Eca Confeo Dijital Arıza Kodları

Eca Confeo Dijital Hata Kodları

Yazımızda sunacağımız bilgiler Eca Confeo Dijital 24 kW bacalı bitermik, 24 kW hermetik bitermik, 24 kW hermetik manotermik, 28 kW hermetik manotermik model kombiler için geçerlidir.

BACA GAZI PROBLEMLERİ

  1. T6 Hata Kodu Baca gazı sorunu (açık-kısa devre)
  • Çözüm Sadece bacalı kombilerde karşılaşılan bir arıza durumudur. Baca sensörü arızalı olabilir, baca sensörü kablolarında kopma veya temas durumu söz konusu olabilir. Temas durumunda kısa devre durumu yaşanır, kopma var ise açık devre sorunu yaşanır. Arızanın net tespit edilmesi açısından Eca Servisi’ni aramanızı öneririz.
  1. T2 Hata Kodu Baca gazı aşırı sıcaklık problemi
  • Çözüm Sadece bacalı kombilerde karşımıza çıkar. Baca çekişi kuvvetli olmayabilir, baca tıkalı olabilir. Baca sensörü çalışma aralığının dışına çıkar ise ve bu durum 10 saniyeden fazla sürerse cihaz bloke durumuna geçer. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.

HAVA AKIŞ PROBLEMLERİ

  1. E4 Hata Kodu Prosestat sorunu (kısa devre)
  • Çözüm Sadece hermetik model Confeo Dijital kombilerde karşımıza çıkar. Kablolar kopmuş, bağlantılarda problem olabilir. Önce “R” konumlu düğmeye 2 saniye kadar basarak resetleme işlemi yapın. Arıza durumu düzelmez ise; Prosestat ile alakalı bir arıza durumudur. Sorun sadece prosestatta değil anakart veya fanda olabilir. Tespit ve sorunun çözümlenmesi için servisi aramalısınız.
  1. E5 Hata Kodu Prosestat sorunu (açık devre)
  • Çözüm Prosestat kabloları birbirine temas etmiş olabilir. Prosestat ile alakalı açık devre durumu olduğunu belirten bu arıza durumunda önce “R” düğmesine birkaç saniye basarak resetleme işlemi uygulayın. Resetleme sonrasında arıza yine de devam etmekte ise mutlaka Eca Servisi’ni aramalısınız.

SICAKLIK PROBLEMLERİ

  1. E3 Hata Kodu Aşırı ısı limit termostat sorunu (kilitlenme)
  • Çözüm Confeo Dijital model kombilerde limit termostatın aşırı sıcaklık sebebi ile açıldığını ve cihazı kilitlediğini belirtir. Bu durum hermetik ve bacalı modellerde yaşanabilir. Öncelikle cihazınız kış modunda ise peteklerin açık olduğundan ve kombi altındaki tesisat vanalarının açık olduğundan emin olun. Vanalar kapalı şekilde ise mutlaka açın. “R” konumlu düğmeye 2 sn kadar basılı tutarak resetleme uygulaması yapın. Ana eşanjörde tıkanma, tesisatta tıkanma, kalorifer filtresinde tıkanma olabilir. Üç yollu vana arızalı olabilir, pompa sıkışıyor olabilir… Birçok sebep olabileceği için arızanın yerinde görüşmesi ve tespit sonrası soruna müdahale edilmesi gerekir. Eca Servisi’ni arayarak yardım almalısınız.
  1. T1 Hata Kodu Aşırı ısınma sorunu uyarısı (elektronik limit)
  • Çözüm Bu bir uyarıdır. Cihaz içindeki suyun aşırı ısındığını belirtir. Soruna müdahale edilmez ise arıza durumu E3 e döner. Yani aşırı sıcaklık kilitlenmesi durumu yaşanır. Her iki sorunda da uzman yardımı almalısınız.
  1. T3 Hata Kodu Kalorifer ntc sorunu (açık-kısa devre)
  1. T5 Hata Kodu Sıcak su ntc sorunu (açık-kısa devre)
  • Çözüm Sıcak su sensöründe yani kullanım suyu sensöründe sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Daha fazla bilgi almak için Confeo Dijital T5 arızası çözümü linkini tıklayabilirsiniz.
  1. T7 Hata Kodu Dış hava sıcaklık sensörü problemi (kısa devre)
  • Çözüm Dış hava sensörü her kombide mevcut değildir. Bulunan kombiler dış hava sensörü sayesinde dış ortam sıcaklığına göre çalışır, bulunmayan kombiler ayarlanan ısıya göre çalışır. Kombide dış hava sensörü var ise arızalı olabilir, yoksa da elektrik ile alakalı bir sorun yaşanıyor olabilir. Sorunun tespit edilmesi ve çözümlenmesi için mutlaka uzman yardımı almalısınız.

ALEV DENETİMİ PROBLEMLERİ

  1. E1 Hata Kodu Ateşleme problemi (alev yok)
  • Çözüm Confeo Dijital model kombide sıkça karşımıza çıkan arıza durumlarından biridir. Cihazın alev olmadığı için veya alevi algılamadığı için ateşleme yapmadığını ya da yapamadığını belirtir. Öncelikle gaz girişlerine bakın, konutunuzda gaz olduğundan ve kombinize gaz geldiğinden emin olmalısınız. Gaz girişleri açık ve kombinize gaz geliyor ise “R” konumlu düğmeye 2 saniye kadar basılı tutarak resetleme yapın. Arıza düzelmez ise işlemi birkaç kez daha tekrar edin. Arıza durumunda yine bir değişme olmaz ise; anakart, gaz armatörü veya elektrotlarda (ateşleme-iyonizasyon) sorun olabilir. Sorunun tespit edilmesi ve çözümlenmesi için Eca Servisi’ni aramalısınız.
  1. E2 Hata Kodu Yanlış alev sinyali
  • Çözüm Gaz valfinin kapalı olmasına rağmen brülörde alevin algılanmaya devam ettiğini belirtir. Servis öncesi “R” konumlu düğmeye 2 saniye basarak resetleme işlemi uygulayın. Sorun devam ediyorsa eğer işlemi 3 kez daha tekrar edebilirsiniz. Sorun gaz valfi ile alakalı veya elektronik kart ile alakalı olabilir. Bunun yanı sıra iyonizasyon elektrodunda da sorun olabilir. Teşhis ve çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.
  1. D1 Hata Kodu Alev devresi sorunu.
  • Çözüm Confeo Dijital model kombilerin alev devresinde sorun olduğunu belirten arıza kodudur. Confeo Dijital D1 hatası çözümü linkini tıklayarak servis öncesi yapılması gereken işlemleri öğrenebilirsiniz.

ELEKTRİK PROBLEMLERİ

  1. C1 Hata Kodu Elektronik kart ile iletişim kopukluğu
  • Çözüm Elektronik karttan iletişim alınamadığını belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda önce “R” düğmesine birkaç saniye kadar basılı tutarak resetleme işlemi uygulayın. Resetleme sonrasında arıza durumunda düzelme olmaz ise Eca Servisi’ni arayın. Sorun elektronik kart tamiri veya değişimi ile çözümlenecektir.
  1. A1 Hata Kodu Besleme gerilim sorunu.
  • Çözüm Confeo Dijital model kombilerde düşük voltaj arızası olarak adlandırabileceğimiz bir arıza durumudur. Bu durumda önce bir süre beklemenizi öneriyoruz. Voltajların düzelmesi ile birlikte sorunun da düzelme seçeneği bulunmaktadır. Uzun süre beklemenize rağmen sorunda düzelme durumu olmazsa eğer hiçbir müdahalede bulunmadan servisi arayın. Çünkü düşük gelen voltaj sebebi ile anakart hasar görmüş, arızalanmış olabilir. Anakarta müdahale edilerek sorun çözümlenir fakat aynı sorun yeniden yaşanabilir. Bu gibi durumları yaşamak zorunda kalmamak için mutlaka kombi regülatörü kullanmalısınız.

SU BASINÇ PROBLEMİ

  1. P1 Hata Kodu Düşük su basınç ikazı
  • Çözüm Confeo Dijital model kombinin panelinin sağında yer alan bar göstergesine bakarsanız 0 değerine yakın olduğunu görürsünüz. Tesisat suyunun azaldığını veya bittiğini belirten arıza kodudur. Tesisat suyunun azaldığını veya bittiğini belirten arıza kodudur. Confeo Dijital kombiye su basma linkini tıklayarak sorunu kısa sürede çözümleyebilirsiniz.

GAZ VALFİ PROBLEMİ

  1. Y1 Hata Kodu Gaz valfi devresinde sorun.
  • Çözüm Gaz valfi yani ateşleme devresinde sorun olduğunu anlayabiliriz. Bu arıza durumunda öncelikle resetleme işlemi uygulayın. “R” konumlu düğmeye 2 saniye kadar basılı tutun ve cihazın resetlenmesini sağlayın. Resetleme sonrasında da arıza durumu devam etmekte ise Eca Servisi’ni arayarak yardım almalı, cihaza müdahalede bulunmamalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (10 Yorum)

  1. Confeo dijital bacalı kombim ara sira ateşleme yaparken patlama sesi gibi ses çikariyor neden olabilir

    1. Merhaba Aslan Bey… Kombide patlamalı yanma durumu oluyorsa eğer özellikle baca sisteminden kaynaklı diyebiliriz. Öncelikle bacayı kontrol ettirmeniz gerekir. Baca yerinden çıkmış veya tıkanmış olabilir. Bacayla alakalı bir sorun çıkmazsa eğer kombide anakart gibi parçalarda da sorun olabilir. Yine de tabi bunlar muhtemel sebeplerdir. Net teşhis için sorunu yerinde görüp incelemek gerekir. Bi servis yardımı almanızı öneririz. Çözüm için bizi de 444 1 837 numaralı telefonumuzdan arayabilirsiniz.

      1. bizim kombide ateşleme sorunu yaşıyoruz sıcak su vanasını açtığımızda alev alması çok geç oluyor epeyce bir su boşa akıyor ondan sonra kombi alev alıp ısıtıyor bazende E1 arıza moduna geçiyor Resetleyince arıza konumu bitiyor tekrar ateşleme geç oluyor acaba arızanın kaynağı neler olabilir

        1. Merhaba İmdat Bey… Eca kombilerde E1 arızası ateşleme sorunudur. Yani gaz yokluğu sorunu olarak belirtilebilir. Bu sorunun birçok sebebi vardır. Cihaz resetlendiğinde düzeliyorsa sorun geçici olabilir. Ancak bu sorun çok sık yaşanıyorsa evet cihaza servis tarafından bakılması gerekir. Bu sorun neden yaşanır? anakart, gaz valfi, iyon-ateşleme elektrotları, fan, prosestat arızası gibi birçok sebebe bağlı olabilir. Cihaz arızalandığı zaman direk servis çağırırsanız sorun yerinde görülüp tespit edilir, ekipler de tespit sonrası sizi arızalı parça ve maliyeti konusunda bilgilendirir. Bu konuda yardım almak için bize 444 1 837 numaralı telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.

      2. Merhaba,
        Kombim çalışırken ekranda 0.0 8.8 gibi hatalar çıkıyor arızası ne olabilir? Resetleyince düzeliyor ama sonra tekrar oluyor.

        1. Merhaba Muhammet Bey… Belirttiğiniz durumlar elektronik karta bağlı olabilir. Resetleyince düzeliyorsa sorun olmaz. Ancak çok sık yaşanıyor ve resetlendiğinde düzelmiyorsa o zaman servis müdahalesi gerekebilir. Sorunu net olarak yerinde incelememiz gerekir.

    1. Merhaba Ali Rıza Bey… Harici bir pompadan bahsediyorsunuz. Harici pompa işlemlerini tesisatçılar yapar. Uzman bir tesisatçıdan bilgi ve yardımları alabilirsiniz.

    1. Merhaba Yusuf Bey… Kombiler birçok sebeple su akıtabilir. Parçalarda sorun olduğunda veya yüksek basınç halinde su akıntısı sorunları görülebilir. Net arıza teşhisi için sorunu yerinde görmek gerekir. Bunun için de mutlaka servis yardımı almalısınız.

Petek Yıkama