Buderus Logamax Plus GB172i Arıza Kodları

Buderus Logamax Plus GB172i Hata Kodları

Makalemizde yer alan bilgiler Buderus Logamax Plus GB172i-24 KD / GB172i-30 K / GB172i-35 / GB172i-35 K / GB172i-42 kazan sistemlerinde meydana gelen arıza kodları ve çözümleri hakkındadır.

  1. 0Y Arızası Sensör sıcaklık artışı yüksek.
  • Çözüm Sensör ısı artışının olması gerekenden yüksek olduğunu belirtir. Cihaza hiçbir müdahalede bulunmadan direk servis yardımı almalısınız.
  1. 2 E-Y Arızası Kalorifer tesisatı sirkülasyon sorunu.
  • Çözüm Kalorifer tesisatında yeterli devir daim olmadığını belirtir. Tesisat tıkalı olabilir, kalorifer filtresinde tıkanma olabilir, pompa gibi birçok parçada sorun olabilir. Cihaza müdahalede bulunmadan servis yardımı almanız gerekir.
  1. 3 A-Y Arızası Fan arızası.
  • Çözüm Kazan fanında sorun olma ihtimali yüksektir. Bu gibi durumlar genelde düşük gelen voltaj sebebiyle de yaşanabilmektedir. Bu yüzden fan, anakart arızası olabilme ihtimali de var. Bu parçaların kontrol edilmesi gerekir. Servis yardımı almanızı tavsiye ederiz.
  1. 4L Arızası Tesisat basıncı düşük.
  • Çözüm Tesisat su basıncının 1 bar aşağısında olduğunu belirtir. Cihaz altında yer alan doldurma musluğunu sola çevirmeli, basınç değerini 1 ile 2 bar arasına getirmelisiniz. İşlem sonrası sorun düzelecektir, doldurma musluğunu kapatmayı unutmayın. İşlemi yapamadığınız ya da çok sık yapmak zorunda kaldığınız durumlarda servis yardımı almanız gerekir.
  1. 4Y Arızası Gidiş suyu sensörü sorunu.
  • Çözüm Kalorifer gidiş suyu ntc sensörü ile alakalı bir sorun olabileceğini belirten arıza kodudur. Bu durumda teknik açıdan cihazı restlemenize gerek yoktur. Çünkü düzelme olmayacaktır. Gidiş suyu sensörü veya sensöre bağlı kart arızası olabilir. Servis yardımı almalısınız.
  1. 5L Arızası BUS iletişim kesintisi.
  • Çözüm Öncelikle termostat kablosu kontrol edilmelidir. Kabloda kopukluk veya kısa devre durumu olabilir. Bir sorun yoksa eğer anakart arızası olabilme ihtimali yüksektir. Servis yardımı almanız gerekir.
  1. 6A Arızası Gaz yokluğu-alev algılanmıyor.
  • Çözüm Öncelikle gaz vanalarının açık olup olmadığını kontrol edin. Dairenizde gaz kesintisi olmadığından emin olun. Gaz kesintisi olmadığından eminseniz cihazı birkaç kez resetlemelisiniz. Resetleme sonrası da düzelme olmuyorsa eğer servis yardımı almanız gerekir. Logamax Plus GB172i 6a arızası linkini tıklayarak daha fazla bilgi de alabilirsiniz. Cihazın gaz valfi, anakartı veya elektrotlarında sorun olabilir. Farklı sorunlar da olabileceğinden arızayı yerinde teşhis etmek gerekir.
  1. 6C Arızası Gaz kesintisi sonrası alev algılanıyor.
  • Çözüm Bu arıza için bir nevi sahte alev denilebilir. Gaz kesildikten sonra alevin algılanmaması gerekir. Ancak bu sorunda alevin algılandığını belirtir. Cihazı resetleyin, sorun düzelirse kullanmaya devam edebilirsiniz. Ancak sorun düzelmezse veya çok sık yaşanırsa mutlaka servis çağırmalısınız.
  1. 7 C-L Arızası Düşük voltaj sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda önce bir süre kadar beklemelisiniz. Voltaj düzeldiğinde sorun da düzelebilir. Ancak uzun süre bekleme sonrası düzelme olmazsa reset düğmesine maksimum 30 saniye kadar basılı tutun. Sorun işlem sonrası düzelmezse eğer servis yardımı almanız gerekir. Cihazınızda muhtemel kart arızası olabilir. Yine de tespit ve müdahale için uzman yardımı almalısınız.
  1. 9 U-L Arızası KIM algılanmadı. Gaz valfi sorunu.
  • Çözüm Bu arıza durumunda cihazı peş peşe 3 kez resetlemelisiniz. Resetleme işleminden sonra da düzelme olmadıysa eğer gaz valfi, kart arızası olabilir. Teşhis ve çözüm için mutlaka servis çağırmalısınız.
  1. H11 Arızası Kullanım suyu ntc sensör sorunu.
  • Çözüm Sıcak su devresinde yer alan ısı algılayıcı sensörde, sensör borularında, sensör bağlantılarında sorun olabilir veya kart arızası olabilir. Bu arıza durumunda cihaza müdahale etmeden direk servis yardımı almalısınız.
  1. EL-8Y Arızası Dahili sorun.
  • Çözüm Sebebi ancak yerinde tespit edilebilen harici bir sorundur. Her ihtimale karşı cihazı birkaç kez resetlemeniz gerekir. Resetleme sonrası da yine sorunda düzelme olmuyorsa servis çağırmanız gerekir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Petek Yıkama