ÜCRETSİZ KOMBİ BAKIMI KAZANMAK İSTER MİSİNİZ ? DETAYLAR »
444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Demirdöküm Nepto Arıza Kodları



slogan
down

Canlı Destek
Bağlan

Arızanı Çöz
Çözüme Git

Pratik Bilgiler
Hayatınızı Kolaylaştırın

Paylaş:

 Demirdöküm Nepto Hata Kodları

Nepto HK T 224 – HK T 228 model kombilerde yaşanılan arıza kodları ve anlamları aşağıdaki metinde sunulmuştur.

  1. F01 Arızası Aşırı ısınma sorunu
  • Çözüm Nepto kombide tesisat suyu sıcaklığının yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda kullanıcı olarak cihazı resetlemeniz gerekmektedir. Resetleme sonrasında düzelme durumu olmazsa eğer ve kombiniz kış konumunda iken bu sorun yaşanıyor ise kalorifer vanalarını kontrol edebilirsiniz. Vanaların açık olması gerekir. Vanalar açık ise veya kombi yaz konumunda ise servis yardımı almanız gerekmektedir. Aşırı ısınma sorununda; ana eşanjörde tıkanma veya kireçlenme, üç yollu vanada konum değiştirme ya da ortada kalma, kalorifer tesisatında tıkanma, kalorifer filtresinde tıkanma, devir daim pompasında sıkışma durumu söz konusu olabilir. Bu durumda uzman Demirdöküm Servisi yardımı almalısınız.
  1. F02 Arızası Kullanım suyu sensör sorunu
  • Çözüm Kullanım suyu sensöründe arıza olduğunu belirten uyarı kodudur. Tesisat gidiş-dönüş sensörleri Nepto kombide kullanım suyu ihtiyacını karşılar. Bu sorun yaşandığında sensör arızalıdır diyebiliriz. Sensör arızasının yanı sıra kablolarda kopma-kısa devre, borularda nemlenme gibi durumlar olabilir. Teşhis ve müdahale için servisi aramalısınız.

Demirdöküm Nepto Arıza Kodları

  1. F03 Arızası Tesisat devresi gidiş sensörü sorunu
  • Çözüm Tesisat suyu gidiş sensöründe sorun olduğunu ya da kablo bağlantılarında hata olduğunu belirtir. Arızanın net teşhisi ve müdahalesi adına servisi arayarak yardım talep etmeniz gerekmektedir.
  1. F04 Arızası İyonizasyon ve ateşleme sorunu
  • Çözüm Bu gibi sorunlar gaz yokluğu sebebi ile yaşanmaktadır. Bu durumda öncelikle konutunuzda gaz olup olmadığına bakın. Gaz vanaları kapalı ise açın. Daha sonrasında resetleme işlemi yapın. Resetleme işleminden sonrasında sorun düzelmez ise servis yardımı alınmalıdır. Ateşleme sorunlarında; anakart, gaz valfi, iyonizasyon ateşleme elektrodunda sorun olabilmektedir. Sıkça karşılaşılan bu sorunda uzman yardımı almak gerekmektedir.
  1. F05 Arızası Hava akış anahtarı sorunu
  • Çözüm Nepto kombide hava akış anahtarı sorunu genelde prosestat sorunu olarak bilinmektedir. Yalnız sadece prosestat sorunu anlamına gelmez. Hermetik Nepto kombilerde prosestatın yanı sıra fan ya da anakartta sorun olabilmektedir. Bacalı kombilerde ise baca sensörü arızalı olabilir veya baca tıkalı olabilir. Servis yardımı almanız gerekir.
  1. F06 Arızası Tesisat devresi dönüş sensör sorunu
  • Çözüm Nepto kombide tesisat suyu dönüş sensöründe sorun olduğunu belirten bir arıza kodudur. Bu durumda sensör arızalı olabilir. Bunun yanı sıra kablo bağlantılarında sorun olabilir. Sorunun çözümlenmesi adına servis yardımı almanız gerekir.
  1. F07 Arızası Gaz valfi geri besleme sorunu
  • Çözüm Nepto kombide kablo sorunu ya da farklı etmenler sebebi ile anakartın gaz geri beslemesinde sorun olup sinyalin ulaşmadığını belirtir. Arızanın tespit edilmesi ve çözümlenmesi adına Demirdöküm Servisi’ni aramanız gerekir.
  1. F08 Arızası Tesisat devresi gidiş sensöründe aşırı ısınma sorunu
  • Çözüm Nepto kombide tesisat devresi gidiş sensörünün ölçümü 91°C nin üstüne çıktığı zaman bu hata kodu ekranda belirir. Bu durumda kullanıcı olarak cihazı sadece resetleyebilirsiniz. Arıza çözümlenmez de sorun devam ederse Demirdöküm Servisi’ni arayarak yardım almanız gerekir.
  1. F09 Arızası Hava akış anahtarı kapalı sorunu
  • Çözüm Nepto kombinin çalışmaya başlamasının hemen sonrasında prosestatın kontaklarını kapatması ya da çalışma sırasında prosestat kontolü esnasında fanın duruyor olmasına rağmen prosestatın kontaklarının yine de kapalı durumda olması sonucunda meydana gelen bir hata kodudur. Bu durum sadece prosestat ile alakalı olmayabilir. Anakart veya fan motorunda da sorun olabilir. Tespit ve müdahale için servisi aramanız gerekmektedir.
  1. F10 Arızası Tesisat su basıncı sorunu
  • Çözüm Tesisat su basıncının yüksek veya düşük olduğunu belirtir. Bar göstergesine bakarak basıncın hangi seviyede olduğunu görebilir ve ona göre müdahalede bulunabilirsiniz. Basınç düşük ise Nepto kombinin sağ alt köşesinde yer alan mavi doldurma musluğu ile su basmalısınız. Yüksek ise en yakın petek havasını alarak basıncı düşürmelisiniz. Sonrasında sorun düzelecektir. Sorunda düzelme olmazsa resetleme işlemi yapabilirsiniz. Yine de sorun devam etmekte ise bu durumda servis yardımı almanız gerekmektedir.
  1. F11 Arızası Sirkülasyon sorunu
  • Çözüm Tesisat gidiş ve tesisat dönüş suyu arasında 40°C sıcaklık farkı olduğu zaman ekranda F11 arıza kodu belirir. Kullanıcı olarak tesisat vanaları ve petek vanaları açık mı diye kontrol etmelisiniz. Kapalı ise açmalısınız. Açmanıza rağmen sorun yine de devam eder ise Demirdöküm Servisi’ni aramanız gerekmektedir.
  1. F12 Arızası Düşük voltaj sorunu
  • Çözüm Şebeke gerilimi 165 V dan az olduğu zaman Nepto kombi ekranında bu hata kodu belirmektedir. Cihaz otomatik resetlenecektir. Şebeke voltajının düzelmesini beklemeniz gerekmektedir. Bir süre kadar bu şekilde bekleyin. Uzun süre beklemenize rağmen düzelme durumu olmaz ise düşük voltaj sebebi ile Nepto kombide sorun meydana gelmiş olabilir. Bu gibi durumlarda genelde elektronik kart yanmış veya hasar görmüş oluyor. Yine de net teşhis için servis yardımı almanız gerekmektedir. Bu sorunu bir kez daha yaşamamak adına veya hiç yaşamamak adına KOMBİ REGÜLATÖRÜ kullanabilirsiniz.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (16 Yorum)

      1. Merhaba Şebnem Hanım. Nepto model kombilerde F- sonrası mutlaka bir rakam belirmesi lazım. Mesela; F-01 gibi … Bu şekilde net belirtirseniz muhtemel sebepler hakkındaki bilgileri sunarak yardımcı olabiliriz.

    1. merhaba ;

      DD Nepto kombim var .Sorunum Banyo suyu açıldığında kombi far far şeklinde alev yükseliyo düşüyor.Aynı şekilde mutfakta sıcak su açıldığında bir poblem yok.Araştırma sonrası bir çok cevap buldum ama etki etmedi.Mesela bina su geliş basıncı yüksek olduğundan olabilrmiş.Kıstım biraz düzeldi.sonrasında banyo armatüründen olabilir dediler yüksek debi de açmak yapabilir diye söylenmiş kısık yapıyorum yine oluyor.Kombinin içinde en ufak bir problem gözükmüyor.Ancak eşanjörden şüpheliyim.Onun haricinde hepsini kontrol ettim.AMa eşanjör sökmek biraz teferruatlı olduğundan yapmadım.Bir öneriniz var mı konu hakkında.sanırım bu olaya sıcak su dalgalanması deniyormuş.

      1. Merhaba Hüseyin Bey… Kombide sorun olsa her muslukta aynı durum olurdu. Mutfakta sıcak su kullanımında sorun yok ancak banyo suyu açıldığında bu durum oluyorsa banyoya giden su tesisatında da sorun olabilir. Bataryada da problem olabilir. Eşanjörde olsa her muslukta aynı durum yaşanır. Ancak yine de sorunu yerinde görmek gerekir. Görmeden biz de net bilgi veremiyoruz maalesef.

      1. Merhaba Tülin Hanım… Kombi çalışırken ateşleme sesi çıkarır. Sıcak su kullanımında, sıcak su talebiniz sonlanana kadar ses yapması da normaldir. Bu durumlar dışında sürekli ses yapıyorsa ve bu ses sizi rahatsız ediyorsa servis çağırarak baktırmanız gerekir.

    2. Merhaba Demirdöküm Nepto kombimiz var yaklaşık 4 yıldır sorunsuz kullanıyoruz ancak arada bir hata vermeye başladı. Sıcak su kesiliyor, açıp kapatınca düzeliyor sizce bunun sebebi ne olabilir?

      1. Merhaba Volkan Bey… Kombi sıcak su vermediği zaman ekranda bir uyarı kodu veriyor mu vermiyor mu bi kontrol edin. Arıza kodu veriyorsa eğer arıza kodunun açıklamasına bağlı olarak muhtemel sebepler bellidir. Ancak cihaz hiçbir uyarı kodu vermiyorsa eğer sıcak su ntc sinde veya elektronik kartta sorun olabilir. Yine de net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir. Bunun için servis çağırmalısınız.

    3. Merhaba Benim Kombim Demirdöküm Nepto kombimde sıcaksuyu açardım ekrana alev işareti gelirdi suyu ısıtmaya başlardı musluğu kapatana kadar ekranda dururdu alev işareti. şimdi sıcaksu problemi yaşamaya başladım musluğu açıyorum ekrandaki alev işareti 1 2 saniye geliyo suyu ısıtıyor ve sonra su açık olmasına rağmen alev işareti kaybolup su soğumaya başlıyor Bu yüzden sıcaksu kullanamaz hale geldik Kombinin borusunu kısalttım acaba ondan olabilirmi

      1. Merhaba Hakan Bey… Kombinin borusunu kısalttım derken baca borusu mu tesisat borusu mu? Baca borusunu kısalttıysanız bu sebeple sıcak su sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Çünkü standart dışı baca kullanımında atık gaz sorunu yaşanır. Yani cihaz hava akışı sağlamadığı için çalışmaz.

    4. Demirdöküm Nepto kombi kullanıyorum. Su ısınmıyordu. baktığımızda sıcaklık 20-21 derecede kalıyordu. sonra f4 kodunu vermeye başladi. ne yapmalıyız . Bir gün önce bir sıkıntı yoktu. Teşekkürler.İyi çalışmalar

      1. Merhaba Bilhan Bey… Nepto kombilerde F4 gaz yokluğu iyonizasyon sorunudur. Yani kısa süreli bir gaz kesintisi olabilir veya brülörde yanma oluşmuyor olabilir. Bu durumla karşılaştığınızda cihazı resetleyin. Resetleme sonrası düzelme olmazsa eğer servis yardımı almalısınız. Gaz yokluğu veya iyonizasyon sorunlarında; gaz valfi, elektronik kart, iyon-ateşleme elektrodu gibi parçalarda sorun olabiliyor. Yine de net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir.

    5. Benim kombim hkt 224 sıcak su akıyo ama petekler tam ısınmayı ve sürekli ateşleme yapıp doluyo ve sürekli petek işareti yanıp sönüyor

      1. Merhaba Ramazan Bey… Kombide petek işaretinin yanıp sönmesi cihazın o an petek devresinde çalıştığını yani peteklerin ısındığını belirtir. Cihazı düşük derecede kullanıyorsanız ısıtma az olur. Ancak yüksek derecede bile ısı durumu az oluyor yani petekler olması gerekenden az ısıtıyorsa petek temizliği, kombi bakımı gerekebilir. Kombi parçalarında sorun olabilir. Servis yardımı almalısınız.

    6. Kombi ateşleme yapıyor lakin gaz alev almıyor yada yanma odasına gaz mı gitmiyor bilgim olmadığından tam olarak bilmiyorum. Sonuç olarak duyduğum sese göre çakmak ateşliyor ve alev almayıp sistemi başa sarıp bunu sonsuz döngüde tekrarlıyor. Ne yapmam gerek? Kolay gelsin.

      1. Merhaba Mehmet Bey… Kullanıcı olarak bu durumda sizin yapabileceğiniz bir işlem bulunmuyor. Kombide alev oluşmuyorsa bu direk parça arızasına bağlı bir durumdur. Cihaz eğer arızaya geçiyorsa arıza kodu veya led uyarısı veriyorsa yapabileceğiniz tek işlem resetleme işlemidir. Ancak cihaz arızaya geçmiyorsa buna rağmen yanma olmuyorsa; elektrotların, gaz armatörünün ve elektronik kartın kontrol edilmesi gerekir. Bunun için de servis yardımı almalısınız.