Bosch Kombide E9 Arızası

Bosch Kombide E9 Hata Kodu Nedir?

Genel modellerde düşük su basınç sorunu olarak bilinmektedir. Aşırı ısınma sorunu olarak da karşımıza çıkabilir.

Kullanıcı Servis Öncesi Ne Yapabilir?

Bosch kombi kullanıcısı bu arıza durumunda cihazın bar değerini kontrol etmeli. Genel modellerde basınç göstergesi panel üzerinde yer almaktadır. Panele bakacak olursanız eğer yuvarlak bir gösterge göreceksiniz. Gösterge 1 den başlar bar değerine göre sıralanır. Bakacak olursanız eğer sıfıra yakın olduğunu göreceksiniz.

Bu arıza durumunda cihazın basıncı düşük olabilir ve cihaza su basmanız gerekebilir.

Bosch Kombiye Nasıl Su Basılır?

Bosch kombilerin modellerine göre doldurma muslukları şekil olarak da renk olarak da farklı olabilmektedir. Bosch kombide doldurma musluğunun yeri: kalorifer tesisat gidiş suyu ile sıcak su çıkış bağlantısı arasındadır. Yani sol alt kısımdadır. Bosch kombiye monteli durumdadır. Cihazın altında yer alan boruların üstündeki tesisat vanaları değildir. Bu vanalar doldurma musluğu ile karıştırılmamalıdır. Çünkü doldurma musluğu tesisat boruları üzerinde değil kombiye direk monteli durumdadır.

► Bosch kombide iki boru arasında cihaza monteli olarak yer alan mavi ya da genelde siyah olabilen (çok nadir kırmızı da olabilmektedir) çevirmeli plastik uçlu doldurma musluğunu sola çevirin. Sola çevirmeniz sonrasında cihazdan su sesi geldiğini duyacaksınız. Bar saati 1 ile 2 bar arasına gelene kadar işlemi yapın. Bahsedilen bar değerine geldiği zaman doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatın. Tam olarak kapattığınızdan emin olun. Yaşanılan E9 hata kodunun ekrandan silindiğini göreceksiniz. Cihaz çalışmaya devam edecektir.

→ Bosch kombiye su bastıktan sonra ekrandaki E9 hata kodu silinmedi ve sorun devam ediyor ise;

Cihaza reset atmanız gerekmektedir. Bosch kombi nasıl resetlenir? Merak ediyorsanız eğer yazımızı okumaya devam ediniz.

Bosch kombilerin bazı modellerinde direk “RESET” yazan düğme ile, Bazı modellerinde “OK” yazan düğme ile, Bazı modellerinde ise “AÇMA-KAPAMA DÜĞMESİ İLE ANAHTAR SİMGESİ OLAN DÜĞMEYE AYNI ANDA BASILARAK resetleme işlemi yapılabilir.

Su basma işlemi sonrasında arıza düzelmezse, basınç normal değerde ise parçalarda sorun olabilir.

Bu parçalar; pompa, ana eşanjör, üç yollu vana, sensör, elektronik kart gibi parçalardır. Aynı zamanda tesisat veya filtrenin tıkalı olması da bu soruna sebep olabilir. Bu durumda servis yardımı almak gerekir.

Uzmanına Sor & Yorum Yap

Hafta içinde sormuş olduğunuz sorular, yapmış olduğunuz yorumlar en geç 6 mesai saat içerisinde cevaplanmaktadır.

Yorumlar (23 Yorum)

    1. Merhaba Yaşar Bey… Kombiye su bastıktan kısa süre sonra yine basınç düşüyorsa bu bir kaçak olduğu anlamına gelir. Öncelikle kombi altında, peteklerde ve tesisatta su kaçağı olup olmadığına bakın. Su kaçağı kombide görülürse kombi servisi müdahale eder, tesisat ya da peteklerde görülürse tesisatçı müdahale eder. Su basıncı günde 3-4 kereden fazla düşüyor ve gözle görülür bir su kaçağı durumu da yoksa yine tesisatçıdan yardım almalısınız. Sıva altı kaçağı olma ihtimali yüksek. Ancak günde 3 kereden az su basıyorsanız bu kombiyle alakalı bir sorun olduğu anlamına da gelebilir. Duruma göre işin uzmanından yardım almanızı öneririz.

  1. Bocsh marka kombide E9 uyarısı vardı su basıncı 0 a düşmüştü su bastım reset yaptım. Çalıştı ısındı ancak sabah tekrar su seviyesi düşmüştü e 9 uyarısı vardı. Kombi altında bulunan PVC borularından birinde vanalı olan dan su damladığını farkettim. Ne yapmalıyım lütfen yardımcı olur musunuz

    1. Merhaba Murat Bey… Kombide veya tesisatta herhangi bir su kaçağı durumu varsa eğer kombi basıncı düşer. Tesisat basıncı düştüğü için de cihaz arızaya geçer. Su akıntısı durumunu tam olarak anlayamadım. Kombi içinden bir yerden geliyorsa kombi servisinden, kombi altındaki tesisat borularından (4 adet borudan) birinden geliyorsa tesisatçıdan yardım almanız gerekir. Su akıntısı durumlarında kullanıcı olarak yapabileceğiniz bir işlem yok maalesef.

  2. Kaç gündür radyatörlerin havasını almam gerekiyordu. Bu akşam nihayet hallettim ama E9 çıktı ekrana. Tabii ısıtmayı da kesti. Burada açıklamanızı okudum uyguladım. Hemen düzeldi. Sanırım bar düşünce, kombi artık nasıl oluyrsa kendisini güvene mi alıyor nedir, resetleme yaptım düzeldi. Bilgi paylaşılınca değerleniyormuş. Varolun.

    1. Merhaba Fikret Bey… Radyatör havasını alırken oradan su alıyorsunuz. Su alırken tesisat basıncı düşüyor, kombi de düşük basınç uyarısı olarak E9 a geçiyor. Bu bir uyarı kodudur. Tesisat basıncı 1 barın altına düştüğünde cihaz bu uyarı kodunu ekranda verir. İşlemi uygulamaşsınız ve sorununuz çözümlenmiş. Ne mutlu bize ki size bu konuda yardımcı olabilmişiz. Değerli yorum ve görüşünüz için teşekkür ederiz.

  3. İyi akşamlar benim kombine E9arzasi ve ünlem işareti veriyor bir türlü resetlenmedi kim bu E9 dan çıkamadı ne yapmam lazım servisi aradım pazartesi gelebilirlermis sizde basınç sorunu olabilir dediler

    1. Merhaba Fazilet Hanım… Öncelikle tesisat su basıncını kontrol edin. Yani kombinizde yuvarlak bir saat olması gerekir. O manometredir ve kombi tesisatındaki su basıncını gösterir. Basınç değeri 1 bardan az ise kombiye su basmanız gerekir. Basıncı 1,5 bara kadar çıkarmanız gerekir. Basınç normal değerdeyse eğer ve sorun cihaz resetlenmesine rağmen düzelmiyorsa servis yardımı almanız gerekir.

  4. benim kombi markam bosch condense 2000 . benim kombime bir firma görevlileri iki ay kadar önce kombi bakımı yaptılar. daha sonra 10 gün olmadan E9 arızası verdi. tdaha sonra bu kişiler gelince vanayı tam sıkıştırmadıkları için su kaçağı gördüler sıkıştırdılar ve birdaha aynı şey oldu tamamen contasını değiştirdiler vananın. akabinde yine oldu. yine başka arkadaşları geldi. onlarda her şeye baktılar su kaçağı hiç biryerde yok genleşme tankı da iyi havasıda var. yani olsa olsa devir daim pompası değişecek dediler. diğerleride azot yüklersek kesin çözülür dediler. ben anlamadım aynı firmanın iki ayrı eleman ı farklı konuşuyor resmen ne tutturursak oldu bu iş neyapcam yardımedin.

    1. Merhaba Hasan Bey… Kombinizdeki E9 arıza kodunun açıklaması düşük basınç veya yetersiz devir daim sorunudur. Kombiniz E9 arıza kodu verdiğinde basıncı düşmüş oluyorsa yani sürekli su basmak zorunda kalıyorsanız eğer genleşme tankının havası eksik olabilir, tank delik olabilir, ana eşanjörde kireçlenme olabilir veya tesisatınızda kaçak olabilir. (bazı kaçaklar gözle görülmez sıva altında olabilir) Muhtemel sebepler bunlardır. Ancak E9 arıza kodu verdiğinde basınç değeri düşük olmuyorsa yani basınç 1 ile 2 bar arasında olmasına rağmen kombi yine de E9 arıza kodu veriyorsa; cihaz hava yapmış olabilir, sensör arızalı olabilir, düşük basınç emniyet şalteri arızalı olabilir, pompada sorun olabilir, bağlantı kablolarında problem olabilir. Genleşme tankına azot gazı değil hava basılır. Havası ölçülür eksik çıkarsa eğer hava basımı yapılır.

  5. İyi günler konbi kalorüferi kapatıktan sonra sıcak suya aldıktan sora tekrar kendiğinden kalorifere ısıtmaya geçiyor iyi günler..

    1. Merhaba Selami Bey… Kombi kış konumunda sıcak su talebi olduğunda yani musluğu açtığınızda sıcak su talebinize yanıt verirken kalorifer devresini kapatır. Sıcak su talebiniz sona erdiğinde kalorifer devresini yeniden açar ve kaloriferler ısınmaya başlar. Bu her kombinin çalışma sistemidir. Yani kombinizde bir sorun yok.

  6. benim bosch kombi bakımı yapaan astek izmir sorumluları bakımı yaptıktan sonra e9 arızası verdi aradım su basıncı bastılar ve anahtarla vana contalarından birini tam sıkmadıkları için arıza verdiğini söylediler. akabinde 5 gün sonra yine aynısı oldu ve ben aradım ha gelcekler gelen yok 15 saatte tam dört kez 2 bar a getirdim basıncı yani dört kez daha e9 arıza sı verdi. ben nabacam şimdi daha önceden böyle bir ley olmadı 2013 den beri ilk kez oldu. yardımınızı bekliyorum. acaba bakım yaparken birşey mi yaptılaar

  7. İyi günler benim comdens 2000 var bosch un. Elemanlar Kombi bakımı yaptı 1 ayda 6 defa E9 arızası verdi herdefasinda suyu bastım düzeldi ama yine yapiyor sebep nedir servistekiler böyle birşeyle karşılaşmadık diyor

    1. Merhaba Hasan Bey… E9 arızası düşük basınç arızasıdır. Kombiniz ortalama haftada 1-2 kez bu uyarıyı veriyorsa bir yerde su kaçağı olup olmadığına bakın. Mesela peteklerinizi, tesisatınızı ve kombinizi kontrol edin. Su kaçağı görürseniz bu yüzden bu sorunu yaşadığınızı anlayabilir ona göre yardım alabilirsiniz. Peteklerde ya da tesisatta su kaçağı varsa tesisatçıdan yardım alın, kombide su kaçağı varsa kombi servisinden yardım alın. Hiçbir yerde su kaçağı yoksa eğer genleşme tankının havası eksik olabilir. Ancak kombinize bakım da yaptırmışsınız. Bakımda genleşme tankının havası eksikse hava basılır. Ancak hava basma işlemine rağmen sorun düzelmiyorsa tank delik olabilir, eşanjör kireçlenmiş olabilir. Tabi yine de sorunu yerinde görüp incelemek gerekir. Bu durumda servis yardımı almalısınız.

  8. yukarıda yazılanların hepsini uyguladım ve E9 hatası ekrandan silinmedi ben de tedirgin oldum ve kombiyi komple şartelden kapattım yapmam gereken başka bir şey var mıdır?

    1. Merhaba Yasemin Hanım… Uygulamaları yapmanıza rağmen arıza durumunda düzelme olmadıysa eğer devir daim pompası, basınç swichi gibi parçalarda sorun olabilir. Tabi yine de net arıza teşhisi için sorunu yerinde görmek gerekir. Bu durumda servis yardımı almalısınız.

  9. Kombi de e9 arızası veriyor derece yıl 1.5 getirdim duzelmedi reset atıyorum reset almıyor daha öncede başka bir sorun yaşamıştım o zaman da reset almamıştı 50 saniye felan basılı tutmustum o zaman reset almıştı ama bu kez ne yaptimsareset almadı acaba tuş kilidi falan mı var çocuk kilidi oluyor galiba bı yardımcı olur musunuz

    1. Merhaba Ali Bey… Bosch kombilerin bazı modellerinde çocuk kilidi vardır. Ancak çocuk kilidi aktif olduğunda ekranda anahtar ya da kilit sembolü belirir. Bazen “LO” da belirebiliyor. Böyle bir sembol varsa eğer çocuk kilidi aktiftir. Devre dışı bırakmanız gerekir. Ancak ekranda E9 arıza kodu var. Su basıncı normal. Resetleme işlemini yaparsınız ancak arıza her resetleme işlemi sonrası düzelecek diye bir kaide yoktur. Yani resetleme işlemi bir işe yaramıyordur. Arızanın net teşhis edilerek çözümlenmesi açısından servis yardımı almanızı öneririz.

  10. Evimde Bosch marka classic plus konversiyonel kombi var.yaklaşık 1 yıl süredir bu evde kalmadığımız için devamlı kapalıydı.Eve geldiğimizde soğuk hava şartlarından dolayı kombiyi devreye aldım.Kombiyi açtığımda E9 sinyalini veriyordu ünlem işareti vardı.devamlı yanıp sönüyordu.su basıncı düşüktü.1,5 bar’a kadar su bastım.kapayıp yeniden açtım.yine aynıydı.bayağı bir süre bekledim ama yine değişen birşey olmadı.Doğalgaz sayacı hiç ilerlemeden aynı rakamlada duruyordu.Kombi çalışıyor fakat ateşleme mi yapmıyordu acaba.Reset’e 2-3 dakika ara ara basılı tuttum ama yine E9 Işığı yanıp sönüyor. Nedeni ne olabilir.Bana acilen bir çözüm sunabilirseniz çok sevinirim.SAYGILARIMLA. İyi çalışmalar dilerim.

    1. Merhaba Recep Bey… Bosch kombilerde E9 arıza kodu düşük su basınç uyarısıdır. Ancak su basma işlemi sonrası düzelme olmuyorsa cihazda arıza var demektir. Kombi uzun süre kapalı kaldığında devir daim pompası sıkışır. Yaşadığınız sorun da muhtemelen devir daim pompası ile alakalıdır. Kombi tesisat içerisinde suyu dolaştıramadığı için bu arızayı veriyor. Yine de net teşhis için sorunu yerinde görmek gerekir.

Petek Yıkama