ÜCRETSİZ KOMBİ BAKIMI KAZANMAK İSTER MİSİNİZ ? DETAYLAR »
444 1 837
infokombitamircisi.com.tr

Bosch Silver Arıza Kodları



slogan
down

Canlı Destek
Bağlan

Arızanı Çöz
Çözüme Git

Pratik Bilgiler
Hayatınızı Kolaylaştırın

Paylaş:

Bosch Silver Hata Kodları

  1. C1/A4/80°C Diferansiyel basınç şalteri işletme sırasında açılıyor.
  • Çözüm Fan devir hızı sağlamadığında bu sorun yaşanır. Bu gibi arıza durumlarında cihaz çalışmaz. Arızanın teşhis edilmesi ve onarılması için servis yardımı almak gerekir. Prosestat, fan ya da anakart arızası söz konusu olabilir.
  1. C6/A4/70°C Diferansiyel basınç şalteri devreye girmiyor, devreyi kapatmıyor.
  • Çözüm Ateşleme sırasında prosestatın devreye girmediğini ya da devreyi kapatmadığını belirtir. Prosestat, fan veya anakart arızası olabilir. Teknik açıdan net arıza tespiti ve onarımı adına Bosch Servisi yardımı almalısınız.

  1. E9/40°C Aşırı ısınma durumu.
  • Çözüm Bu sorunla karşılaştığınız zaman önce kombi basıncını kontrol edin. Basınç düşük ise kombi tesisatına 1,5 bar kadar su basmalısınız. Su basma işleminden sonra arızada düzelme olmaz ise resetleme işlemi uygulayın. Sonuç aynı ise peteklerin yanındaki vanaları kontrol edin. En az 3 petek mutlaka kullanılır şekilde olsun yani vana açık olsun. Ardından kombi altındaki kalorifer tesisat vanalarına bakın. Vanalar kapalı ise açın. Sorunda düzelme olmaz ise; ana eşanjörde, üç yollu vanada ya da devir daim motorunda sorun olabilir. Tesisat tıkalı ya da tesisatta hava olabilir. Kalorifer filtresinde tıkanma olabilir. Arızanın teşhisi ve çözümü için servisi aramalısınız.
  1. E2/40°C-50°C Gidiş suyu sensör sorunu.
  • Çözüm Kalorifer gidiş suyu sıcaklık sensörü arızası da diyebiliriz. Sensör arızalandığında, sensör kablolarında veya bağlantılarında sorun olduğunda bu problem yaşanabilmektedir. Teknik açıdan arızanın teşhis edilerek onarılması açısından uzman yardımı almanız gerekmektedir.
  1. EA/50°C Alev algılanmıyor.
  • Çözüm Brülörde alev algılanmadığı zaman yaşanır. Bu sorunda cihaz ateşleme yapamıyordur. Ateşleme sisteminde sorun olabilir. Arıza durumunda önce gaz giriş kontrolü yapın. Yani konuta gaz geliyor mu? Kombiye gaz geliyor mu diye kontrol edin. Gaz vanaları açık durumda ise kombiye de gaz gelmesi gerekir. Gaz geldiğinden eminseniz eğer servis öncesi kombiyi resetlemelisiniz. Resetleme işleminden sonra da arıza durumu devam etmekte ise; elektrotlarda (iyonizasyon ve ateşleme), gaz armatöründe ya da elektronik kartta sorun olabilir. Arızanın yerinde teşhis edilerek çözümlenmesi açısından mutlaka uzman desteği alın.
  1. B1/50°C-60°C Seçim şalteri arızası.
  • Çözüm Seçim şalterinin pozisyon seçiminde sorun olduğunu belirtir. Bu arıza durumunda cihazınıza müdahale etmeden mutlaka servis yardımı almalısınız.
  1. A7/60°C-70°C Sıcak su sensörü arızalı ya da yanlış montaj.
  • Çözüm Kullanım suyu sensöründe, sensör kablolarında veya borularında sorun olabileceğini ya da daha öncesinde uygulama yapıldı ise montajının yanlış yapıldığını belirtir. Bu arıza durumunda cihaza hiçbir müdahalede bulunmadan servis yardımı almalısınız.
  1. CE/40°C-50°C-60°C-70°C Kalorifer devresi sıcaklık artışı hızı çok yüksek.
  • Çözüm Isıtma devresi sıcaklık artışının olması gerekenden daha hızlı olduğunu belirtir. Bu arıza durumunda cihazı önce resetleyin. Ardından kalorifer vanalarının ve tesisat vanalarının kapalı şekilde olmadığından emin olun. Vanalar açık, resetleme sonrası da arızada düzelme olmuyor ise; tesisat tıkalı olabilir, tesisatta hava olabilir, kalorifer filtresi tıkalı olabilir, ana eşanjör kireçli ya da tıkalı olabilir, pompa sıkışmış olabilir. Arızanın yerinde teşhis edilmesi ve sorunun çözümlenmesi için Bosch Servisi yardımı almanız gerekmektedir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.