444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Eca Calora Digital Arıza Kodları



slogan
down
Paylaş:

Eca Calora Digital Hata Kodları

Yazımızda sunacağımız bilgiler Calora Digital 24 kW bacalı bitermik model, 24 kW hermetik bitermik model, 24 kW hermetik manotermik model, 28 kW hermetik manotermik model kombiler için geçerlidir.

Baca Gazı Sorunları

  1. T6 Arızası Baca gazı sensör sorunu (açık-kapalı devre)
  • Çözüm Baca gazı sensör sorunudur. Açık kapalı devre arızasıdır. Yani bu durumda baca gazı sensörünün yanı sıra sensör kablolarında veya borularında sorun olabilmektedir. Net teşhis ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. T2 Arızası Baca gazı aşırı ısınma problemi.
  • Çözüm Baca gazı sıcaklığının yükseldiğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda cihazı kapatıp bir süre bekleyin. Arıza durumunda düzelme olmadı ise “R” konumlu reset düğmesine basın ve kombiyi birkaç defa resetleyin. Resetleme işlemi sonrasında da sorunda düzelme olmadı ise mutlaka servisi arayın ve yardım talep edin.

Hava Akışı Sorunları

  1. E4 Arızası Diferansiyel hava basınç anahtarı kısa devre sorunu.
  • Çözüm Fan motorundan gelen basınca rağmen prosestatın kontaklarını kapatmadığını belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda prosestatın yanı sıra sorun elektronik kart ile alakalı da olabilir. Bir ihtimal fan motoru da arızalı olabilmektedir. Net teşhis ve müdahale için mutlaka servisi arayın.
  1. E5 Arızası Diferansiyel hava basınç anahtarı kapalı devre sorunu.
  • Çözüm Prosestatın (diferansiyel hava basınç anahtarının) kontaklarını kapatmadığını ifade eden arıza kodudur. Sorun prosestat, fan veya elektronik kart ile alakalı olabilir. Bu durumda net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.

Sıcaklık Sorunları

  1. E3 Arızası Aşırı sıcaklık kilitlenmesi sorunu.
  • Çözüm Tesisat su sıcaklığının en yüksek konumu geçtiğini ve bu sebeple de limit termostatın çalışarak kombiyi bloke ettiğini belirten arıza kodudur. Cihaz bu durumda bloke şekildedir ve hiçbir konumda çalışma yapmaz. Kombi kalorifer konumunda çalışmakta ise önce kaloriferlerin vanalarını kontrol edin ve açık olup olmadığından emin olun. Kapalı ise vanaları açın bir de en az 3 kaloriferin çalışır durumda olduğuna özen gösterin. Sorunda düzelme olmaz ise “R” konumlu düğmeye bir kez basarak kombiye reset atın. 3 resetleme uygulamasına rağmen arıza durumu hala devam etmekte ise mutlaka servisi arayın. Bu arıza durumunda; kalorifer filtresi tıkanmış, ana eşanjör kireçlenmiş, ana eşanjör tıkanmış, üç yollu vana konum değiştiriyor, üç yollu vana ortada kalıyor, pompa sıkışmış veya kalorifer tesisatında tıkanma meydana gelmiş olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.
  1. T1 Arızası Aşırı sıcaklık ikazı.
  • Çözüm Cihazın sistem suyu sıcaklığının maksimum seviyeyi aştığını belirten uyarı kodudur. Kalorifer konumunda çalışan cihazlarda kalıriferlerin açık olup olmadığı kontrol edilmeli cihaz hangi konumda çalışırsa çalışsın “R” konumlu düğmeye basılarak resetlenmelidir. Bu işlemlerden sonra da sorunun devam ettiği durumlarda servis aranmalıdır. Uzun süre cihaz bu uyarıyı verir ve hiçbir müdahale edilmez ise bu durumda aşırı sıcaklık kilitlenmesi olur ve ekrandaki hata kodu E3 olur. Her iki durumda da servisi aramalısınız.
  1. T3 Arızası Kalorifer sensörü arızası.
  • Çözüm Kalorifer yani merkezi ısıtma sensöründe arıza olduğunu belirten hata kodudur. Bu durumda sadece kalorifer sensöründe sorun olmayabilir. Kalorifer sensörü kablolarında kopukluk, kısa devre olabileceği gibi sensör borularında nemlenme durumu da söz konusu olabilmektedir. Net tespit yapılması ve çözümlenmesi adına servisi aramanız gerekmektedir.
  1. T5 Arızası Sıcak su sensörü arızası.
  • Çözüm Sıcak su yani kullanım suyu sensöründe arıza olabileceğini belirtir. Sensör arızasının yanı sıra sensör kablolarındaki kopukluk, kısa devre durumlarında, aynı zamanda sensör borularında nemlenme olduğu zaman da bu sorun yaşanabilir. Bu gibi durumlarda cihaza müdahale etmeden servisi aramalı yarım almalısınız.
  1. T7 Arızası Dış hava sensörü arızası.
  • Çözüm Calora Digital model kombide dış hava sensörü varsa eğer arızalı olabileceğini belirten arıza kodudur. Dış hava sensörü dış ortama göre kombinin çalışmasını sağlar. Dış hava sensörü olmayan kombilerde bu sorun yaşanır ise elektrik aksağında sorun olabilir. Tespit ve müdahale için servisin görmesi gerekir.

Alev Denetimi Sorunları

  1. E1 Arızası Ateşleme arızası.
  • Çözüm Brülörde alevin oluşmadığını belirten bir arıza kodudur. Gaz girişlerini kontrol etmelisiniz. Gaz vanaları açık şekilde olmalıdır. Kontrol sağlayarak vanalar kapalı ise açmalısınız. Açık olmasına rağmen yine de sorun yaşanıyor ise “R” konumlu düğmeye bir kez basarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında da arıza devam ederse eğer işlemi birkaç kez daha uygulayın. Sonuç aynı ise bu durumda Eca Servisi’ni arayın. Gaz valfinde, elektronik kartta veya iyonizasyon ateşleme elektrotlarında arıza olabilir. Tespit yapılması ve sorunun çözümlenmesi için mutlaka servisi arayın.
  1. E2 Arızası Yanlış alev ikazı.
  • Çözüm Yanlış alev algılandığını belirten arıza kodudur. “R” konumlu reset düğmesine bir kez basarak kombiyi resetleyin. İşlemi sorun düzelmediği sürece 3 kez tekrar edebilirsiniz. Maksimum 3 reset uygulamasından sonra da sorunda düzelme olmadı ise iyonizasyon elektrodunda, gaz armatöründe veya anakartta sorun olabilir. Servisi arayarak uzman yardımı almalısınız.
  1. D1 Arızası Alev devresi arızası.
  • Çözüm Alev algılanmadığında veya sönmediğinde bu sorun yaşanır. Bu gibi durumlarda önce cihazı “R” konumlu düğmeye basarak resetleyin. İşlemi arıza devam ettiği sürece birkaç kez uygulayın. Uygulama neticesinde eğer sonuç alınamıyor ise mutlaka servisi arayın ve yardım talep edin. Birçok parçada sorun olabileceği için arızanın yerinde görülmesi gerekmektedir.

Elektrik Sorunları

  1. C1 Arızası Anakart ile iletişim sorunu.
  • Çözüm Calora Digital model kombinin anakartı ile iletişim kopukluğu olduğunu belirtir. Bir nevi anakart sorunu olarak adlandırabiliriz. Bu arıza durumunda öncelikle “R” konumlu düğmeye basarak kombiyi resetleyin. Reset attınız ama düzelme olmadı ise işlemi 3 kez daha tekrar edin. Sonuç hala aynı ise bu durumda mutlaka Eca Servisi’ni arayarak anakarta müdahale edilmesi için yardım talep edin.
  1. A1 Arızası Şebeke gerilim sorunu.
  • Çözüm Daireye veya kombiye gelmekte olan voltajın düşük olduğunu belirtir. Bölgede kısa süreliğine elektrik kesintisi oldu ise bu sebeple sorun yaşanıyor olabilir, elektrik kesintisi olmadı ise şebeke geriliminde sorun var demektir. Bu arıza durumunda cihazı resetlemenizin bir anlamı yoktur. Çünkü otomatik resetleme işlemi yapılacaktır. Bir süre kadar beklemenizi öneririz. Uzun süre beklemeniz sonrasında arıza durumunda düzelme olmadı ise şebeke gerilimi sebebi ile anakart yanmış olabilir. Arızalanmış da olabilir. Tespit ve müdahale için servisi arayın. Yalnız sorun tekrar edebileceği için bir kez daha bu sorunla karşılaşmamak adına “kombi regülatörü” kullanın.

Su Basıncı Sorunu

  1. P1 Arızası Düşük su basıncı arızası.
  • Çözüm Calora Digital model kombi tesisatında su olmadığını veya suyun minimum seviyeye ulaştığını belirtir. Cihazın suya ihtiyacı olduğundan su basma işlemi uygulamalısınız. Calora Digital model kombinin panelinin sağında yer alan bar göstergesine (manometreye) bakın. 1 barın altını gösterdiğini göreceksiniz. Calora Digital model kombinin altına baktığınızda mavi veya siyah doldurma musluğu olduğunu göreceksiniz. Musluğu sola çevirdiğinizde su sesi gelir ve bar göstergesinde yükselmeler olur. 1 ile 2 bara gelene kadar su basma işlemini devam ettirin, bu değere geldiğinde doldurma musluğunu sağa çevirerek mutlaka kapatın. Sorun düzelecektir. Aksi bir durum olur ise mutlaka servisi arayarak yardım alın.

Gaz Valfi Sorunu

  1. Y1 Arızası Gaz valfi devresi arızası.
  • Çözüm Gaz valfi devresinde sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Cihaz bu arıza durumunda ya ateşlemeyi bir şekilde yapmaz ya da ateşleme işlemini durduramaz. Teknik açıdan arızanın çözümlenmesi adına önce cihaza “R” konumlu düğmeye basarak reset atın. Resetleme sonrasında arıza durumu devam etmekte ise mutlaka Eca Servisi yardımı alın.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (2 Yorum)

    1. Merhaba;
      E.C.A. Calora marka ve model kombimin sürekli su basıncı düşüyor servis aradım geldiler 3bar basınc valfi arızalanmış deyip değiştirdiler sorun devam ediyor tekrar aradım geldiler bir problem göremediler tesisatınıza baktırın dediler baktırdım problem göremedik ama sorun devam ediyor petekleri kapattığım halde basınç düşüyor normal sıcak su bile gelmiyor basınç hatası verdiği için sebebi ne olabilir bilgi verirseniz sevinirim
      İYİ ÇALIŞMALAR

      1. Merhaba Sinan Bey… Kombide basıncın düşmesi durumu hem kombiye hem de tesisata bağlı olabilmektedir. Ancak şöyle bir detay sunulabilir; Kombide su basma işlemi yaptıktan sonra basınç hemen birkaç saat içinde düşüyor ve cihaz düşük basınç arızasına geçiyorsa eğer bu tesisat sorunudur. Gözle görülür bir yerde su kaçağı varsa eğer basıncın çok sık düşmesinin sebebi o kaçak durumudur. Ancak gözle görülür bir kaçak durumu yoksa eğer ve kombi basıncı buna rağmen birkaç saat içinde düşüp cihaz arızaya geçiyorsa bu sıva altı kaçağıdır. Çünkü kombi basıncı bu kadar kısa sürede düşüremez. Bu suyu illaki bir yere atıyor yani boşaltıyordur. Kombi basıncı günde birkaç kez düşüyorsa evet bu kombide sorun olduğu anlamına gelir. Ancak kombiyle alakalı bir sorun varsa bu sorunlar şunlar olabilir; genleşme tankının havası eksik ya da tamamen bitmiş, genleşme tankı delik, ana eşanjörde kireçlenme var. Başka muhtemel bir sebebi yok. 3 bar basınç valfi dediğiniz sanırım 3 bar emniyet ventilidir. Bu parça kombideki fazla suyu tahliye etmeye yarayan parçadır. Ancak basınç 3 bara çıkmadan direk devreye girip su tahliyesi yapıyorsa parçayı değiştirmekle doğru bir işlem yapmışlar. Su akıntısı olmamasına rağmen parçayı değiştirdilerse eksik ya da yanlış işlem denilebilir. Arıza durumu hakkında muhtemel sebepleri bu şekilde sıralayabiliriz. Servis talebinde bulunmak için veya aklınıza takılan sorularınıza yanıt almak için bize 444 1 837 numaramızdan ulaşabilirsiniz.


Warning: include_once(/home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/library/lazy-load.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 710

Warning: include_once(): Failed opening '/home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/library/lazy-load.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 710

Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function lazy_load() on null in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php:713 Stack trace: #0 [internal function]: WpFastestCacheCreateCache->callback('<!DOCTYPE html ...', 9) #1 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/functions.php(4212): ob_end_flush() #2 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(286): wp_ob_end_flush_all('') #3 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters('', Array) #4 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/plugin.php(465): WP_Hook->do_action(Array) #5 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/load.php(788): do_action('shutdown') #6 [internal function]: shutdown_action_hook() #7 {main} thrown in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 713