ÜCRETSİZ KOMBİ BAKIMI KAZANMAK İSTER MİSİNİZ ? DETAYLAR »
444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Demirdöküm Neva Arıza Kodları



slogan
down

Canlı Destek
Bağlan

Arızanı Çöz
Çözüme Git

Pratik Bilgiler
Hayatınızı Kolaylaştırın

Paylaş:

Demirdöküm Neva Hata Kodları

Makalemizde yer verdiğimiz bilgiler Neva HK 24 – Neva HK 28 model kombilerde geçerlidir.

  1. F01 Arızası Aşırı ısınma sorunu
  • Çözüm Tesisat su sıcaklığının 98° üzerine çıktığını belirten bir arıza kodudur. Cihaz bu durumda bloke olur ve çalışmaz. Ekranda da F01 Arızasının yanı sıra “reset” yazısı da yer alır. Bu durumda cihazı resetlemeniz gerekir. Resetleme uygulamasından sonra da sonuç değişmiyorsa (kombi petek konumunda ise) petek vanalarına bakın, kapalı ise açın. En az 3 petek vanası mutlaka açık olsun. Sonuç değişmiyorsa servis yardımı alın. Bu gibi durumlarda; kalorifer filtresinin tıkanması, üç yollu vananın ortada kalması ya da konum değiştirmesi, pompanın sıkışması, tesisatın tıkanması, ana eşanjörün kireçlenmesi veya tıkanması durumları söz konusu olabilmektedir. Tespit için Demirdöküm Servisi ile görüşerek yardım alın.
  1. F02 Arızası Kullanım suyu sensör problemi
  • Çözüm Demirdöküm Neva kombide bu hata kodu yer aldığı zaman kombiden sıcak su alamazsınız. Kombide sıcak su için görev alan parçalardan biri olan sensörün arızalı olduğunu anlatan hata kodudur. Parça değişim işlemi gerekebilir. Sensör kablolarında kopma-kısa devre durumu veya borularda nemlenme durumu söz konusu olabilir. Bu sebeple de yardımları Neva Servisi’nden almalısınız.
  1. F03 Arızası Tesisat devresi gidiş sensör problemi
  • Çözüm Neva kombi içinde bulunan kaloriferler için çalışmakta olan sensörde sorun olduğu zaman Neva kombide bu sorunla karşılaşabilirsiniz. Bu durum karşısında peteklerinizde ısınma durumu olmaz veya az ısıtır. Genelde kış aylarında karşılaşılan bir arıza kodudur. Kalorifer sensörünün yanı sıra, kablolarda kısa devre-kopma, borularda nemlenme olduğunda da bu sorun yaşanabilir. Bu gibi durumlarda uzman yardımı almanız gerekir.
  1. F04 Arızası İyonizasyon-ateşleme problemi
  • Çözüm Neva kombide ateşleme veya alev algılamama sorunu olduğunda ekranda bu hata kodu ile birlikte “reset” yazısı da belirir. Bu durumda önce dairenizde gaz olup olmadığına bakmalı ve gaz olduğundan emin olmalısınız. Daha sonrasında Neva kombiyi maksimum 3 kez resetlemelisiniz. Bu uygulamalardan sonra da sonuç aynı ise ateşleme sisteminde sorun var demektir. Bu durumda; elektronik kart, gaz armatörü, iyonizasyon ateşleme elektrodu gibi parçalarda sorun olabilir. Servis yardımı almanız gerekmektedir. uzman Demirdöküm Servisi ile görüşebilirsiniz.
  1. F05 Arızası Hava akış sorunu
  • Çözüm Neva model kombilerde prosestat sorunu olarak da adlandırabileceğimiz arıza kodudur. Yalnız hava akış sorunlarında tek sebep prosestat değildir. Bu parçanın yanı sıra anakart veya fan gibi parçalarda da sorun olabilmektedir. Arıza durumu yerinde görülür ve yerinde tespit yapılır ise sorunun sebebi bulunur ve gereken çözümleme yapılarak sorun giderilir.

Demirdöküm Neva Arıza Kodları

  1. F06 Arızası Tesisat devresi dönüş sensör sorunu
  • Çözüm Tesisat dönüş sensöründe, kablolarda veya sensör borularında sorun olduğunda ekranda bu hata kodu yer alır. Bu arıza durumunda teknik açıdan tespitlerin yerinde yapılması gerekir. Demirdöküm Servisi’nden yardım almalısınız.
  1. F07 Arızası Gaz valfi geri besleme sorunu
  • Çözüm Gaz valfi geri besleme sorunu yaşandığında cihazda genelde ateşleme sorunu yaşanır. Bu arıza durumunda kullanıcı olarak cihazı resetlemelisiniz. Ekranda “reset” yazısı da belirecektir. Resetleme işleminden sonra da sorun düzelmez ise servis yardımı almalısınız.
  1. F08 Arızası Gidiş suyu sensöründe aşırı sıcaklık sorunu
  • Çözüm Kalorifer gidiş suyu sensör sıcaklığının 95° üzerine çıktığını belirten arıza kodudur. Bir süre kadar beklemeli sorunda düzelme olmaz ise resetleme işlemi yapılmalıdır. Yine de sonuç alınamıyor ise servis yardımı alınmalıdır.
  1. F09 Arızası Hava akış anahtarı kısa devre sorunu demektir.
  • Çözüm Neva kombinin çalışmaya başlamasından sonra hava akış anahtarının kapalı olması veya anakart ile hava akış anahtarı arasındaki kablolarda kısa devre durumu olması halinde ekranda bu hata kodu yer alır. Müdahale ve çözüm için mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. F10 Arızası Tesisat devresi su basınç sorunu
  • Çözüm Neva model kombilerde düşük veya yüksek su basınç sorunlarında ekranda beliren hata kodudur. Bu durumda önce su basıncını kontrol edin. Basınç eğer 1 barın altında ise Neva kombinin sağ alt kısmında yer alan siyah doldurma musluğu ile kombiye su basın. 1,5 bar değerine geldiğinde su basma işlemini durdurun, doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatmayı unutmayın. Neva kombi su basıncı 2,5 veya 3 bar üzerinde ise en yakın petek havasını alarak basıncı düşürün. Sorun düzelecektir. Düzelme olmazsa resetleme işlemi yapabilirsiniz.
  1. F11 Arızası Sirkülasyon sorunu
  • Çözüm Tesisat gidiş ve tesisat dönüş sıcaklığı arasındaki ısı farkının 40°C olduğunu belirtir. Bu arıza durumunda tesisat vanalarının açık olduğundan ve petek vanalarının açık olduğundan emin olunmalıdır. Gereken kontrollerden sonra da sonuç değişmiyorsa birkaç resetleme işlemi yapılmalı. Yine de sonuç aynı ise mutlaka uzman Demirdöküm Servisi’nden yardım alınmalıdır.
  1. F12 Arızası Düşük voltaj sorunu
  • Çözüm Neva model kombiye gelen voltajın 165 V ın altında olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda bir süre kadar voltajın düzelmesini beklemelisiniz. Cihaz bu aşamada otomatik resetlenecektir. Uzun süre bekleme sonucunda sonuç değişmiyorsa eğer bu durumda Demirdöküm Servisi yardımı alınmalıdır. Neva kombilerde düşük voltaj sorununda genelde anakart arızası ile karşılaşılmaktadır. Anakart voltaj sebebi ile yanmış veya hasar görmüş olabilir. Anakarta müdahale edilerek sorun çözümlenir fakat voltaj sebebi ile aynı sorun tekrar edeceğinden KOMBİ REGÜLATÖRÜ kullanmanız tavsiye edilir. Aksi halde yeniden voltaj sorunu yaşandığında müdahale edilen anakart garantiye girmez ve çözüm için yeniden ücret ödemek durumunda kalırsınız.
  1. F13 Arızası Tesisat devresi sensörleri ters veya takılmamış
  • Çözüm 20 saniye boyunca tesisat dönüş suyu sıcaklığı, gidiş suyu sıcaklığından 7°C kadar fazla olursa ekranda bu hata kodu yer alır. Bu durumda tesisat devresindeki sensörler ya ters bağlanmıştır ya da takılmamıştır. Çözüm için mutlaka uzman yardımı almalı, cihaza müdahalede bulunmamalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (14 Yorum)

    1. kesik kesik çalışıyor gibi. hava yapan su borusu sesiyle çalışıyor. arıaza kodu F- çıkıyor rakam çıkmıyor.

      1. Merhaba Osman Bey… Neva model kombilerde F- sonrası rakam belirmesi gerekir. Rakam belirmiyorsa eğer harici bir sorundur. Ses yapması yaşanan soruna bağlı olabilir. Net tespit için sorunu yerinde görmek gerekir.

      1. Merhaba Gökhan Bey… Neva model kombilerde F_ sonrası mutlaka bir rakam belirmesi gerekir. F_ sonrası beliren rakamı da söyleyebilirseniz arıza durumu hakkındaki bilgileri ona göre sunabiliriz. Hiçbir rakam görünmüyorsa eğer harici bir sorun olabilir. Bu durumda cihaza birkaç kez reset atın, düzelme olmazsa eğer servis müdahalesi gerekir.

    2. DEMİRDÖKÜM NEVA Herhangi bir arıza kodu vermiyor.Basın 2 bar.Pompa çalışıyor.Alev almıyor.Yani su ısınmıyor.Son çalışmasında aşırı sıcak verip sonra sğuk su devamlı gelmeye başladı.Arıza nedir,teşekkürler.

      1. Merhaba İsmail Bey… Kombinizin basıncı ideal seviyede. Yani ne düşük ne yüksek. Kombi alev almıyorsa dairenizde gaz olduğundan emin olun. Mesela ocak doğalgazlı ise ocağın çalışıp çalışmadığını deneyin. Ocak da çalışmıyorsa dairenizde gaz yoktur. Ocak çalışıyorsa sorun kombidedir. Ekranda uyarı kodu olsa arıza durumu hakkında tahmini bilgiler verilebilir, ancak öyle bir durum da olmadığından arızanın net teşhis edilmesi için sorunu yerinde görmek gerekir. Bunun için de servis çağırmalısınız.

      1. Merhaba Mustafa Bey… Demirdöküm Neva model kombilerde Fr arıza kodu yoktur. Ekranda 00 gösteriyorsa programlanmış olabilir. Ancak yine de sorunu yerinde görmek gerekir. Servis yardımı almalısınız.

    3. Petek ve su ısıtma normal Ancak;
      Basınç sürekli düşüyor-sıfırlanıyor.(2 saatte bir kombiye su veriyorum…! )
      Her defasında sıcak su kullanımı için derece ayarı/Yükseltme yapıyorum çünkü belirlediğim derece sabitlenmiyor…
      Acil cevaplandırabilirseniz çok sevinirim, Saygılar…

      1. Merhaba Pınar Hanım… Kombiniz basıncı 2 saatte bir sıfırlıyorsa eğer tesisat kaçağı vardır. Öncelikle petekleri, tesisatı ve kombiyi kontrol edip su kaçağı olup olmadığına bakın. Kombide su kaçağı yani su akıntısı varsa eğer basınç bu yüzden sürekli sıfırlanır. Bunun için kombi servisi yardımı almalısınız. Peteklerde veya tesisatta su kaçağı varsa eğer tesisatçıdan yardım almalısınız. Gözle görülür bir yerde su kaçağı yoksa eğer sıva altı kaçağı olabilir. Yani kombiniz tesisat suyunu kaçırıyor olabilir. Çünkü kombide bir sorun olsa bile basınç 2 saatte bir sıfırlanmaz. İlla ki bir tesisat kaçağı durumu vardır. Bu durum için de yine uzman bir tesisatçıdan yardım almanız gerekiyor.

      1. Merhaba Yaşar Bey… Demirdöküm Neva model kombilerde hata kodları F ile başlar. A6 veya AB arıza kodu yoktur. Ancak bazı kombilerde koruma fonksiyonları vardır. Pompa veya üç yollu vana sıkışmasını önlemek adına koruma fonksiyonları devreye girer ve ekranda kullanım kılavuzunda yer almayan bu gibi kodlar belirebilir. Yani antiblokaj uyarısı olabilir. Bir süre kadar bekleyin. Hiçbir işlem yapmayın. Düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir.