Calora Digital Arıza Kodları

Calora Digital Arıza Kodları hakkında bilinçli olmak isteyen var mı? O halde bu yazımızda yer alan sayfamızı incelemeniz yeterlidir. Calora Digital Arıza Kodları hakkında sunulan bilgiler dışında sorularınız da var ise bizlere ulaşabilirsiniz. Calora Digital model kombi kullanmakta olan tüm tüketicilerimiz yaşadıkları sorunun sebeplerini ve nasıl çözümleneceğini merak etmekte ise makalemizi inceyebilir. Makalemizde merak ettiğiniz soruları yanıtlıyor ve sizlere yardımcı olmaya çalışıyor olacağız. Hatta bizi takip etmeye devam ederseniz sizi her konuda bilinçlendireceğiz…

Calora Digital Arıza Kodları

Önemli Bilgi: Yazımızda sunacağımız bilgiler Calora Digital 24 kW bacalı bitermik model, 24 kW hermetik bitermik model, 24 kW hermetik manotermik model, 28 kW hermetik manotermik model kombiler için geçerlidir. 

Baca Gazı Sorunları

T6 Arızası: Baca gazı sensör sorunu (açık-kapalı devre)
Çözüm: Baca gazı sensör sorunudur. Açık kapalı devre arızasıdır. Yani bu durumda baca gazı sensörünün yanı sıra sensör kablolarında veya borularında sorun olabilmektedir. Net teşhis ve çözüm için servisi aramalısınız.

T2 Arızası: Baca gazı aşırı ısınma problemi.
Çözüm: Baca gazı sıcaklığının yükseldiğini belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda cihazı kapatıp bir süre bekleyin. Arıza durumunda düzelme olmadı ise “R” konumlu reset düğmesine basın ve kombiyi birkaç defa resetleyin. Resetleme işlemi sonrasında da sorunda düzelme olmadı ise mutlaka servisi arayın ve yardım talep edin.

Hava Akışı Sorunları

E4 Arızası: Diferansiyel hava basınç anahtarı kısa devre sorunu.
Çözüm: Fan motorundan gelen basınca rağmen prosestatın kontaklarını kapatmadığını belirten arıza kodudur. Bu arıza durumunda prosestatın yanı sıra sorun elektronik kart ile alakalı da olabilir. Bir ihtimal fan motoru da arızalı olabilmektedir. Net teşhis ve müdahale için mutlaka servisi arayın.

E5 Arızası: Diferansiyel hava basınç anahtarı kapalı devre sorunu.
Çözüm: Prosestatın (diferansiyel hava basınç anahtarının) kontaklarını kapatmadığını ifade eden arıza kodudur. Sorun prosestat, fan veya elektronik kart ile alakalı olabilir. Bu durumda net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.

Sıcaklık Sorunları

E3 Arızası: Aşırı sıcaklık kilitlenmesi sorunu.
Çözüm: Tesisat su sıcaklığının en yüksek konumu geçtiğini ve bu sebeple de limit termostatın çalışarak kombiyi bloke ettiğini belirten arıza kodudur. Cihaz bu durumda bloke şekildedir ve hiçbir konumda çalışma yapmaz. Kombi kalorifer konumunda çalışmakta ise önce kaloriferlerin vanalarını kontrol edin ve açık olup olmadığından emin olun. Kapalı ise vanaları açın bir de en az 3 kaloriferin çalışır durumda olduğuna özen gösterin. Sorunda düzelme olmaz ise “R” konumlu düğmeye bir kez basarak kombiye reset atın. 3 resetleme uygulamasına rağmen arıza durumu hala devam etmekte ise mutlaka servisi arayın. Bu arıza durumunda; kalorifer filtresi tıkanmış, ana eşanjör kireçlenmiş, ana eşanjör tıkanmış, üç yollu vana konum değiştiriyor, üç yollu vana ortada kalıyor, pompa sıkışmış veya kalorifer tesisatında tıkanma meydana gelmiş olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servisi arayın.

T1 Arızası: Aşırı sıcaklık ikazı.
Çözüm: Cihazın sistem suyu sıcaklığının maksimum seviyeyi aştığını belirten uyarı kodudur. Kalorifer konumunda çalışan cihazlarda kalıriferlerin açık olup olmadığı kontrol edilmeli cihaz hangi konumda çalışırsa çalışsın “R” konumlu düğmeye basılarak resetlenmelidir. Bu işlemlerden sonra da sorunun devam ettiği durumlarda servis aranmalıdır. Uzun süre cihaz bu uyarıyı verir ve hiçbir müdahale edilmez ise bu durumda aşırı sıcaklık kilitlenmesi olur ve ekrandaki hata kodu E3 olur. Her iki durumda da servisi aramalısınız.

T3 Arızası: Kalorifer sensörü arızası.
Çözüm: Kalorifer yani merkezi ısıtma sensöründe arıza olduğunu belirten hata kodudur. Bu durumda sadece kalorifer sensöründe sorun olmayabilir. Kalorifer sensörü kablolarında kopukluk, kısa devre olabileceği gibi sensör borularında nemlenme durumu da söz konusu olabilmektedir. Net tespit yapılması ve çözümlenmesi adına servisi aramanız gerekmektedir.

T5 Arızası: Sıcak su sensörü arızası.
Çözüm: Sıcak su yani kullanım suyu sensöründe arıza olabileceğini belirtir. Sensör arızasının yanı sıra sensör kablolarındaki kopukluk, kısa devre durumlarında, aynı zamanda sensör borularında nemlenme olduğu zaman da bu sorun yaşanabilir. Bu gibi durumlarda cihaza müdahale etmeden servisi aramalı yarım almalısınız.

T7 Arızası: Dış hava sensörü arızası.
Çözüm: Calora Digital model kombide dış hava sensörü varsa eğer arızalı olabileceğini belirten arıza kodudur. Dış hava sensörü dış ortama göre kombinin çalışmasını sağlar. Dış hava sensörü olmayan kombilerde bu sorun yaşanır ise elektrik aksağında sorun olabilir. Tespit ve müdahale için servisin görmesi gerekir.

Alev Denetimi Sorunları

E1 Arızası: Ateşleme arızası.
Çözüm: Brülörde alevin oluşmadığını belirten bir arıza kodudur. Gaz girişlerini kontrol etmelisiniz. Gaz vanaları açık şekilde olmalıdır. Kontrol sağlayarak vanalar kapalı ise açmalısınız. Açık olmasına rağmen yine de sorun yaşanıyor ise “R” konumlu düğmeye bir kez basarak resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında da arıza devam ederse eğer işlemi birkaç kez daha uygulayın. Sonuç aynı ise bu durumda Eca Servisi’ni arayın. Gaz valfinde, elektronik kartta veya iyonizasyon ateşleme elektrotlarında arıza olabilir. Tespit yapılması ve sorunun çözümlenmesi için mutlaka servisi arayın.

E2 Arızası: Yanlış alev ikazı.
Çözüm: Yanlış alev algılandığını belirten arıza kodudur. “R” konumlu reset düğmesine bir kez basarak kombiyi resetleyin. İşlemi sorun düzelmediği sürece 3 kez tekrar edebilirsiniz. Maksimum 3 reset uygulamasından sonra da sorunda düzelme olmadı ise iyonizasyon elektrodunda, gaz armatöründe veya anakartta sorun olabilir. Servisi arayarak uzman yardımı almalısınız.

D1 Arızası: Alev devresi arızası.
Çözüm: Alev algılanmadığında veya sönmediğinde bu sorun yaşanır. Bu gibi durumlarda önce cihazı “R” konumlu düğmeye basarak resetleyin. İşlemi arıza devam ettiği sürece birkaç kez uygulayın. Uygulama neticesinde eğer sonuç alınamıyor ise mutlaka servisi arayın ve yardım talep edin. Birçok parçada sorun olabileceği için arızanın yerinde görülmesi gerekmektedir.

Elektrik Sorunları

C1 Arızası: Anakart ile iletişim sorunu.
Çözüm: Calora Digital model kombinin anakartı ile iletişim kopukluğu olduğunu belirtir. Bir nevi anakart sorunu olarak adlandırabiliriz. Bu arıza durumunda öncelikle “R” konumlu düğmeye basarak kombiyi resetleyin. Reset attınız ama düzelme olmadı ise işlemi 3 kez daha tekrar edin. Sonuç hala aynı ise bu durumda mutlaka Eca Servisi’ni arayarak anakarta müdahale edilmesi için yardım talep edin.

A1 Arızası: Şebeke gerilim sorunu.
Çözüm: Daireye veya kombiye gelmekte olan voltajın düşük olduğunu belirtir. Bölgede kısa süreliğine elektrik kesintisi oldu ise bu sebeple sorun yaşanıyor olabilir, elektrik kesintisi olmadı ise şebeke geriliminde sorun var demektir. Bu arıza durumunda cihazı resetlemenizin bir anlamı yoktur. Çünkü otomatik resetleme işlemi yapılacaktır. Bir süre kadar beklemenizi öneririz. Uzun süre beklemeniz sonrasında arıza durumunda düzelme olmadı ise şebeke gerilimi sebebi ile anakart yanmış olabilir. Arızalanmış da olabilir. Tespit ve müdahale için servisi arayın. Yalnız sorun tekrar edebileceği için bir kez daha bu sorunla karşılaşmamak adına “kombi regülatörü” kullanın.

Su Basıncı Sorunu

P1 Arızası: Düşük su basıncı arızası.
Çözüm: Calora Digital model kombi tesisatında su olmadığını veya suyun minimum seviyeye ulaştığını belirtir. Cihazın suya ihtiyacı olduğundan su basma işlemi uygulamalısınız. Calora Digital model kombinin panelinin sağında yer alan bar göstergesine (manometreye) bakın. 1 barın altını gösterdiğini göreceksiniz. Calora Digital model kombinin altına baktığınızda mavi veya siyah doldurma musluğu olduğunu göreceksiniz. Musluğu sola çevirdiğinizde su sesi gelir ve bar göstergesinde yükselmeler olur. 1 ile 2 bara gelene kadar su basma işlemini devam ettirin, bu değere geldiğinde doldurma musluğunu sağa çevirerek mutlaka kapatın. Sorun düzelecektir. Aksi bir durum olur ise mutlaka servisi arayarak yardım alın.

Gaz Valfi Sorunu

Y1 Arızası: Gaz valfi devresi arızası.
Çözüm: Gaz valfi devresinde sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Cihaz bu arıza durumunda ya ateşlemeyi bir şekilde yapmaz ya da ateşleme işlemini durduramaz. Teknik açıdan arızanın çözümlenmesi adına önce cihaza “R” konumlu düğmeye basarak reset atın. Resetleme sonrasında arıza durumu devam etmekte ise mutlaka Eca Servisi yardımı alın.

Calora Digital Arıza Kodları hakkında merak edilen bilgileri detaylı bir şekilde sunmuş olduk. Calora Digital model kombi kullanıcıları da bu makalemiz sayesinde bilinçli oldu. Teknik açıdan karşınıza çıkan tüm arıza durumlarının sebeplerini, yapılması gerekenleri ve arızalı olabilme ihtimalindeki parçaları da öğrendiniz. Uygulamanız gereken işlemleri arıza halinde uygulamalı, sorunda düzelme olmadı ise mutlaka Eca Servisi’ni arayarak uzman yardımı almalısınız. Calora Digital Arıza Kodları hakkında sorularınız, görüşleriniz ve yardım talepleriniz için bizi arayabilirsiniz.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?