilde sunarak siz değerli tüketicilerimize yardımcı olmaya çalışacağız. Yazımızı incelediğinizde konuya dair bilgilere ulaşabileceksiniz. Yaşanılan sorunların sebepleri nelerdir ve arıza durumları nasıl çözümlenir? Sorularınızın yanıtını sayfamızda bulabileceğinizden emin olabilirsiniz.

Domicompact Arıza Kodları

Domicompact Arıza Kodları

Önemli Bilgi: Sayfamızda sunacağımız arıza kodları Domicompact F 24D-F30D / Domicompact F 24-F30 model hermetik kombiler ve Domicompact F 24B-F30B model yoğuşmalı kombiler için geçerlidir.

F1 Arızası: Brülörde ateşleme sorunudur.

Çözüm: Kullanıcı olarak önce gaz kontrolü sağlayın. Dairenizdeki gaz girişlerini (gaz vanalarını) kontrol edin. Gaz vanalarının hepsi açık durumda olmalıdır. Kapalı ise açın. Açık olduğundan eminseniz eğer cihazın su basıncına bakın ve düşük ise (1 barın altında ise) cihaza 1,5 bar kadar su basın. Sonuç aynı ise cihazı birkaç kez resetleyin. Resetleme sonrasında da eğer düzelme durumu olmuyor ise; elektronik kart, gaz grubu, iyonizasyon ve ateşleme çubuklarında sorun olabilir. Mutlaka Ferroli Servisi yardımı alın.

F2 Arızası: Brülörde yanma olmamasına rağmen alevin olduğunu belirten arıza kodudur.

Çözüm:  Bu sorunun en temel sebeplerinden biri elektronik kart arızasıdır. Diğer muhtemel sebep ise iyonizasyon elektrodu sorunudur. Bunun yanı sıra sorun gaz grubu ile alakalı da olabilmektedir. Önce birkaç resetleme işlemi deneyin. Sonuç alamıyorsanız mutlaka servis yardımı almalısınız.

F3 Arızası: Emniyet termostat sorunudur. (Aşırı ısınma sorunu olarak da bilinir)

Çözüm: Bu gibi durumlarda önce tesisatta su olup olmadığına bakın. Basınç düşük ise su basın. Dairede en az 3 petek vanasının açık olduğundan emin olun. Sorun hala devam etmekte ise; tesisatta hava olabilir, pompa sıkışmış olabilir, üç yollu vana konum değiştiriyordur, üç yollu vana ortada bir yerde kalıyordur, kalorifer filtresi tıkalıdır ya da ana eşanjör kireçlenmiş veya tıkanmış olabilir. Birçok sebep sıralanacağı için soruna yerinde müdahale etmek gerekir. Mutlaka servisi arayınız.

F5 Arızası: Hava basınç anahtarı sorunudur. (Hava akış, atık gaz sistem sorunu olarak da bilinir)

Çözüm: Bacanın yerinden çıktığı durumlarda, fan, prosestat ya da elektronik kart gibi önemli parçaların arızalandığı durumlarda bu sorun karşımıza çıkabilmektedir. Kullanıcı olarak bu arıza durumunda yapabileceğiniz bir uygulama ya da işlem bulunmaz. Arızanın onarılması ve sorunun çözümlenmesi adına Ferroli Servisi’nden yardım almanız gerekmektedir.

F7 Arızası: Kalorifer sensörü sorunudur.

Çözüm: Böyle bir hata kodu aldığınızda kaloriferleriniz ya hiç ısıtmaz ya da beklediğiniz sıcaklıkta olmaz. Bu arıza durumunda kalorifer ısı algılayıcı sensörde yani ntc dediğimiz parçada sorun var demektir. Bu parçanın arızalı olması dışında; kablolarda kısa devre ya da kopma da söz konusu olabilir. Borularda nemlenme durumu olabilir. Yardımları servis ekiplerinden almalısınız.

F9 Arızası: Sıcak su sensör sorunudur.

Çözüm: Bu durumda kullanıcı olarak sıcak su sorunu yaşarsınız. Su ya hiç sıcak akmaz ya da ara sıra soğumaya geçer. Çünkü sıcak su algılayıcı sensör adını verdiğimiz ntc de oluşan arızayı belirtir. Ntc nin yanı sıra kablolarda kısa devre ya da kopma, borularda nemlenme olduğu zaman da bu sorun yaşanabilir. Teknik açıdan yardım amacı ile servisi arayınız.

F37 Arızası: Düşük sistem basınç sorunudur.

Çözüm: Domicompact model kombilerin genelinde karşılaşılan sık arızalardan biridir. Sistem su ile çalıştığından su azaldığında bu sorun yaşanabilmektedir. Domicompact model kombinin sol alt tarafında mavi parça (doldurma musluğu) olduğunu göreceksiniz. Sola doğru çevirin ve açın. Kombiden su sesi gelecek ve paneldeki göstergeyi (basınç göstergesini) takip ederseniz eğer yükselme olduğunu göreceksiniz. Bu şekilde basıncı 1 ile 2 arasına gelecek şekilde ayarlayın. İdeal konuma geldiğinde ekrandaki F37 hata kodu silinecektir. Cihaz çalışmaya devam edecektir. Düzelme olmaz ise resertleme işlemi yapın. Yine de sonuç alamadıysanız veya işlemi yapamadıysanız Ferroli Servisi yardımı alın.

Domicompact Arıza Kodları hakkında sunulan bilgilerin sonuna geldik. Karşınıza çıkan arıza durumları hakkında bu sayede bilinçlenmiş oldunuz. Yaşanan arıza durumları hakkında daha fazla bilgi almak veya yardım talebinde bulunmak adına bizi arayabilirsiniz.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?