Demirdöküm Atron Arıza Kodları

Demirdöküm Atron Hata Kodları

Makalemizde sunacağımız bilgiler Atron H 24/H 28 model hermetik kombiler için geçerlidir.

  1. F01 Arıza Kodu Aşırı ısınma problemi olarak bilinir.
  • Çözüm Tesisat su sıcaklığı 98°C üstüne çıktığında veya eşanjör bölgesindeki sıcaklığın 125°C nin üstüne çıktığında ekranda bu hata kodu ile birlikte reset sembolü yanıp söner. Servis çağırmadan sorunu çözümlemek adına Atron F01 hata kodu çözümü detaylarının yer aldığı sayfayı incelemelisiniz.
  1. F02 Arıza Kodu Sıcak su ntc sorunu.
  1. F03 Arıza Kodu Tesisat devresi gidiş sensör sorunu.
  • Çözüm Kalorifer ntc yani sensöründe sorun olabileceğini, sensör kablolarında veya borularında problem olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu durumda net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F04 Arıza Kodu İyonizasyon-ateşleme sorunu.
  • Çözüm Gazın kesilmesi veya gazın gelmemesi durumlarında yaşanan arıza durumudur. Arızayı servis çağırmadan çözümlemek ve arızalı parçalar hakkında bilinçlenmek adına Atron F04 hata kodu linkini tıklamanızı öneririz.
  1. F05 Arıza Kodu Hava akışı sağlanmıyor.
  • Çözüm Atron kombiler hermetiktir. Bu sebeple de hava akışı fan ile sağlanır. Fan dışarıdan temiz havayı alır, yanma sonrasında ortaya çıkan atık gazı dışarı gönderir. Fan, fanın bekçisi görevinde olan prosestat veya parçaların çalışması adına komut veren anakartta sorun olabilir. Baca yerinden çıkmış ise bu sebeple de sorun yaşanıyor olabilir. Bu durumda tespit ve müdahale için servis yardımı almalısınız.
  1. F06 Arıza Kodu Tesisat devresi dönüş suyu sensör sorunu.
  • Çözüm Kaloriferler bu sorunda az ısınabilir veya buz gibi olabilir. Atron F06 hatası hakkında detaylı bilgi almak için linkteki sayfayı inceleyebilirsiniz.
  1. F07 Arıza Kodu Gaz valfi sorunu.
  • Çözüm Gaz valfinde veya gaz valfi devresinde sorun olduğu zaman ekranda bu hata kodu belirir. Bu arıza durumunda önce kombiyi resetlemelisiniz. Ekranın altında yer alan “reset” düğmesine bir kez basmalısınız. İşlem sonrasında arıza devam etmekte ise resetleme işlemini birkaç kez daha tekrar edebilirsiniz. Arıza durumu yine devam etmekte ise bu durumda gaz valfi veya elektronik kartta sorun olabileceği için net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F08 Arıza Kodu Tesisat devresi gidiş sensöründe aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Tesisat suyu sıcaklığının 95°C üstünde olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda önce kalorifer vanalarını kontrol edin. Vanalar kapalı şekilde ise mutlaka açın. Bir de konut içinde en az 3 kaloriferin açık durumda olduğundan emin olun, kapalı ise mutlaka açın. Sorun yine de devam ederse Atron kombiyi açma-kapama düğmesinden kapatın ve bir süre bekleyin. Bu şekilde suyun soğumasını sağlamış olursunuz. Sorun yine de devam etmekte ise servis yardımı almanız gerekir.
  1. F09 Arıza Kodu Prosestatta kısa devre sorunu
  • Çözüm Fanın çalışmamasına karşın prosestat kontaklarının kapalı durumda olduğunu belirten arıza kodudur. Sorun; prosestat veya elektronik kart ile alakalı olabilir. Düşük ihtimalle fan da arızalı olabileceğinden mutlaka sorunun yerinde görülmesi, tespit edilmesi ve çözümlenmesi gerekir. Bu konudaki yardımları almak üzere servisi aramanız gerekir.
  1. F10 Arıza Kodu Tesisat devresi su basınç sorunu.
  1. F11 Arıza Kodu Sirkülasyon sorunu.
  • Çözüm Tesisat gidiş-dönüş suyu sıcaklığı arasında 40°C ısı farkı olduğunda bu sorun yaşanır. Bu sorunda tesisat vanalarının ve kalorifer vanalarının açık olduğundan emin olmalısınız. Vanalar kapalı durumda ise açık konuma çevirmeniz gerekir. Vanalar açık ve yine de bu sorun yaşanmakta ise sirkülasyon pompasında sorun olabileceği için servis yardımı almanız gerekir.
  1. F12 Arıza Kodu Şebeke gerilimi 165 V altında.
  • Çözüm Yani konuta ve kombiye gelen voltajın düşük olduğunu belirten arıza kodudur. Şebeke gerilimi 165 V üstüne çıktığında sorun çözümlenir. Bu yüzden bir süre beklemelisiniz. Resetleme işlemi yapmanıza gerek yoktur çünkü cihaz otomatik resetlenecektir. Uzun süre beklediniz ama sorun düzelmiyorsa eğer muhtemelen elektronik kart yanmış ya da arızalanmış olabilir. Bu durumda servisi arayarak elektronik kart tamiri veya değişimi yaptırmalısınız. Uygulama sonrasında sorunun tekrar etmemesi açısından mutlaka kombi regülatörü kullanmalısınız.
  1. F13 Arıza Kodu Tesisat devresi sensörlerinde sıcaklık farkı.
  • Çözüm Tesisat dönüş suyu sıcaklığı gidiş suyu sıcaklığından 7°C kadar yüksek olursa ekranda bu hata kodu belirir. Cihaza herhangi bir müdahalede bulunmadan mutlaka servis yardımı almalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (224 Yorum)

  1. Bora Kızılkaya dedi ki:

    Merhaba kombi atron ateşleme yapıyor ama 5-10 sn sonra ateşleme işareti gidiyor ve kombi duruyor sonra 5-10 sn sonra tekrar ateşliyor duruyor petekler ısınmıyor kartı kontrol ettirdik sağlam kombi petek temizliği yapıldı sizce sorun ne olabilir?

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Bora Bey… Kart dışında, iyonizasyon elektrodu, ateşleme elektrodu veya gaz valfi de sorunlu olabilir. Arızanın tespiti için cihazı yerinde incelemek gerekiyor. Teknik destek için bizlere 0850 811 88 22 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.

  2. Serap Aktaş dedi ki:

    Merhaba
    Bar seviyesi sürekli neredeyse saatte bir
    1in altına düşüyor.
    Sürekli su basmam gerekiyor.
    Usta cagirdik 2 petek tam olarak ısınmıyordu. Sularını boşalttı ama sorun çözülmedi. Petekler yine her tarafı eşit ısınmıyor ve bar seviyesi sürekli 1in altına düşüyor. Sorun nerededir acaba. Yardımcı olursanız sevinirim.

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Serap Hanım… Barın sürekli düşmesinin birçok sebebi olabilir. Kombide ya da tesisatta su kaçağı var ise veya sıva altında gözle görülmeyen tesisat kaçakları olduğunda basınç düşmektedir. Genleşme tankı delik veya havası bitmiş olabilir. Ana eşanjör kireçlenmiş olabilir. Arızanın tespiti için cihazı yerinde incelemek gerekiyor.

  3. Nadir bulut dedi ki:

    Demirdokum atron kullaniyorum ancak petek sicaklik ayarim 50de fakat gosterde 24-25den yukari cikmiyor petekler buz gibi ve cihazin ekrarinda herhangi bir uyari kodu da yok ne yapmam lazim yardim eder misiniz?

    1. Kombi Tamircisi dedi ki:

      Merhaba Nadir Bey… Bu arıza durumunda öncelikle kombiyi kış moduna aldığınızdan emin olun. Yanlış konum seçilmiş olabilir ya da kış konumu seçilmemiş olabilir. Hala bir ısı durumu söz konusu olmuyor ise petek vanalarına bakın. Vanalar kapalı ise bu sebeple de ısıtma olmuyor olabilir. Vanaları açın. Ayrıca dairede en az 3 petek vanasının açık olmasına özen gösterin. Eğer her şey olması gerektiği gibi ise parçalarda sorun olabilir. Pompada veya kalorifer sensörü arızalı olabilir ya da kalorifer filtresi kombi bakımı düzenli şekilde yapılmadığı için pislik ile tıkanmış olabilir, ana eşanjörde kireçlenme olabilir. Arızanın tespit ve çözümü için teknik destek almalısınız.

Petek Yıkama