yandex metrica
Millennium Plus Arıza Kodları » Hızlı ve Garantili Çözümler

Millennium Plus Arıza Kodları

  1. F1 ve F4 Arıza Kodu Ateşleme başarısızlığıdır.
  • Çözüm: Kombi ateşlemeyi sağlamadığından dolayı randıman almanız imkansızdır. Bu durumda önce konutunuza ve kombinize gaz geldiğinden emin olmalısınız. Bu sebeple de gaz girişlerini kontrol etmelisiniz. Gaz vanaları kapalı ise mutlaka açın. Gaz vanaları açık olmasına rağmen sorun yaşanıyor ise bu durumda resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme sonrasında da sorun devam ediyorsa eğer; iyonizasyon-ateşleme elektrotlarında, gaz valfinde, anakartta sorun olabilir. Mutlaka uzman yardımı almalısınız.
  1. F2 Arıza Kodu Hava başarısızlığı anlamına gelen arıza kodudur.
  • Çözüm: Millennium Plus model kombilerde hava akış sorunu olarak adlandırabileceğimiz bu arıza durumunda fan, elektronik kart veya prosestat gibi parçalarda sorun olabilir. Net tespit için mutlaka uzman yardımı alın.
  1. F3 Arıza Kodu Prosestat sorunu.
  • Çözüm: Fan motorundan aldığı artı basınç ile ana karta atık gazda problem olup olmadığını aktaran parçada yani hava prosestatında sorun meydana geldiğini belirten arıza kodudur. Sorun sadece prosestat ile alakalı değil fan ya da elektronik kart ile alakalı da olabilir. Çözüm için mutlaka servisi aramalısınız.
  1. F5 Arıza Kodu Limit termostat sorunu.
  • Çözüm: Kombi su sıcaklığının maksimum seviyeye ulaştığını ve bu sebeple de aşırı ısıdan dolayı limit termostatın devreye girdiğini belirten arıza kodudur. Cihaz bu durumda bloke olur ve çalışma yapmaz. Petek konumunda bu sorun yaşandı ise petek vanalarının açık olduğundan emin olun, kapalı ise muhakkak açın. Yaz konumunda oldu ise cihazı resetleyin. Resetleme sonrasında da sorun devam ediyorsa eğer; pompa sıkışmış olabilir, üç yollu vanada sorun olabilir, ana eşanjörde kireç veya tıkanma olabilir, tesisat tıkalı olabilir veya kalorifer filtresi tıkanmış olabilir. Net teşhis için servisi aramalısınız.

Millennium Plus Arıza Kodları

  1. F6 Arıza Kodu Sıcak su sensörü sorunudur.
  • Çözüm: Kullanım suyu sensörü arızalandığında, sensör kablolarında kopma veya kısa devre olduğunda, borularda nemlenme olduğunda bu sorun yaşanabilir. Sıcak su ntc sorunu olarak adlandırılan bu arıza durumunda uzman yardımı almalısınız.
  1. F9 Arıza Kodu Kalorifer sensörü sorunudur.
  • Çözüm: Bu durumda muhtemelen kaloriferleriniz ısınmayacak ya da az ısıtacaktır. Kalorifer sensörü arızasının yanı sıra kablolarda veya borularda sorun olabilmektedir. Net tespit için servisi aramalısınız.
  1. F11/F13 Arıza Kodu Elektronik kart sorunu.
  • Çözüm: Millennium Plus model kombinin anakartında sorun olduğu zaman ekranda belirir. Bu durumda cihaz çalışmayacaktır. Anakart tamiri ya da değişimi gerekebilir. Servisi arayarak bu konuda yardım almalısınız.
  1. F12 Arıza Kodu Ekran kart sorunu.
  • Çözüm: Ekran kartında problem olduğunu belirten arıza kodudur. Daha öncesinde müdahale edildi ise yanlış bağlanmış olabilir. Teknik açıdan net tespit ve çözüm adına servisi aramalısınız.
  1. F14 Arıza Kodu Kalorifer sıcaklığı 950 nin üstünde.
  • Çözüm: Kalorifer sıcaklığının olması gerekenden yüksek olduğunu belirtir. Bu durumda kalorifer vanalarını kontrol edin. Kapalı ise mutlaka açın. En azından 3 kalorifer vanası mutlaka açık olsun. Kalorifer vanaları açık durumda ise resetleme işlemi uygulayın. 3 reset sonrasında sorun hala devam ediyorsa tespit ve müdahale için Demirdöküm Servisi arayın.
  1. F15 Arıza Kodu Gaz mekanizmasında steps motor sorunu.
  • Çözüm: Step motor adı verilen parça üç yollu vana grubuna ait olduğu için kombi bu arıza kodunu verdiğinde sıcak su kullanımında petekleriniz de ısınabilir. Ya da sıcak su alamayabilirsiniz. Parçaya müdahale gerekir. Bu nedenle de mutlaka uzman yardımı alın. Cihaza herhangi bir müdahalede bulunmayın.
  1. F16 Arıza Kodu Kombi kapalı olmasına rağmen ateşleme yapmaya devam ediyor.
  • Çözüm: Bu durumda önce cihazı resetlemeyi deneyin. 3 resetleme sonrasında sorun düzelmezse eğer arızalı olan kısım iyonizasyondur. İyonizasyon elektrodunda, gaz valfinde ya da elektronik kartta problem olabilir. Teşhis ve çözüm için mutlaka servisi arayın.
  1. F17 Arıza Kodu Kombiye gelen voltaj düşük durumda.
  • Çözüm: Millennium Plus model kombiye gelen veya daireye gelen voltajın düşük olduğunu belirtir. Cihaz bu durumda otomatik resetlenir. Bu yüzden herhangi bir müdahalede bulunmadan bir süre kadar beklemelisiniz. Bekleme sonrasında sorun hala devam ediyorsa düşük voltaj sebebi ile elektronik kart yanmış olabileceğinden Demirdöküm Servisi arayarak yardım isteyin. Karta yapılan müdahale sonrası sorun düzelebilir, fakat yeniden yaşanma olasılığı da vardır. Bu olasılığı göz önünde bulundurarak mutlaka kombi regülatörü kullanın.
  1. F19 Arıza Kodu Sıcak su ntc sinin sıcak su talebinde olduğunu yalnız boru üstündeki irtibatının kesildiğini belirtir.
  • Çözüm: Bu durumda sıcak su isteği karşılanamaz. Sıcak su sensörü veya bağlantıları ile alakalı sorun olabilir. Net teşhis ve çözüm adına mutlaka servisi arayın.
  1. F20 Arıza Kodu Ekran kartı ile anakartın uyum sağlamadığını belirtir.
  • Çözüm: Cihazın ekran kartının değişimi yapıldı ise servis ayarları yapılmamış olabilir. Bu durumda servis ayarlarının yapılması için Demirdöküm Servisi’ni aramalısınız. Ekran kartı değişimi yapılmadıysa anakart arızalı olabilir. Değişim ya da tamir işlemi için yine servisi aramanız gerekir.
  1. F21 Arıza Kodu Tesisat su basıncı düşük.
  • Çözüm: Bu durumda servis çağırmaya gerek yoktur. Kombi tesisatında su olmadığını ve suya ihtiyacı olduğunu belirtir. Millennium Plus kombinin sol alt kısmındaki mavi doldurma musluğunu sola çevirerek 1,5 bar kadar su basmalısınız. Su basma işlemi sonrasında mavi doldurma musluğunu kapatmayı unutmayın. Sorun çözümlenecektir. Düzelme olmaz ise resetleme işlemi uygulayın. Reset sonrasında düzelme olmadığında veya işlemi yapamadığınız durumda Demirdöküm Servisi’ni arayabilirsiniz.
  1. F22 Arıza Kodu Tesisat su basıncı yüksek.
  • Çözüm: Kombi su basıncının 2,5 barın üstünde olduğunu belirten arıza kodudur. Yüksek su basıncı sebebi ile cihaz arızaya geçmiş demektir. Bu durumda yüksek basıncı düşürmeniz gerekir. Yüksek basıncı düşürmek için kombiye en yakın peteğin havasını alabilirsiniz. Hava alma kısmını açarak su aldığınızda basınç düşecek sorun çözümlenecektir. Düzelme olmaz ise resetleme işlemi uygulayabilirsiniz.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?