444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Demirdöküm Atron Arıza Kodları



slogan
down
Paylaş:

Demirdöküm Atron Hata Kodları

Makalemizde sunacağımız bilgiler Atron H 24/H 28 model hermetik kombiler için geçerlidir.

  1. F01 Arıza Kodu Aşırı ısınma problemi olarak bilinir.
  • Çözüm Tesisat su sıcaklığı 98°C üstüne çıktığında veya eşanjör bölgesindeki sıcaklığın 125°C nin üstüne çıktığında ekranda bu hata kodu ile birlikte reset sembolü yanıp söner. Atron kombiniz petek konumunda çalışmakta ise önce petek vanalarına bakabilirsiniz. Petek vanaları kapalı ise açmanız gerekir. Vanalar açık ve peteklerdeki sıcaklık aşırı yüksek ise ekranın altında bulunan “reset” butonuna bir kez basmalısınız. Sorun devam ederse de resetleme işlemini birkaç kez daha tekrarlayabilirsiniz. İşlem sonrası sorun yine de düzelmezse mutlaka servisi arayın. Ana eşanjörün kireçlenmesi-tıkanması halinde, tesisatın tıkanması, filtrenin tıkanması, üç yollu vananın arızalı olması veya pompanın sıkışması halinde bu sorun yaşanabilir. Yerinde tespit ve müdahale gerekeceğinden mutlaka Demirdöküm Servisi yardımı alın önerisinde bulunmaktayız.
  1. F02 Arıza Kodu Sıcak su ntc sorunu.
  • Çözüm Bu durumda sıcak su sensörü arızalı olduğu için kombi sıcak su vermez. Sensör arızasının yanı sıra kablolarda kopukluk-kısa devre durumlarında veya borularda nemlenme olduğunda da bu sorun yaşanır. Sorunun yerinde tespit edilmesi ve çözümlenmesi için servis yardımı almalısınız.
  1. F03 Arıza Kodu Tesisat devresi gidiş sensör sorunu.
  • Çözüm Kalorifer ntc yani sensöründe sorun olabileceğini, sensör kablolarında veya borularında problem olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu durumda net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F04 Arıza Kodu İyonizasyon-ateşleme sorunu.
  • Çözüm Gazın kesilmesi veya gazın gelmemesi durumlarında yaşanan arıza durumudur. Bu arıza kodu ekranda belirdiğinde “reset” yazısı da belirmektedir. Servis öncesi yapmanız gereken işlem dairenizdeki gaz girişlerini kontrol etmenizdir. Yani dairenizde gaz var mı, kombinize gaz geliyor mu diye bakmalı, gaz vanaları kapalı ise açmalısınız. Dairenizde gaz var ve Atron kombinize de gaz geliyorsa bu durumda yapacağınız ikinci işlem resetlemedir. Atron kombi ekranın altında bulunan “reset” düğmesine bir kez basmanız halinde cihazı resetlemiş olursunuz. Arıza durumu devam ederse işlemi birkaç kez daha tekrar edin. Sorun yine de çözümlenmez ise bu durumda servisi aramalısınız. Bu arıza durumunun muhtemel sebepleri; anakart, gaz valfi veya iyonizasyon ateşleme elektrodu sorunudur. Tespitin yapılması ve problemin çözümlenmesi adına servisi aramanız gerekir.
  1. F05 Arıza Kodu Hava akışı sağlanmıyor.
  • Çözüm Atron kombiler hermetiktir. Bu sebeple de hava akışı fan ile sağlanır. Fan dışarıdan temiz havayı alır, yanma sonrasında ortaya çıkan atık gazı dışarı gönderir. Fan, fanın bekçisi görevinde olan prosestat veya parçaların çalışması adına komut veren anakartta sorun olabilir. Baca yerinden çıkmış ise bu sebeple de sorun yaşanıyor olabilir. Bu durumda tespit ve müdahale için servis yardımı almalısınız.
  1. F06 Arıza Kodu Tesisat devresi dönüş suyu sensör sorunu.
  • Çözüm Tesisat devresi dönüş ntc sinde, kablolarda veya borularda sorun olduğunda bu sorun yaşanır. Bu durumda net tespit ve yerinde çözüm için servisi aramalı yardım almalısınız.
  1. F07 Arıza Kodu Gaz valfi sorunu.
  • Çözüm Gaz valfinde veya gaz valfi devresinde sorun olduğu zaman ekranda bu hata kodu belirir. Bu arıza durumunda önce kombiyi resetlemelisiniz. Ekranın altında yer alan “reset” düğmesine bir kez basmalısınız. İşlem sonrasında arıza devam etmekte ise resetleme işlemini birkaç kez daha tekrar edebilirsiniz. Arıza durumu yine devam etmekte ise bu durumda gaz valfi veya elektronik kartta sorun olabileceği için net tespit ve çözüm için servisi aramalısınız.
  1. F08 Arıza Kodu Tesisat devresi gidiş sensöründe aşırı ısınma sorunu.
  • Çözüm Tesisat suyu sıcaklığının 95°C üstünde olduğunu belirten arıza kodudur. Bu durumda önce kalorifer vanalarını kontrol edin. Vanalar kapalı şekilde ise mutlaka açın. Bir de konut içinde en az 3 kaloriferin açık durumda olduğundan emin olun, kapalı ise mutlaka açın. Sorun yine de devam ederse Atron kombiyi açma-kapama düğmesinden kapatın ve bir süre bekleyin. Bu şekilde suyun soğumasını sağlamış olursunuz. Sorun yine de devam etmekte ise servis yardımı almanız gerekir.
  1. F09 Arıza Kodu Prosestatta kısa devre sorunu
  • Çözüm Fanın çalışmamasına karşın prosestat kontaklarının kapalı durumda olduğunu belirten arıza kodudur. Sorun; prosestat veya elektronik kart ile alakalı olabilir. Düşük ihtimalle fan da arızalı olabileceğinden mutlaka sorunun yerinde görülmesi, tespit edilmesi ve çözümlenmesi gerekir. Bu konudaki yardımları almak üzere servisi aramanız gerekir.
  1. F10 Arıza Kodu Tesisat devresi su basınç sorunu.
  • Çözüm Tesisat devresinde su basınç problemi olduğunu belirten arıza kodudur. Yani basınç düşük veya yüksek olabilmektedir. Basıncın hangi değerde olduğunu öğrenmek adına Atron kombinin sol altında mevcut olan bar göstergesine (manometreye) bakmalısınız. Gösterge 1 barın altında ise kombinin sağ altındaki mavi doldurma musluğunu sola çevirerek kombiye 1,5 bar kadar su basmalısınız. Gösterge 2,5 barın üstünde ise en yakın kalorifer havasını alarak fazla basıncı düşürmeli, basıncı ideal konuma ayarlamalısınız. Bu işlemlerden sonra sorun düzelecektir. Düzelme olmazsa veya işlemleri yapamazsanız servisi arayabilirsiniz.
  1. F11 Arıza Kodu Sirkülasyon sorunu.
  • Çözüm Tesisat gidiş-dönüş suyu sıcaklığı arasında 40°C ısı farkı olduğunda bu sorun yaşanır. Bu sorunda tesisat vanalarının ve kalorifer vanalarının açık olduğundan emin olmalısınız. Vanalar kapalı durumda ise açık konuma çevirmeniz gerekir. Vanalar açık ve yine de bu sorun yaşanmakta ise sirkülasyon pompasında sorun olabileceği için servis yardımı almanız gerekir.
  1. F12 Arıza Kodu Şebeke gerilimi 165 V altında.
  • Çözüm Yani konuta ve kombiye gelen voltajın düşük olduğunu belirten arıza kodudur. Şebeke gerilimi 165 V üstüne çıktığında sorun çözümlenir. Bu yüzden bir süre beklemelisiniz. Resetleme işlemi yapmanıza gerek yoktur çünkü cihaz otomatik resetlenecektir. Uzun süre beklediniz ama sorun düzelmiyorsa eğer muhtemelen elektronik kart yanmış ya da arızalanmış olabilir. Bu durumda servisi arayarak elektronik kart tamiri veya değişimi yaptırmalısınız. Uygulama sonrasında sorunun tekrar etmemesi açısından mutlaka kombi regülatörü kullanın.
  1. F13 Arıza Kodu Tesisat devresi sensörlerinde sıcaklık farkı.
  • Çözüm Tesisat dönüş suyu sıcaklığı gidiş suyu sıcaklığından 7°C kadar yüksek olursa ekranda bu hata kodu belirir. Cihaza herhangi bir müdahalede bulunmadan mutlaka servis yardımı almalısınız.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (78 Yorum)

    1. Benin kombim atron alev semboli yanıyor geri sönüyor arka arka yapıyor ev buz gibi oloyor durmadan aynısını yapıyor ama ekranda hata kodu yazmıyor ne yapmam gerekli

      1. Merhaba Ramazan Bey… Demirdöküm Atron kombinizde alev sorunu olabilir. Yani atık gaz sisteminde sorun olabilir, elektrotlarda, gaz valfinde veya anakartta problem olabilir. Net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir.

    2. Merhaba benim Demirdöküm atron kombi kullanıyorum ekrandaki Petek işareti sürekli yanıp sönüyor ama hava kodu yok acaba cihaz arızalı mı

      1. Merhaba Tolga Bey… Kombi kış konumunda çalıştırıldığı zaman talep ne ise o sembol yanıp söner. Bu her kombinin çalışma sistemidir. Kış konumundayken sıcak su musluğunu açın, musluk sembolü yanıp sönmeye başlar. Bu cihazın sıcak su talebine yanıt verdiği anlamına gelir. Sıcak su musluğunu kapattığınızda petek konumu devreye girer. Petekler ısınıyorken de petek sembolü yanıp sönmeye başlar. Yani cihazın o anda petek sisteminde çalıştığını bu şekilde belirtir. Cihazınızda bir sorun yok diyebiliriz.

    3. Merhaba Demirdöküm atron kullanıyorum kombinin ledleri soldan sağa doğru 1.led yeşil yanıyor 2.led kırmızı yanıyor 3.led sarı yanıp sönüyor bu durum normal mi termostatı 22 dereceye ayarladığım halde 20 dereceyi göremiyor resetledim 2defa bilgilendirir misiniz

      1. Merhaba efendim. Demirdöküm Atron model kombilerde LED yoktur. Küçük bir ekranı, eco/comfort düğmesi, sıcak su ve kalorifer ısı ayar düğmesi vardır. Kombinizde LED varsa modeli Atron değildir. Tam olarak model öğrenip dönüş yaparsanız ona göre yardımcı olmaya çalışırız.

        1. merhabalar demirdöküm atron kombim var kişin petekler çalışırken ari vızıltısı gibi ses çıkartıyor sorun nedir

          1. Merhaba Efdal Bey… Kalorifer konumunda fan, gaz valfi, pompa, üç yollu vana gibi birçok parça kombinin sesli çalışmasına neden olabilir. Cihaza uzun zamandır bakım yapılmadıysa eğer bakımsızlıktan da ses yapabilir. Tabi sesi yerinde inceleyerek bir tespit yapmak gerekir. Yardım için 444 1 837 numaralı telefonumuzu arayabilirsiniz.

    4. kolay gelsin; Demirdöküm Atron kombimiz 40 derece sıcak su tarafı 50 derecede ısıtma tarafı ayarladığımız dereceye gelince otomat devreye giriyor. 35 dereceye kadar düşüyor sonrasında 35 ile 39 arası sürekli çalışıyor. ne yapmalıyız.

      1. Merhaba Harun Bey… Kombi ekranında beliren sizin ayarladığınız sıcaklık derecesi değil kombi içindeki suyun sıcaklık derecesidir. Bu da hiçbir zaman sabit kalmaz. Kombide su ısındıkça ekrandaki derece yükselir, ayarlanan dereceye geldikten sonra derece düşer. Bu normal bir durumdur. Arıza değildir. Suyun ısınmaması veya peteklerin ısınmaması gibi bir sorununuz varsa eğer bu durumda servis yardımı almalısınız.

    5. Demirdöküm Atron kullanıyorum …geçen günler elektrik 3-4 saat kesildi ,elimde 800w tam sinüs invertör ve 165 A akü var onları taktım 5 dakikakadar çalışıyor her şey normal sonra F4 hatası çıkıyor.F4 baktım alev hatası yazıyor sıfırlıyorum 5 dakika sonra aynısını tekrarlıyor…elektrikler geldi her şey normale döndü.İnvertörle çalışması için bir fikir verebilirmisiniz.Şimdiden teşekür ederim….saygılarımla.

      1. Merhaba efendim. Demirdöküm Atron model kombilerde yaşadığınız F4 (F04) sorunu ateşleme-iyonizasyon sorunudur. Yaşadığınız sorunun şebeke voltajı ile alakası olsaydı (elektriklerin kesilmesi sonucunda) ekranda F12 uyarısı yani düşük voltaj sorunu belirirdi. Kullanacağınız inverter ya da 165 A akü ile sorununuz çözümlenmez. Kombinizde; gaz valfi, elektronik kart, iyon ve ateşleme elektrodu arızası olabilir. Net teşhis için de servis çağırmanız gerekir.

    6. merhabalar ben demirdöküm atron kulanıyorum bu aralar sıcak suyu actığımızda f 5 arzası veriyor rasetlediğim halde sorun gideremiyorum sadece ac kapat yaptığımda normale dönüyor lütfen bu konuda yardımcı olursanız sevinirim kolay gelsin teşekürler

      1. Merhaba Hüseyin Bey… Demirdöküm Atron model kombilerde F5 Atık gaz sistemi sorunudur. Atron kombiler hermetik çeşit olduğu için hava akışı fan ile sağlanır. Hava akışında bir sorun olduğunu belirten bu arıza durumunda; fan, anakart veya prosestat arızası olabilir. Kullanıcı olarak cihaza yapabileceğiniz bir işlem yoktur. Resetleme yaparak kullanabilirsiniz ancak cihaz bir zaman sonra arızaya geçer ve reset sonrasında da düzelme olmaz. Bu yüzden arıza teşhisi ve çözümü için servis yardımı almalısınız.

    7. Merhaba,
      Atron kombi kullanicisiyim. Kombim ısıtma derecesi 45 – 46 derecede iken bile oda ısısı gayet iyi iken bugün petekler buz gibiydi. Dereceyi 60 lara getirmeme rağmen petekler buz gibi. Buz gibi bütün vanalar açık ve basınç 1.5 . Kombi arıza uyarısı vermiyor. Ama evim buz gibi. Lütfen yardım

      1. Merhaba Mehmet Bey… Kombiniz arıza kodu verse açıklamasına göre tahmini bilgi verebiliriz. Ancak arıza kodu vermeden petekleri ısıtmıyor. Bu birçok sebebe bağlıdır. Devir daim pompasında sorun olabilir, anakart arızalı olabilir, kalorifer sensöründe sorun olabilir, kalorifer filtresi tıkanmış olabilir, tesisatta tıkanıklık olabilir. Bu konuda net teşhis yapılması ve arızanın giderilmesi amacı ile servis yardımı almalısınız.

    8. Slm kolay gelsin atron 24h kullaniyorum kimbi hic calismiyor reset yaptim ama hic degisen bisey yok calismiyor tik bile yapmiyir devreye girmiyor

      1. Merhaba Adem Bey… Kombi çalışmıyorsa anakart gibi parçalarda sorun olabilir. Her arıza durumunda resetleme işlemi işe yaramaz veya her arıza durumunda cihaza reset atılmaz. Bu gibi durumlarda net tespit ve çözüm için servis yardımı almalısınız.

    9. merhaba demirdöküm atron kombi kullanıcısıyım.kombide örneğin sıcaklığı 40 dereceye getirdiğimde sıcaklık kombi üzerindeki ekranda 65 dereceye kadar çıktığını görüyorum ve peteklerde aşırı sıcak duruma geliyor. bu konu hakkında kullanıcı olarak yapabileceğim birşey varsa öğrenebilir miyim ?

      1. Merhaba İlker Bey… Kombi ekranında sadece ayar yaptığınız anda ayarlanmış olan sıcaklık derecesi belirir. Birkaç saniye sonra kombi ekranında kombi içindeki suyun sıcaklık derecesi görüntülenir. Bu yüzden 40°C ye ayarladıktan sonra ekranda 65°C görüntülenmesi normaldir. Ancak Atron kombilerde kalorifer sıcaklığı 38°C den başlar. Yani 40°C de aşırı bir sıcaklık olmaması gerekir. Aşırı ısınma oluyorsa da kombide bir sorun var demektir. Bu durumda birçok arıza durumu olabilir. Kullanıcı olarak maalesef yapabileceğiniz bir işlem yoktur. Servis yardımı almanız gerekir.

      1. Merhaba Samet Bey… Atron kombilerde A6 arıza kodu yoktur. Cihaz D6 uyarısı veriyor olabilir. Kombi ilk açıldığında bu uyarıyı verir ve sonrasında ekrandaki elektrik giderse elektronik kart (anakart) arızası var demektir. Bu durum için mutlaka servis yardımı almalısınız.

    10. Merhaba demirdokum atron kombim var servis çagirdim prosestat değistiler ayni sorun yine devam ediyor bide uzerine ziiiiz diye bi ses eklendi sorunum şu
      Peteklerde olmuyor sadece çeşme suyunda oluyor suyu aciyorum f_ diye bir yazi çikiyor tik diye bir ses geliyor f_ yazisi gidiyor bir kac saniye sonra yine geliyor çeşme sicak suyu açik ve akmaya devam ettiği surece devamli boyle oluyor bi sicak bi soguk akiyor ve yeni basladi bide suyu acinca hem f_ cikiyor hemde ziiiiz diye bi ses geliyor

      1. Merhaba Murat Bey… Kombinizde fan veya elektronik kart arızası olabilir. Tabi yine de sorunu yerinde görmek gerekir.

    11. merhaba bende demirdöküm atron marka kombi kullanıyorum sorunum şu petek konumu kapalıyken petekler ısınıyor kapatıp açıyorum düzeliyor sonra belli aralıklarla aynı şey tekrar yaşanıyor bu yaz en az 5 defa aynı sorunu yaşadım ekranda bir uyarı yok heryıl yetkili servis bakımını yapar sorun ne olabilir acaba teşekkür ederim.

      1. Merhaba Serkan Bey… Sıcak su konumunda tüm petekleriniz mi ısınıyor yoksa kombiye yakın birkaç petekte mi ısı oluyor? Öncelikle bu durumu bi kontrol edin. Kombinize yakın olan birkaç petekte ısı oluyorsa bu bir sorun değildir. Her kombi bu şekilde çalışır. Sebebi ise; kombi sıcak su uzun süre kullanıldığında içinde bulunan suyu parçalar zarar görmesin diye tesisata aktarır. Bu sebeple kombiye yakın olan birkaç petekte ısı olabilir. Ancak tüm peteklerinizde ısı oluyorsa eğer bu ya üç yollu vana ya da anakart arızasıdır. Net arıza teşhisi ve çözümü için servis çağırmalısınız.

    12. Meraba demir döküm atron kombi var evimizde ilk defa kullanıyoruz ve petek işareti yanıp sönüyor ama petekler ısınmıyor ne yapmalıyız

      1. Merhaba Zehra Hanım… Ekranda petek simgesi yanıp sönüyorsa eğer kombi kış konumuna alınmış demektir. Peteklerin vanalarının açık olduğundan emin olun. Kombi su basıncına bakın, basınç 1 bar altındaysa cihaza su basarak basıncı 1,5 bara çıkarın. Yine de bir değişiklik olmuyorsa eğer servis yardımı almanız gerekir.

      1. Merhaba Bülent Bey… Kombide F_ dışında bir de rakam belirmesi yanıp sönmesi gerekir. Rakamı da belirtebilirseniz (örneğin F_10 gibi) arıza durumu hakkında bilgi sunabiliriz.

    13. Merhaba D.döküm Neopto kullanıcısıyım kombiyi petekler için 50 ye ayarlıyorum ısınıyor 2 dk sonra buz gibi oluyor sıcak suda herhangi bir problemim yok sebebi ne olabilir

      1. Merhaba Tufan Bey… Demirdöküm Nepto model kombilerde kalorifer sıcaklığı 38°C den başlar. Yani ayarladığınız 50°C ideal yüksek bir sıcaklık derecesidir. Normalde uzun süre petekleri ısıtması gerekir. Yani uzun süre peteklerin sıcak kalması gerekir. 2 dk. içinde petekleriniz soğuyorsa eğer cihaz devreden çıkıyor demektir. Bu da birçok parçaya bağlı olabilir. Yani kalorifer filtresinde tıkanma, kalorifer sensörü-anakart-devir daim pompası gibi parçalarda sorun olabilir. Yine de sorunu yerinde görüp incelemek gerekir. Bu yüzden servis yardımı almalısınız.

    14. sıcak suda ateşleme yapıyor peteklerde yapmıyor. Arıza kodu yanmıyor. bar normal. ne yapmam gerek?

      1. Merhaba Halit Bey… Kalorifer vanalarına bakın, kapalıysa açın. Kombi altındaki tesisat vanalarını kontrol edin, kapalıysa açın. Basınç normal seviyede zaten dediğiniz gibi. Yine de petekler ısınmıyorsa parçalarda sorun olabilir. Ancak bu sistemde çalışan birçok parça olduğu için servis yardımı almalısınız.

    15. Merhabalar, evimde dd atron h24 model kombi var. Ev içi derecesi 21.5 olarak ayarli.kombi uzerinde kalorifer su sicakligida 45 derece. Kombi devreye girdiginde alev isareti yanip 1-2 saniye sonra sönuyor , su sicakligi 27-28 den 34 civarina cikiyor.bunu sık sık yapiyor ve sirkulasyon pompasi uzun sure devrede oluyor.ara ara kapandigini duyuyorum ama.ekranda herhangi bir ariza koduda bulunmamakta.bu normal bir durummudur?

      1. Merhaba Gökhan Bey… Anladığım kadarıyla oda termostatı da kullanıyorsunuz. Oda termostatı kullanımında kombi kalorifer ayarının en yüksek derecede olması gerekir. En yüksek dereceye almazsanız cihaz oda termostatı entegreli çalışma yapmaz ve bu yüzden pompa sürekli çalışabilir. Kombi kalorifer ayarını en yüksek kademeye alarak yeniden deneme yapın. Yine de aynı sorun oluyorsa eğer cihaza bakılması gerekir. Yani bi servis yardımı almanız gerekiyor.

    16. Sıcak su mevcut kalorifer suyu ısınmıyor kombi çalışır gibi ses var peteksoğuk havasını aldık neden olabilir

      1. Merhaba Hüseyin Bey… Kaloriferlerde ısı olmuyorsa önce kalorifer vanalarına ve kombi altındaki tesisat vanalarına bakın. Vanalar kapalıysa açın. Kombi tesisat basıncına bakın basınç 1 bar altındaysa su basma işlemi uygulayın. Sorun yine de düzelmiyorsa servis yardımı almanız gerekir. Kalorifer sensörü, üç yollu vana, devir daim pompası, anakart gibi birçok parçada sorun olabilir. Bu durumda servis yardımı almalısınız.

    17. Merhaba
      Demirdöküm atron kombi kullanıyorum. Kombi ve petek sisteminde herhangi bir sorun yok iken ve arıza kodu vermiyor iken sık aralıklarla ekran ışığı yanıp sönüyor bu normalmidir

      1. Merhaba Yener Bey… Normalde ekran ışığı bu kadar sık yanıp sönmez. Ama cihazınızda bir sorun da yok. Yani ısıtma ve sıcak suda bir sorun yok. Cihazı yine bi kontrole alın. Ekran ışığını takip edin. Hangi durumda ve ne kadar sıklıkla ekran ışığının yandığına bakın. Bize ona göre dönüş yaparsanız bir sorun var mı yok mu buradan bilgi aktarırız.

    18. Merhaba demirdöküm f_11 arızası veriyor sıcaklık yükselince sonra düşüyor ve tekrar yükseliyor tekrar f_11 çıkıyor yükseldikçe petekler sıcak mutfak daki peteği sökmüştük yazın ondan ola bilirmi yardımlarınızı bekliyorum tşkler

      1. Merhaba Tarık Bey… Kombiniz anakarttan sinyal alamıyor ve bu yüzden F11 arıza kodu veriyor. Bu durumda servis yardımı almanız gerekir. Sökülen peteğe bağlı bir arıza durumu değil maalesef.

    19. Demirdöküm marka atron serisi kombim ilk açmada sıkıntı vermiyor lakin biraz zaman geçtikten sonra kesintisiz arı kovanı gibi sesler çıkarıyor.

      1. Merhaba Melek Hanım… Cihaza uzun süre bakım yapılmadıysa eğer bakımsızlık sebebiyle ses yapıyor olabilir. Sesi yerinde duyup tespit yapmak daha sağlıklı olur. Kombi birçok sebeple ses yapabileceği için servis yardımı almanızı öneririz.

    20. Merhaba Atron h24 kombi kullanıyorum. Kombi 40 derecede çalışıyor lakin sıcaklığa ulaştığı anda çok hızlı soğuyup tekrar devreye giriyor bunu sürekli olarak yapıyor peteklerde hava varmı diye kontrol ettim lakin petekler ısınıyor. Yardımcı olursanız sevinirim

      1. Merhaba Arif Bey… Peteklerinizde hava olsaydı eğer üst kısımları ısınmazdı. Peteklerin hava yapması ile cihazın çok sık devreye girip çıkmasının bir bağlantısı yoktur maalesef. Cihaz çok sık devreye girip çıkıyor yani cihazın sıcaklığında ani iniş çıkışlar oluyorsa; sensör, anakart, pompa gibi parçaların kontrol edilmesi gerekir. Kalorifer filtresinde tıkanma olabilir. Bu durum için servis yardımı almanızı öneririz.

    21. Merhaba benim kombi astron çalışma sırasında tiz ses çıkarıyor arıza göstermiyor neden acaba

      1. Merhaba Ahmet Bey… Kombi bakımsız kalmış olabilir. Fan, pompa, üç yollu vana, gaz valfi gibi parçaların, bacanın kontrol edilmesi gerekir. Bu durum için servis yardımı almanız gerekir. Sorunun yerinde incelenmesi gerekiyor.

    22. 4 yıldır DEmir döküm atron kombi kullanıyoruz. gece yatarken kombiyi kapalı konuma getiriyoruz ancak aile fertleri kombi kapalıyken kombinin ateşleme yaptığını görüyor her zaman olmammakla beraber bunun nedeni nedir acaba . kombinin kapalı olduğundan eminiz.

      1. Merhaba Nevide Hanım… Kombi kapalıyken ateşleme yapmaması yani devreye girmemesi gerekir. Kombiyi tamamen kapatmanıza rağmen devreye giriyorsa bu bir anakart arızası olabilir, pompa arızası olabilir. Sorunu yerinde görmek gerekir. Sadece kaloriferi kapatıyorsanız kombi içinde bulunan suyu ılık ve sıcak tutmak durumunda kaldığı için sıcak suda ara sıra devreye giriyor olabilir. Bu da normaldir.

      2. Merhaba demir döküm patron kombi durup dururken çalışıyor ab yazısı çıkıyor sonra duruyor bir problem yok ama ab yazısı ne anlama geliyor kolay gelsin

        1. Merhaba Hasan Bey… Kullanım kılavuzuna bakılırsa eğer ab uyarısı hakkında detaylı bilgi yer almıyor. Ancak cihaz kendi kendine çalışıyorsa ardından bu uyarı çıkıyorsa antiblokaj uyarısı olabilir. Yani cihaz pompa sıkışıklığını önlemek adına bu uyarıyı veriyor olabilir. Cihaz bu uyarıyı verdiğinde çalışıyorsa bir sorun yok. Ancak çalışmazsa veya uyarı kodu çok sık ekranda belirir ve gitmezse o zaman bi servis yardımı almanızı öneririz.

    23. müşterimizin ateron kombisi ateşleme yapıp kapatıyor ntc ler değişti prosestat değişti sorun çözülmedi en son kart değiştirdik ama 2 hafta sonra aynı sorun devam ediyor lütfen bunun hakkında blgi verebilirmisiniz teşekürler

      1. Merhaba İsmail Bey… Elektrotların ve gaz valfinin kontrol edilmesi gerekir. Bu parçalarda sorun görülmezse eğer gaz saatinde sorun olabilir. Gaz saatinin de kontrol edilmesi gerekir.

      1. Merhaba Mehtap Hanım… Demirdöküm Atron model kombilerde hata kodları makalemizde belirtildiği gibi F harfi ile başlamaktadır. Atron model kombiler piyasada hala satışı devam eden kombilerdendir. Yeni modellerinde farklı arıza kodları beliriyor olabilir ancak bu durum kullanım kılavuzlarında yer almadığı için biz de net olarak açıklamasını bilemiyoruz. F5 atık gaz devresi ile alakalı bir sorundur. E5 arıza kodu da aynı anlama geliyor olabilir. Yine de sorunu yerinde görüp incelemek gerekir.

    24. MERHABA KOLAY GELSİN. DEMİRDÖKÜM ATRON KOMBİ VAR. KOMBİ DE SICAK SU SORUNU VAR İLK BAŞTA Bİ 10 SANİYE SICAK SUYU VERİYOR DAHA SONRA SOGUYOR. SICAK SUYU VERDİGİ ARADA KOMBİDEN GÜM GÜM DİYE SES GELİYOR. NETİCEDE KOMBİ SICAK SU VERMİYOR.

      1. Merhaba Emre Bey… Muhtemelen parçalar çalışmaya zorlanıyordur ve bu sebeple musluğu açtığınızda ses yapıyordur. Anladığım kadarıyla kombi bir arıza kodu da vermiyor. Arıza kodu verse sorun hakkında tahmini de olsa bilgi verilebilir ancak arıza kodu vermediği için birçok parçada sorun olabilir. Net teşhis için tabi sorunu yerinde görüp incelemek gerekir. Bu yüzden bi servis çağırarak cihazı kontrol ettirmenizi öneririz.

    25. Merhaba demirdöküm atron kombi petek isitmasi kapali iken petekler isiniyor ekran ışığı surekli acik kaliyor neden olabilir tesekkur ederim

      1. Merhaba Fatih Bey… Petek konumu kapalıyken yani kombi sadece sıcak su konumunda açıkken tüm petekleriniz mi ısınıyor yoksa kombiye yakın birkaç petek mi ısınıyor? Kombiye yakın olan birkaç petek ısınıyorsa bu normal bir durumdur. Çünkü sıcak su kullanımında kombi içinde bulunan suyu aşırı ısınma olmasın diye tesisata aktarır bu yüzden çok sıcak olmasa da en yakın birkaç petekte ısı olabilir. Tüm petekleriniz ısınıyorsa bu bir arızadır. Ya üç yollu vana konum atlıyordur ya da anakart arızası vardır. Ekran ışığının sürekli açık kalması da yine anakarta bağlı bir durumdur. Cihazı yine de yerinde görerek tespit yapmak gerekir. Bi servis yardımı almalısınız.

    26. Demirdöküm atron kullanıyorum kombide yaklaşık 2 aydır sıcak su basıncında azalma var neredeyse yarıyarıya daha az sıcak su geliyor sebebi ne olabilir

      1. Merhaba Serdar Bey… Suyun tazyiği mi azaldı yoksa ısısı mı? Tam olarak anlayamadım. Su tazyik olarak azalıyorsa eşanjörde bir kireçlenme olabilir ya da tesisatta tıkanıklık olabilir. Suyun ısınmasında bir sorun oluyorsa kombi sensörü dahil olmak üzere birçok parçada sorun olabilir. Her iki durum için de bi servis yardımı almanız gerekir. Problemi yerinde incelemekte fayda var.

        1. Merhaba Hakan Bey… Ekran ışığının sönmemesi ekran kartına veya anakarta bağlıdır. Cihazı şalterinden kapatıp yeniden açmayı deneyin. Yine de bir düzelme durumu olmazsa eğer belirtilen bu iki parçadan birinde sorun olabilir. Yine de tabi cihazı görmemiz gerekiyor. 444 1 837 numaramızı arayarak bu konuda bilgi ve yardım alabilirsiniz.

    27. demir döküm atron sürekli f 10 arızası veriyor. havasını alıyorum şimdide içinden pompa sesi geliyor tak tak diye.ne yapabilirim.

      1. Merhaba Ali Bey… Demirdöküm Atron model kombilerde F10 arızası düşük veya yüksek basınç sorunudur. Basınç yüksek mi düşük mü? Bu durumu tam olarak bilirsek arızanın muhtemel sebeplerini de sıralayabiliriz. Havasını alıyorum dediğinizde göre basınç yükseliyor ve petekten su alarak basıncı düşürmeye çalışıyorsunuz. Doğru anladıysam eğer bu durumda; genleşme tankı, eşanjör, doldurma musluğu gibi parçalarda sorun olabilir. Basınç düşüyor ve sürekli su basmak zorunda kalıyorsanız ve bir yerde su kaçağı durumu yoksa eğer; genleşme tankının havası eksik olabilir, eşanjör kireçlenmiş olabilir ya da sıva altında kaçak olabilir. F10 arıza kodu hakkında sunabileceğimiz bilgiler bu şekildedir. Kombi ses yapıyorsa ayrıca o sesi yerinde görüp dinlemek ve incelemek gerekir. Her iki arıza durumu için de kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem bulunmuyor. Servis çağırarak kombiyi kontrol ettirmenizi öneririz.

        1. basınç düşüyor.su doldurma muslugunu acıyorum kombi devreye giriyor.bir gün sonra aynı sorun cıkıyor.f10 birde içinden pompa basma sesi gibi ses geliyor.sorun olurmu bu ses.

          1. O halde önce bir yerde su kaçağı olup olmadığına bakın Ali Bey… Peteklerde, tesisatta ya da kombide su kaçağı var mı yok mu? bunu inceleyin. Su akıntısı yoksa eğer genleşme tankının havası bitmiş olabilir ya da eşanjörde kireçlenme olabilir. Bi servis çağırarak cihazı kontrol ettirmeniz gerekir. F10 uyarısı basınç sürekli düştüğü için veriyor ve cihaza sürekli su basmak zorunda kalıyorsunuz. Servis çağırdığınızda ses yapma durumu da yerinde görülerek incelenir, bir sorun olup olmadığı anlaşılabilir. Bu durumda bizi de arayarak bu konuda uzman ekiplerimizden yardım alabilirsiniz.

    28. Merhaba, Demirdöküm Atron kombinizi kullaniyorum, combi alevi aniden yanip sonyor. itenilen sicakliga ulashmadan sonyo. mesela 70C set edildiginde shu an maximum 55C de calishyo ve surekli saniyeler icerisinde alevi yukselip kesilyo. Fan surekli calishyo

      1. Merhaba… Kombi ayarlanan sıcaklığa gelmeden devreden çıkıyorsa eğer bu durum sensör veya anakart gibi parçalara bağlı olabilir. Yine de arızayı net teşhis etmemiz için yerinde görmemiz gerekir. Çağrı merkezimize (444 1 837) ulaşarak bilgi ve yardım isteyebilirsiniz.

    29. Demirdöküm atron kombi ekran sıkıntısı var kombi çalışıyor petekleri kombiden kapatıyorum kapanmıyor 35 derecede çalışıyor gözüküyor ekran sönmüyor derece yükselip iniyo hızlı şekilde

      1. Merhaba Mehmet Cahit Bey… Demirdöküm Atron model kombilerde kalorifer simgeli düğmeyi güneş sembolüne getirerek kalorifer konumu kapatılabilir. Bu işlemi yapmanıza rağmen ekranda 35°C ve petek sembolü beliriyorsa düğmede bir tutarsızlık olabilir. Kombide düğmeler anakart potansına bağlı olduğu için anakart arızası denilebilir. Yine de sorunu yerinde görüp incelemek gerekir. Bi servis yardımı almanızı öneririz. Yardım için 444 1 837 numaralı telefonumuzu arayabilirsiniz.

      1. Merhaba Rıza Bey… Arıza kodu olsa arızanın muhtemel sebepleri hakkında daha detaylı bilgi verilebilir ancak kombi bir arıza kodu vermediği için ve sıcak su aksağında birçok parça görev aldığınız direk servis yardımı almanız gerekir. Bizi 444 1 837 numaralı telefonumuzdan arayarak bu konuda yardım alabilirsiniz.

    30. atro h24 kombi ekranda ariza kodu yazmiyor petekler isinmiyor 8 yil. önce takildi 2 yil sonunda garantisi bittiğinde petekler isinmiyor ekranda ariza kodu yok kullanim suyu acinca petekler isiniyor yoksa petekler isinmiyor 3 yollu van değiştirdiler ariza 2 yil sonunda garantisi bittiğinde tekrar ayni oldu garanti uzattik yine bu defa ayni arza tekrarladi bu iki oldu ayni ariza ikinci garanti uzatimda yine bozuldu ayni ariza acaba yine 3 yollu vanami değişmesi lazim

      1. Merhaba Cengiz Bey… Sıcak su kullanımında eğer tüm petekleriniz ısınıyorsa bu üç yollu vana veya anakart arızasıdır. Kombiye yakın birkaç petekte ısı olması her zaman için normaldir. Kalorifer konumu kapalı olsa bile uzun süre sıcak su kullanımında kombiye en yakın birkaç peteğe sıcaklık gidebilir. Ancak kombi yaz konumunda yani sadece sıcak suda olmasına rağmen dairede bulunan tüm petekler ısınıyorsa bu belirtilen 2 parçaya bağlıdır. Yine de tabi net teşhis için sorunu yerinde incelemekte fayda vardır.


Warning: include_once(/home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/library/lazy-load.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 710

Warning: include_once(): Failed opening '/home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache-premium/pro/library/lazy-load.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 710

Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function lazy_load() on null in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php:713 Stack trace: #0 [internal function]: WpFastestCacheCreateCache->callback('<!DOCTYPE html ...', 9) #1 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/functions.php(4212): ob_end_flush() #2 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(286): wp_ob_end_flush_all('') #3 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters('', Array) #4 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/plugin.php(465): WP_Hook->do_action(Array) #5 /home/kombitamircisi/public_html/wp-includes/load.php(788): do_action('shutdown') #6 [internal function]: shutdown_action_hook() #7 {main} thrown in /home/kombitamircisi/public_html/wp-content/plugins/wp-fastest-cache/inc/cache.php on line 713