444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Buderus Logamax Plus GB062-GB042 Arıza Kodları



slogan
down
Paylaş:

Buderus Logamax Plus GB062-GB042 Hata Kodları

Makalemizde yer alan bilgiler Buderus Logamax Plus GB062-24 KD H V2 / Buderus Logamax Plus GB042-14 / Buderus Logamax Plus GB042-22 / Buderus Logamax Plus GB042-22 K model Yoğuşmalı Kombi Arıza Kodları ve çözüm bilgileri hakkındadır.

  1. 3C Arızası Diferansiyel basınç şalteri kapanmıyor
  • Çözüm Bu sorun genel olarak fan veya anakart arızası olarak tabir edilebilir. Hava akışı yeterince sağlanamazsa cihaz ekranda bu uyarıyı verir. Cihazı birkaç kez resetlemek, düzelme olmuyorsa servis çağırmak gerekir.
  1. 4L Arızası Tesisat basıncı yeterli değil.
  • Çözüm Tesisat su basıncı 1 barın altına düşerse cihaz bu uyarıyı verir. Tesisatta yeterli su olmazsa, yeterli devir daim de olmaz. Bu yüzden tesisat basıncını artırmak gerekir. Kombi alt kısmında yer alan mavi veya siyah plastik uçlu musluğu sola çevirin. Su sesi geldiğini duyacaksınız. Daha sonrasında basınç değerini kontrol edin, artış olacak. Basınç değeri 1 ile 2 bar arasına geldiğinde ekrandan arıza kodu da silinecek cihaz normale dönecektir. İşlem bitiminde doldurma musluğunu mutlaka kapatın, açık şekilde kalmasın. İşlemi yapamazsanız veya çok sık yapmak zorunda kalıyorsanız mutlaka servis çağırın.
  1. 4Y Arızası Gidiş suyu sensörü sorunu.
  • Çözüm Kalorifer gidiş suyu sensöründe sorun tespit edildiği zaman ekranda bu arıza kodu belirir. Bu arızalarda sorun sadece sensörden değil aynı zamanda; sensör bağlantılarından, sensör kablolarından veya anakarttan kaynaklı da olabilmektedir. Arıza teşhisi ve çözümü için servis yardımı almanızı öneririz.
  1. 5L Arızası BUS iletişimde kesinti durumu.
  • Çözüm Konut içerisinde oda termostatı kullanılıyorsa bağlantısı kontrol edilmelidir. Termostatta, termostat kablosunda, termostat bağlantısında veya kombi anakartında sorun olabilir. Servis yardımı alınmalıdır.
  1. 6A Arızası Alev algılanmıyor.
  • Çözüm Öncelikle dairenizde gaz kontrolü yapın. Ocağınızın yandığından emin olun. Ocak da yanmıyorsa ya gaz kesintisi vardır ya da gaz vanaları kapalıdır. Tüm gaz vanalarını kontrol edin, vanaların açık olduğundan emin olun. Vanalar açık ve ocağınıza gaz geliyorsa kombiyi birkaç kez arka arkaya resetleyin. Resetleme işlemi ile de sorunda düzelme olmuyorsa başka bir işlem uygulamadan servis yardımı almanız gerekir. Bu gibi durumlarda; anakart, gaz armatörü, elektrot arızası karşımıza çıkabilmektedir. Yine de arıza teşhisi ve çözümü için servis yardımı almalısınız.
  1. 6C Arızası Gaz kesildikten sonra alev algılanmaya devam ediyor.
  • Çözüm Normalde gaz kesildiğinde alevin algılanmaması gerekir. Ancak alev algılanmaya devam ettiğinde ekranda bu hata kodu belirir. Bu gibi durumlarda önce kombiyi resetlemek gerekir. Bazen resetleme işlemi ile sorun düzelebilmektedir. Sorunda düzelme olursa cihaz kullanılmaya devam edilebilir. Ancak sorun düzelmez de devam ederse mutlaka servis çağırmak gerekir.
  1. CL Arızası Sıcak su sensörü arızası.
  • Çözüm Bu arıza durumunda cihazı resetlemek çözüm getirmez. Sıcak su yani kullanım suyu sensörü, sensör bağlantıları, sensör kabloları ayrıca anakart kontrolü yapmak gerekir. Bu parçaların birinde veya birkaçında sorun olabilir. Tespit ve çözüm için mutlaka servis çağırmalısınız.
  1. CC Arızası Dış hava sensörü algılanmıyor.
  • Çözüm Kombiye takılı bir dış hava sensörü varsa eğer sorun olabilme ihtimali yüksektir. Yani bağlantılarda veya dış hava sensöründe problem olabilir. Ancak dış hava sensörü yoksa veya bağlantı-sensörde bir sorun görülmediyse elektrik aksamda sorun olabilir. Yani bir anakart arızası olabilir. Arıza teşhisi ve çözümü için servis yardımı alınmalıdır.
  1. EP Arızası Reset tuşuna uzun süreli basılmış.
  • Çözüm Reset tuşuna 30 saniyeden daha uzun süre basılı tutarsanız eğer ekranda bu uyarı kodu çıkar. Arıza durumlarında reset tuşuna 1 kez basmak veya maksimum 3 saniye kadar basılı tutmak gerekir. Daha uzun süre basıldığında ekranda bu uyarı mutlaka çıkar. Bu durumda cihazı şalterinden kapatın birkaç saniye sonra açın. Muhtemelen cihaz düzelecektir. Düzelme olmazsa eğer servis yardımı almanız gerekir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.